[Supernatural Movies]

Idén 50 éves a Doctor Who!

2013. április 02. - REMY

A BBC által készített brit, sci-fi sorozat, mely a Guinness Rekordok könyvében is szerepel, mint leghosszabb ideig műsoron lévő sorozat, az idei évben tölti be az 50. életévét. A sorozatot tehát bátran nevezhetjük a brit popkultúra részének is.

Doctor-Who.jpg

Az 50 év persze nem jelentett 50 évadot is, hiszen voltak kisebb-nagyobb szünetek, de még így is rengeteg éven át készítettek új részeket. Az első sugárzás 1963-ban történt, melyet egészen 1989-ig folytattak, majd 1996-ban egy önálló film készült a Dokiról, valamint 2005-től napjainkig is készülnek epizódok.

Az 50 év alatt 11 különböző színész ölthette fel a Doktor karakterét, akik név szerint: William Hartnell (1963-66), Patrick Troughton (1966-69), Jon Pertwee (1970-74), Tom Baker (1974-81), Peter Davison (1982-84), Colin Baker (1984-86), Sylvester McCoy (1987-89), Paul McGann (1996), Christopher Eccleston (2005), David Tennant (2005-10), Matt Smith (2010-?)

A sorozat születésnapja novemberben lesz, amikor a készítők egy speciális résszel örvendeztetik majd meg a rajongókat, valamint visszatér néhány színész is, nevezetesen; David Tennant, Billie Piper, John Hurt.

A forgatások hamarosan elkezdődnek, és a speciális részt 3D-ben is láthatják majd a rajongók.
A rendező Nick Hurran, míg az író Steven Moffat lesz.

Mint már említettem a briteknél halhatatlanná vált a sorozat, így nem csak külön epizód, hanem a posta jóvoltából, egy bélyegsorozatot is kap a Doctor Who. Íme néhány kép:

doctor-who-stamps.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr215188392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cellular 2013.04.02. 12:26:36

A régi epizódokhoz hozzá lehet jutni valahol?
Legutóbb azt olvastam, hogy David Tennant és Billie Piper sem tud arról, hogy bekerülne a filmbe. Mindenesetre örülnék mindkettőnek. Aztán csak igényes legyen :)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.04.02. 13:03:29

Nekem DT után elég nehéz volt megszokni Matt Smith-t, de épp tegnap néztem egy részt, és nem tudtam felidézni hirtelen, ki volt a korábbi doki... szóval belerázódott.

Ettől függetlenül kiváncsi leszek erre a posztbeli részre.

cellular 2013.04.02. 13:24:12

@Kőmíves Kelemen: Én még nem tartok a Matt Smith-es részeknél, de már előre félek...

Én előbb láttam DT-s részeket, mint a C.Ecclestone-osokat. Az is fura volt így nekem, körülbelül az első rész feléig.

De ez egy ilyen műfaj, a Doktor már csak ilyen változékony.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.04.02. 13:26:05

@cellular:
Ecclestone-t nagyon utáltam, szerencsére az utána levő DT-os évaddal együtt ömlesztve néztem, igy nem dobtam el a sorozatot.

eßemfaßom meg áll 2013.04.02. 15:18:33

A régi részekkel azért óvatosan, Pirx kapitány szelleme hamar megjelenik. Most nézem a Jon Pertwee-s részeket pár William Hartnell-es rész után, és rendesen le kell ereszteni az elvárásokat hogy ne legyen nekem kínos próbababamaszk meg a gumi-silurian
süti beállítások módosítása