[Supernatural Movies]

[kritika] Dühöngő bika (1980)

2014. február 16. - REMY

Martin Scorsese klasszikusa csak most jutott el hozzám, amit így a film után nem is bánok, mert úgy ültem le elé, hogy ez a film tuti jó lesz. Sokan szeretik, és a rendező karrierjének egyik legjobb filmje (elvileg), ennek ellenére nagyot csalódtam benne, és hiába a sok pozitívum, csak egy korrekt életrajzi film lett végül, amiben De Niro parádézik, de hiányzik belőle az a bizonyos plusz.

düh1.jpg

Jake La Motta kegyetlen bunyós volt, így nem csoda, hogy a Bronxi Bika nevet adták neki. 1948-ban középsúlyú világbajnoki övet szerzett, de sajnos az élete nem volt tökéletes. A magánélete botrányos volt, és ha nem a ringben töltötte az idejét, akkor kibírhatatlan személyisége volt. A siker teljesen elvette az eszét, és egyre mélyebbre csúszott…

Amikor a Dühöngő bika szóba kerül, akkor tuti biztos, hogy Stallone klasszikusa, a Rocky is beszédtéma lesz, hiszen nem sok minőségi bokszolós film létezik. Ezzel nincs is gond, mert remek film mind a kettő, de én utóbbit favorizálom. A Rocky lehet, hogy néhol hatásvadász, lehet, hogy néhol túl hollywoodi, de számomra pont ez hiányzott a Dühöngő bikából. Némely esetben egy kicsit meglehetett volna tölteni élettel is ezt a szürke filmet (nem csak a fekete-fehér képi világa miatt). Nem kellett volna sok, és szerintem egy jobb zenei aláfestéssel, sokkal ütősebb lehetett volna, mert így voltak unalmasabb percei is, hiába a lenyűgöző színészi játék.

No, de nem akarom lehúzni én ezt a filmet, mert igenis jó, főleg ha azt nézzük, hogy Robert De Niro mekkorát játszik. Képes volt több 10 kilót is felszedni ahhoz, hogy hiteles legyen a szerepben, illetve különórákat is vett, hogy a boksztudása is megállja a helyét. Látszik rajta, hogy szívét, lelkét beleadta a szerepbe, és emiatt nem lehet sajnálni tőle a jól megérdemelt Oscar-díját. A karakterének fejlődése szerencsére remekül volt bemutatva, és szinte kézzel fogható volt az csúcsról való lecsúszása a mélybe. Ugyanakkor nem csak Jake-ről kell beszélni, mivel ott volt mellette az öccse is, Joey, akit Joe Pesci formált meg, és hát tudjuk, hogy mi történik akkor, amikor Pesci egy Scorsese filmben szerepet kap. Ez az ember egy zseni, épp ezért sajnálom, hogy mára már lekerült a filmes térképről…

düh2.png

A Dühöngő bika egy korrekt életrajzi film, olyan színészi alakításokkal, amiért megéri leülni a film elé, de én Scorsesétől többet vártam. A bő két órás játékideje ellenére voltak unalmasabb részek benne, pedig nem mondanám hosszúnak a filmet, valamint a bunyókat illett volna jobban kivitelezni, mert néhol botrányosra sikeredtek. Pedig sokan leszólják a Rockyban lévő verekedést, de az ehhez képest mestermunka. De ettől függetlenül megértem, ha ez a film valakinek a szíve csücske, mert tényleg remek munkát végzett az öreg, viszont nálam nem több 7/10-nél.

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr715728744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RobertJ 2014.02.17. 07:52:38

Nekem nagyon tetszik ez a film, sőt, szerintem csak a feliratos jelenet a film elején, ahol Mascagnit összekombinálják egy boxoló bemelegítésével már zseniális, és azt a három perces jelenetet többre tartom az egész Rocky repertoárnál. A Rockyban egyetlen egy reális jelenet nincs, a boxról szól, de kb. nagyanyám boxtudása is magasabb mint Rocky-é. Az, hogy Rocky ennyire híres lett, csak az idióta filmiparnak meg az igénytelen fogyasztói társadalomnak, vagyis a célközönségnek köszönhető.

magua81 2014.02.17. 09:29:28

Szerintem jobb lenne ha a posztoló olyan filmekkel/alkotókkal foglalkozna amihez elég érett. Matrix/Rambo/Transformers filmek. Aztán lépésről lépésre egyre komolyabb művekről írhatna.

Mert így csak magát égeti.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.17. 15:47:48

@magua81: Miért van az, ha egy klasszikus filmnél valaki nem 10/10-et ad a filmre, akkor az már égeti magát, nem érti a filmet stb? Kötelező mindenkinek szeretni az adott klasszikust, csak mert...?

Nyílméregbéka 2014.02.17. 19:32:12

@REMY: csak mobilon voltam, így röviden reagáltam, nem akartam több karakteren át pötyögni az ájfonon, mennyire nem értünk egyet... :D De hát nem is muszáj... :)

magua81 2014.02.17. 20:16:02

@REMY: nem azért, hanem mert sok ember szerintem közöttük a szerző is azért szereti Scorsese filmjeit, mert a kokó,szex,erőszak szentháromság lenyűgözi őket és ezek miatt nem látják meg a filmek mondanivalójàt. Ezért azok a filmek amik nem eszerint készülnek unalmasnak/gyengének vannak kikiáltva.

Ez szerintem értetlenség és ezért írtam hogy talán nem az egyik legnagyobb elő legenda egyik klasszikusàt kène kritizálni önjelölt filmkritikuskènt.
süti beállítások módosítása