[Supernatural Movies]

Ben Géza lesz minden idők legjobb Batmanje

2014. október 17. - REMY

Amikor úgy gondolod, hogy Burton Batmanje és Nolan Sötét lovagja után már nem lehet a hőst jobban a filmvászonra álmodni, majd rájössz, hogy van egy bizonyos Zack Snyder nevezetű úriember, akinek akkora lehetőség hullott a markába, hogy azt elképzelni nem lehet, akkor kicsit szarul érzed magad. Ugyanis Ben ’Géza’ Afflecknek adatik meg az a lehetőség, hogy végre egy olyan Batmant játszhasson el a kamerák előtt, ami nem csak nyomokban (kis túlzással) tartalmazza majd az igazi képregényhős jellegzetességeit. Tény, Burton, és Nolan is elsőosztályú adaptációkat készített, de valamilyen szinten mégis hiányérzetet keltettek az alkotásaik. És nem azért, mert Keaton vagy Bale rosszul hozta volna a karaktert, vagy mert hülyén nézett ki a szerkó, stb. Egyszerűen hiányzott valami belőlük. És itt nem arra gondolok, hogy Ben Affleck játékban többet fog hozzáadni a filmhez, mint elődei, hanem maga a karakter lesz Batmanesebb.

bat_3.jpg

Nézzük is, hogy miért…

benbruce.jpg

Burton képes volt egy remekbeszabott Gotham-i világképet megteremteni, egy igazi képregényes várost, amiben Michael Keaton lubickolhatott. Azonban hiába a látvány, magát Batmant nem kaptuk meg, és ez bizony örök hiányérzetet fog okozni, ha az 1989-es alkotásra gondolunk (vagy a ’92-es folytatásra). Tény, így is zseniális lett maga a film, de azért jó lett volna kicsit mélyebben is megismerni a hőst (ez nem azt jelenti, hogy ott is fel kellett volna építeni a karaktert. Hogy lett Batman? stb.). Kissé felületes képet kaptunk róla, és ekkor még Bruce Wayne-re nem is tértem ki. Ő tényleg csak epizódszereplő lett a filmben. Nolan pedig csak és kizárólag magának a karakternek az értelmére, a miértjére összpontosított a filmjeiben, aminek hála egy mély, és élethű Batmant kaptunk, de valahogy már távol állt attól a világtól, amit képregénynek nevezünk. A realizmus túlnőtt a karakteren.

bat5 másolata.jpg

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy hibásak ezek a filmek, mert nem. Egytől egyik kiváló alkotások mind Burton, mind pedig Nolan filmjei. Egyszerűen csak annyi az egész helyzet, hogy lehet ezt még tovább fokozni. Snyder pedig, ha észreveszi ezt, akkor meglépheti azt, amit eddig még senki. Ötvözheti a realisztikus ábrázolást, a képregényes világot, és a noir hangulatot. Frank Miller, Alan Moore és a többi híres képregénymágus, valamint az Arkham játékok világa is összemosódhat egy film keretein belül, amiben Batman végre Batman lehet. Megkaphatjuk azokat a dolgokat végre, amiket korábban csak a képregényekben, illetve az Arkham játékokban kaptunk meg elfogadható minőségben. Gondolok itt például olyan apróságokra, mint a Batcave, a szürke ruha, vagy a nyomozás.

batman_detective.jpg

Eddig nem nagyon került előtérbe az, hogy Batman igazából egy detektív, aki nyomoz, kutat, és szemlél. Pedig ez a karakter egyik sajátossága, ami talán egy kissé háttérbe szorult eddig a filmvásznon. Na, de talán majd most. Most megkaphatjuk azt a Batmant, akinek olyan szuper Barlangja van, ami nagyjából egy luxusvillának felel meg. Van benne leszállópálya, autónak parkoló, egészségügyi rész, és sok-sok hely az egyéb kütyüknek. A szürkés ruha pedig már tényként kezelhető, hiszen a kiszivárgott képek is ezt támasztják alá, illetve az a tény is, hogy Snyder a Sötét lovag visszatér című képregényből merít ötleteket. Szóval igen. Minden adott ahhoz, hogy egy új, eddig még a filmvásznon nem látott Batmant kapjunk, aki inkább hajaz a képregényekre, mint egy rendező stílusát követő alkotásra. Az pedig már csak plusz, hogy itt megismerhetjük azt a Batmant, aki tényleg magányos, azt aki tart a hősöktől, mert itt bizony ott lesz mellette Superman, Wonder Woman és a többi nagyágyú is! És erre ugyebár eddig még nem volt példa! Emellett ez előhozhatja azt is, hogy miért is Batman az ész az Igazság Ligájában. A gondolkodásmódja, az esze, ami miatt a többi hős fölé tud kerekedni. 

batman_1.jpg

Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy Burton nélkül nincs Nolan, Nolan nélkül pedig nem jöhetne létre az a fajta Batman, amit Zack Snydertől kaphatunk meg. Illetve talán Schumacher ámokfutása is közrejátszott Nolan felemelkedésében. Így tehát mindent összevetve arra juthatunk, hogy a hős, 1989-es feltűnése indított el egy olyan folyamatot, ami talán most teljesedhet ki igazán, de ehhez kellettek a korábbi alkotások is. Persze lehetséges, hogy ez csak belemagyarázás, meg egy álom, de ki tudja. Az esély ott van Snyder kezében. Meglátjuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr396795201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.18. 02:23:37

Jól értem, hogy tulajdonképpen az egész érvelésed arra épül, hogy mivel ezt MÉG nem rontották el, éppen ezért ez még akár lehet a világlegjobbja/legtökéletesebb/legzseniálisabb Batman?
Mert ezt tulajdonképpen az in development filmek kétharmadáról el tudnám mondani, hogy EGYELŐRE a világ legjobb, legzseniálisabb produkciói lehetnek, a legjobb karakterekkel és alakításokkal, mert ugye ennek ellenkezőjére még nem adtak bizonyítékot.

De ha már kiindulunk valamiből, bennem még él, hogy a Man of Steel néhány húzása milyen geekfelháborodást okozott, vagy pl. el tudom képzelni, hogy 3 millió karakter és egy komplett univerzum építése mellett pontosan mennyi időt fognak fordítani a karakterre.

Nyílméregbéka 2014.10.18. 04:35:04

Hát igen, egyelőre ez még csak Schrödinger macskája. :)))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.18. 08:29:14

@danialves: az érvelés másik pontja pedig snyder személye aki szintén (finoman szólva) nem biztosíték, hogy minden idők legjobbja legyen. ;)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.18. 08:33:44

@danialves: Az eddigi infók, képek alapján mondom. Snyder kezében van az a lehetőség, ami által megkaphatjuk a legjobb Batmant. Nyilván nem kezelhetem tényként a dolgokat, de a Géza miatti felháborodás, meg maga a Batman v Superman cím miatti szájhúzás kényszerített arra, hogy megírjam ezt a cikket. Igazából azt vettem észre, hogy rengetegen nincsenek tisztában Batmannel (én sem vagyok szakértő) és emiatt inkább lehúzzák az új alkotást már előre, mert nem Nolan és nem Bale hozzák el a legújabb részt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.18. 09:54:48

Az első batman volt az igazi, ezek már szarok.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.18. 09:55:26

@REMY: Most én őszintén szólva az ok-okozati összefüggést nem igazán látom aközött, hogy ha szürkés ruhája van, akkor detektív lesz stb. Nekem úgy tűnik, hogy idáig jött egy-két ígéretes info, és akkor abból eljutottál oda, hogy biztos benne lesz még az a 2000 másik dolog, amit szeretnél benne látni.
De megint csak azt írod, hogy "Snyder kezében van az a lehetőség". Oké, persze, Bay kezében is ott a lehetőség, hogy a TF5 a világ legjobb filmje legyen. De mint ahogy arról is tudjuk, hogy nem lesz az, őszintén szólva a Hollywood leglelketlenebb és legközépszerűbb írói közé tartozó Goyerből és a Man of Steelnél a saját stílusát kukába dobó Snyderből sem nézem ki azt, hogy na majd ők megcsinálják, amit Burton meg Nolan nem tudott.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.18. 10:06:44

@danialves: a goyer snyder duót én se tartom elégnek ehhez (sem).

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.18. 10:13:01

@danialves: Ha jól tudom Chris Terrio is dolgozott/dolgozik a forgatókönyvön. Ő meg nem egy Goyer.

Snyder meg kb a lehető legjobb választás a DC filmekhez. Ha, azt a stílust hozza, amit a Man of Steelben, akkor itt bizony nem lesz gond.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.18. 10:20:19

@REMY: Hát nem, de az is biztos, hogy az Argo nem az ő forgatókönyve miatt lett jó. Más munkája egyelőre meg ugye nincs. Szóval ez megint nem az a "hűdetutihogyezleszaviláglegjobbBatmanje" kategória nálam.
Mondjuk ha a két Nolan, Whedon meg mondjuk Frank Darabont írná, akkor esetleg. :D

Másrészt meg pont akkor lehet gond, ha Snyder ugyanazt a stílust hozza. Bár talán a "stílus" egy kicsit eufemisztikus kifejezés arra, amit ő abban a filmben csinált. :D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.18. 10:26:42

@danialves: az ok-okozat kérdésre. Látva a híreket, + már Robin is fel fog tűnni (Jena Malone). Snyderék egy már létező Batmant fognak a filmvászonra vinni. Egy olyan Batmant, aki képregényekben, rajzfilmekben már volt, de filmvásznon még nem. Nem tudom láttad-e a Sötét lovag visszatér című rajzfilmeket, de az ottani Batman eléggé adja. Ezek alapján igenis számít az, hogy szürke ruha, stb. Tehát összegezve az egészet. Igazam LEHET. Hogy lesz-e... az már más kérdés.

Zimi78 2014.10.18. 10:35:47

Én úgy gondolom, hogy a szürke ruha, meg a detektívkedés édeskevés egy jó, képregényhű batman szerep eljátszásához. Ráadásul a Burton-féle batman hatalmas ugrás volt a korábbi filmvászonra vitt batmanekhez képest. Nolan nem ugrott akkorát, legfeljebb Schumacher vitte Burton szintjét nagyon mélyre, cirkuszi látványosságot csinálva Batmanból. Szerintem ezért bukott meg.
Ami viszont hiányzott számomra az eddigi Batman filmekből, az a jó sztori. Mind a Burton, mind a Nolan filmjek sztorijai legfeljebb csak sablonos Batman történetek, hogy Schumacher Batman-filmjeit ne is említsem. Érzésem szerint a Batman-rajzfilmek sztorijai is magasan verik ezeket. Gondolok itt a Batman Dracula ellen, a Batman Vörös Sisak ellen, A sötét lovag visszatér és a Joker visszatér című rajzfilmekre. De a "Halál a családban" és a "Nincs igazság?" képregények sztorijai is példaértékűek lehetnek sztori szempontjából (különösen az utóbbi).
Emellett egy kétórás moziba túl sok mindent kéne belesűríteni, hogy megismerhessük belőle Batman világát. És ebben még nincs benne Superman, és a többi szereplő, no meg a rosszfiúk megformálása.
A Batman játékokkal ugyan nem játszottam, de azért azt gondolnám, hogy a végigjátszás játékideje biztosan nem két óra, így abba bőven belefér minden, amit Batmanról, Gothamről, és Arkham bűnözőiről tudni érdemes, így a játék alkotóinak ilyen gondja nincs.
A magam részéről nem hiszem, hogy az új Batman minden vele szemben támasztott elvárásnak meg tud majd felelni, legfeljebb ha legalább egy trilógiát tervez ez a Snyder és elsőre csak villant egy jól megformált világot, egy jó Batman-karatert, meg egy jó sztorit, a többit meg azután eteti meg a nézőkkel. Akkor talán mindent bele tud majd pakolni amit érdemes és nem lesz túl zsúfolt a film, legfeljebb a nézőtér..

Esetleg egy 60-as, 70-es években játszódó Batman film Gotham környezete elég jó hangulatot adhatna egy Burton-éhoz hasonló Batman-díszlet megformálásához, amibe egy jó sztorit és egy jó Batman-karaktert belenyomva lehetne valami ütőset alkotni.
De hogy ebbe hogy fog beleférni Superman is? Vagy talán csak epizódszereplő lesz, mint a "Halál a családban" képregényben?

Persze ezek csak a saját gondolataim a filmről, kíváncsian várom mit hoznak ki belőle. Mindenesetre ekkora hírverés után igazán nagyot kell ütnie, már csak azért is, hogy ne bukjon túl nagyot.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.10.18. 10:38:41

@REMY: Persze, igazad LEHET, mint ahogy nekem vagy bárki másnak is igaza LEHET. Pont erről beszélek, hogy ez alapján még túlzás olyan kijelentéseket tenni, hogy "minden idők legjobb Batmanje LESZ."
Főleg, hogy azért elegánsan kihagytad azt, hogy mi szólna ez ellen.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.18. 10:44:14

@Zimi78: A hírek szerint lesz majd különálló Batman film is, csak még nem tudják, hogy mikor. Annyi szent, hogy Snyderéknek nem kell egy egész filmet azzal tölteniük, hogy ki is az a Batman? Hogy vált azzá... egyből bele kell vágniuk a közepébe, és letenni egy fasza storyt. Kíváncsi leszek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.18. 10:45:00

@REMY: ez az igazad lehet-et a film sikerességénél már kitárgyaltuk, nem? ;)

(másik blogon)

Zimi78 2014.10.18. 11:47:23

@REMY: Szerintem már Burtonnak se kellett foglalkoznia ezzel, hiszen a képregényekből, és a korábbi filmsorozatból mindenki ismerte Batmant, akit érdekelt a téma. Így hát Burton nem is foglalkozott sokat Bruce Wayne Batamnná válásával, nem úgy mint Nolan, aki meg túlságosan szájbarágóssá tette ezzel a trilógiája első részét, ami ettől függetlenül még mindig nagyon jó lett, de szerintem ez leginkább a Bale által megformált Batmannek köszönhető. Ha a hangulatot nézzük, még mindig Burton Gotham látványvilága viszi a prímet, miközben Bale Batmanje a jobb. De sztoriban egyik film sem igazán hatásos. Főleg Burton Batman visszatér filmje gyengélkedik. Ebből a szempontból, ennél még Mindörökké Batman is jobb, pedig ott már nagyon kiütközik a Joel Schumacher-féle csillogó-villogó szirupvilág, amitől Val Kilmer, meg George Clooney Batmanje is inkább szimplán homokosnak hatott, mintsem egy sötétséget árasztó, nyomasztó, félelmet keltő hősnek. Persze tudjuk, ez miért történhetett, de azért mégiscsak sok volt, mikor a Clooney-féle Batman-jelmez mellbimbókat kapott, és még sorolhatnám... Kész hányinger... Ezeket a borzalmakat könnyebbenen túlszárnyalhatta Nolan, ám most meg Nolan trilógiáját kell túlszárnyalni! Elég sötét lesz hozzá Affleck? Nem fog úgy hatni, mint annakidején Kilmer, vagy még inkább Clooney?
Meglátjuk. De hogy lehet jó Batman-karaktert alkotni vastag gumiizom-ruha nélkül is (ami mellesleg vagy 30 kiló lehet - biztos óriási segítség a "rajzfilmhű Batman" megalkotásához...), azt bizonyítja ez a kis szösszenet:
www.youtube.com/watch?v=NhYjXlQE2As

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.07.13. 22:53:31

Közben úgy néz ki, hogy igazam lesz. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.07.14. 12:18:03

@REMY: mégis mi alapján?
1 trailer?
Ne igyunk előre a bőregérre...

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.07.14. 13:18:12

@doggfather: Visszanézve az emberek reakcióját, és a mostani álláspontokat, már nem csak én mondogatom azt, hogy Géza remek lesz. Amúgy meg igen. Az eddigi anyagok alapján már majdhogynem biztosra vehető, hogy ha el is cseszik a filmet, az nem Batman miatt lesz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.07.14. 13:34:50

@REMY: hát én csak olyanokat olvastam, hogy szomorú, ha a gyenge géza kiemelkedik egy trailer többi gyenge színésze közül...
süti beállítások módosítása