[Supernatural Movies]

[kritika] Street Fighter - Harc a végsőkig (1994)

2014. október 18. - REMY

Sose voltam Street Fighter rajongó. Alig néhányszor játszottam a játékokkal, de ennek ellenére tudom, hogy van az a fehér ruhás tag, aki mindig együtt pózol a piros ruhás társával. Igen, Ryu-ra és Ken-re gondoltam. Én naiv, azt hittem, hogy ők valamiféle főszereplők a Street Fighter szériában, de amikor Steven E. de Souza moziját néztem, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy ők igazából csak mellékszereplők, akik annyit érnek, mint egy marék döglött lepke. No, persze hülyeség kiindulni egy IMDB-n 3.7 pontra értékelt filmből.

fight2.jpg

Sadalu, Délkelet-Ázsia, 1995. A véres polgárháború hetedik hónapjában az egyeduralomra törő Bison tábornok túszul ejti az ENSZ segélyszervezetének munkatársait. A foglyoknak egyetlen esélye van, hogy elkerüljék a kínhalált: William F. Guile. Az ő feladata felkutatni és megmenteni őket. Azonban a harc nem könnyű, így életek vesznek oda…

Szóval a főszerepben az a Jean-Claude Van Damme játszik, akiről tudni illik, hogy az egyik kedvenc akcióhősöm, és akinek ezt a filmjét csak néhány napja láttam először. Talán nem is véletlenül. Általában nekem nem okoz gondot, ha évek múltán látok egy B vagy ZS-kategóriás mozit, mert mindig is odavoltam az efféle filmekért, főleg, ha a kedvenc akciósztárjaim közül valamelyik fel is tűnik benne. Így a negatív kritikák (dehogy negatív… ez már rosszabb annál, hogy szimplán csak negatívnak nevezzem) után sem döntöttem úgy, hogy én ezt kihagyom. Sajnos…

Az, az egyetlen gond ezzel a filmmel, hogy nem szórakoztató. Nincs meg benne az a B-feeling, ami a legtöbb esetben klasszikussá tette az ehhez hasonló ökörségeket. A karakterek idióták, a zene se valami nagy eresztés, illetve a főgonosz se vehető komolyan (már, amennyire komolyan lehet venni az ilyen filmekben a rosszfiúkat.) Igazság szerint semmi jó nincs ebben az alkotásban, ami már 20 évvel ezelőtt is azt bizonyította, hogy nem lehet játékokból jó filmet készíteni. A Street Fighter nem csak a pénztáraknál, de a kritikusoknál, illetve a nézőknél is megbukott. Érthető módon.

fight.jpg

Egy gagyi, történetileg a végtelenségig lecsupaszított harcról szóló filmet kaptunk, amiben pont az szorult a háttérbe, amivel a játék sok rajongóra tett szert. Nem voltak benne látványos bunyók. Azért ezt összehozni akkoriban egy JCVD-mal a főszerepben. Elég kemény munka. 3/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr956802943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutánnia 2014.10.18. 20:11:14

Hm, valóban ennyire rossz lenne?
Kiskoromban nekem tetszett....

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.10.18. 20:26:54

@lutánnia: Nagyon... pedig, ha valaki szereti az ilyen filmeket, akkor az én vagyok. De ez még nekem is sok volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.18. 21:45:28

mikor kijött még a játék is aktuális volt, nem is kcsit akkor nagyon tetszett mindenkinek. :D

Bundynemkapprémiumot 2014.10.19. 08:25:10

A 90'-es években ez is jó volt, mikor nem jutott minden hétre egy blockbuster. A Mindörökké Batman is állandóan megkapja a magáét, anno mégis mindenki azt nézte. Mondjuk ez a Street Fighter pont az,amit felnőtt fejjel újranézve fizikai fájdalmat éreztem. Borzasztó szar film.

mumtaz 2015.10.10. 21:17:40

Én ebben a filmben csak a színészeket mondanám jónak. JCVD, Ming-Na kicsit más szerepben. Kylie Minogue is jól néz ki benne. No meg talán Raul Juliára emlékezve (Akinek emlékére dedikálták is a filmet).

Történet nem sok. Mondjuk a játéknak se sok volt, de ez egy film.
süti beállítások módosítása