Kedvenc Retro Játékaim 1. rész

2014. december 01. - csaky000

Pár hónap blogolás után elérkezettnek látom az időt arra, hogy kicsit közelebb engedjem magam hozzátok, Kedves Olvasókhoz, és bemutassak pár játékot, amit gyermekkorom óta imádok, és akármikor előveszem, ugyanazt az élményt adja, mint akkor. Nem csak a nosztalgiafaktorról beszélek, hiszen legyünk őszinték az idő sok mindent megszépít, hanem többségében zseniálisan megkomponált alkotásokról, amik semmit sem vesztettek csillogásukból az idő múlásával. Nem tagadom azonban, hogy előfordulhat majd olyan produktum is, ami csak számomra klasszikus, de ettől szép a világ, hogy mindnyájunknak különbözik a véleménye egyazon dologról. Lesz továbbá átfedés Remy listáival, hiszen majdnem ugyanannyi idősek lévén, előfordulhat, hogy ugyanazok számunkra a meghatározó címek. Leszögezném, hogy ez nem klasszikus értelemben vett lista, ez inkább felsorolás, nem tervezem sorrendbe állítani a soron következő címeket, mert nem lehet, másrészről erősen szubjektív lajstrom lesz, így kéretik megértéssel olvasni. Hozzátenném még, hogy ad hoc módon írtam meg a most következő sorokat, így semmiféle logikát, vagy sormintát ne tessék benne keresni. Jó szórakozást, és nosztalgiázást mindenkinek!

The Curse of Monkey Island

g1.jpeg

Igaz, hogy ez a harmadik rész a sorozatból, és a viszonyrendszerek akkor a legérthetőbbek, ha az előző két részhez is volt szerencsénk, számomra viszont ez a rész a legkedvesebb, annak ellenére, hogy nincs egy eredeti pillanata sem! Azt hiszem ebben szerepet játszik a remek rajzfilmszerű grafika is, de valójában a régről ismert poénok itt ütnek a legnagyobbat, itt vannak a legőrültebb karakterek, és a legelborultabb szituációk (na jó, a LeChuck’s Revenge legvége esélyes még erre a megtisztelő címre). Guybrush iszonyat jó arc, annak ellenére, hogy lényegében egy szerencsétlen flótás, a feladványok pedig elég nehezek ahhoz, hogy megmozgassák elrozsdásodott agytekervényeinket. A poénok nagyokat ütnek, talán itt röhögtem a legnagyobbakat, az összes epizódot beleértve, köszönhetően a tálalásnak, mert a képi világ remekül ráerősít a viccekre, szituációkra. Sajnos ebben a részben már nem működött közre sem Ron Gilbert, sem Dave Grossman, sem pedig Tim Schafer, de az új alkotók remekül megoldották a dolgukat, ügyesen követve a mestereik által kitaposott ösvényt. A szinkron és a zene is tökéletesre sikerült, Dominic Armato azóta is elválaszthatatlan Threepwood karakterétől. Ne zavarjon senkit, hogy ez a harmadik része egy sorozatnak, mert önmagában is jó étvággyal fogyasztható, de a teljes élmény érdekében illik belekóstolni az előző kettőbe is, főleg annak tudatában, hogy mind a kettőnek létezik grafikailag felturbózott kiadása. Az ez utáni részeket viszont nyugodtan ki lehet hagyni, mert nem érnek fel ehhez a zseniális ”trilógiához”, még ha sosem derül már ki a Majom Sziget igazi titka egyikben sem, hiába ez a cím.

The Neverhood

g2_1.jpg

Ismét egy kalandjáték, amely egy hihetetlen ötletekkel megáldott csapat alkotása. A srácok valamilyen úton-módon kinyitották a pénzcsapot az akkoriban a játékiparba belekóstolni kívánó DreamWorks Interactive-nál, és kaptak elég időt is, hogy létrehozzanak valami egyedit. Úgy kell elképzelni, hogy az egész világot létrehozták gyurmából, és mi a gyurmavilág díszletei és szereplői között kalandozunk kedvünkre. Az elején vicces alkotás a végére igencsak sötétebb árnyalatokban pompázik majd, de ez nem válik hátrányára egy jottányit sem. Helyenként infantilis poénokkal teletűzdelt (öt perces böfögésről hallott valaki?), helyenként viszont egészen komor mese ez, ami lényegében egy teremtéstörténet, irigységgel, őszinteséggel és barátsággal fűszerezve. Ez így nem hangzik valami épületesen, bevallom a gyurmafigurák viszont olyan ügyesen adják elő a történetet, hogy az valami hihetetlen. A szinkron is találó, a zseniális zenéről pedig csak annyit, hogy érdemes rákeresni YouTube-on a soundtrack-re, mert kérem szépen egy gyöngyszemmel van dolgunk. A feladványok viszont a világhoz mérten is elborultak lettek, emlékszem kis tökös koromban nagyon frusztrált voltam tőle, mert az egy dolog, hogy nem volt megfelelő angol nyelv ismeretem, de ha lett volna, akkor se tudtam volna kitalálni mit akarnak a készítők tőlem. Borzasztó nyakatekert megoldások vannak helyenként, ami elveheti a kedvét a kezdő kalandornak, így én jó szívvel csak tapasztaltabbaknak ajánlanám, bár az egyedi látvány miatt érdemes kipróbálni mindenkinek, aztán majd meglátjátok, marasztal-e a hangulat, vagy sem a feladatok nehézsége ellenére!

Carmageddon 1-2

g3_1.jpg

Meglepően erős váltás, tudom, de gyermekkoromban nővéremmel meg voltunk érte őrülve. Szép idők voltak ezek, ahol tíz évesen nem lettél pszichopata, mert autóval embereket gázoltál pontokért. Nem azt mondom, valójában én sem örülnék neki, ha az én porontyom hasonlóval ütné el az idejét, de végül is mi magunk is emberek lettünk annak ellenére, hogy egy kisebb ország lakosságát mészároltuk le nagyokat kacagva sebesség rekordok döntögetése közben. Máig nem értem kinek jutott eszébe a Stainless Gamesnél a Death Race 2000 című filmből játékot faragni, pláne ilyen vérgőzös állatságot, és pláne nem értem, hogy találtak erre kiadót is, de hatalmas forma volt, az biztos! Olyannyira jó ötletnek bizonyult ez, hogy nem is tudnék hirtelen más játékot mondani ami a csapat gondozásában készült volna. Ha jól emlékszem volt egy halovány történet szál is a dologban, de ebben nem vagyok teljesen biztos, de abban igen, hogy nem volt ember a világon akit ez érdekelt volna. De most komolyan, egy olyan versenyjátéktól, amiben a többi autó lezúzása illetve minél több járókelő minél látványosabb széttrancsírozása volt a cél, mit várhat az ember sztori szintjén? A második részben aztán javult minden, a grafika mellett jobb lett a törésmodell és a fizika is, arról nem is beszélve, hogy kapott remek Iron Maiden számokat is, így még hangulatosabb lett a zúzás. Fekete pont jár viszont azért, mert a metálszámok között valami idióta techno prüntyögés is fellelhető, amivel önmagában nincs bajom, de itt sehogy sem illik a hangulathoz, pláne, hogy önmagában is hallgathatatlanok lettek ezek a számok. Nem tetszett továbbá, hogy voltak a második részben kikerülhetetlen autós ügyességi pályák, amik kifejezetten irritálóra sikeredtek. Értem, hogy próbálkoztak felfrissíteni a monoton öldöklést egy kis változatossággal, de szerintem ez szükségtelen. Ebben a játékban ez a lényeg, és ha megunja az ember a több hektoliter vér látványát, kikapcsolja a játékot és másnap folytatja, így viszont előfordulhat, hogy örökre elmegy a kedve az egésztől az embernek. Természetesen több országban betiltották ezt a gyöngyszemet, Németországban egyébként csak zombik, vagy robotok lehettek az emberek helyett, így nem is volt akkora poén, de mi itt Magyarországon természetesen teljes pompájában élvezhettük eme gyöngyszemet! Ezt a két részt érdemes kipróbálni, az utána érkező TDR 2000-et nem érdemes erőltetni, mert nagyon gyenge alkotás lett. Talán majd a Reincarnation visszavezeti régi dicsőségébe ezt a megfáradt sorozatot!

Rollercoaster Tycoon

g4.png

Ez volt az első olyan játék, amiben szerepelt a tycoon titulus, mégse kapcsoltam ki öt perc után. A gazdasági verseny szimuláció nehéz műfaj, úgy megcsinálni, hogy ne legyen bonyolult, még nehezebb! Chris Sawyernek mégis sikerült, minden akadályt elhárítania a projekt körül, és egy olyan játékot tett le az asztalra, ami minden elemében lopott valahonnan, mégis fogyasztható lett a végeredmény. Pont, mint egy Tarantino-film! Jó móka volt annak idején vidámparkot menedzselni, annak minden nyűgjével együtt. Poén volt, amikor egy jól sikerült hullámvasútra csak a látogatók 1%-a mert felülni, és azok is temérdek róka komával díszítették létesítményünk járdáit. Vicces volt egyébként még az is, amikor egy befejezetlen hullámvasútra felengedtük a nagyérdeműt, hogy aztán hatalmas robbanással érkezzenek meg valamelyik körhintára. A játék mégsem volt brutális, sőt, nagyon aranyos, és kifejező grafikával rendelkezett. Érdekes egyébként, hogy a gyermekded látvány mögött nagyon komoly rendszer bújt meg, amely mégse követelt az embertől három diplomát, hogy játszani tudjon vele. Ha minden küldetést teljesíteni szerettél volna tökéletes eredménnyel, bizony nagyon oda kellett figyelni mindenre, akkor már kevésbé volt szórakoztató a szó hétköznapi értelmében. Ebben az esetben már inkább az a sikerélmény adta a dolog pikantériáját, hogy az olykor már-már igencsak szemét kihívásokat is teljesítettük. A zene kellemes, klasszikus vidámparki nótákból tevődött össze, a hangok meg inkább csak jelzés értékűek voltak, mert beszéd nincs a játékban, inkább csak a vidámparkba sereglő tömeg által keltett zajok, sikolyok. Kellemes szórakozás egy lusta Vasárnap délutánra, főleg a sandbox mód, ahol mindenféle megkötés nélkül építhetjük álmaink virtuális vurstliját.

Duke Nukem 3D

g5.png

Abban az időben, amikor a Wolfenstein 3D és a Doom olyan hősök köré épült, akik egy árva szó nélkül aprították le a nácikat és a különböző démoni teremtményeket, jött Duke, és rúgta szét minden útjába kerülő idegen létforma seggét. Elképesztően laza dumája, és macsónak bélyegzett valójában viszont elképesztően suttyó stílusa elvitte a hátán a valljuk be, elég középszerű játékmenetet. Mint sok másik alkotás a listán, ez a játék sem egy első epizód, és nem is az utolsó, de mindenképpen a legjobb! Tulajdonképpen nem más ez, mint egy zsánerparódia, ahol az ügyeletes „jó fiú” megmenti a világot, elképesztően lezser stílusban, napszemüvegben, altesti és verbális poénok tömkelegét durrogtatva, hogy a végén levarrhassa az összes útjába kerülő kisasszonyt. Modern hős ő, aki nem kérdez, csak lő, de mégis győz a végén, akármi is történik. A helyszínek is teszik a lovat a főhős alá, mert hogy, hogy nem mindig valahogy egy sztriptíz bárban, vagy egy pornó moziba vezet az utunk, ha éppen nem valamelyik filmet parodizálja ki egy kampányon keresztül (például az Aliens-et). Lehetőségünk lesz egyébként ártatlan embereket is puskavégre kapni, de mivel főleg hiányos öltözetű táncos lányok lehetnek az áldozataink, és ilyet egy jól nevelt macsó nem csinál, büntet érte a játék ellenfelek megjelenésével. Inkább adjunk nekik egy húsz dollárost, cserébe megmutatják pixelbájaikat nekünk. Ez volt egyébként az első játék (amire emlékszem), melyben szinte bármivel interakcióba léphettünk, legyen az tükör, piszoár, vagy éppen a biztonsági kamerák képei. Nagy poén volt anno kakiló űrlényekre rányitni a toalett ajtaját, vagy éppen bekapcsolni a vetítést a moziban. Nem tagadom, hogy egy idő után fárasztóvá válik a játék, mert van, hogy nem áll másból, mint monoton darálásból, de nem olyan hosszú, hogy ne lehessen végigjátszani. A bossfight-ok sem jelentenek túl nagy kihívást a szürkeállományunknak, inkább csak lőni kell a nagy dögöket, mint a barmok! Grafika terén nem egy nagy eresztés a játék, mert elmosódott, pixeles minden, ez már akkor sem számított szépnek, főleg, hogy nem sokkal később a nyakára érkezett a Quake, ami kicsit más kategória volt, mind kivitelezésben, mind grafikailag. A szinkron bődületesen jó lett, John St. John mély dörmögése zseniálisan alliterál Duke alpári dumáira, a zenék szintén ütősek. Meg kell említenem, hogy létezik egy magyar szinkron is a játékhoz, ami szintén őrült jó lett, annak ellenére, hogy valószínűsíthetően garázsprojektről van szó.

A bejegyzés trackback címe:

http://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr206927007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.02. 11:27:50

finoman szólva se vagyok egy nagy játékos (életemben ha 10 félével játszottam, már lehet sokat mondok), de ezt a neverhoodot ismerem és nagyon kedveltem. :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.12.02. 11:54:28

Ezek tök új játokok, semmi legenda.
A neverhood viszont nagyon király.

Ivan Kozirev 2014.12.02. 12:00:01

@doggfather: Mindjárt itt a folytatás... :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.12.02. 12:06:04

Neverhood, Carmageddon és a Duke Nukem is megvolt anno, de egyik se tudott igazán meghatni. De természetesen elismerem az összesnek a nagyságát.

Scagnetti 2014.12.02. 12:08:26

Ezek közül a Carmageddon és a Duke Nukem volt, amelyekkel sok időt töltöttem. Szerintem a Carmageddon legjobb része máig az első. A kettő sok szempontból idegesítőbb lett, és bár az már 3d-s volt, azt ne mondjuk már, hogy szebb lett. Az első 3D-s játékok bizony bűn rondák voltak. Ugyanez igaz a Duke3D-Quake párosra is. Oké, hogy a Quake 3D-s volt, de hogy szép nem, az biztos. Kellett vagy 2-3 év, mire a 3D-s cuccok szebbek lettek a régi játékoknál, addig legfeljebb a technológiai váltás volt az, ami miatt dícsérni lehetett őket.

Egyébként annyira nem volt rossz a TDR 2000, hangulatilag valahogy közelebb állt az első részhez, mint a második. De az biztos, hogy nem ért az első közelébe. Reméljük, az új próbálkozás visszahozza azt a hangulatot.

A Duke 3D meg szerintem megismételhetetlen. Az a játék annyira el lett találva, hogy nem hiszem, hogy bármikor sikerülne akár csak a közelébe jutni.

A másik három játék sajnos kimaradt, de emlékszem mindre, ismerőseim közül sokan játszottak velük.

Kaszáspók 2014.12.02. 12:10:19

Csak azon mosolygok, hogy ez valakinek "retró".

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.12.02. 12:14:01

@Kaszáspók: Miért, akkor mégis mik? Majd' 20 éves játékok.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2014.12.02. 12:27:19

Óó... retró stratégiai egy se nem akadt vagy majd a következő részben? :)

Sassika 2014.12.02. 12:43:05

A retró a Boulder Dash, meg a Wizard of Wor! :)

Winkie 2014.12.02. 13:09:48

Nem a Rollercoaster Tycoon volt az első Tycoon játék. A Railroad Tycoon jóval megelőzte. Mellesleg a Rollercoaster-nek is készül az új változata, ha az információim helyesek.

Aha, persze 2014.12.02. 13:13:56

Roller Coaster Tycoon, atya úr isten mennyit játszottam vele. Hihetetlen jó játék volt. Talán a Civilization 1 és a Settlers 1 után a harmadik legtöbbet ezzel toltam anno, persze később már az MMO-k és a netes FPS-ek vitték el a legtöbb időt, "élő" ellenfelek ellen a legjobb a játék, hiába.

(Érdekes, hogy az első kettőről nem is hallottam.)

odamondó 2014.12.02. 13:31:22

@Winkie: Theme Park mond valamit? Szerző is utána nézhetne. :) Én azzal nyomattam még. Egy kicsit korábbi.

@Scagnetti: egyetértek, hogy a friss 3Ds játékok eléggé visszaléptek grafikában, de a Quake azért anno kifejezetten szép volt. (persze ez attól is függ milyen VGA-t toltál alá)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.12.02. 13:41:24

nekem csak a carmageddon maradt ki

lone 2014.12.02. 13:48:18

Ezek közül a Carmageddonnal toltuk sokat..
Az igazán retró nekem a teljesség igénye nélkül:
Crusader - No regret
Warcraft I-II.
Death Rally
Space Federation
Dungeon Keeper
Doom

aztán később:
Constructor
Age of Empires I.
Fallout
Commandos
C&C Red Alert
DIABLO
Total Annihilation
GTA I.
Stronghold - a mai napig nyomom..
A régebbieket néha karácsonykor előveszem, vagy csak átolvasgatom az akkori 575 Kbyte újságaimat, amelyikben pl még a Diablo 1 előkészületeiről írtak '95-ben azt hiszem... hatalmas nosztalgia..

Void Bunkoid 2014.12.02. 13:50:24

@Scagnetti: ebben igazat kell adnom neked, már a C64-es korszakban megjelentek az úgynevezett "freescape" játékok, amik tulajdonképpen atomprimitív fpsek voltak :) na azok is olyanok voltak, hogy olyan fejlődést meg technológiát képviseltek, amitől tényleg be lehetett hugyozni egy c64 képességeit illetően, de azért az igazat megvallva sokkal jobban esett a szemnek egy buta 2d scrollozós, de pörgős és látványos, félképernyős mozgó spriteokkal televert Katakist zúzni, mint 1 fpssel szánalmas zöld téglatestek között kóvályogni a Drillerben :)

a 3d megjelenítés terén a Half-Life (bocsi, de igenis imádjuk gabent meg a steamet érte) volt talán az első olyan, ami nem ordított kilométerekre hogy "háromdégyorsított számítógépes játék vagyok természetellenes de nagyon uptodate színes fényekkel", hanem úgy konkrétan az ember az állkapcsát a pincéből szedte össze, amikor meglátta, és ez végig megmaradt a játák során.

norbert79 · http://norbert79.deviantart.com 2014.12.02. 14:01:36

@lone: És a Crusader - No Remorse? As smafu? :-)

lone 2014.12.02. 14:06:29

@norbert79: volt az is, de a no regret kifinomultabb volt :-)
Starcraft is kimaradt, az de jó volt.. No meg a Blood -os lan partik '97-ben!

rudebwoi 2014.12.02. 14:21:03

Dehogy retrok ezek, siman csak regi jatekok a 90-es evek legvegerol. Ami vindoz telepitos, ami mar eleve nem lehet retro. Retro PC-s jatek a fentiek tekinteteben a Railroad Tycoon meg a Wolfenstein 3D, a Sierra Entertainment kalandjatekai: Kings Quest, Space Quest, Police Quest, Leisure Suit Larry, Codename Iceman, stb. Autos temaban volt Grand Prix Circuit meg Test Drive, Street Rod, vagy a Stunts amiben a haverokkal naphosszat epitgettuk egymasnak a durvabbnal durvabb elemekkel tarkitott palyakat...
Tovabba Digger, Frogger, Sokoban, Battle Chess, az ... of Krynn meg az ... of Radinance sorozatok, Defender of the Crown, Sim City, Sim Ant, Prehistoric, Civilization, Elite+ meg persze az Another World es meg igy is tuti kihagytam egy rakat uttoro jatekot, varom a kiegesziteseket ^^

Persze ez csak a PC-s korszak retroja, a ZX Spectrum, meg Commodore vonalat ne is emlegessuk! ;)

Lord_M_ 2014.12.02. 14:27:06

@Void Bunkoid:
Nem akarom en a Half Life-ot lehuzni, mert tenyleg jo volt.
de a 98-as Unreal szerintem szinten teljesitette ezeket a felteteleket. A vilag valodi 3D volt, eszmeletlen megjelenessel. Es bar egyes fegyverek kisse tulsagosan is erosek / gyengek voltak, itt vegre lehetett hasznalni a fizikat is (razor blade) illetve a 3D adta lehetosegeket (falak)

En persze szerettem a Half life-ot is, de elobbi tele volt elettel, utobbi pedig egy remekbe szabott steril vilag volt -

Te jo eg, azert ezek se mai darabok mar :)

www.google.hu/search?q=unreal&rlz=1C1CHWA_enGB616GB617&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0r19VOvUItGw7AaYjoCYBg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=955#tbm=isch&q=unreal+1

2-More 2014.12.02. 14:34:19

@odamondó: Quake alá tökmindegy milyen videokártyát toltál anno, mert volt az S3, meg a Tseng ET6000, és viszont látásra. Az első GL patchre meg a 3Dfx-re nem kevéssel később került sor, addig meg pont az volt a Quake-re a kritika, hogy ronda, mint a bűn, dominált a szürke-barna, a Doom első része egy színorgia volt ahhoz képest.

Amúgy meg, melyik legenda, melyik nem, attól függ, kinek. Van akikek a C64 játék is pfujj, mert Spektrumon mi volt már, azt' már felnőtt egy korosztály, akinek lassan a COD első része is retro.

Bobby Newmark 2014.12.02. 14:39:18

@Winkie: Nem azt mondta, hogy az az első Tycoon, hanem hogy az az első, amihez már eléggé felnőtt volt ő is addigra. :P

brlv24 2014.12.02. 14:41:15

Am imég talán nem volt:

Dune2, Syndicate, Lemmings.

XT-n még:
Prince of Persia, Alley Cat (?)

Bobby Newmark 2014.12.02. 14:42:37

@Void Bunkoid: Lehet, hogy tisztában vagy vele, de azért voltak "úgynevezett freescape" játékok, mert a freescape az egy 3D engine volt, úgy, mint mondjuk az Unreal Engine X.X, vagy az id Tech X, vagy a Unity, vagy a satöbbi.

Scagnetti 2014.12.02. 14:52:14

@odamondó: Akkoriban vagy valami 3dfx kártya volt a gépben vagy semmi. :) Legalábbis ami az ismerősi körömet illeti. Én vártam vele pár évet, mire az első 3d-s kártyám meglett. Egyszerűen nem hoztak lázba azok a baltával faragott, szögletes figurák, amelyekről minden cikkben áradoztak, hogy milyen szépek, de nekem valahogy akkor is csak baltával faragott kockáknak tűntek. :)
Valamelyik NVidia cucc volt az első kártyám, azt hiszem, a TNT. Kb. akkor láttam értelmét, mert addigra kezdtek jönni a szebb játékok is.

automaton_aliza · http://antiquefashioncompany.blog.hu/ 2014.12.02. 14:59:54

Akkor is, és mindig is Prince of Persia :)))) mármint az eredeti első kettő 2D

flamer 2014.12.02. 15:00:16

@Scagnetti: " Szerintem a Carmageddon legjobb része máig az első. A kettő sok szempontból idegesítőbb lett, és bár az már 3d-s volt, azt ne mondjuk már, hogy szebb lett."

Szerintem kevered a GTA-val. A Carmageddonbol már az első rész is 3D-s volt, abból van screenshot a cikkben.

flamer 2014.12.02. 15:01:41

@flamer: Ja, nem, GTA-ból a második is felülnézetes volt.

Regggie 2014.12.02. 15:01:56

A Neverhood valóban páratlanul zseniális..és már készülőben a csapat új alkotása, az Armikrog!

Bobby Newmark 2014.12.02. 15:04:03

@flamer: Az emberek voltak 3Dsek a második részben. Nem csak egy fröccsenő paradicsomlé animáció kíséretében haláloztak el az autó érintésekor, hanem hatott rájuk a fizika, leszakadtak végtagjaik, felpattogtak a motorháztetőre, lehetett velük biliárdozni, ráálltál a kerékkel akkor húzta a vércsíkot, stb.

Bobby Newmark 2014.12.02. 15:06:52

@automaton_aliza: Kb két éve előszedtem őket nosztalgiázni... Hát az első rész még istenes, első próbálkozásra sikerült 60 percen belül maradnom (nem hiszem, hogy ez anno valaha is sikerült), de hogy a második részen mennyit anyáztam...? Az valami KIBASZOTTUL nehéz, és ez nem rémlett... Elvoltam vele vagy egy hetet, mire befejeztem.

Macropus Rufus 2014.12.02. 15:11:55

Nem tudom, hogy mennyire illik vissza menni az időben, ha retró játékokról van szó. Nekem ott volt még a top-on a Lemmings, a GoldenAxe, Gobliins1-3, Sam&Max, Day of the Tentacle, Flashback, Anotherworld, Sokoban (természetesen még a CGA verzió), BlockOut, Supaplex, (ezt most szedtem le Androidra), az Accoloade game szinte összes játéka, Retal, Battle Chess, 7Up Spot, Warcraft 2, Setlers 1-2, no meg a jó öreg kezdetek: Wolfeinsten3D és a Spear of Dusting (gy.k. Wolf3d második része)

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2014.12.02. 15:15:06

3dfx kártyán a tomb raider első részét játszottam rongyosra. És messze jobban nézett ki, mint a gyorsító nélküliek. Persze nem mai szemmel. :-)

Scagnetti 2014.12.02. 15:47:00

@flamer: Tudom, hogy onnan van a screenshot. Felismerem, miután több száz órát játszottam vele. Ahogy a GTA sorozattal is a San Andreasig bezárólag.

Attól, hogy valami ránézésre 3D-nek tűnik, még nem biztos, hogy az is. Pl. a Doom is 3D-nek tűnt, de nem volt az. A Carmageddonnak a második része volt az, amely már támogatta a 3D-s kártyákat. Ott már az embereken is látszott, hogy nem csak előre gyártott animációk, hanem hatott rájuk a fizika is.

TamásD 2014.12.02. 16:06:16

Érdekes lenne egyszer egy cikket írni a tényleg nagyon retro játékokról, például az Atari 2600 cartridge korszakról. Az volt az igazi hőskorszak:) Volt egy Space Shuttle nevű dupla "oldalas" cartridge, az midnent vitt.

Globetrotter2014 2014.12.02. 16:26:23

Csak halkan mondom, úgy egy éve megjelent a Dune 2 Androidra.
geekculture.co/revisiting-dune-2-on-android/

Egy lelkes orosz csóka hekkelte meg, gyakorlatilag az eredeti egy emulátoron futtatva. Azóta sajna leszedték a Play-ről, de talán még le lehet tölteni máshonnan.

És bakker, ez a játék még mindig a legjobb RTS Androidra. Semmi sem ér a közelébe (ez persze az Android hibája is), egyszerűsége pont jót tesz az kicsi érintőképernyős platformnak.

Amúgy bosszantó hogy az Android ennyire gyenge Real Time Strategy-ben.

Scagnetti 2014.12.02. 16:33:23

@Globetrotter2014: Tulajdonképpen a Dune 2 (egyszerű) irányítása tényleg alkalmassá teszi, hogy tapitelefonon is játszani lehessen vele. Ugyanez mondjuk egy Starcraft esetén már nehezebb lenne.

Globetrotter2014 2014.12.02. 17:00:45

@Scagnetti: 8 colos tableten tökéletes játékélményt nyújt a Dune 2. A fene vinné el, ennyire sok időmet még app nem rabolta el. 15 évig alig játszottam számítógépes játékkal, erre most itt ez az átokfajzat és falja az órákat az életemből.. :)

Scagnetti 2014.12.02. 17:06:00

@Globetrotter2014: Én anno PC-n játszottam vele rengeteget.

Amúgy ennek is készült egy rajongó által újraírt verziója PC-re. A grafika, zene ugyanaz, de az irányítás korszerűsítve lett, és került bele néhány új lehetőség is. Pl. új egységek.

fidesz=mszp 2014.12.02. 17:22:25

Ezeken nőttem fel, baszki

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.12.02. 18:35:01

@TamásD: Hidd el írnék, ha abban a korban éltem volna, és órákat a konzolok előtt tudtam volna anno tölteni. Sajnos nekem az a világ kimaradt. Ilyen Commodore 64-eket már csak futólag láttam. Játszani alig néhány percet tudtam velük.

csaky000 2014.12.02. 19:19:04

Szerintem a reto, mint olyan elég relatív fogalom, mivel a játékipar elég fiatal jelenség a szórakoztató iparban. Mennyi ideje játszunk különböző gépeken, 40 éve? Szerintem egy ilyen fiatal, és dinamikusan fejlődő iparágnál egyáltalán nem derogáló a retro kifejezés a tíz évnél idősebb címeknél. Persze lehetne vitatkozni, hogy csak a C64 vagy az Atari a retro, de én nem így gondolom, volt szerencsém mind a kettőhöz, de én nem ezek alapján, hanem a kapott élmény volt a döntő szempont!

Hurka Kolbász 2014.12.02. 19:41:20

Milyen szar lista az amelyikre nem képes felkerülni az Elite, Populous, vagy a Railroad Tycon? Ez nagyon komolytalan!

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.12.02. 19:53:47

@Hurka Kolbász: Az is komolytalan, hogy nem tudod más véleményét elfogadni. :)

csaky000 2014.12.02. 19:54:07

@Hurka Kolbász:
A lista lehet, hogy komolytalan, legalább annyira, mint a komment! A kérdésre a válasz a bevezetőben! ;-)

Globetrotter2014 2014.12.02. 21:43:27

Én még ide tenném: Wing Commander sorozat, Lucasarts X-wing sorozat, Popolous, Syndicate, (Doom már volt).
Starcraft már túl újhogy retró legyen...

Bobby Newmark 2014.12.02. 22:29:52

@Scagnetti: Na mondjuk az ilyen új egységekkel lehet tönkrekúrni egy jó remake-et... Vagy csak elveszteni a közönség bő többségét.
Senki nem kíváncsi új egységekre egy játékban, ami húsz éve égett az ember agyába.

Scagnetti 2014.12.02. 23:05:43

@Bobby Newmark: Lehet, de itt ez nem történt meg. Semmi baj nincs azzal a játékkal, leszámítva azt, hogy a fejlesztője nem nagyon foglalkozik már vele, így sajnos nincs teljesen kész, és valószínűleg nem is lesz már.
Egyébként ez csak egy sima multiplayert támogató Dune2, nem klasszikus remake. Nincs benne kampány mód. Hobbiprojekt és ingyenes. És attól az 1-2 új egységtől nem romlott el benne semmi. Sőt, szerintem jobb lett.

mash/the collective 2014.12.03. 08:45:20

@REMY: ezek számomra is csal "félig-meddig retrok". Az igazi retro játékok 8 és 16 bites gépeken találhatóak. :)
Persze ezen lehet vitatkozni, de ezek szubjektív dolgok, amik függenek az életkortól is. A fiatalabbaknak ez már retro, az én 40-es korosztályomnak meg nem. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.12.04. 18:15:32

2000 előtti játékokra bizony lehet mondani hogy retro, már csak azért is, mert a játékipar csöpopet dinamikusabban fejlődik minta filmipar

Monkey Island 3 kapcsán nem értek egyet, hogy utána már szar részek voltak

a 4-es megjelenítésben valóban pocsék, de a humora még mindig remek, a Tales-el meg végképp nem értem mi bajod, három napja játszottam ki, az egyetlen amit elbasztak benne az irányítás, ideje lenne egy újnak mert az is 5 éve volt

csaky000 2014.12.06. 09:31:16

@scal: A Tales-el két bajom van, egyrészt az általad említett irányítás, másrészt ahogy kinéz! Félre ne értsd, régi kalandjátékosként tudom, hogy a grafika nem minden, sőt, de nem tudom minek kellett erőltetni ezt a rút 3D-s kinézetet. Ennek a stílusnak a rajzfilmszerű (vagy festett háttér előtt zajló) grafika áll a legjobban, pláne igaz ez egy Monkey Islandre! Az egyetlen kalandjáték aminél tetszett a 3D-s külső, az a Grim Fandango, na annak megvolt a saját hangja, és totál belefért egy ilyen design!