[Supernatural Movies]

TOP 3 Tomb Raider játék

2015. február 25. - REMY

Rengeteg játék, két mozifilm, és egy óriási sikerstory. Ez a Tomb Raider, avagy Lara Croft története. Az első játék 1996 október 25-én jelent meg a Core Design fejlesztőstúdió jóvoltából, ami rögtön hatalmas sikereket ért el a játékosok körében, hála a karakternek és a 3D-s kivitelezésnek. Bár eredetileg férfi főhőst szerettek volna a Tomb Raider játékba beletenni, de egy szerencsés gondolat hatására megszületett az első igazán nagy, - mára már igazi szimbólummá váló – női főhős. A játékok sikerességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a PC-s megjelenés mellett a TD franchise betört a konzolok, valamint a mobiltelefonok világába is. Lara Croft eljutott minden olyan emberhez, akit egy kicsit is megmozgatott a kalandozás, illetve a régészek meglepően varázslatos élete.

raid1_1.jpg

A lassan már 20 éves franchise több játékot is termelt az évek során, ám nem mindegyik tudott felnőni ahhoz a szinthez, amit elitnek nevezünk. Az élmezőnyben a következő három cím tanyázik:

3 – Tomb Raider – Anniversary (2007) 

raid2_2.jpg

2006-ban, 3 évvel a The Angel Of Darkness után visszatért Lara, hogy egy új köntösben mutassa meg a világnak, miért is ő az egyik legjobb sírrabló a játékvilágban. A grafika ütött, a játék viszont inkább hajazott egy tisztességes iparosmunkára, mint egy újdonsült klasszikusra. No, nem úgy, mint az 1 évvel később bemutatkozó Anniversary. A 10 éves évfordulóra készült eredeti Tomb Raider játék remake verziója pontosan azt hozta, amit egy rajongó elvárhat. Jó grafika, kiváló történet, és egy megunhatatlan játékmenet. Bár az első résznél jóval könnyebb lett a játék, (Ez sajnos az összes újabb kiadásra kivetíthető) végeredményében ez nem okozott kellemetlen meglepetést. A Crystal Dynamics remek munkát végzett!

2 – Tomb Raider (2013)

raid3_1.jpg

Hatalmas újítás, mind történetileg, mind pedig grafikailag. No, de vajon megérdemli a dicséretet a 2013-as Tomb Raider? Úgy gondolom, hogy igen! Bár a korábbi részekkel ellentétben itt egy teljesen más történetet kaptunk, hiszen ebben a játékban nem a tapasztalt Laraval találkozhattunk, hanem azzal a fiatal lánnyal, aki itt még egyáltalán nem lépett rá arra az útra, amit a korábbi játékok kitapostak. Egy eredettörténetet kaptunk, amiben megismerhettük az előzményeket, és azt, ahogy Croft kisasszony igazi sírrablóvá válik. Igazság szerint hatalmas élmény volt a hajószerencsétlenséget szenvedő Laraval játszani, és a magas elvárásokat maradéktalanul teljesítette. Még úgy is, hogy igazából nem volt valami nehéz a játék.

1 – Tomb Raider 4 - The Last Revelation (1999)

raid4_1.jpg

Minden sikeres franchise életében van legalább egy olyan pont, amikor minden klappol. A Tomb Raider esetében ez a 4. epizódnál következett be, amikor is a történet, a hangulat, valamint a játékmenet is 100%-os összhangba került, és megalkották a tökéletes Tomb Raider játékot. A The Last Revelation nehéz és hosszú volt. Rengeteg pályán kellett átjutnunk ahhoz, hogy elérjünk a célhoz, ám az Egyiptom adta varázslatos hangulat, a zenék, illetve a rejtélyek feltárása mindvégig olyan magas szintet képviseltek, ami miatt nem lehetett megunni a játékot. Se előtte, se utána nem voltak képesek ezt megismételni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr657218879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csimasz 2015.02.26. 14:37:52

Nálam a Tomb II a favorit, szerintem felejthetetlen a hangulata, es a palyak, illetve a tortenet is nagyon rendben volt.

Artorias of the Abyss 2015.02.26. 15:18:47

Én a Chronicles és a reboot közti részeket nem szeretem, 3. helyre inkább a 2-őt vagy a 3-at raknám.
Viszont nekem is a Tomb Raider 4 volt a kedvenc, de valójában sose játszottam végig, mert a felénél tartottam, mikor a cd meghajtóban elrepedt a lemez. Megvenni nem akartam még egyszer, torrent akkoriban nem volt, úgyhogy sajnos ennyiben kellett hagynom. Lehet megveszem steamen, ha megint akcióban lesz...

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2015.02.26. 15:56:19

Nekem az Anniversary a favoritom, bár a Legend és a 2013-as reboot is nagyon bejött. Igazság szerint az összes Tomb Raider résszel jól elvoltam, még a botrányosan gyengékkel is szépen eljátszogattam annak idején.

Void Bunkoid 2015.02.26. 17:29:21

Nem tudnék dönteni, mind b*szott jó, még a híresen köpedelem irányítású és bugos Angel of Darkness is.

Sőt, eddig egyedül az Angel of Darknessben volt lehetőség az ellenfeleket szétverni/kiütni, a többi játékban mindig csak pufogtatni lehet, pedig a kisasszony szinte az összes cutsceneben (és még a filmekben is) verekszik, bezzeg a játékban sosem lehet :)

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.02.26. 18:45:06

@Void Bunkoid: Az új játékban ha verekedni nem is igazán lehet a hagyományos értelemben, de van közelharc.

Csimasz 2015.02.27. 09:59:57

Nekem az a problémám az új játékkal, hogy beállt az Assassin's Creed és társai által képviselt sorba, a rejtvények és a felfedezés élménye eléggé háttérbe szorult a harccal és a meneküléssel szemben. Az új rész még ezzel a címmel is egy unalmas, középszar játék lett (vélemény), jól mutatja azt az utat, amit a régi konzolokon induló klasszikus játékok (Resident Evil, Silent Hill, TR, Alone in the Dark stb.) kivéreztetéséért végigjárnak a kiadók és a készítők. Kár érte.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.02.27. 10:15:33

@Csimasz: A rejtvényeket én is hiányolom az újabb játékokból. Túlságosan is leegyszerűsítették őket. Bár ettől függetlenül imádom a legújabb részt is. Viszont, amint látod, a 4. rész a legjobb nálam, ahol bizony nem lehetett egyszerűen csak végigfutni a pályákon.

Csimasz 2015.02.27. 14:07:41

A 4. rész tényleg klasszik, bár én hiányolom belőle az első két rész helyszíneinek változatosságát.
A kettőben amikor bejön Velence, majd egy csupa fém tengeri fúrótorony, utána Tibet...hibátlan. Ráadásul ott voltak a remek zenék, hangok, nagyot dobtak a játékon. Amikor egy pálya végén megszólalt a jellegzetes zene, hátradőltél, majd kezdted a következőt. Valahogy ez a fíling a mai játékokban már nincs meg (az is lehet, hogy a fiatalabb generációnak erre már nincs szüksége - pörgős és színes élményeket akarnak, rövid idő alatt).
Nagy kár, hogy azt nem csinálták meg újra, mint az első részt.

Void Bunkoid 2015.02.27. 16:16:43

@Giggsy: Tudom. Előrendeltem annak idején, sőt preloadoltam is. Az volt életem legnagyobb multiplayer csalódása amúgy, hivatalosan egy időben jött ki steamen, egyetlen órát játszottam az elejével, hogy megszokjam az irányítást, utána egyből megnéztem hogy na mit tud a multija...és tanúja voltam, ahogyan EGY ÓRÁVAL a release után már ilyen level 12-15 kiskölykök osztogatták a headshotokat ilyen ultraszónikus hereaprítókkal, miközben én meg ott a kispisztolyommal kapkodtam a helyéről mindig lerobbanó fejemet.

Na de ilyet hogy lehet?
süti beállítások módosítása