Ezekkel játszottunk infó órán

2016. július 16. - hakos05

Mi az informatika órák legjobb része? Naná, hogy a szabad foglalkozás! Manapság már nem csak a számítógépes termekbe, hanem a mobil eszközökön keresztül a szünetekbe is begyűrűzik a facebook-őrület, és a kezünkből bárhol és bármikor netezhetünk. Annak idején örültünk, ha az iskolában egy kicsit internetezni tudtunk, melyre a kiadott feladat végeztével volt némi lehetőség. De mi volt a helyzet az internet nélküli időszakban? Az alábbiak nagy részét bizony még anélkül játszottuk!

cs4f4cc7ebaaeb5.jpg

Remy:

Elasto Mania

elma.jpg

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy az Elasto Mania volt az egyik legközkedveltebb játék anno nálunk az általános iskolában. Az Elma néven elhíresült 2-dimenziós motoros játék a 2000-es esztendőben ütötte fel a fejét a számítógépeken, és egy csapásra kivívta a játékosok szeretetét. Rózsa Balázs, a játék kitalálója, látszólag nem akarta megváltani a világot, és az egyszerűségnek hála egy olyan játékot adott nekünk, fiataloknak, amit nehezen lehetett megunni. Ugyanis az Elma egy pörgős, akár pár másodperc alatt letudható pályákból állt, így hiába kellett akár 5-10x is restartolni, hamar oda juthattunk, hogy már csak az idővel kellett versenyeznünk az almák helyett. Az egyszerű, de nagyszerű elv egyik legjobb példája.

Terep 2

terep2.jpg

Nagymáthé Dénes játéka, a Terep 2 az unaloműzés egyik legjobb fegyvere volt nálunk a suliban, hiszen amikor elindult a Terep 2, akkor nem volt megállás, jöhetett az ökörködés. Bár tény, hatalmas versenyeket lehetett vívni egymással, de a játék adta szabadságérzés, valamint a kocsik leamortizálása is olyan élményeket nyújtottak, amik sokszor feledtették azt, hogy itt egymással is lehet versenyezni. Csak nyomtuk a gázt, törtük a verdákat, és bejártuk a „hatalmas” pályát, ahol senki nem mondta meg, hogy merre haladjunk.

Unreal Tournament

unreal.jpg

Counter Strike mellett az UT volt a másik olyan FPS-játék, amivel el lehetett ütni az unalmas infó órákat. Bár ez már inkább a középsulira volt jellemző, de egy jó UT 2003 vagy 2004 mindig jó mókának bizonyult. Személy szerint én mindig is CS párti voltam, de ha agyatlan lövöldözésre vágyott az ember, akkor bizony ott kellett hagyni az 1.6-os kockulást és el kellett indítani az UT-t, ahol bátran ki lehetett élni a darálós vágyakat is!

Counter Strike 1.6

cse.jpg

Természetesen, csak és kizárólag a tört verziókkal nyomattuk a suliban, hiszen az is bőven elegendő volt a LANozáshoz. Az online játék ugyanis az internet gyenge sebessége miatt kivitelezhetetlen lett volna, de amikor összeültünk négyen-öten a teremben, akkor senkit nem érdekelt már, hogy hány BOTtal van feltöltve az adott pálya. Ment a lámázás, a rush-B D2-n, no meg az Assaultos túszmentés, de egy jó késelést, illetve AWP-s fejest volt igazán jó mindig beadni.

Ragdoll Masters

ragdoll.png

Nem azt mondom, hogy ez volt életem játéka, de hatalmas mókának bizonyult a pálcikaemberes Ragdoll Masters. Ugyanis tök mindegy, hogy hány perc volt vissza az órából, egy jó bunyóra mindig volt idő. A szórakoztatási faktort természetesen növelte, hogy a karaktereket nem igazán lehetett irányítani, hiszen egy olyan térben helyezkedtek el, ahol a gravitáció nem igen működött. Ennek hatására pedig a pálcikaemberek mozgáskoordinációja is viccesen hatott, de amikor betalált egy jól kivitelezett ütés vagy rúgás és felcsendült a Bud Spencer pofonokat idéző hanghatás, akkor vált igazán viccessé az egész játék.

hakos:

Bubble Dizzy

77922-dizzybubbledizzy.jpg

Általánosban kétféle termünk volt, egy DOS-os és egy Windows-os. Előbbiben az egyik kedvenc játékom a Bubble Dizzy volt, melyben egy tojás-szerű figurával kellett a tengerfenékről buborékok segítségével a felszínre jutni. Minél nagyobb volt a buborék, annál tovább lehetett rajta maradni, de sokkal lassabb is volt, mint kisebb társai, amik viszont hamarabb kipukkantak. A kihívást az jelentette, hogy az oxigén folyamatosan fogyott, melyet a pályán elszórt palackok segítségével lehetett pótolni. Természetesen barátságtalan tengeri lényekkel is összeakadhattunk, mely jelentős oxigénmennyiségünkbe került. Volt a dolognak még egy trükkje: nem lehetett tudni, hogy meddig bírta szusszal egy buborék, de amint leugrottunk róla, azonnal kipukkant így akár egy méreteset is zuhanhattunk.

Ész-Kerék

art-eszkerek-1.png

Talán ez volt az ország legnépszerűbb DOS-os játéka. Míg a tévében a Szerencsekerék, addig a számítógépeken az Ész-kerék hódított, így mindenki egyből tudta, hogy mik a játékszabályok. Szólást, tárgyat, személyt kellett kitalálni, melyekből csak a betűk helyei voltak meg. A kerék pörgetett egy összeget és a kiválasztott mássalhangzóért, ha eltaláltuk, meg is kaptuk azt, így jutva közelebb a megfejtéshez. A szintek közben egyre nehezedtek. Többen játszva igazi kikapcsolódás volt egy fárasztó Turbo Pascal után.

Prince of Persia

prince-of-persia-1989-image-screenshot-7.jpg

Annak tükrében, hogy Perzsia hercege óriási utat tett meg a játékpiacon, jó érzés elmondani, hogy "ott voltál" a kezdeteknél, azaz játszottál az első résszel. A platformjátékban egy leginkább sötét labirintusra emlékeztető pályán kellett megtalálni a kivezető utat, mely csapdákkal volt kikövezve. A rendkívül nehéz játékban nem volt elég megkapaszkodni egy párkányon, hiszen az bármelyik pillanatban leeshetett és sose lehetett tudni, hogy egy rosszul irányzott ugrást követően nem érkezünk-e csapdába. Emellett még az őröket is le kellett kardozni. Mindig játszottam vele, de szerintem még az első pályán se jutottam túl sosem.

Grand Theft Auto

grand-theft-auto-28.jpg

Ezennel át is térnék a Windos-os teremre, mi mással, mint a GTA-val. A Rockstar játékát nem kell bemutatni senkinek sem, hiszen mára egy fogalom lett. Az első két része még felső nézettel bírt, ugyanakkor a rá jellemző jegyek már akkor is látszottak, melyből a talán a legfontosabb a szabadságérzet megléte volt. Bármilyen autóba beszállhattál, bárkin átgázolhattál (persze nem maradt el a következmény sem). Amellett a küldetések is változatosak voltak, de természetesen infó órán abban a pár percben elég volt csak a féktelen száguldás.

Liero

liero.png

Te azt mondod, Worms, én azt mondom, Liero. A középiskolás informatikai szabad foglalkozások nagy része kimerült az internetes flash játékokban. Volt viszont egy másik, ami nagyban meghatározta az eltölthető perceket. A rendkívül lebutított grafikával rendelkező játék annál hatalmasabb funnak bizonyult: mi lehetne viccesebb egy változatos fegyverarzenált magánál tartó pixelkukacokkal való egymásra lövöldözésnél? Megmondom: semmi! Az irányítható rakétán keresztül a különféle robbanótölteteken át a gépfegyverig mindent alkalmazni lehetett, amik a kötélvetővel átlendülve halálos kombinációt jelentettek. Programozás után olykor öten-hatan is összejöttünk pár kör deathmachre. Kő kövön nem maradt!

Duba Dániel:

Prehistorik

prehistorik-2.jpg

Ó igen, a Prehistorik, majd annak a második része, a Prehistorik 2 (vagy egyszerűen csak Pre 2), nem volt könnyű tőlük szabadulni. Olyan régen volt, hogy az infó órát még számtech órának hívták. A Titus játéka 1991-ben, ha nem is a világpiacot, de az iskolai számítógépes termeket mindenképp letarolta. Egy ősemberrel kellett két dimenziós nézetben dinókat püffölni és ugrálni, boss fightokkal nehezítve. Gyanítom anno nem egy billentyűzetet kellett kicserélni miatta, mert a szorgos kis diákok a space-t löködve - ami a bunkóddal való suhintás gombja volt - pár hónap alatt leamortizálták a suli klaviatúra-készleteit. Habár a DOS parancsokat is vágtuk, ezeket már a Norton Commander gyönyörű szép kék mátrixából indítottuk, miután mindenki befejezte a rajzolgatást a Logo teknősével. Arra emlékszik még valaki?

Ignition

ignition.jpg

Ez a  végtelenül egyszerű autós játék, nálunk a Micro Machines és a Wacky Wheels örökébe lépett, ezúttal már a középsuliban. Önnön egyszerűsége azonban a legkisebb mértékben sem a hátránya, ugyanis a sok felszedhető extra, meg egyebek helyett, a játék a színtiszta versenyre helyezte a hangsúlyt a felülnézeti, 3D-s, az akkori viszonyok mellett látványosan és rendkívül ötletesen kivitelezett pályákon. Elmondhatatlan gyönyört és kárörömöt okozott, mikor osztott nézetben (egy monitoron és egy klaviatúrán osztozva) szívathattuk meg a másikat egy jó időben lenyomott turbo, vagy az okosan elhelyezett levágók használatával. Alap játék, rengeteg órát töltöttünk vele, hatalmas könyök harcokat folytatva a billentyűzet jobb és bal oldalán, néha átnyúlva a másik térfelére, hogy lenyomjuk a turbóját, mikor az a legjobban fáj neki.

Coolspot

cool-spot-04.png

Jól kigondolt reklám és okos termékelhelyezés, vagy csak egy akkoriban ikonikus jelkép kölcsönvétele, nem tudom, minden esetre ebben a játékban a 7UP logó piros kis gombját (?) kellett egyengetni egy tengerparti, 2D-s környezetben. Remek irányítás és mérhetetlen sok apró ötlet és bonus pálya adta a játék felejthetetlen hangulatát, a Virgin Interactive által prezentálva. Laza "karakterei" és pörgős animációja, órákra kikapcsolt. Na nem azt mondom, hogy egy-egy nehezebb résznél nem hajítottam volna át a monitort az első padsorba, de azért elég kellemes perceket szerzett nekünk anno ez a játék. Emlékszem, még évek múlva is hogy le tudta kötni a társaságot egy összejövetel alkalmával. Hát mi ez, ha nem klasszikus?

A bejegyzés trackback címe:

http://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr468883618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

PeTaki 2016.07.17. 23:59:08

Nálunk a Jazz Jackrabbit 2 ment, ha a másik csoport tanára helyettesített, mert csak az ő termében volt fent a gépeken :D

StZ 2016.07.18. 00:44:21

"Általánosban kétféle termünk volt, egy DOS-os és egy Windows-os." Virányos? :)

Kaksi Kapitány 2016.07.18. 03:07:23

Ugh!, lemmings, sensi soccer a régebbi időkből.

És persze az elmaradhatlan taskbar hider ;o)

Zirowe 2016.07.18. 08:05:50

Nálunk a cs, ut és az elasto mellett még a quake volt menő.

nyu 2016.07.18. 08:23:47

Jó kis Doom 4 fős coop nightmare fokozaton, de az már nagyon a gimi vége felé volt, miután kaptunk egy teremnyi 486-ost.

Előtte Novell Snipes volt a sztár.
www.youtube.com/watch?v=IXsJhoW0C78
Persze nem ennyire light fokozaton.

DPompe 2016.07.18. 09:04:35

GoldenAxe? DeathRally?

Today05 2016.07.18. 09:40:39

stunts!!!!! mindig azon ment a gyilok, hogy ki tud ahoz a géphez ülni amin futott a stunts

titan 2016.07.18. 09:56:54

Vicces, hogy a Bubble Dizzy megvan, de a sima Dizzy nincs :)
Ha meg Prehistorik, akkor már inkább Ugh! és UghLympics

vpbarna74 2016.07.18. 10:14:06

Imposible mission, Wizard, stb De ezek még C64-en. Bakker , de öreg vagyok :)

Kong.Kinga 2016.07.18. 10:21:21

Tetris, PoP, Wolfenstein ment nálunk info órán.

Kong.Kinga 2016.07.18. 10:21:51

De én sose fértem oda, vagy nem tudtam elindítani.

igenember 2016.07.18. 10:27:51

Nekem még nem volt feltalálva az internet info órákon. Turbo Pascal-lal meg Derive-val "játszottunk" az órákon.

Jason Voorhees 2016.07.18. 10:45:50

Nálunk számtech órán a Wizard of Wor ment esetleg a Fort Apocalipse vagy az Archon. A Sinclair Spectrum-osoknak maradt a Chaos, Bruce Lee vagy a Rambo.

titan 2016.07.18. 15:18:02

@Kong.Kinga: ha Tetris, akkor Block Out :)

meow? 2016.07.18. 15:34:20

Scorch - avagy Scorched Earth - avagy tankos kurvaelet :)

Yobbágy Fery 2016.07.18. 16:57:53

Red Alert, vicces volt, amikor felraktunk egy okosan megszerkesztett rules.ini-t is hozzá (természetesen a haver gépére titokban), aztán a srác nézett okosan ki a fejéből, hogy mi a franc van, a szovjet tank rusht nem lett volna szabad megállítani az angolokkal és különben is rohadjunk meg, mennyire mázlisták vagyunk, hogy a cruisereink milyen pontosan lőnek célba. :)
Aztán volt még Starcraft is, de az a jó öreg NT 4.0-án minden volt, csak nem stabil (4v4-nél "izgalmas" volt, amikor egyszer a végén 3v1-ben próbáltam tartani az állásokat, a többiek alatt lefagyott az egész f*stalicska).
Suli, Police, Army
Doom 2
Duke Nukem 3d (természetesen a szinkronizált verzió)
Earthworm Jim
Outlaws
Worms 2 és Armageddon
Carmageddon

Laca@blog 2016.07.18. 17:30:44

worms, hálózatban! :)
(és az emlék, hogy floppy lemezen csempésztük be, felejthetetlen. Ugyanis nálunk tilos volt a játék, ezért turbo pascal fileoknak álcázott fileokba csomagolva, apró részletekben másoltattuk fel a tanárral a hálózati szerverre.. :D)

venomspawn 2016.07.18. 18:28:19

Warcraft, Quake, Carmageddon, Duke Nukem 3D, Command&Conquer

Hun Endorfin 2016.07.18. 19:49:54

Quake 3 Team Arena(kötőszavakat mellőzük uraim!-info tanárNŐ), AoE 2(sajnos a másik teremben voltak az AoE2-es gépek), a nyulas játék, még több Quake 3 és egy kis csé.

Denise Hogyisdugják 2016.07.19. 14:00:50

öreg, aki annak érzi magát! meow-on kívül csak én játszottam a scorch-csal? a gp2-vel és a civ-vel meg senki?

Flashy7 · http://flashy.blog.hu 2016.07.19. 20:52:41

qbasic banándobálós?
esetleg igazán öregeknek netwars? nlsnipes?

Flashy7 · http://flashy.blog.hu 2016.07.19. 21:08:41

@Denise Hogyisdugják: ha nem is Civ-et, de Colonization-t játszottunk úgy, hogy ugyanazt a mentést mindenki hazavitte és megfogadtuk hogy nem írjuk át a pénzt és ki ér el több pontot.

Shadow#9 2016.10.19. 22:09:27

Hej, régi szép emlékek... A magam részéről nem említek semmit, szinte mindent felsoroltatok, de ahogy előtör a múlt, kedvem van előszedni bármelyiket, aztán hajrá DosBox!