[Supernatural Movies]

Bear Grylls elbújhat - Dzsungel

2017. október 19. - Mikesi Tomi

Az új mozijában Daniel Radcliffe az amazóniai őserdő mélyére kalauzolja el a nézőit az Ausztráliában élő izraeli kalandor és író, Yossi Ghinsberg szerepébe bújva. A film premier előtti díszbemutatójára pedig most páros belépőt nyerhetsz, itt!

jungle1.png

1981-ben Yossi Ghinsberg Bolíviába utazott, hogy felfedezze az amazóniai őserdőt és az ott élő népek kultúráit. Útközben megismerkedett Marcus Stamm svájci tanárral és Kevin Gale amerikai fotóssal. Yossi ezután találkozott egy titokzatos ausztrál férfival, aki azt állította, el tudja vinni őket egy a dzsungel mélyén élő, eddig ismeretlen őslakos törzshöz. A három kalandor felkerekedett, hogy az ismeretlen vezetőjükkel belépjenek az őserdőbe. A civilizált ember számára azonban az tele van ismeretlen és váratlan helyzetekkel, így Yossi elszakadt a társaság többi tagjától és magára maradt a dzsungel közepén. Egyetlen célja az lett, hogy élve kijusson onnan.

A film valójában nem sok újat mond el a civilizált ember és az ösztön alapú természet kapcsolatáról, mégis képes elgondolkodtatni. Ebben a filmben az őserdő nem kegyetlen, áldozatára éhes entitás, csupán egy saját törvényei alapján működő, a civilizáció minden előnyétől és hátrányától mentes hely. Épp ezért a kalandvágytól vezérelt embereknek, akik veszik a bátorságot és feltérképezetlen, ismeretlen területekre merészkednek, a legrosszabbra kell felkészülniük.

Daniel Radcliffe filmről filmre bizonyítja be, hogy milyen sokoldalú és kiforrott színész. A Dzsungelnek igazából két főszereplője van, Yossi Ghinsberg és az érintetlen dzsungel. A mellékszereplők is korrekt módon azonosulnak szerepükkel, de az igazán nagy dobás kétségtelenül Radcliffe. A brit fiatalember pedig elképesztő alakítást nyújt, drámaian lefogyva bújt Yossi bőrébe és közben hatásosan mutatta be azokat az elmeállapot változásokat, amik egy modern „Robinson Crusoe” fejében lejátszódhatnak. A gond csak az, hogy a film sokkal többet ad a külsőségekre, mint a belső tartalomra. Ezt a hibás koncepciót pedig Radcliffe sem képes megmenteni.

277507_1507726945_3118.jpg

Greg McLean rendező, aki eddig kizárólag a horror műfajban alkotott (The Belko Experiment, A fenevad) egy bőven elfogadható alkotást rakott le az asztalra. A film jó ritmusú, sosem ül le és a feszültségkeltés úgy is működik, hogy tudjuk, Yossi Ghinsberg túlélte az eseményeket (A film cselekménye Yossi 2005-ös memoárján alapul). Nincsenek felesleges szálak, bár a flashback jeleneteknek különösebb jelentőségét nem éreztem.

A történet átélhetőségének egyik kulcspontja maga a látvány. Gondolhatnánk, hogy a Dél-Amerikai dzsungelek világáról nem lehet olyan nehéz szép képeket lőni, de Stefan Duscio egészen egyedi képi megoldásokat alkalmazott helyenként. Persze, láthatunk lélegzetelállító nagytotálokat az őserdőről és gyomorforgató közeliket a kínlódó főszereplőről, de a film expozíciójában az operatőr mintha több lehetőséget kapott volna kísérletezgetni.

Összegezve, egy szórakoztató, kellően mély túlélődrámáról van szó, egy kiemelkedő alakítással. A filmnek persze izgalmas ízt ad, hogy megtörtént eseményeket mutat be, sajnos a horror-specialista rendezőnek és a forgatókönyvírónak köszönhetően Yossi szenvedéseit csak fizikai síkon figyelhetjük meg, miközben a fejében zajló folyamatok nem kapnak megfelelő hangsúlyt. A film közben pont ezért semmiféle étel vagy ital fogyasztása nem ajánlott! 7/10

Nyerj páros belépőt a film premier előtti díszbemutatójára!

A film MAFAB adatlapja

Ha tetszett, amit olvastál, kövess minket Facebookon vagy Twitteren!

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr7513029010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása