Daybreakers - A vámpírok kora

2018. június 18. - Fincherista

A 2000-es évek horrorfilmjeinek egyik nem kívánt hozadéka volt a vámpír-kultusz teljes meggyalázása, tiniknek szóló romantikus történetekbe való átültetése. A sötétség kárhozott vérszopóiból gyémántosan ragyogó szépfiúk lettek, akik a rémálmok helyett legfeljebb a nedves álmok számát gyarapíthatták. A mitológiai eredetük, illetőleg filmtörténeti szerepük ilyetén újraértékelése akkora pusztítással járt nívójukra nézve, amit a szentelt víz, a kereszt és a fokhagyma hármasa együttesen sem tudott volna elérni. Ezért is írok most  a Spierig-fivérek (Időhurok) 2009-es, Daybreakers - A vámpírok kora című filmjéről, a két Alkonyat-rész közötti éjsötét vízióról, amely akkor némi reménnyel tölthette meg a vámpírfilmek örök szerelmeseit.

2010_daybreakers_movie-1920x1080.jpg

Tovább

E3 2018 - A beszámoló

Három nap krónikája a világ legnagyobb videojáték expójáról

2018. június 14. - Duba Dániel

Este tíz is megvolt már, mikor jött a telefon. Valami ezerszer ismételt James Belushi film villódzott a TV-ben, amikor pedig felvettem a kagylót, a főszerkesztőm izgatott hangja hadarva közölte, hogy azonnal csomagoljak, reggel értem küldenek egy taxit, és irány a reptér, onnan pedig a napfényes Kalifornia. Nem mondom, hogy nem piszkálta meg a fantáziámat egy újabb külföldi semmittevés a blog kontóján, de pont most? Nincs senki, aki ráér – közölte. Én meg nem értek a videojátékokhoz – közöltem. Amit viszont ezután közölt, az egyáltalán nem árulkodott semmiféle megértésről. Így esett, hogy másnap hajnalban útnak indultam a huszonnegyedik Electronic Entertainment Expo-ra, majd pár pohár gin, és két kifogásolható minőségű, repülőn felszolgált hidegtál után a LAX parkolójában találtam magam.

e3_2018-01-03.jpeg

Tovább

Nyomot hagyni egy sima felületen - Craig Thompson: Takarók

2018. június 12. - theivan

Valószínűleg nem vagyok egy túl jó képregényolvasó. Kettő, három hosszabb hangvételűt, ha olvastam életemben. Ne értsetek félre, a képregényhősöket természetesen megnézem moziban, mégis kijelenthetem, hogy kevés viszonyítási alapom van. Mégis, most úgy érzem, hogy valószínűleg a világ egyik, ha nem a legjobb képregényéhez volt szerencsém.

Craig Thompson többszörös díjnyertes művész, írja és rajzolja is az oldalakat, jelen esetben közel hatszázat. Életrajz gyanánt ennyi elég is, erre tökéletesebb célt szolgál a Takarók (Blankets), a 42 éves amerikai szerző önéletrajzi műve, hitről, családról, szerelemről, önismeretről. Addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér, ez a takaró pedig talán műfajokon túlmenve is életem egyik legszebb, legvarázslatosabb darabja volt.

1.png

Tovább

Hogyan tovább? - Utódlás

Pilot kritika

2018. június 11. - hakos05

Manapság a filmes és a tévés szféra határainak elmosódása miatt már fel sem kapjuk a fejünket, ha egy mozis rendező neve a kisképernyőn tűnik fel. Mégse lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy a vígjátékairól ismert, de a könnyedebb hangvételű, ám vígjátéknak mégsem mondható Nagy dobással egészen az Oscarig eljutó Adam McKay az HBO egyik legújabb sorozatának a pilotját vezényelte le.

succession-s1-ka-1920.jpg

Tovább

Bud Spencer emlékprogram a Pólus Moziban

Nyerj páros belépőt egy különleges, koncerttel egybekötött filmvetítésre!

Június végén immár két éve lesz annak, hogy itt hagyott minket a legenda, Carlo Pedersoli, vagy ismertebb nevén Bud Spencer, aki önálló és Terence Hillel közös filmjeivel örökre beírta magát rajongók millióinak a szívébe. Eme szomorú évforduló apropójából a Pólus Mozi szervezésében most egy különleges eseményen vehetsz részt, melynek keretein belül első és egyetlen alkalommal levetítésre kerül Az ördög jobb és bal keze, digitálisan felújított kópiáról, az eredeti magyar szinkronnal. Ha pedig ez nem lenne elég, a film után koncertet ad a Bud Spencer & Terence Hill emlékzenekar. Az eseményre 2 db páros belépőjegyet sorsolunk ki, a tovább gombra kattintva megtudhatod, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy megkaparintsd az egyiket.bud-spencer-emlekprogram-cover-grafika.jpg

Tovább

71. Cannes-i Fesztivál - Élménybeszámoló

2018. június 09. - Mikesi Tomi

Amilyen nagyszerű lehetőségnek hangzott, hogy a cannes-i filmfesztivál szervezői ezer diáknak a világ minden tájáról lehetőséget biztosítanak, hogy a Cannes-i Fesztivál utolsó három napján részt vegyenek, annyira valószínűtlennek tűnt, hogy egy leszek azon diákok közül, akik gyakorlatban is élhetnek ezzel a lehetőséggel. A fesztivál szervezőinek felhívása, mint utólag kiderült, gyakorlatilag az összes ismerősöm figyelmét elkerülte, de ennek nem is tulajdonítottam nagyobb jelentőséget, egészen addig, míg április 24-én meg nem érkezett a levél, miszerint a jelentkezésemet elfogadták és részt vehetek a fesztiválon, május 17-19 között.

wp_20180516_12_27_21_pro.jpg

Tovább

Már megint nem hallgatnak Ian Malcolmra – Jurassic World: Bukott birodalom

Emlékszel még, mikor először láttunk dinoszauruszt? Kérdezi Claire (Brice Dallas Howard) Owent (Chris Pratt) a film utolsó, legsötétebb, és a ma már nem garantáltan jövedelmező, úgynevezett eredetiséggel leginkább felvértezett negyede előtt. Aztán rögtön meg is válaszolja saját kérdését annyival, hogy „Olyan volt, mint egy csoda.” Ez a kissé esetlen és szentimentális szövegrész remekül foglalja össze azt, amitől a Jurassic Park annak idején akkorát ütött, és ami miatt a mai napig tátott szájjal képes végignézni az, aki rajta nőtt fel (de talán az is, aki most látja először). A nagy kérdés az, hogy ebből a csodából, a meglepetés elementáris erejéből sikerült-e megőrizni valamit az azóta eltelt 25 év alatt?jurassic-fallen-kingdom-trailer-1-970.jpg

Tovább