[Supernatural Movies]

[villámkritika] Forráskód (2011)

2014. április 29. - REMY

Szeretem, amikor egy film kis hypeot kap, mert ilyenkor sok esetben kellemesen csalódok. 2011-ben, a nagysikerű Hold után, Duncan Jones ismét filmet forgatott, és felüdülésként hatott a Forráskódja, amely bár nem lesz korszakalkotó alkotás, de mindenképpen megérdemli a figyelmet, hiszen a sok tucatfilm között megjelenve, képes volt arra, hogy megmozgassa az agytekervényeinket, illetve a játékidő alatt kikapcsoljon bennünket.

kód.jpg

Jake Gyllenhaal sokáig nem tartozott a szimpatikus színészek közé, de az utóbbi időben sikerült megkedvelnem. Bár, most nem kellett hatalmasat alakítania, de azért sikeresen átadta a filmben történteket. A Forráskód nagyon jól bánik az akció és a sci-fi elemekkel is, - ráadásul a játékidő rövidsége miatt elképesztően pörgősre sikeredett a kivitelezés - illetve olyan kérdéseket tesz fel, vagyis inkább olyan kérdéseket vált ki belőlünk, ami miatt teljes mértékben el tudunk merülni az alkotásban, és nem úgy tekintünk majd a későbbiek során a filmre, hogy „na, ezt is letudtuk, jöhet a következő…”. Okos, és jól kivitelezett film, melyben a főhősnek sincs kikövezett útja a célig, így velünk együtt fedezi fel a történetben lévő csavarokat, és lehetőségeket. Duncan Jones ígéretes tehetség, és ha nem kapja el Hollywood betegségét, akkor nagy filmeket hozhat el nekünk a jövőben. Remélhetőleg a Warcraft filmmel el is kezdi a mennybemenetelt! 7,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr756082632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.29. 12:04:29

Kis hype-ot kapott? Szerintem 10-ből 9 ember látta ezt a filmet, emlékszem, hogy anno a hírverés hatására én is hogy vadásztam a koreai feliratos rip-et, pedig akkor még közöm nem volt a blogoláshoz meg ilyenekhez.

Egyébként szerintem sokkal jelentőségteljesebb film, mint ahogy lefested, amellett, hogy egy gyakorlatilag tökéletes thriller, még az átlagnál sokkal bátrabb és tartalmasabb próbálkozás is. (Bár nem olyan jó, mint a Moon.)

elemes 2016.12.20. 10:31:00

Csavaros film, szerintem nagyszerűen kivitelezve, az időparadoxonnak ezt a feldolgozását eddig valahogy még nem láttam, vagy nem emlékszem hogy láttam volna.

Egy kisebb hibája van: a két negatív karakter számomra túlságosan elnagyolt (a Hold után többre számítottam), de megértem, hogy a viszonylag rövid játékidőbe nem fért bele több.
süti beállítások módosítása