Rács mögé zárt szerelem - A következő három nap

2016. december 07. - Fincherista

Az Olvasói Hét filmjeit itt találjátok.

Hiába keresnénk 2010 legromantikusabb filmjei között Paul Haggis A következő három napját, a listákon többnyire elcsépelt szerelmes történeteket, másod- és harmad vonalas romkomokat találnánk. Pedig joggal szerepelhetne rajtuk, mivel - bár tálalását tekintve valóban nem a klasszikus műfaji vonásokkal operál - végső soron egy olyan férjről szól, aki szó szerint képes lenne elmenni a legvégsőkig, hogy újra együtt lehessen hőn szeretett feleségével. Ugyanakkor hiába van központi szerepben a klasszikus romantikus túlzás, lányos filmnek a legkevésbé sem lehetne nevezni, hiszen a játékidő nagy részét rózsák és csókok helyett egy szöktetés megtervezése teszi ki.

ntdd.jpg

Természetesen nem véletlenül, lévén A következő három nap a történetének legfőbb mozgatórúgója ellenére alapvetően mégis csak a heist moviek nem is annyira távoli leszármazottja, amely nem magára a szökésre fekteti a hangsúlyt, hanem inkább arra, mit kell magára vállalnia az elhivatottnak, hogy elérhesse célját. John Brennan (Russell Crowe) esetében a feleségének, Larának (Elizabeth Banks) kiszöktetése jelenti a dilemmát, akit egy gyilkosság vádjával ültettek rács mögé. A férj nem tudja, de különösebben nem is érdekli, hogy Lara bűnös-e, az ügy felgöngyölítése helyett a “szakértő” (Liam Neeson) tanácsait gondosan követve fokozatosan építi tervét, s egyre radikálisabb döntéseinek meghozatalakor sem a ráció, hanem a vak szerelem vezérli.

A probléma pedig pont ebben az elvakultságban keresendő, hiszen John olyannyira a céljának megszállottjává válik, hogy voltaképpen nem is mérlegeli lehetőségeit. Ott van a fia, akivel a nagy nap(ok)hoz közeledve egyre kevesebbet foglalkozik, illetve ott van saját élete, amiről zavaró könnyedséggel hajlandó lemondani. Haggis tehát nem kereste a költői túlzás mögötti zavaró tényezőket, meg sem próbálta hősét a tett kiderítése felé terelni, ami meglepő, ha azt figyelembe vesszük mennyi idő állt rendelkezésére, amit aztán a szöktetés megalapozásának precíz bemutatására

ntd.jpg

A hanyagság végett John drámai szempontból elképesztően egyoldalúvá válik, aminek köszönhetően, ha nem tudunk feltétel nélkül azonosulni elhivatottságával, akkor kifejezetten súlytalan filmként élhetjük meg A következő három napot. Továbbá azok sem találják majd meg benne számításaikat, akik egy könnyed akciózásra várnak, hiszen a történet lassan halad előre, illetve Crowe is ritkán húzza fel ama bizonyos kesztyűt, hogy rendet rakjon. Helyette azok tegyenek vele egy próbát, akiket jobban érdekel, milyen menete lehetne egy szöktetésnek, mely stratégia mentén lehetne kivitelezni. Bár ők meg lehet jobban járnának, ha inkább a francia eredeti elé ülnének le. 6/10

A film MAFAB adatlapja

Ha tetszett, amit olvastál, kövess minket a Facebookon és a Twitteren!

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr1111957831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quisum 2016.12.08. 19:59:18

Az egyik legjobb film, amit az utóbbi időben láttam. Rendkívül feszült, jó megoldásokkal operáló film. Semmit nem rombolnak földig, nincsenek idióta szuperhősök benne. A hanyagságnak szerintem dramaturgiai szerepe van, hiszen a nélkül a rendőrség lassabban kapna észbe. 9/10

Kritikus 73 · https://kritikusa.blog.hu/ 2018.04.21. 12:44:26

Nagyon tetszett a film, az egyik legjobb szabadulós akció-thriller amit az utóbbi 8 évben láttam. Van benne dráma, van mondanivaló és rengeteg akció is. Rám nagy hatást gyakorolt az az elszántság, ahogyan a főhős (akit Russell Crowe alakít), hétköznapi ember létére mindent megtesz felesége megszöktetéséért. Bevállalja az alvilágban való megmerítkezést, a gyilkosságot és azt is, hogy minden részletre kiterjedően megtervezzen egy ilyen szökési akciót. Zseniális a rendező feszültségfokozása és a két főszereplő, Elizabeth Banks illetve Crowe játéka. Én legalább 8-9 pontot adnék rá.