[Supernatural Movies]

Bemutatkozik a Supernatural Movies szerkesztősége

2017. január 20. - Supernatural Movies

VHS, blockbusterek, képregényhősök, akciósztárok, sci-fi, horror, trash, Tarantino és egy rakás nosztalgiabomba a videotéka korszakból. Mindemellett nem feledkezünk meg az ismeretlenekről, valamint a nagyágyúkról sem, azaz itt van Kubrick, Fincher, Nolan, Scorsese, Eastwood, Mijazaki, Cameron és még sokan mások is… Nálunk mindent megtalálsz, hiszen mindannyian filmőrültek vagyunk!

(Nevekre kattintva előjönnek a szerző cikkei. Kommentben pedig leírhatjátok, hogy ti kikért rajongtok!) 

Bemutatkozik a szerkesztőség!

Remybanner_masolata.jpg


Kedvenc film(ek):
VISSZA A JÖVŐBE (1-2-3), Kickboxer, Rocky (1-2-3-4), Rambo (1-2-3), Terminator (1-2), Ace Ventura (1-2), Indiana Jones (1-2-3) Star Wars (4-5-6-1-3-7), Reszkessetek betörők (1-2), Die Hard (1-2-3), Harry Potter (1-2-3-4-5-6-7), Gyűrűk Ura (1-2-3), Sötét lovag (1-2-3), Galaxis őrzői, Eredet, Forrest Gump, Ponyvaregény, Ryan közlegény megmentése, Django, Mátrix, Alien (1-2), Jurassic Park, Sebhelyesarcú, Mechanikus narancs, Drive, Kung Fury, Oroszlánkirály, Toy Story (1-2-3), Száll a kakukk fészkére, Man of steel, Batman (1-2), Dumb és Dumber, Gran Torino, Rémálom az Elm utcában, Superman, Robotzsaru, Dragon ball (összes egész estés)

Kedvenc rendező(k): Tarantino, Nolan, Eastwood, Cronenberg, Kubrick, Cameron, Spielberg, Scott, Scorsese, Aronofsky, Refn

Kedvenc színész(ek): Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Jean-Claude Van Damme, Ryan Gosling, Leonardo DiCaprio, Al Pacino, Tom Cruise, Jack Nicholson, Clint Eastwood, Tom Hanks, Jensen Ackles, Matthew McConaughey, Chris Pratt, Dwayne 'The Rock' Johnson, Tom Hardy, Samuel L. Jackson,

Kedvenc színésznő(k): Marion Cotillard, Scarlett Johansson, Emma Watson, Jennifer Lawrence

Legelső filmes élmény: Nem tudom pontosan, hogy mikor, de nagyjából a 90-es évek közepén lehetett... Apámmal ketten voltunk itthon és a tékából kikölcsönzött 2 VHS-t, aztán gyorsan le is toltuk őket. Az egyik az Új Remény, a másik pedig a Tűzparancs volt (és ebben a sorrendben). Azóta is nagy Star Wars fan vagyok! Moziban, ha jól emlékszem a Pokémon rajzfilm volt az első.

Egyéb: Nem vagyok egy bonyolult ember. Szeretem a trasht, a kreativitást, és a gagyi horrorokat. Gyengém a nosztalgiázás. Oda vagyok az akciósztárokért és a 70es 80as évekért. Kubricktól, Nolanig bármit megnézek, a kor nem tántorít el, hiszen ha egy film jó, akkor mindig jó (:P). A nagy vonatrablástól kezdve, Karloff Frankensteinjén át, egészen a legújabb filmekig bármi jöhet. Rajongok a Dragon ballért, Tarantinoért és a képregényfilmekért, főleg a DC Comics adaptációkért. Imádom Batmant, Supermant, no meg az összes DC hőst. (Igen, a Marvelt is szeretem). Egyetlen egy dolog vezérel, a felhőtlen szórakozás.

A filmeken kívül pedig nagy rajongója vagyok a Real Madridnak, Michael Schumachernek, Fernando Alonsonak és az ifjú titán Max Verstappennek. NBA-ből a Lakers a kedvencem, NFL-ből a Patriots. Szeretem még a dartsot, az atlétikát (jómagam is űztem éveken keresztül), illetve a legtöbb sportot.

 

Lakat Barnabás

lakat.jpg

Kedvenc film(ek): A jó, a rossz és a csúf, Az élőhalottak éjszakája, Holtak hajnala, The Evil Dead, Shaun of the Dead, Robotzsaru, Leon a profi, Nagy hal, Elpusztíthatatlanok, Hullajó, Az ördögűző, Karácsonyi lidércnyomás, Ponyvaregény, Mechanikus narancs, Star Wars (Klasszikus trilógia, de most már a Zsivány egyes is), Vissza a jövőbe, Toy Story, Trainspotting (A teljesség igénye nélkül)

Kedvenc rendező(k): Sergio Leone, Quentin Tarantino, John Carpenter, George A. Romero, Edgar Wright

Kedvenc színész(ek): Clint Eastwood, Bill Murray, Tom Hardy

Kedvenc színésznő: Sigorney Weaver

Legelső filmes élmény: Mivel nagyjából a videó előtt nőttem fel és nagyon zsenge koromtól kezdve gazdagodhattam a filmélmények lehető legeklektikusabb keverékével, így azt elég nehéz megmondani, hogy mi volt az első olyan film, amit biztosan teljes egészében láttam. Azt tudom, hogy az első két horror az a Hullajó és A sötétség serege voltak, melyek egy kazin foglaltak helyet, én pedig tesómmal végig is néztem mindkettőt, nem is tudom, talán 7 évesen. Amúgy meg láttam kb. mindent, ami a kilencvenes években videón sláger volt, ezek pedig mind nagyban befolyásolták a később kialakult ízlésemet. Rongyosra néztem a Szellemirtókat, a Robotzsarut, és a klasszikus Star Wars trilógiát, közben persze habzsoltam a legkülönfélébb rajzfilmeket is. A meghatározó művek sorát hosszasan sorolhatnám.

Abban azonban biztos vagyok, hogy az első élőszereplős film, amit moziban láttam, az a Batman és Robin volt. Lehet röhögni!

 

hakos05

hakos.jpg

Kedvenc filmek: Vissza a jövőbe, A tégla, Hivatali patkányok

Kedvenc rendező: Martin Scorsese, Richard Linklater, Oliver Stone, JJ Abrams

Kedvenc színész: Harrison Ford

Kedvenc színésznő: Julianne Moore, Kristen Stewart, Anna Kendrick

Legelső filmes élmény: Talán a Betyár, a hűséges tolvaj. Nem rég találtam rá a poszterére, melyen a Walt Disney legdrámaibb filmjeként van feltüntetve. Nesze neked, gyerekkor… A legelső moziélmény egész biztos, hogy a 101 kiskutya volt.

Egyéb: Imádom azokat a filmeket, amik párkapcsolati kérdésekkel foglalkoznak, a romantikus vígjátékoktól kezdve az olyan elcseszettekig, mint Zulawski Megszállottsága. Azokat, amikben emberi sorsok fonódnak össze (Rövidre vágva, Magnólia). A posztmodern zsenialitásokat. Ahogy Lynch a filmjein keresztül az arcomba röhög. Úgy általában a ’90-es éveket. A Lostot. A Seinfeldet. Az időutazós sci-fiket. A könyveket. A Pearl Jam-et. A Garbage-ot. A Portishead-et. A kekszes-narancsos csokit. Biciklizéskor a szélcsendet.

 

 

Fincherista

fincher.jpg

Kedvenc filmek: Tulajdonképpen bármi, ami kikapcsol, de legszívesebben a Jurassic Park, vagy a Star Wars és a Vissza a jövőbe valamelyik része elé ülök le. Nem, a Harcosok klubja nincs köztük.

Kedvenc rendezők: Az elv hasonló, mint a filmeknél, csak Spielberg, Lucas és Zemeckis mellett ott van még Leone, Mijazaki, Richie és Tarantino neve is. Ha komorabbra, kevésbé limonádésabbra vágyom, akkor pedig a Fincher, Kuroszava és Scorsese trió darabjai közül választok.

Kedvenc színészek: Az elhivatottságot, alázatot becsülöm a legjobban egy színészben. Ebből kifolyólag a nagy átalakulóművészek állnak a legközelebb a szívemhez, mint Christian Bale, Daniel Day-Lewis és Robert De Niro...

Kedvenc színésznők: …míg a hölgyek közül Cate Blanchett és Marion Cotillard.

Legelső filmes élmény: Nem tudom, melyik filmet láttam először, matematikai esély van rá, hogy Tarr Béla Sátántangója volt az, de a valódi válasz alighanem sokkal kiábrándítóbb. Mindenesetre az első mozizásom során a Disney-féle Herculest láttam, tetszett is nagyon. Arra is emlékszem, hogy valamivel később kezdődött számomra a VHS-korszak, a Star Wars régi trilógiájával, majd az első kellemetlen éjszakámat - apám intő szavának figyelmen kívül hagyásának köszönhetően - a Csillagközi inváziónak köszönhetem. Az ovis énemnek sok volt az óriásbogaras agyszippantós jelenet.

Egyéb: A filmekkel nagyjából 2008. óta foglalkozom lelkesebben, de a vicc az, hogy még is így akad bőven pótolnivaló az alapművek közül. Sőt, minél jobban elmerülök a filmek világában, annál jobban tudatosul bennem, mennyi felfedezni való van még. Ez persze egyáltalán nem keserít el, mert a jó pap holtig tanul, én meg addig nézek majd filmeket, míg ki nem folyik a szemem. Egyébként, ha éppen nem a mozgóképes oltárom előtt mormolom imáimat, akkor a köz szolgálatában állok és levelezős kurzuson igyekszem abszolválni a közgazdász mesterszakot.

 

Mikesi Tomi

tomi.jpg

Annak ellenére, hogy a mozgókép már pelenkás koromban is elvarázsolt, alig több, mint egy éve szerettem belé végleg. Első filmes élményeimre nem emlékszem pontosan, de valószínűleg olyan rajzfilmek voltak, amik elé még ma is szívesen leülök. Moziban elsőnek a 101 kiskutyát láttam, kazettán legtöbbet A birodalom visszavág és A jedi visszatér megcsonkolt, tévéből felvett verzióját néztem. Alapvetően azokat a filmeket szeretem, amelyek képesek mély emberi érzéseket és történeteket hitelesen megjeleníteni, vagy a hatásukra megjelenő gondolatainkat képtelenek vagyunk kiverni a fejünkből. De az is bőven elég, ha igényes módon tud szórakoztatni.

A kedvenc rendezőim között van Stanley Kubrick, Ingmar Bergman, Mijazaki Hajao, többek között még Haneke, Kusturica, Linklater és Orson Welles is. Azonban a magyar filmezésnek is elkötelezett híve vagyok, ugyanilyen lelkesedéssel nézem Sára Sándor, Szőts István, Jankovics Marcell, Fábri és Huszárik Zoltán filmjeit.

A kedvenc filmjeim között van a felsorolt rendezők legtöbb alkotása, de ezek mellett a Hátsó ablak, A nő, a Megáll az idő, az Amerikai szépség, A vadászat, A harmadik ember, a Kramer kontra Kramer, Az elnök emberei, a Hálózat, az Éhség, a Tűzszekerek, a Jób lázadása és a Beszélnünk kell Kevinről címeket említem meg legtöbbször. Persze A gyűrűk ura, a Star Wars, a James Bond és a DC franchise felszentelt, kérlelhetetlen lovagja is vagyok, de mégsem említem őket egy helyen a korábban felsorolt filmekkel.

A legkiválóbb színésznők szerintem Liv Ulmann, Meryl Streep, Marion Cotillard és Saoirse Ronan.

A kedvenc színészeim Kirk Douglas, Henry Fonda, Robert Duvall, Robert De Niro, Daniel Day-Lewis, Christian Bale, Sean Penn, Joaquin Phoenix, Vincent Cassel és Mads Mikkelsen.
Szeretnék később aktívan, az alkotói oldalról részt venni a filmezésben. A filmnézés mellett sok időt töltök olvasással, táncolással és zenélni is szeretek. 

 

Creativ3Form

denes.jpg

Kedvenc filmek: A nagy kérdés, amire a legtöbb esetben az a válaszom, hogy pfhűűűűűű, hááááááát…:-D Top listát is csak nagyon nehezen tudnék összeállítani, de ha már, akkor egyet mindenképpen írok azért…David Finchertől a He7edik.

Kedvenc rendezők: David Fincher, Mel Gibson, Martin Scorsese. Jelenleg ez nálam a TOP 3 kedvenc rendező.

Kedvenc színész: Tom Hanks, Mel Gibson, Robert De Niro, Tom Hardy…napestig tudnám sorolni. J

Kedvenc színésznő: Meryl Streep, Amy Adams, Michelle Pfeiffer, Jennifer Lawrence, Cate Blanchett…a felsorolás itt is sokáig tartana. J

Legelső filmes élmény: Huh, hát nem is tudom. Azt tudom, hogy a legelső film, amit moziban láttam, az a Flintstone Család volt, még 1994-ből, így akár mondhatnám ezt is legelső filmes élménynek. A mai napig szeretem ezt a filmet, ami azért is érdekes, mert pl. a rajzfilmet sosem csíptem annyira.

Egyéb: A filmek iránti rajongásomat nem mondanám olyan réginek, kb. 10 éves lehet max. Persze előtte is rengeteg mindent néztem, de nem tudtam őket annyira értékelni és átélni, mint most. Nem érdekelt annyira a rendezés, a sztori varázsa, a kémia, a színészi játék, a karakterek felépítése, megalkotása, a zene, az operatőri munka, a vágás, szóval az olyan apróságok, amikre ma már odafigyelek és amik miatt simán merem nem csupán rajongásnak, hanem szerelemnek nevezni ezt az egészet. Ennek köszönhetően pedig nagyon vegyes ízlésem van…szeretem a pörgős és látványos agy kikapcsolós bombákat, a lassú folyású filmeket, a drámákat, a romantikus alkotásokat, a vígjátékot, az „annyira szar, hogy már jó” alkotásokat és bizony néha becsúszik egy-egy olyan film is, amit tíz emberből nyolc ember minimum utál. :-D Vagy fordítva…a többség szereti, de én meg csak vakarom a fejemet, hogy miért is? :-D Persze valószínűleg ezzel sokan vagyunk még így. Plusz az elmúlt években azt is észrevettem, hogy sorozatokat is egyre többet nézek, olyan szinten, hogy pl. jó pár lemaradásom is van olyan címekkel kapcsolatban amiket az elejétől fogva nézek, de aztán annyi minden más jött be mellé, hogy szépen belassultam velük vagy elfelejtődtek.

Amit még érdemes tudni rólam, hogy a filmek iránti szerelmemmel talán csak a játékok iránti szerelmem vetekedhet, amit lehet, hogy egyesek nerdizmusnak (de szép szó…ha van egyáltalán ilyen) titulálnak, de szerintem a mai világban ez már nem egy degradáló, lenéző, amolyan ciki jelző. Játéktermekben kezdtem, aztán jött a PC és pár éve már PS konzolon is játszom, és ez is egy olyan része az életemnek, amiről nem akarok és nem is fogok egyhamar lemondani.

 

Kultúrfaló

viki.jpg

Imádom a (művész)mozik illatát, a hangulatot, ahogyan elsötétül a terem, és hogy ilyenkor ráhangolódok az élményre az első pár perccel. A stáblistát is szeretem megnézni, és nem kirohanni a teremből, mert amíg az lefut, helyre lehet tenni a dolgokat, van idő, hogy leülepedjen, és hogy elkezdjek gondolkodni a látottakon, vagy tovább gondoljam. Ha többen vagyunk, akkor ilyenkor indul meg köztünk a párbeszéd a látottakról. Nem tartom magam filmfalónak. Az tény, hogy nagyon sok filmet láttam, de nem a mennyiség számomra a lényeg. Mindig kell valami, hogy megfogjon egy filmben, felkeltse a figyelmemet. Ez lehet egy elkapott beszélgetés részlet; egy kritika vagy egy cikk egy művészfilmről, vagy olyan alkotásról, ami valószínűleg elkerüli a nagy multiplexeket.

Azt, hogy mi volt a legelső filmes élményem, nehéz lenne megmondani... Azt biztosan tudom, hogy általánosban az egész sulinak meg kellett néznie a Honfoglalást és a Sacra Coronát, amiket nagyon untunk és végig szenvedtünk, azóta is csak elrettentésként emlegetjük. Kb. 8 éves lehettem, amikor először láttam a Sült, zöld paradicsomot, és emlékszem, mély nyomokat hagyott bennem a történet és a szereplők helyenként tragikus sorsa, a fehérek és a négerek közötti ellentétek, bár fiatal koromnál fogva nem fogtam föl, hogy ezek mennyire komoly problémák. A történet és a szereplők, a korszak nagyon könnyen megszerethető, a felszín alatt azonban nagyon is mély tragédiák húzódnak.

A Hairt minden nyáron megnézem, a zenéje és a mondanivalója, a szerethető karakterek minden alkalommal beszippantanak, pedig már kívülről tudom. A Jumanji kisgyerekként igen izgalmas volt, az Aranyoskám sem különben, bár elég más szempontból.

A kedvenc rendezőim azok, akiknek egyedi stílusa azonnal felismerhető, mint például Wes Anderson. Rajta kívül csípem még Hitchcock, Scorsese, Spielberg munkáit, Damien Chazelle pedig azonnal megnyert magának a Whiplashsel.

A kedvenc filmjeim A tenger dala, a Hair, a Grand Budapest Hotel, a Whiplash. Az éppen aktuális hangulatomtól nagyban függ, hogy miket szeretek, ezért végső soron nincs egy kimondott kedvencem, olyan viszont sok akad, ami újra és újra leköt és úgy tudok leülni elé, mintha akkor látnám először. 

A színésznők közül Meryl Streep, Judi Dench, Maggie Smith, Michelle Pfeiffer, Marion Cotillardot, Anne Hathaway és Natalie Portman alakításait szeretem.

A kedvenc színészeim (a teljesség igénye nélkül) George Clooney, Kevin Spacey, Tom Hanks, Dustin Hoffman, Leonardo DiCaprio, Al Pacino, Michael Caine, Michael Keaton, Ed Harris, Edward Norton, Woody Harrelson, Joaquin Phoenix, és a sajnos már eltávozott  Heath Ledger, Robin Williams és Alan Rickman.

 

Duba Dániel

dubadani2.jpg

Úgy néz ki, engem ért a megtiszteltetés, hogy zárjam ezt a (korántsem) anonim film-alkoholista gyűlést. Amint láttátok, azért vannak itt esetek szép számmal, de hát mit mondjak... én sem vagyok különb. Jómagam sosem eresztem bő lére az ilyesmit, szóval ígérem, nem lesz ez hosszú.

Kedvenc filmek: Vesszek meg, ha értem, de akárhányszor nekem szegezIk ezt a kérdést, ahelyett, hogy hirtelen összecsődülne a fejemben 10-15 bevált filmcím, csak a megilletődött pislogást produkálom hirtelen. Egy biztos, a szívvel-lélekkel, tehetséggel készült filmek jutnak nálam a legtovább, ilyenből meg ugye nem akad minden fán. Azért persze vannak olyan egyszeri fellángolások, mint mondjuk a Cold in July, a The Artist, a Whiplash, jópár Jarmusch film, az Apocalypto, a The Fighter, A Bittersweet LifeInterstellar, District 9, Birdman, jópár anime mestermű és még sorolhatnám napestig, de az igaziakat, az egyetleneket, a soha nem múló rajongás tárgyait meghatározni és csak úgy kiadni, az bizony kemény dió.

Kedvenc rendezők: Danny Boyle, Steven Spielberg, Christopher Nolan, Wong Kar-Wai, Nicolas Winding Refn, Derek Cianfrance, a régebbi Zemeckis, néha Linklater, Shyamalan pályájának első félidejében, Takeshi Kitano, Kim Ki Duk, Stephen Chow, Chan-wook Park, néha Wes Anderson, vagy épp Paul Thomas Anderson

Kedvenc színészek: Színészekben...

Kedvenc színésznők: ...és színésznőkben nem utazom...

...ámbár számtalan olyan színész és színésznő van, akiktől néha leesik az állam, vagy éppenséggel csak csípem őket, játsszanak bármiben is: Bill Murray, Harrison Ford, Michael Fassbender, Guy Pearce, Min-sik Choi az Oldboyban, Keanu Reeves csak úgy, Gemma Arterton csak mert, Ryan Gosling újabban, Mel Gibson ha bekeményít, Matthew McConaughey a True Detectiveben és utána, Tony Leung szinte az összes filmjében, Ziyi Zhang az ügyesebb rendezők kezei között.

Legelső filmes élmény: Valami Sat1-es vagy Pro7-es Star Wars vagy Indiana Jones németül (amiből persze nem értettem semmit, de azok a képek...), de ekkor már bőven mentek olyanok is, hogy Kincsvadászok, Willow, A denevérember, az Őslények országa (az első része az eredeti szinkronnal, valami agyonnyúzott kazettán), Macskafogó, Végtelen történet, Emlékmás (meg különböző Schwarzenegger filmek). Később pedig már olyan sorozatokat vacsoráztunk, mint az X-akták, a Végtelen határok és a Mesék a kriptából. Talán az egyik legmeghatározóbb filmes élményem gyerekkoromból A nap birodalma. Minden szentimentalizmusa és hatásvadászata ellenére máig Spielberg egyik legjobb munkájának és minden idők egyik legjobb filmjének tartom.

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr5612052751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása