[Supernatural Movies]

Deres ostroma - Trónok harca 8. évad 3. rész

2019. május 01. - Mikesi Tomi

A várva várt epizód sok szempontból zseniális, de néhány okból azonban végtelenül szomorú és csalódott vagyok. A nagy probléma, hogy kizárólag az igazán fontos szempontokban bukott meg a sorozat. A körítés szép és jó, a látvány általában fenomenális, de a setting mit sem ér, ha a történet nem működik. Ha pedig valamiben mindig is erős volt a Trónok harca, azok pontosan a végletekig kidolgozott, átgondolt, alaposan felépített történetek, karakterek és események voltak. Na, ez a Trónok harca nincs többé. SPOILERES ÍRÁS!

0004.png

A Trónok harca Achilles sarka pedig nem más, mint az Éjkirály. Ő áldozatául esett a Snoke-effektusnak, nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Az ő karakterét és a Mások jelentette fenyegetést már 69 rész óta építették, hogy mikor eljön a végső összecsapás ideje, pontosan tudjuk, mekkora a tét. De mire eljött a tél, a hó már el is olvadt. Az Éjkirály karakterével méltatlanul bántak el a készítők, habár elkezdték felépíteni, végül nem kapott semmilyen motivációt, se rendes hátteret, az epikus összecsapások tekintetében is joggal van hiányérzete az egyszeri Trónok harca rajongónak. Kiderült, hogy nincs különösebb filozófia a mögött, hogy miért is akar minden áron átkelni a Falon, egyszerűen csak gonosz és kész. Minden karakter komoly háttértörténettel rendelkezik, érthető motivációkkal, mindannyian emberiek még az embertelenségükben is. Pont a legfélelmetesebb ellenfél lenne ez alól kivétel? A holtak seregét az epizód végén, pedig akárcsak a droidokat, lekapcsolták és mindenki megmenekült. Zseniális forgatókönyvírói húzás, sosem gondolt volna erre senki. Lehet, hogy George Lucas nem csak bekukkantott a forgatásra.

Csak remélni tudom, hogy Martin valamikor befejezi a könyveket, mert a sorozatból konkrétan a varázslatot ölték ki. Pont az hiányzott, ami miatt a Trónok harcát gimnazistaként hajnali háromig olvastam akkor is, ha fél hétkor csörgött az óra. Nyilván, mint rajongó, van a fejemben egy kép, hogy milyennek kéne lennie a Trónok harcának, aminek egy részét talán csak én képzelem bele, de ez nagyon nem olyan volt. Pont azért vagyok csalódott, mert láttam, hogy milyen, mikor teljes pompájában tündököl a sorozat. Az olyan jellegű katarzis, mint amilyet például a hatodik évad végén átélhettünk, bebizonyították a nézőknek, hogy érdemes kitartani. Aztán a készítők félredobtak mindent az instant siker érdekében.

0002.jpeg

Félreértés ne essék, a probléma nem azzal van, hogy Arya ölte meg az Éjkirályt, mostanában úgyis sokat hangsúlyozták, hogy Martin nem szereti a próféciákat, bár feltehetően pont azért, hogy ezen majd kevesen akadjanak fent. Arya karakterének van a leghihetetlenebb története. Ez a kislány többek között Tywin Lannisterrel bájcsevegett, mikor Tywin a Starkokkal állt hadban. Az elégedetlenségemet az szüli, hogy egy legyőzhetetlennek hitt ellenfelet ilyen már-már megalázó könnyedséggel lehet megölni. Képzeljük csak el, hogy például Jon megküzd az Éjkirállyal, de alulmarad, esélye sincs, de Arya ennek ellenére nekimegy. Épp csak egy kis fantázia hiányzott.

Én védtem a sorozatot a hetedik évad idején, mikor sorra érték a vádak, hogy ez már nem olyan, mint volt, mondtam, hogy nem is lehet, hiszen csak a finálé van hátra, már csak a tényleg fontos karakterek maradtak, nyilván nincsenek olyan fordulatok, mint mikor kiderült, hogy nem az a főszereplő, akiről gondoltak, meg aztán az sem, akiről utána gondoltad. Védtem, hogy a végén azért oda fogják tenni, olyanokat fogunk látni, hogy le fog esni az állunk. Engem Westeros világa olyan szinten szippantott magába, mint kevés fikció. Azért, mert olyan alaposan felépített, történelmileg megkreált, végiggondolt mitológia. Ehhez méltatlan ez a felvonás. Azt mondták, hogy keserédes lesz a vége, hát nem pont így gondoltam. Kevés sorozat von be ilyen szinten érzelmileg, ebben a könyveknek is szerepük volt természetesen, pont ezért tud ennyire bosszantani és elszomorítani.

Balgaság lenne azonban azt kijelenteni, hogy semmi sem működött és nem volt egy jó pillanata sem az epizódnak. A kilátástalanság érzését, mikor tudod, hogy a vég elkerülhetetlen, nem számít, mit próbálsz megtenni, rengetegszer hangsúlyozták különböző karaktereken keresztül és nagyszerűen közvetítették a nézők felé. Az epizód egyre növekvő feszültsége is hihetetlenül sikerült. Ahogy a remény egyre fogyott, a fontosabb karakterek egyre közelebb jártak a halálhoz. Az, ahogyan az Éjkirály elindult Bran felé, és ahogyan egymásra néztek, az más kontextusban valószínűleg a mozgóképre átköltött fantasy egyik legszebben kivitelezett példaszerű pillanata lenne. Ramin Djawadi zenéje pedig olyan szívbemarkolóan sikerült, hogy az évad soundtrackje egyből must have státuszba került vinylen, már csak a The Night King című track miatt is.

0005.jpg

Korábban is láthattunk kevésbé jól sikerült epizódokat, a sorozat saját logikájának ellentmondó fordulatokat, de mindeddig joggal vigasztalódtunk a tudattal, hogy a lezárás kárpótolni fog minket mindenért és olyanban lesz részünk, amire még évekkel később is libabőrösen emlékszünk vissza. Na, ezt a reményt veszítettük el a nyolcadik évad harmadik epizódjának végén. Most már világos, hogy Podrick csodálatos éneke nem csupán a szereplőktől volt búcsú, hanem attól a Trónok harcától, ami 2011-ben útjára indulva nézők millióinak szívét hódította meg. 

Az HBO Go linkje

Ha tetszett, amit olvastál, kövess minket a Facebookon és a Twitteren 

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr6414796294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzocsO 2019.05.01. 23:23:17

Nem szoktam komment, de ezt valahol kiírhatom végre: Bran mi a francért volt fontos végül az egész sorozatban? A bulit is végig trippelte, ne magyarázzák már, hogy az éjkirály csak azért balhézott, hogy őt levadássza. A csatához kb. semmit nem tett hozzá, hollókkal driftelt egész éjjel. Na mindegy.

Treff Bubi 2019.05.01. 23:29:20

Érdekes, nekem pont ez a húzás tetszett a legjobban. Persze vártam, hogy valami nagy, epikus, újabb titkokat kifejtő befejezés legyen, de ha belegondolok, éppen ez volt a sorozat (és a könyv) egyik hírhedt jellegzetessége: bárki, bármikor bárhogyan meghalhat. Szerintem ez a gyors győzelem egy kisebb fricska is volt az írók részéről, és nekem bejött.

gogosb 2019.05.02. 00:17:18

@SzocsO: Én azt még el tudom fogadni, hogy Bran azért vargolt a hollókkal, hogy végre odajöjjön az Éjkirály mielőtt mindenki elesik. Csali volt.

Sergei Alexis 2019.05.02. 01:29:00

Annyi az egész lényege, hogy elfogyott a könyv a sorozat mögül, a felbérelt Hollywoodi bérfirkászok meg nem tudták megragadni a Martin féle stílust az utolsó 2 évadra

Sajnos Cercei nagyobb közönség kedvenc lett a nézők között, így a sorozat készítői belőle csináltak főgonoszt és ő kapja majd meg a méltó befejezést az utolsó 3 részben, ezzel beáldozva és félredobva az Éjkirályt és a sztori szálát. Vagy csak a tervezett előzmény sorozat miatt áldozták fel, megtartva oda az izgalmas részleteket

Ha Martin befejezi a könyveket nála biztos fordítva lesz és szerintem a végére az Éjkirályt is felépíti és feltölti tartalommal, csak hát még nem tart ott.

Ariáért panaszkodni meg felesleges, az első könyv óta építi fel Martin, hogy ő végez a királlyal. Csak ő nem ilyen karatemester/varázsló/szuperbérgyilkos/terminátorként tervezte szerintem

bontottcsirke 2019.05.02. 06:37:37

Valar doharis! Vagy mi. Namost a TH egy kultból ügyesen lecsúszott egy agyatlan fantasy szintjére a nyolcadik évaddal. Az egész küszködést be lehetett volna fejezni a hetessel, mert ez csak időhúzás. Ki volt az éjkirály? Egy Fantom? Az eberiség sötét lelkivilágának megtestesítője? Egy lecsúszott taxisofőr, aki szétkrokodilozta magát? A tolószékes, aki félmondatokkal tartotta sokkkolva kísérőit miről beszélt? Á, szar ez már. Lassan magdi anyust is beleírhatnák a forgatókönyvbe vagy vilibát , ahogy éppen a vastrón körül sertepertél.

airsheep 2019.05.02. 06:49:39

"Kiderült, hogy nincs különösebb filozófia a mögött, hogy miért is akar minden áron átkelni a Falon (az Éjkirály), egyszerűen csak gonosz és kész."
Ez még nem biztos, még mindig kiderülhet valami. Nem ártott neki a sárkánytűz, és ugye tudjuk hogy kiknek nem árt...
Simán el tudom még képzelni hogy kiderül róla valami.
Ő is a trónt akarta a saját eszközeivel :)

chrisred 2019.05.02. 06:59:02

"Csak remélni tudom, hogy Martin valamikor befejezi a könyveket, mert a sorozatból konkrétan a varázslatot ölték ki."

Én meg könnyebben elviselném, ha egyáltalán nem fejezi be, mintha csak egy olyan színvonalú befejezést tudna hozzárittyenteni, mint a sorozat írói. Nekem az első három könyv az Öt Király Csatájának sztorijával kerek és befejezett egésznek számít, az azóta elkészültek csupán lényegtelen extrák a rajongóknak. Ahogy a Star Wars saga is lezárult a Jedi visszatérben Darth Vader halálával, lehet toldozgatni, színezgetni a világot, csak már nincs semmi jelentősége.

chrisred 2019.05.02. 07:05:52

@Sergei Alexis: "Ha Martin befejezi a könyveket nála biztos fordítva lesz és szerintem a végére az Éjkirályt is felépíti és feltölti tartalommal, csak hát még nem tart ott."

A könyvekben az Éjkirály egy múltbeli mondai alak volt (eddig), és az égvilágon semmi nem bizonyítja, hogy a könyvek jelenében is létezik, és köze van a Mások aktivitásához.

midnight coder 2019.05.02. 07:41:22

Mindenesetre az tényleg elég ratyi, hogy eddig mindig mindenki attól fosott hogy jön a tél, ehhez képest a szerencsétlent elintézték egy epizód alatt. Ráadásul tényleg nem derült ki róla semmi azon túl hogy gonosz mert csak... Pedig tényleg elég jól indult, én titokban bíztam benne, hogy a végén ő ül a Vastrónra :-)

Nerevaryne 2019.05.02. 07:44:29

Érdekes a Snoke-hasonlat, találó, de máshogy. Az emberek fele azért van kiakadva, mert 6 év alatt annyi teóriát olvastak az éjkirályról, hogy ki ő, mi a motivációja, mi fog történni, hogy amikor kiderült hogy egyik sem igaz, jött az Utolsó Jedik-effekt: részben az is azért bukott el, mert egy egyszerű válasszal levágta a két év alatt kiokádott fanteóriák áradatát: Rey nem Skywalker, Snoke nem Windu, ezek új karakterek, tessék beletörődni. Kb. az ötödik évad óta tudjuk, hogy az éjkirályt azért teremtették az Erdő Gyermekei, hogy megöljenek minden embert a kontinensen. Aztán kiderül, hogy pontosan ez a tervük, és ezzel el is bukott hatmillió teória és az emberek dühösek, mert nem lett igazuk.

Szerintem az lett volna a felháborító, ha húznak egy "én vagyok az apád" fordulatot az éjkirályba. Annak ott nincs helye, ez a fickó egy nekromanta, leölte már fél északot, miért akarunk szimpatizálni vele? Nevetséges, hogy az emberek várják a morális hátteret tőle, van olyan elfogadható indok amitől ez a tömeggyilkosság oké? Nem hozok második világháborús hasonlatot mert az már off-topic, de szerintem lehet látni elég könnyen.

Mitől lenne jobb, ha valami fondorlatos terve lenne, ha eközben leöl mindent ami lélegzik? Tényleg azt akartuk, hogy nyerjen az Éjkirály Deresnél? Ha nem akkor hogy kellett volna meghalnia? Jon, Daenerys? Szerintem elég fanservice van már a sorozatban így is.

midnight coder 2019.05.02. 07:48:03

Amúgy szerintem picit a végére túltolták ezt az egészet. Mostanra már kb. eljutottunk oda a sztoriban, hogy kb. mindegy melyik seggfej ül a trónra a végén.

Nerevaryne 2019.05.02. 07:53:27

@bontottcsirke: Hogyhogy ki volt? Konkrétan bemutatták hogyan született és mi volt a célja. Az Erdő Gyermekei teremtették az első invázió idején, hogy megöljön minden embert a kontinensen. Pontosan az lett volna a szappanopera ha átírják, hogy csak azért tömeggyilkol mert visszatért a városba az eltitkolt ikertestvére.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2019.05.02. 08:09:29

pár dolog most (a teljesség igénye nélkül):

1. Mindenki meghal vs. a "főhősők" közül senki nem halt meg..
2. Deus ex Arya /aka Arya ex Machina - azaz Arya a semmiből otterem és teszi a dógát.
3. Bran: azt nem értettem, hogy ha személyesen az Éjkirálynak van dolga Bran-nel, akkor miért támad(hat)ták őket (Theonékat) random zombik, amelyek megölhetik/megehetik/széttéphetik Bran-t az Éjkirály érkezése előtt...

Szóval,
1. ha (az Éjkirálynak) tényleg dolga lett volna (Bran-nel), az lett volna a korrekt felállás, hogy 0 zombi, hogy tuti életben legyen Bran és akkor megjelenik az Éjkirály (esetleg több 1000 zombival körülvéve, "testőrség" stb) és valamit csinál Bran-nel.
2. ha viszont nincs konkrét dolga az Éjkirálynak Bran-nel, akkor meg sem kellene jelennie és elég lett volna, ha egy random zombihalmaz széttépi/feltrancsírozza az emberiség emlékezetét (Bran-t).

Nerevaryne 2019.05.02. 08:23:21

@szorokin: A fél részen keresztül Aryát menti/segíti/tolja a főhősök fele, nem a semmiből került oda. Ha egy nekromanta azt mondja a zombijának hogy Bran tabu akkor egyik se nyúl hozzá. Ez történt az erdőben is, megöltek mindenkit akinél fegyver volt aztán jött az Éjkirály és kihúzódtak szélre. Az éjkirály meg egy barom, személyesen akarta befejezni a dolgot, hiba volt.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 08:46:31

Én nem bánom, hogy így zárták le az éjkirály történetét, sosem rajongtam ezért a szálért, engem a "középkori elnök emberei" feeling vonzott be, alapjáraton utálom a fantasy-t. Martin se véletlen húzza a többi könyvet a kismillió szállal együtt, mert nem tudja értelmesen elvarrni őket. Az örökségét nézve jobban jár, ha elpatkol, mielőtt írna egy csalódást keltő befejezést, így majd a hardcore rajongók elhiszik, hogy ő rendesen befejezte volna.

A csata lefolyása sokkal jobban irritált, borzalmasan rosszul vezették az élők. Dotrakikat halálba küldeni, katapultokat a gyalogság elé! rakni, egy darab nyomorult árkot ásni, és persze a makulátlanokat azon kívül felállítani. A sárkányokat is alig használták, akkor is rosszul. Azt se hiszem el, hogy Sam a citadellában nem találta volna meg a zöld lötty receptjét, amivel Cersei leamortizálta a szektásokat.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 08:48:21

Ja igen, Arya, 50. percben láttuk utoljára, amikor a vörös csaj szinte a nézők szájába rágta a blue eyes-al meg a lángoló pallosú csóka halálának magyarázatával, hogy ő öli meg az éjkirályt. Utána 25 percig nem láttuk, pedig többször is mutatták a sarokba szorult főhősöket, ahogy Jon próbál elvergődni az éjkirályig. Innentől tök egyértelmű volt, hogy azért nem mutatják, mert az éjkirály felé kommandózik.

midnight coder 2019.05.02. 08:55:29

@Nemzeti Dohányos: Én viszont pont a fantasy-t szeretem, az egész történetben igazán az Éjkirály vonal volt érdekes, a többi csak a Dallas művérrel átitatott verziója.

CleanYourRoom 2019.05.02. 09:17:01

Kár a gőzért, mert ez védhetetlenül szar volt. És tulajdonképpen ez a helyzet már a 4. évadtól kezdve, amikor a sorozat megelőzte a könyveket. Nem volt csata azóta, ami nem fullretard szintű taktikákkal vívtak volna. Az Éjkirályról, miután egekig lett hypolva, kiderült, hogy egy lufi, ami kipukkadt elsőre, amikor a terminátor Aryával találkozott, aki meg klasszikus Mary Sue. Voltak már jelek előtte is, hogy a két kontraszelektált, hollywoodi beltenyészetben kitermelt csávó nem tud írni, de ez végképp felrakta a pontot az i-re.
Érthetetlen, hogy Bran karaktere mitől fontos. A szerencsétlen mióta megkapta a harmadik szemét, csak szörföl össze-vissza a westerosi interneten és incest pornót néz ("A nászéjszaka, Sansa... gyönyörű voltál... láttam mindent..."), de effektíve semmi értelmeset nem csinál, mintha csak a mai incelek allegóriája akarna lenni.
Sansáról megtudtuk, hogy a legokosabb egész Westerosban... lol, mitől is? Mert végig csak sodródott az eseményekkel, és különféle pszichopatákkal abúzáltatta magát a túlélés reményében, ami véletlenül meg külső segítséggel összejött neki valahogy?
Egy rossz vicc lett az egész sorozat, már csak azért nézem, hogy röhögjek rajta.

Walahol 2019.05.02. 09:26:39

Igazából a sorozat befejezése a 8 évad 2. része után: Jön a zombihadsereg és mindenki meghal Deresben. A maradék menekül Királyvár felé, de Cersei nem hisz nekik, és amikor odaérnek, akkor a felduzzadt halott sereg megsemmisíti Királyvárat, és elbukik Westeros. Majd, Essosban is leesnek az első hópelyhek és a befagyott északi tengeren megjelennek a zombik..... vége

A 3 rész annyira logikátlan lett, hogy minden teória, elmélkedés, izgalom, hogy mi lesz - értelmetlenné vált. Azért volt jó ez a sorozat, mert - bár odafigyelt a Hollywood-i klisékre, de azért távol állt tőle. Most történt egy nagyon éles fordulat, és a legócskább sztereotípiákat kezdte hozni, "beállt a sorba", sőt túltolta azokat - és ennek nagyon nem jó üzenete van, ennél a fordulatnál tört el a történet.

konrada 2019.05.02. 09:45:06

...azon mondjuk kár kiakadni, hogyan került oda Arya a semmiből, elvégre elég hosszú ismertető volt arról, hogyan képzik ki arcnélküli (arcváltó) bérgyilkossá - s az elég jól is ment neki, emlékezzünk csak arra, amikor az öreggel feletette a fiait - így nem okozhatott neki gondot az, hogy friss zombinak álcázva magát, lépésekre kerüljön...

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2019.05.02. 10:06:21

Lesz még háttér az Éjkirályról, Hisz Bran lesz maga az Éjkirály, miután vissza megy az időben :)

Kelly és a szexi dög 2019.05.02. 10:40:10

én biztos voltam benne, hogy az Éjkirály előtt ülő Bran, valójában Arya átváltott arccal - csodálkoztam is, hogy mé nem jön rá a Zéjkirály - de máris repült hátulról a csajszi...

Töksötét volt az egész rész, az volt a baj!

Dyra-Papa 2019.05.02. 10:50:03

Jó volt ez. Az éjkirály motivációja az volt minden embert le kell gyakni. Ennyi volt. Sok volt a teória.

A baj az, hogy kiül a trónra kb tökmind1. Nincs miért egyik vagy a másik félnek szurkolni. Szóval lehetett volna előbb a trónharc aztán a végén meg az epic küzdelem az éjkirály ellen.

midnight coder 2019.05.02. 11:10:00

@Dyra-Papa: "Jó volt ez. Az éjkirály motivációja az volt minden embert le kell gyakni."
Ez mondjuk egy B-kategóriás zombifilmben Ok. Itt viszont végig arról volt szó, hogy jön a tél. Ezért épült eredetileg az a kurva nagy Fal, és végig a sorozatban ez volt a Nagy Fenyegetés. Ehhez képest ez egy nagyon ratyi vég volt. Kb. a Csillagok Háborúja első részének a színvonala, csak a Jar-Jar hiányzott, bár a Havas Jon elég jól közelíti.

Dyra-Papa 2019.05.02. 11:26:22

@midnight coder: A Gyűrűk urában Sauron-nak se volt több motivációja. Kinyírni mindenkit és a saját teremtményeit akart középföldjére "telepíteni". Éppen, hogy ez nem a B-kategóriás főgonosz az inkább a Cersei. Pont ezért volt olyan kilátástalan is a hőseink helyzete mert ezek az élőhalottak nem kezdenek el tárgyalgatni és nagyjából nem érdekli őket semmi még behódolni sem lehet nekik. Vagy harcolsz velük és kinyírnak vagy nem harcolsz és kinyírnak pont ettől volt jó.

Dyra-Papa 2019.05.02. 11:28:33

@midnight coder: Ja és Sauron-t is két "hobbitka" intézte akiknek semmilyen harci jártasságuk nem volt. Ez a fantasy.

project640 2019.05.02. 11:40:36

alapvetően nekem tetszett a rész - a félelem, a kilátástalanság iszonyatosan jól volt végig ábrázolva - végeredményben tetszett, hogy Arya kapta el az éjkirályt
, és kérdem, mi van ha győznek a halottak? meg sem állnak Királyvárig? addigra több milliósra duzzadt volna a seregük? mégis, hogyan lehetett volna értelmesebben lezárni ezt a zombivonalat? ... igen, lehetett volna a Bran személyén keresztül valami okosabbat kigondolni, de így sem volt rossz
sokan fanyalognak a startégián: - mégis milyen stratégiát kellett volna követni? majd később támadnak a dothrakiak? .... senki, de senki nem gondolta a halottak ilyenszerű lehengerlő támadását ... gyakorlatilag az utolsó égő dothraki kard eltűnésével mindenki tudta, hogy eljött a vég!!!! .... és, akkor ott van Arya, Vesteros legtökéletesebb gyilkosa, .... csak persze a kicsi Arya személyéhez ezt nem lehet hozzáfűzni, ahogy a szexet sem :-) ....
J.J. Martin pontosan azért nem folytatta, mert egyszerűen már képtelen volt elvarrni a szálakat. Felépíteni egy szuperizgi történetet, viszonylag egyszerű, de lezáni már rohadt nehéz (pl. LOST sorozat) ... az HBO vállalta, a rajongók nagy örömére a lezárást, ... mostmeg mindenki fikázza :-(

Zacskóstej 2019.05.02. 11:57:47

@project640: "mégis milyen stratégiát kellett volna követni? majd később támadnak a dothrakiak? "

Nekem tetszett a rész,szóval nem fanyalgok, de erre azért válaszolnék. - A logikus stratégiát,amit egy félhülye is vág,nemhogy több összesereglett "hadvezér"

Pl:
- A dothraki az könnyűlovasság...s mint ilyet nem vezényled frontálisan az ellenség pofájába és bele a sötétségbe. A szárnyakra való és átkarolásra. Lásd Nagy Sándor lovassága, római lovasság...stb
- Felderítés. Sárkányokkal pl...vagy Bran holló drift-tel egyet, hogy ugyan lássuk már mi van ott elöl.
- Az árkot magad elé ásod és nem magad mögé. Mondjuk 40-50 ezer ember két árkot is tud ásni 2 nap alatt.
- A trebusékat a sereged mögé rakod és nem elé. Nem egy sorozatot adsz le vele...
- A falakra felküldök 300 íjászt akik folyamatosan szórnak...
- A sárkányok nem voltak túlzottan kihasználva...

Ezekhez nem kell egy Dzsingisz kánnak lenni.

chrisred 2019.05.02. 12:04:49

@Dyra-Papa: Sauron Melkor maiája volt, és az ő kultuszát próbálta elterjeszteni a númenoriak között. És a Gyűrűháborúban konkrétan az Egy Gyűrű megszerzése volt a célja, hogy a régi hatalmát visszaszerezze. Szó sem volt arról, hogy mindenkit kinyírjon, és a teremtményeit telepítse Középföldére, azok csak eszközök voltak.

Garott 2019.05.02. 12:15:11

Sajnos én is azt éreztem, mint a kritikában volt, hogy ez már nagyon nem az a sorozat, amit elkezdtem nézni. Én már az előző évadban éreztem, hogy amikor a sorozat nem tudott egy szállal mit kezdeni, akkor fogta, és megölte a szereplőket, ezzel lezárva az egészet. Sok ilyen volt, és ahogy távolodott a regénytől, úgy lett már feltűnő.
Amik a leginkább zavartak:
Bran mi a fenéért ilyen fontos. Láthatólag semmit nem tud, csak varjakkal repkedni, meg nézegetni a múltat de emiatt nem értem miért kellett az éjkirálynak személyesen megjelennie.
Most ez egy nagy zombisereg volt, vagy nem? Mert amikor ott félúton feltámasztanak mindenkit, akkor olyan, mintha már elfogytak volna, bár nem egyértelmű, hogy hol és mikor, de addigra már ilyen ténfergők mászkáltak a várban.
Az Ariás problémámat már másol is írtam, miszerint, ha az éjkirály nem szúrta ki, akkor innentől ő bárkit meg tud ölni a világban. Nem kell ide csata, elküldik királyvárhoz, bemegy megöli akit kell majd kijön és kész.
Az pedig, hogy fontos szereplőhöz nem mertek nyúlni, viccé teszi az egészet.
Tényleg egy nyűgnek érződött ez az egész a készítők részéről, amit ezzel lezártak és kész. Meglepődnék, ha akár még beszélgetés szintjén is felmerülne, hogy ja igen voltak azok az élőhalottak vagy mi.
Ha nem már csak 3 rész lenne, akkor ezzel a résszel le is zárnám az egészet.

Zacskóstej 2019.05.02. 12:18:53

@Garott: "Meglepődnék, ha akár még beszélgetés szintjén is felmerülne, hogy ja igen voltak azok az élőhalottak vagy mi."

Pontosan :) Amúgy is ki hinné el nekik? Képzeld el, hogy elmennek délre és azt mondják...bakker..kinyírtuk az éjkirályt..meg a 200.000-es zombi sereget.

Aham...na séta tovább..:D

invalid user name 2019.05.02. 12:29:15

nem "gonosz" az éjkirály, ahogyan a (például) yersinia pestis sem gonosz. az éjkirály simán csak intelligensebb, és ez önmagában sikeressé teszi mint a yersinia pestist.

.

a pszichopata személyiségek sem gonoszak. csak (önmagukon kívül) senki más nem fontos számukra -- hacsak nem hasznos. az éjkirály elég jól modellezhető egy intelligens pszichopatával. minden csatát meg akar nyerni.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 12:38:41

@project640:

0. Kiások minden hullát északon, és elégetem őket, igen, apucit és a kistesót is. Ha fullba tolom a Dzsingisz kánt, mindenkit Winterfelltől a falig leölök és elégetek, aki nem tud Winterfellig vagy még délebbre visszavonulni.

1. Megszerzem a zöld lötty (wildfire) receptjét (hello Sam), és gyártatok amennyit csak tudok. Fellocsolom vele a vár körüli földeket amekkora területen csak lehet.

2. Több sornyi árkot ások, amit akkor gyújtok meg sárkányokkal, amikor az utolsót elérik a zombik, hogy több részre szakadva csapdába essenek. A csapdába esetteket leölöm sárkányokkal, katapultokkal, íjászokkal. Persze az átmászós trükk ekkor is működik, csak sokkal több zombiba kerül.

3. Ha túljutnak az árkokon, jön a wildire-el teleszórt rész felgyújtása. Ennek két haszna van, egyrészt amelyik zombi ott volt annak vége, másrészt kiolvad a fagyott talaj, az újabb hullámok lassabban tudnak átvergődni a sártengeren - ölöm őket katapulttal, íjászokkal, sárkányokkal.

4. A makulátlanokat a falakra teszem, előtte a falakat teleszórom sárkányüveggel. Már a mászás közben sokan megdöglenek, aki feljut, azt a makulátlanok lándzsaerdeje várja. Várfalról lehet wildfire-el dobálni őket, vagy ha elfogyott szurkot vagy bármit (gulyáslevest) önteni rájuk.

5. A sárkányokkal nem vadászgépeset játszok, hanem ölöm a zombikat. Eleve arról beszéltek, hogy Bran közelében kell maradniuk ha jön az éjkirály, hát az elkolbászolással ez se sikerült.

6. Brannal az éjkirályt, vagy legalább a többi white walkert kerestetem, hogy az addig hátra vont tartalékban lévő dotrakiakat rájuk küldjem, miközben a zombik Winterfell alatt égnek.

7. A fehérnépet nem a kriptába zárom, hanem elküldöm őket Sasfészekbe vagy akár a terepasztalos várba, ahova Dany megérkezett.

+1 Ha Dany vagyok, az első sárkányom elvesztése után, de legkésőbb azután, hogy megtudom Jon is egy Targaryen
azt mondom, hogy fuck this shit, jó lesz nekem a városállamaimban is, boldogan élek amíg meg nem halok.

project640 2019.05.02. 12:43:30

@Zacskóstej: persze, igen, igazad van ..., ha ez egy történelmi film lett volna! az emberiség történelmében soha nem volt olyanszerű várvédelem, hogy a falakon kívül (a falon kívüli kitörések, teljesen más téma) .... ez a fajta várvédelem, szerintem elősször a Trójába jelenik meg (egyébként azt hittem, hogy itt is az íjászok fogják támadni a hátsó vonalakat) ... DE! a dothrakiak perceken belüli megsemmisülése egyszerűen sokkolta még a nézőt is!!!! a félelmetes dothraki sereggel mi tudott végezni 3 perc alatt? tökéletes volt a film első 5-10 perce!!!! ... aztán jöttek a halottak ... nem jöttek, hanem hömpölyögtek!!!! .... csak a sárkányok bekapcsolódása tudta ezt az első lökést lefékezni!!!!! ... a csata első felében a sárkányok több halattat pusztítottak el, mind az egész sereg együttvéve .... az éjkirály részéről ezért kellett a vihar, hogy negálja a sárkányokat .... vannak a csatában logikátlan dolgok, de ha, mint filmet nézzük, tökéletes megvalósítás volt .... a makulátlanok utolsó emberig tartó önfeláldozó védekezése és mind egy felejthetetlen momentum marad az emberben ... a végn a csökkedség, Véreb elfáradása, a lassított harcok, a folyamatosan özönlő halottak, a zenei aláfestés, a halttak feltámasztása .... szuper volt
nekem inkább az jön le az egészből: hogyha nekem jön megint egy Sansa, hogy királyság így, vagy úgy,a kkor az elmegy a frnacba .... Denerys mindent elvesztett, a seregét, a sárkányát, ... közelharcban harcolt ... miközben Sansa semmit nem csinált! .... , ha bárki az északiak közül ezek után meri vitatni Denerys-t, akkor innentől kezdve nekem az a full negatív oldalra fogja magát sorolni .... a sárkányok nélkül, a makulátlanok nélkül itt mindenkinek meszeltek volna kb. 10 perc alatt

rekszem 2019.05.02. 12:49:29

Hatalmas csalódás, sajnos az egész sorozatot tönkre vágták.

Nem baj, hogy a kiscsaj ölte meg, de így? Nem elbújt, csapdát állított vagy valami, hanem teleportált baszki.

Eleve mi volt ebben a csapda? Bran kiment hepázni az erdőbe és pár emberrel várták az éjkirályt. Még ha Arya elbújuk, vagy valami. Röhejes.

Amúgy a többi más miért halt meg?

Agyfaszt kapok már ettől a sorozattól. Logikátlan, következetlen, nevetséges, idegesítő. Pont az ellentettje, mint amit Martin elképzelt.

rekszem 2019.05.02. 12:55:44

@project640:

dothrakiak: könnyen jött, könnyen ment

Ha lenne egy ismeretlen nagyságú, élőhalott sereg ami látótávolságon kívül van még, akkor én is kiküldeném őket ebben a formában. Már ha hülye lennék, vagy nagyon nem kedvelném már ezeket a lovas barbárokat.

Garott 2019.05.02. 13:02:16

@Nemzeti Dohányos: Talán az egyik legérthetetlenebb rész volt, amikor az éjkirály feltámasztja a meghalt végőket, és hogy ezen mindenki megdöbben. Miért? Egyértelmű volt, hogy ez fog történni, hisz tudták, sőt látták is többen. Mégis erre valahogy senki nem gondolt. Sőt, amikor elkezdenek felállni szépen kivárják, mert csak. És valahogy még ezek után sem halnak meg az emberek, hogy miért az nagy kérdés.

Arra, hogy a kriptában lévők feltámadnak, mondjuk én sem számítottam, de amikor ez megtörtént, akkor rögtön felmerült bennem, hogy hátha mutatnak pár felismerhető stark-ot (a legtöbb holtteste visszakerült), de még ennyire sem telt.

2019.05.02. 13:17:02

@chrisred: Nem tudom helyeselni amit írtál, de alighanem igazad van. Az első 3 kötet színvonalban sokkal fölötte van a következő kettőnek. Én szívesen olvasom ameddig csak írja, de a régi varázslat aligha tér vissza.

Freebulletz 2019.05.02. 13:22:07

@Nemzeti Dohányos: perszepersze, Magyarország a 2 millió Rommel országa :D
A Dothraki horda jól működik emberek ellen, akik beszarnak ha feléjük rohan 5000 lovas rikoltozva. A halottakat ez valahogy nem érdekelte :D Támadhatták volna őket oldalról is, tökmindegy.
A futótűz elkészítése pedig nem pikkpakk megy, a előző szezonokban is mondták, hogy több évig tartott elkészíteni ekkora mennyiséget, gondolom beszerezni a hozzávalókat és szakembereket nem 2 hétig tart.

De úgy látom kevesen vágják ezt. A reménytelenség volt a kulcs, hogy egyszerűen nem győzhetsz, mert a holtak jönnek, és nem állítja meg őket egy falanx, várfal, árok, semmi. Max 100 sárkány. Ezért volt zseniális, amikor odaértek az első sorhoz, és láttad, hogy 3 méter magasan egymás hegyén-hátán hömpölyögnek...és a legvégén is láttad hogy még mindig rohannak a falak felé.

Plusz ha feltámasztja az elesetteket a NK akkor kezdheted előlről. Nincs menekvés.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.05.02. 13:31:37

Ordas nagy hiba azt feltételezni, hogy az éjkirály esetleges egyéb motivációinak eme csata vége előtt kell kiderülnie.

"Tűz és jég dala" látunk egy kontrasztot és azt is látjuk, hogy a több éves évszakok váltakozása is ennek az egyensúlynak az ide-oda tolódásáról szólt. Ha legyőzzük a jeget, akkor egész nagy esély van rá, hogy a tűz (egyfajta globális felmelegedés) vezet világégéshez.

A Domináns oldal veszélyeihez nem csak az őrült király, de akár sok elődje (pl. Maegor) is hozzátartozik. Igen még 1. (áldott) Baelor, és sok más példa is mutatja, hogy a dominancia, a beltenyészet, az ilyen izoláció mennyire veszélyes. És itt az ellenpont eltüntetése is fontos veszély. Így pedig azt, hogy miért volt szükség éjkirályra, másokra, stb. leginkább akkor lehet elmagyarázni, ha már NINCS éjkirály, és a következményeket mutatjuk be.

És ebből az éjkirály céljait is meg lehet érteni, azt is akár, hogy kiket MIÉRT hagyott életben a serege...

MindenbeKészakarvaBelepofázóZombi 2019.05.02. 14:33:18

Az egész rész, úgy nagy általánosságban mélypont. A csatát tényleg sötétben kellett megvívni? Persze költséghatékony, ha négerek az alagútban jelleggel látszik egy epikusnak szán ütközet.
Snowfall egy játékvár, amibe pár egymás nyakába álló zombi kényelmesen besétál.
Valami kretén kitalálta, hogy milyen jó lesz a párezres lovasságot ráküldeni egy pár százezres zombiseregre akik meglepő módon, úgy bedarálták őket, hogy le sem lassultak közben.
Az a Night King, aki évszázadok óta gyűjti a seregét, hogy valami csak előtte ismert okból elfoglalja a világot, leszáll a sárkányról, sétálgat mint egy hülyegyerek, ahelyett, hogy a sárkányával porig égetné Brant, meg a kis testőreit.
Ő az, akit az agyonképzett Arya egy döféssel kicsinál. Az, akinek olyan reflexei vannak, hogy a háta mögül ráugró orgyilkost röptében elkapja, de a leeső pengét már képtelen követni, vagy reagálni rá, szépen végignézi, ahogy hasba szúrják. Szánalmas az egész, de legalább nem kell a továbbiakban foglalkozni a holtakkal, motivációt adni nekik, vagy előtörténetet kerekíteni hozzá.
Ezek után mindenki kíváncsian várja, hogy mi történik a maradék részekben...ja nem, valószínűleg ezután, a kutyát nem érdekli, hogy milyen szánalmas véreztetik ki a sorozatot...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.05.02. 14:48:08

@Válasszunk: Érdekes felvetés, bár Westeros hétköznapjait eddig sem az Éjkirály jelentette fenyegetés határozta meg.

OK, az északiak kisagyában még ott motoszkált, mégiscsak ők töltötték be az ütközőzóna szerepét HA valami történik még északabbra, ők érintkeztek a legtöbbet a Vadakkal, köztük volt még a legnagyobb a régi istenek kultusza.

Na meg ott volt a Fal, ahova el lehetett tökíteni a köztörvényesek egy részét, meg a balkézről becsúszott figurákat a Házakból, vagy épp a sokadszülötteket, ha több gond volt velük, mint haszon. Ez a mechanika hiányzik majd az új Westerosból, hisz a Vadakkal összebandáznak, a zombik meg az Éjkirállyal megszűntek, úgyhogy nincs már miért embert küldeni a Falra.

A nemesi csimotákat majd átdobják Essosra a Fal helyett, a köztörvényeseknek meg marad a bitó, valamivel a népet is kell szórakoztatni.

Ha bejön a "túlmelegedés" a teóriádban, az valószínűleg Cersei uralmát jelenti, aki a kivéreztetett északon bosszút áll, maga alá gyűri a Hét Királyságot (legalábbis a férfilakosságot), majd az egész vezetését átengedi a Braavosi Vasbanknak, mert már annyival lóg nekik. A nép szenved, káosz, anarchia, összeomló gazdaság, éhinség, járványok - ez lesz a hosszú Tél, amiről könyveken keresztül szó volt.

Carmichael 2019.05.02. 14:48:52

@Nerevaryne:
+1
Én sem értem a fanyalgást. Az Éjkirálynak nem volt motivációja, saját jövőképe, őt egy meghatározott célra hozták létre. A cél pedig világos volt (nem a trón), végig ugyanazt is képviselte, könyörtelen hatékonysággal. Épp az volt a probléma vele, hogy - ahogy el is hangzik többször - vele nem lehet tárgyalni, nem lehet manipulálni, és az egyetlen gyenge pontja a céljából adódott, hogy Brant mindenáron el akarta kapni (és már nem először). Ezen is vesztett végül rajta, bár, ugye, nem úgy tűnt. Még csak gonosznak sem lehetett nevezni, hiszen nem érzelemből, indulatból cselekedett, csak tette a dolgát.

Neki még csak harci stratégiája sem volt, csak oldotta meg és használta ki a helyzeteket sorban, ahogy jöttek (Hardhome, Dany mentőakciója, a fal). Bárki megölhette volna valyriai acéllal, a trükkös rész az volt, hogy lehet hozzáférni, úgy hogy az erejét ne használhassa, Arya meg megoldotta (valahogy, mert ez nem derült ki, hogyan). Jon-ék pont arra építettek, hogy kontrollálják valahogy a csatát addig, amíg az Éjkirály be nem sétál a csapdába, aztán a zombisereg úgyis kampeca... már korábban is lehetett tudni, hogy ha ő pusztul, a sereg is, hiszen ő teremtette őket. Ebben nem volt meglepetés megint csak.

Pipas 2019.05.02. 15:04:48

Nem vagyok rajongó, de ezt nem is néztem végig. Zavaros butaság volt amit láttam.

Az elején elrongyolnak a lovasok bele a sötétségbe. Ez meg mire lesz jó? Biztos van valami trükkjük, majd mindjárt kiderül. Nem, nincs trükk, marhaságot csináltak, mind meghaltak, feleslegesen. Ennyi erővel egyesével is támadhattak volna.

Nézem tovább, senkiben fel sem merül, hogy jééé, mekkora hülyék voltunk ki találta ki ezt a manővert?

Nézem a hajítógépeket, lőnek bele a messzeségbe, a sötétségbe, közbe meg kinn állnak az első sorban védtelenül. Ki a fene rakta őket oda? Miért nem a fal mögül lövöldöznek? Miért nem védett helyről.

Aztán meggyújtják az kerítést. Nézem, ennek meg mi az értelme? Az rendben van, hogy egy időre fel fogja tartóztatni az ellenséget, de az miért is jó? Ha nem most rohannak le, hanem fél óra vagy akár fél nap múlva az miért is jó? Meggyújtanak egy kerítést és mindenki várja, hogy leégjen? Minek?

Van egy várfal, kiáll elé mindenki, aztán amikor nyakukon a zombisereg, akkor mindenki erőlködik, hogy visszavonulás, visszavonulás? Miért nem az átok várfal mögött voltak eleve? Fenn a falon, nyilazni tűzzel, alájuk gyújtani, sárkányok a fal előtt feltorlódó zombikat pásztázzák, az mért nem lett volna jobb?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.05.02. 15:10:39

@Nemzeti Dohányos: logikailag teljesen igazad van, de szemben ezzel az ütközet tervvel, amit írtál a sorozat verziója sokkal látványosabb és jobban felépített képernyőn. ezért lett ez így és nem úgy, ahogy írtad. (amúgy hasonló észrevételeim voltak, ha kukacoskodni akarnék). hogyvolton írtam hosszabban is erről, én több karakterthalált szerettem volna most, amiből jobban érződött volna, miért is kemény küzdelem ez.

szerintem meg fasza rész volt, nem kell bonyolítani a Night King motivációját. már eddig is kiderült, miért hozták létre a néhai childrenek és Leaf. ha pedig nem lett volna egyértelmű, Bran még külön el is mesélte az előző részben. nincs semmi cicoma, ez volt a főgonosz.

hosszú távon meg azért hullottak el a dothrakik és az unsullied jelentős része, mert Dany bárhogy szeretné, nem éri el a trónt. pontosan úgy, ahogy azt a House of the Undyingnál kapott látomásában bemutatták.

és egyébként is: anyone can be killed.

Papp Levente 2019.05.02. 15:20:49

1. Nem az Éjkirály halt meg, hanem egy hasonmása. Az igaz elutazott délre.
2. Az Éjkirályt Bran mozgatta, meg a hulla sereget is. Most, hogy meghalt ő lesz az Éjkirály.
3. Az Éjkirály igazából Havas John, akibe most átköltözött. Mostantól Havas John az Éjkirály.
4. Az egészet Bran álmodta, az igazi csata most jön.

kiskutyauto 2019.05.02. 15:39:40

Egy író ismerősöm egyszer azt mondta nekem, hogy ha jó író akarsz lenni és nem még mielőtt elkezdenéd illetve épp elkezdted és feladd a pályát, bár nagyon figyeld meg, de soha ne izgasd magad sem a kritikákon sem a sikeren. Csak írd ami jön, úgy ahogy jól esik és szarj mindenre... Most értettem meg ezt az embert! Ez egy regény ugyebár és előre meg volt írva az egész (mégha biztos sokat változtattak menet közben a sorozat dramaturgon), akárcsak a Gyűrűk Ura. Nyilván az író is ember, a rendező is, a dramaturg is és a stáb folyamatosan változik. Vannak erősebb és gyengébb időszakok és az elvárás is változik, a nagyfőnökök is, producerek is 10 év alatt . Pénz van, fejlődik a technológiai is stb. Aki azt várja hogy az első néhány évad élénk pezsgő romantikus mesevilág hangulata kellene most is a végjátékban a jégvilágban a misztikus főgonosz éjkirály és jégzombihadserege elleni csata bemutatásában, mint a korai dorme-i, essos-i és westerosi pompás színes szagos, élettől pezsgő jelenetek (megfeledkezve arról, hogy a falon túli ill környéki jelenetek, de még a deresiek is, sőt a Vasszigetek sem volt az zöldellő virágzó kékeges csillogós kánaán, de lehetne még sorolni sok hasonló homály-jelenetet, vagy akár egész epizódot az előző 7 évadból... ja vagy azok sem voltak jók igaz?), az kb olyan mintha a Gyűrűk Urában a mordori vagy éppen vasurdvardi, gundabandi stb (tehát orokok trollok, gonosz erők területein játszódó) jelentek a végső elkeseredett és esélytelen csaták (amúgy sajnos alapjaiban az van plagizálva, de viszonylag emészthetően, sőt élvezhetően) nem szürke-fekete-ködös-poros, homályos nyomasztó, sokszor alig látható kellett volna legyen, az nettó idióta.. nem tudok mást írni bocsánat... Sokféleképpen lehet ábrázolni, ezer módon meg lehet oldani nyilván egy írói elképzelést persze, művészetről beszélünk, ha tetszik ha nem, szubjektív ingoványban vagyunk, ízlés dolga sok minden. Biztos sok más koncepció is lehetett volna, kérdés hogy jobbak lennének vagy sem. Aki nagyon picsog, meg ajvékol, hogy ilyen rossz olyan rossz volt, az tessék parancsolni, egészen nyugodtan írjon egy alternatív epizód dramaturg vázlatot ugyanerre!!! Ne fogja magát vissza! Talán még valaki le is forgatja és felkerül a netre, hogy tessék kérem, ilyen lett volna a sokkal jobb 8-adik évad harmadik epizód ahelyett a szar helyet... aztán meglátjuk mit szól a közönség, meg a szakma... könnyű ám egy vérverítékkel kínszenvedve tízezrek munkájával irdatlan pénzből irdatlan nyomás és elvárások alatt levő határidős produkciót lehúzni persze, fel sem kell hozzá álli a karosszékből... és a kritikusok diszkrét bája, ha megkapja a szokásos, akkor tessék csinálj jobbat reakciót, hogy hát de neki nem az a dolga, nem az a szakmája, mert ő kérem csak kritikus... aha persze...
Annyit írhatok végül, hogy szerintem meg az egyik legjobb rész volt, nagyon élveztem, nagyon izgultam, Arya harcai közben egyenesen reszkettem, és most is ha rágondolok könnybe lábad a szemem, mert itt van bent az agyamban a legelejétől e teljes sztorivonal... és még sok háttér infó is... ezek nélkül biztos hogy gyenge nagyon ez a rész valóban. Csak annak ajánlott aki figyelmesen követte az egész sorozatot az elejétől átélte, átérezte, felfogta hogy "mit gondolt a költő" amikor leírta.... Aki nem emlékszik a korábbiakra pontosan, annak ajánlom igen melegen, hogy nézze vissza a kezdetektől, legalább azokat a részeket, amikben a még élő és a végső harcban levő karakterek sztorivonala van, főleg a Stark gyerekek (akik mind a 4-en részt vettek e végső harcban) ugyebár, de Jamie és Tyrion legalább annyira, valamint Theon, Davos és Jorah mindenképp (nyilván ez sok egyéb főkarakterét is úgyis hoz magával, pl a Tűzpapnő vagy éppen Danerys)... ezután tessék újra nézni ezt az új 3-adik részt, és meglehet, hogy "picivel" jobban fogjuk érteni és rájövünk hogy bombajó.... vérbeli GoT rajongónak tökéletes, sőt jobb sem lehetne... (persze vannak hibák, amikbe nem megyek bele, de tessék mondani miben nincs..?)

Meridian74 2019.05.02. 15:41:02

Most olvastam a posztot. Dettó.
Úgy egyébként valaki meg tudja mondani mi lett volna akkor ha az Éjkirály megöli Brant? Egyáltalán, meg akarta-e ölni ténylegesen, vagy valami mást akart?
Másrészt azon felül, hogy mutatta a hatalmát, hogy óriási vihart tud kavarni, meg nem fogja a sárkánytűz, erősen hiányoltam az epikus küzdelmet vele. Egy kardcsapást nem tett. Amúgy egyetlen egy harci mozdulata volt, a 7-ik évadban eldobta a jéglándzsáját, ami azonnal megölte az egyik sárkányt - ami persze nonszensz, mert katapultból kilőtt acéllándzsa sem végezett a másikkal, akkor majd egy törékeny jég lesz halálos? Mikor a még a páncélján sem biztos, hogy átfúródna? Oké tudjuk be ezt egyfajta gonosz mágiának. De mit szólt volna, ha Drogon ráhuppan a teljes tömegével, majd mint egy jégkockát elropogtatja a 4x akkora pofájában? Azért a legnagyobb sárkány vagy kb 40x nagyobb mint egy elefánt. (Cercei hiányolta az aranysereg elefántjait... ha-ha, ezek csak finom csemegék és húsos táplálékforrás lettek volna a sárkányoknak.)

A másik, nyílt terepen fogadni a nyilvánvaló túlerőt? Mikor van egy jól felszerelt vár mögöttem? Meg belerohanni a vaksötétbe, azaz kukába csapni a lovasságot?

A legostobább hadvezér (és Havas Jon többször látta testközelből is a zombikat és a seregüket harcolni - azaz tömegesen testtel előre, mert nem éreznek fájdalmat, nem fáradnak el egymást sem tudják agyonnyomni, ezért puszta tömegükkel elsöpörnek mindent nyílt terepen) is tudta volna várfalon belülről védekezve a lehető legnagyobb tüzijátékot rendezve a külső területeken (azaz mindent felgyújtani és felrobbantani ami kívül van a falakon) kell megvívni ezt a csatát, és még így nehéz lett volna, mivel az előbb írtam, az ellenfél nem érez fájdalmat, nem számít mennyit veszítenek, még mindig elegen lesznek ahhoz, hogy bejussanak, éppen ezért csak az a taktika működik, mint a spártai 300-nál: szűk helyre csalva az ellenfelet, kis támadási felületen kitartva és felmorzsolni a zombitömeget, úgy hogy a harcoló katonákat legyen lehetőség folyamatosan leváltani pihentekre. Ez nyílt terepen felsorakozva nem működik. Viszont mivel a sárkányüveggel elég csak megbökni mári összecsuklana, nincs is jobb mint szük helyen lassan hátrálva felmorzsolni a zombikat, ahol nem tudnak élni a tömeges és testet előrevető támadásukkal.
A várakat amúgy pont így és ezért építik... volt olyan angliai ostrom ahol kilenc-tíz ember tartott fel egy ezres nagyságrendű sereget.
Kis látszámú védő ellen tudjon állni nagylétszámú ellenfélnek. És ráadásul védőből bőven lett volna elég, mert vagy 40(?)ezren voltak...!

És végül, a következő részhez. Akárhogy is nézem Jonék serege totálisan megsemmisült. Legalább 90%-uk meghalt, a legutolsó pillanatban jött Arya tőrdöfése.
Most akkor mivel fognak Cercei ellen felvonulni? Vagy most majd Bran int egyet és a hullák talpra állnak és bemasíroznak Királyvárba...? Oké van két sárkányuk, az elég nagyütőerő, de van egy sejtésem nem lesz elég a győzelemhez. Különben minek a 3 további rész?

Nerevaryne 2019.05.02. 15:42:05

@Zacskóstej:
"A dothraki az könnyűlovasság" Egyrészt nem úgy tűnt, hogy bárki vezényelte volna őket, másrészt ennek a hordának nem nagyon volt széle, harmadrészt eddig senki sem látott ekkora támadást a halottaktól, eddig rendezetlen sorokban, viszonylag szellősen rohantak ész nélkül előre, arra jó lett volna a lovasroham. Ezt nem várta senki.

"Felderítés." Erdőben, éjszaka? Sárkánnyal felderíteni egy olyan ellenfelet aki sárkányölő lándzsákat dobál?

"Az árkot magad elé ásod és nem magad mögé. Mondjuk 40-50 ezer ember két árkot is tud ásni 2 nap alatt.
- A trebusékat a sereged mögé rakod és nem elé. Nem egy sorozatot adsz le vele...
- A falakra felküldök 300 íjászt akik folyamatosan szórnak..."

Azt a hullámot nem állítja meg árok. Ha magad mögé rakod a trebusét akkor nem tudsz tőlük visszavonulni. A lángoló árok visszavonulási vonal volt, nem védelmi vonal. Pont arra találták ki, hogy felfogja az ellent amíg újra rendeződik a védő sereg. A fal volt a védelmi vonal, annak se volt sok haszna. Az íjászok lőtávja meglehetősen korlátozott, három sor árok a gyalogosok előtt biztos kívül van rajta. Viharban meg semmit nem ér. Az árok se ért volna semmit a vihar miatt.

Eleve felesleges volt a trebusé amúgy, nem a gyalogság ellen találták ki, konkrétan semmire nem volt való, nem is lehetett volna. Reménykedhettek abban, hogy éket vág a gyalogságba amit a lovasok ki tudnak használni, de erre ostromgépet építeni elég nagy pazarlás volt. Építhettek volna ballistákat sárkányüveggel, annak több haszna lett volna.

Meridian74 2019.05.02. 15:56:05

"Több sornyi árkot ások, amit akkor gyújtok meg sárkányokkal, amikor az utolsót elérik a zombik, hogy több részre szakadva csapdába essenek. A csapdába esetteket leölöm sárkányokkal, katapultokkal, íjászokkal. Persze az átmászós trükk ekkor is működik, csak sokkal több zombiba kerül."

Megjegyzem, az átmászós trükk sem működne, mert a zombik is jól égnek. Azaz amikor belefekszenek jön a sárkányláng és máris lobogva égnek.

Egyedül a zombi sárkány tudott volna bekavarni, de látható volt, alig alig használta, nem akart mutatkozni az Éjkirály.

Garott 2019.05.02. 15:58:54

@Meridian74: "Úgy egyébként valaki meg tudja mondani mi lett volna akkor ha az Éjkirály megöli Brant? Egyáltalán, meg akarta-e ölni ténylegesen, vagy valami mást akart?"
Igen ez az egyik olyan idegesítő rész, amit valószínű csak Martin tud, így itt egyáltalán nem foglalkoznak vele. Fontos mert kész, mert így irták meg. Ha odaért volna akkor lett volna valami, de ez nem történt meg, így nem történt meg a valami

Billy Hill 2019.05.02. 15:59:02

"The Night King is coming, better keep on running..."

Garott 2019.05.02. 16:05:18

@kiskutyauto: "Ez egy regény ugyebár és előre meg volt írva az egész (mégha biztos sokat változtattak menet közben a sorozat dramaturgon), akárcsak a Gyűrűk Ura."

Sokunknak pont az a baja, hogy nem ez nem így van. Az előző és ez az évad már nem a könyvek alapján készült, hisz azok nincsenek megírva. Így pont, hogy azokkal a részekkel, amikkel a forgatókönyvírók nem tudtak mit kezdeni primitív módon gyors lezárással (mindenki meghalt mert csak) kerülnek megoldásra. pont ez volt az éjkirállyal is akivel senki nem tudta mi lesz, ezért fogták azt megölték. És mi legyen a seregével? Az is haljon meg, mert csak. Mert ez működött a Függetlenség napjában, akkor itt is belefér.
Sokat mond, hogy Martin ennek az évadnak az elején már kijelentette, hogy neki már semmi köze ezekhez a részekhez.

fátum 2019.05.02. 16:07:22

Maximálisan egyetértek. Remélem Martinnak lesz még ideje befejezni a könyvsorozatot, nekem meg lesz még időm elolvasni. Long live George R. R. Martin and me! :-)

Meridian74 2019.05.02. 16:10:39

@project640: "a félelmetes dothraki sereggel mi tudott végezni 3 perc alatt"

Egy átlagos római légió falanxa is pont ugyanígy végzett volna velük... ehhez nem kell zombisereg.
A falanxot csak nehézlovasság tudja szétverni.

Thunder_th 2019.05.02. 16:13:42

Ritka szar volt, óriási csalódás. Először is hatalmas költségvetésből ilyen szar csatára futja ráadásul sötétben. Roppant élvezhetetlen volt. Azt most inkább engedjük el, hogy az ütközet stratégiája kicsit Brian élete szintű volt, ahogy a dothraki öngyilkos osztag levonult a színről. Engedjük el azt is, hogy Brann olyan fontos személy (vajon miért?), hogy az éjkirály személyesen akarta megölni. Az inkább volt gáz, hogy Mormont az első sorban lovagolt a dothraki "rohamnál", aztán egyedüliként tért vissza azért, hogy megvédje Dannyt, akit a sárkánya otthagyott a holtak között. Majd később dobja fel a pacskert. Elég szánalmas volt továbbá a jelenet, ahogy Jon nekimegy a hulla sárkánynak minden terv nélkül, aztán feladja a harcot és inkább kinyíratná magát vele. Arya is csak ott termett a levegőben, hogy kinyírja az éjkirályt. Ha olyan ügyesen tudja magát álcázni, hogy az éjkirály nem vette észre, akkor mit vergődött a várban, hogy kicselezze a zombikat? Így utólag azt kellet volna megjátszani, hogy az éjkirály szétkapja Aryat és a töketlen Theon meg legyakja az éjkirályt egy tőrrel. Annak lett volna visszhangja. De így, ez egy halom fos volt. Ennél rosszabb már nem lesz, mert a sorozat elérte a mélypontját.

chr(27) 2019.05.02. 16:17:01

Érzitek hogy vége a sorozatnak és itt picsogtok. Tényleg mi a retkes sárkányseggfingot fogtok csinálni, ha már nem lehet új GoT részeken vekengeni?

midnight coder 2019.05.02. 16:18:07

@Meridian74: "Vagy most majd Bran int egyet és a hullák talpra állnak és bemasíroznak Királyvárba...? Oké van két sárkányuk, az elég nagyütőerő, de van egy sejtésem nem lesz elég a győzelemhez."

Egy sárkányuk van nekik és egy Schrödingernek. De kétlem, hogy két sárkánnyal is tudnának kezdeni bármit is.

midnight coder 2019.05.02. 16:19:21

@chr(27): Még mindig itt marad nekünk például a hazai és a világpolitika.

Meridian74 2019.05.02. 16:20:33

@chr(27): lesz előzmény-sorozat. 1000 évvel korában játszódik majd... 2020 vagy 21-ben jön.

Meridian74 2019.05.02. 16:22:52

A várost elég szépen fel tudja gyújtani két sárkány, anélkül hogy egy nyílvesszőt rá tudnának lőni rendesen... London tudna mesélni a pusztító várostüzekről (amit nem sárkányok gyújtottak fel) , Királyvár is hamuvá égne gyorsan.

chr(27) 2019.05.02. 16:29:09

@midnight coder: ja megvan a felcsuti Nightkingen aka Zombifaraon megy majd a talalgatas...

chr(27) 2019.05.02. 16:30:15

Meridian74: oke, kivancsi vagyok hogy nezett ki Yoda fiatalkoraban xD

- duplagondol 2019.05.02. 16:31:23

És ha még tudnád, tudnánk azt is, hogy az Éjkirály nem pusztult el... Vissza fog még térni. Bran alakját már részben felvette; most pedig Bran fogja felvenni az övét. Több utalás volt arra, hogy Királyvárban tombolni fog még a tél; nézzük is hát türelemmel a fejleményeket és egyáltalán ne írjuk le a sorozatot.

Zsalon 2019.05.02. 16:35:02

Nekem ez a sorozat a realitása miatt tetszett eddig. A fantasy kereteket gondolta újra legyőzhetetlen hősök meg csodálatos megmenekülők nélkül. Ned Start a bitó alatt nem menekül meg az utolsó pillanatban, hanem lecsapják a fejét. A vörös nász. Rickon halála. Lehetne még sorolni ezeket.
Hasonlóan a korábbi csaták is nagyvonalakban megfeleletek az alapvető hadistratégia szabályainak, erre Robb manőverei talán a legjobb példák, amik mind a könyvekben, mind a sorozatban részletesen vannak tárgyalva. Ezekkel teremtette meg Martin és a sorozat készítői a valószerűség, életszagúság élményét. Ezzel volt ez a történet több, mint a többi tizenkettő egytucat.
Ez az élmény ért véget ebben a részben a tárgyalt csatajelentettel, ami nélkülözött minden józan észt. Mondhatnám, hogy talán a látványosság oltárán feláldozták a realitást, de még csak ez sem igaz, mert az életszerűbb bemutatása egy ilyen csatának nem lett volna kevésbé látványos, de valószínüleg még csak drágább sem, csak valószerűbb. Egyszerűen nem értem miért így írták a meg a forgatókönyvet.
Hacsak nem azért, hogy bemutasák, hogy a Lannister fivérek (akik közül Jaime képzett hadvezér, de Tyrion is veterán), Jon, Szürke Féreg, Jorah, Royce, Brianne, mind csapnivalóan rossz hadistratégák, megérdemelnék, hogy már a következő reggel Cercei ott integessen vigyorogva Deres előtt.

Nerevaryne 2019.05.02. 17:57:55

@Meridian74: "Megjegyzem, az átmászós trükk sem működne, mert a zombik is jól égnek. Azaz amikor belefekszenek jön a sárkányláng és máris lobogva égnek.

Egyedül a zombi sárkány tudott volna bekavarni, de látható volt, alig alig használta, nem akart mutatkozni az Éjkirály."

Ez csak utólag okosság, senki se tudta mikor és hogyan fog felbukkanni az éjkirály. Azt is láttuk, hogy előhívta a vihart amint felszálltak a sárkányok, onnan nincs íjászat és a tűz is hamar kialszik. Két sárkány felváltva csapott le a teljes seregre, meg se kottyant nekik, a tűz meg nem maradt meg a hidegben.

DeMarco 2019.05.02. 18:27:25

Az első könyvet elolvasva, azt mondtam, hogy a leglogikusabb befejezés az lenne, ha a "szegény kovácslegény (Gendry Baratheon)" beleszeretne a kis királylányba (Arya Stark) és övék lenne a fele királyság. Az első pillanattól kezdve efelé meneteltünk végig, még akkor is, ha árnyékban voltak és sokszor elnyomták őket a "nagyok" civakodásai. És még mindig ezt mondom, ahogy lassan tíz éve, Arya és Gendry. Nem Jon, nem Dany, nem Cercei, nem más, ők nagy eséllyel halottak lesznek a végére. A "nagyok" végig csak mellékszereplők voltak, ahogy az Éjkirály is, meg Bran. Sőt sztem Tyriont megöli a zsoldos, de Jaime-t nem bírja és elárulja neki, hogy a nővére bízta meg, erre Jaime megöli Cerceit. A Hound megöli a bátyját. Sam megkapja Égikertet. Ezért Arya szexe és Arya győzelme nekem az első perctől kezdve világos volt, egy cseppet sem lepett meg. Már Sylvio is erre kezdte kiképezni. De megértem, hogy aki végig Jonban és Denyben látta a győztes királyt/királynőt és az éjkirály vereségében az most csalódott. Ugyanakkor szépen haladunk a cél felé, a végén egy Baratheon-Stark fog a (vas?)trónon ülni és nem egy Targaryen. A vég egy új kezdet...

Octavian 2019.05.02. 18:32:04

@kiskutyauto:
Verbeli rajongo vagyok, biztos vagyok benne, hogy tobbszor olvastam a konyveket, mint Te.
Es szerintem kifejezetten gyenge volt. Ha akarod, elsorolom miert, csak tul hosszu lesz...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2019.05.02. 18:52:56

@Nerevaryne: ilyen erővel egyedül hagyhatták volna Bran-t... Kicsi Theonnak sem kellett volna meghalnia, Arya meg úgy is tud teleportálni, a megfelelő időbe és térbe...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2019.05.02. 18:55:35

@Nerevaryne:
sőt. Elég lett volna az is, hogy senki nem megy ki a várből, kivéve Bran-t. Az éjkirály megérkezik, Arya teleportál és leszúrja, és az összes zombi megsemmisül.

vénkujon 2019.05.02. 19:28:07

az éjkirály zseniálisan sakkozott. miközben felszámolódik ( a sárkánykövek által véglegesen lebontva) az alapserege, addig a védőkből kitermelődik az új hadtest. igen, volt egy kis dramaturgiai basz a végén, hogy nem vol t elég erősen kihangsúlyozva arya "odaérése", de azért némi jóindulattal elfogadható. nekem sem volt száz százalékos, de azér...
a másik: fanyalgás, hogyha megszüntetik a fő gócpontot, akkor vége a gecziknek. na ez meg teljesen reális, és logikus. mer mi kéne még?:D várnék még cikket párhuzamba állítva "orby birkaserege vs rendes adófizető faszkalapok csata" vs. "trónok harca végső csata" relációba, de jó lesz pár szerencsétlen hozzászólás is.:D

Emmett Brown 2019.05.02. 20:58:40

nem értem, hogy miért fanyalogna bárki is amiatt, hogy a górét végül Arya nyírta ki (a hogyan kérdést most mellőzném), az egész bandából aki Deresbe (ahol a tél elesett...) be volt zárva messze az ő skilljei voltak erre a legalkalmasabbak.

Exploiter 2019.05.02. 21:41:54

Az a baj, hogy nem írná még le az ember, mert tart.
De eddig a pontig benne volt, hogy egy maradandóan zseniális sorozat legyen, vagy legalábbis egy nagyon jó. Ezt most úgy elcseszték, hogy ha mindent sikerül a lehető legjobban csinálniuk a maradék három részben, akkor talán lehet még belőle egy közepesen jó sorozat.
De nagyobb esély van rá, hogy nem sikerül.
Sokszor mondogatták, hogy a fő céljuk a meglepetés, sokkolás, meg az elvárások megcáfolása. Hát, mivel mindenki azt várta, hogy ez egy remek rész lesz, kb mindez sikerült is nekik.

rockjano 2019.05.02. 21:50:41

Vessetek meg de nekem meg tetszett. Szerintem nem volt több az Éjkirályos dologban ő mégiscsak egy zombi valahol ...igen talán lehetett volna többet tudni a hátteréről és hogy miért indult el.

Az igazi gonosz az Cercei az emberek mindig sokkal gonoszabbak tudnak lenni mint az élőhalottak (lásd Walking Dead). a gonoszsághoz intelligencia kell.

Az igazi kérdés az hogy miért zárják le ilyen gyorsan az egészet simán lehetett volna még ebben 2-3 évad normál 10 résszel és hozta is volna a nézettséget az HBO-nak.

Talán a sorozat túnőtte magát és már annyira drága hogy nem éri meg csinálni ezért van ilyen kevés rész és ennek megfelelően csökkentett történetek..

Na mindegy közben készül az előzménysorozat is...nem maradunk hangulat nélkül.

Nehéz az mert a sorozat nagyon magasra tette a lécet és az elvárások is akkorák már hogy azt nagyon nehéz megugrani...

Exploiter 2019.05.02. 21:57:20

@kiskutyauto:

Sokan írtak alternatív történetet. Legalább egy tucatnyit olvastam. Mindegyik sokkal jobb volt, mint amit ezek a szerencsétlenek idetettek.

Nem egy, vagy két dolog volt itt elcseszve, hanem majd’ minden.

Alig látni valamit. Végig. Folyamatosan.

Ostoba emberek ostoba dolgokat tesznek. Sorozatosan. Csak azért, mert így jobban néz ki, vagy mert dramaturgia. A kontinens vezető stratégái olyan döntéseket hoznak, hogy még a feleségem is felröhögött, pedig életében nem érdekelte a középkori hadviselés.

Minden szereplő (az összes!) olyan helyzetbe kerül, hogy minden logika szerint meg kéne halnia. Aztán kameravágás és valahogy túlélik. Egy pár random haláleset kellett a sokkfaktor miatt.

A történet, ami azzal vált sikeressé, hogy szándékosan ellene megy a kliséknek, a legfontosabb részben csak azokból építkezik.

A nyolc évadon keresztül menetelő szuperevilről kiderül, hogy egy kartonfigura és különösebb áldozat nélkül csak úgy ki lehet nyírni egy béna jelenetben.

Dr Xavierről meg kiderül, hogy pont annyi haszna van, hogy élő csali legyen. Szegény Hodor.

A vörös csajszi Lüke Skywalkert játszik. Minden próféciája tévedés. A kiscsajt kár volt megégetni.

Nem lehet elsorolni vazz.

Ha szeretted a sorozatot, majd nézd újra, azzal a tudattal, hogy mi lesz a vége és hány szál vált ezzel 100%ban értelmetlenné.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 22:01:58

@Freebulletz: A zombiknak nem volt lovassága, és hiába futnak gyorsan, a lovas gyorsabb. És azt írtam, hogy a white walkerekre kellett volna küldeni őket, simán ki tudták volna manőverezni a várral elfoglalt zombikat, csak pár kilométerrel odébb kell őket tartalékban tartani. Bran meg elintézhette volna a felderítést.

Exploiter 2019.05.02. 22:02:14

@rockjano:

Persze. Volt egy könyv, ami magasra tette a lécet. Annyira, hogy még a saját írója se tudta tartani a szintet. Fel is adta. Erre odaadták egy pár tehetségtelen hollywoodi írónak.
Nem idegesítene, ha az utóbbi pár évben nem ez lett volna az egyetlen film/sorozat, ami fel tudta kelteni az érdeklődésemet. Valahogy bíztam benne, még az utolsó hülye évad után is.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 22:11:23

@adamskij: Na pont hogy a látvánnyal is gondom volt. Ellovagolnak a sötétségbe, aztán látunk pár világító pixelt, ez a nagy látvány? Majd a nagy sötét és gyors paca nekirongyol a kicsi álló pacának, és jajjveszékelés. Arról nem is beszélve, hogy kompetensebb védelem ellen kompetensebb, még veszélyesebb támadót is lehet mutatni.

Ha én rendeztem volna az első három részt, akkor a leírthoz hasonló védelem, de már a második rész elején ideérnek a zombik. De nem futnak fejjel a falnak, csak várnak. Elvégre több ezer évet vártak, megvárhatják amíg mindenki éhen hal Winterfellben. Az egész második rész párbeszédeit, karakterépítését le lehetett volna adni úgy, hogy közben kint áll az Éjkirály a sereggel. Majd a bentiek belátják, hogy azelőtt támadniuk kell, hogy az éhezéstől legyengülnek, és akkor már lett volna értelme egy kitörésnek, és ha nagyon akarják a megvalósulthoz hasonló harmadik részt csinálhattak volna anélkül, hogy a hülye taktikán csámcsogna a fél internet.

Mert van az a plot kívánta hülyeség, amit még el lehet viselni, de sose szabad fullba tolni a kretént, mert bármilyen látványos, drámai lesz a végeredmény, megette a fene az egészet, ha a rész nézése közben azon őrjöngsz, hogy ezek bazzmeg debilek.

Nemzeti Dohányos 2019.05.02. 22:22:10

@szorokin: Ez nem a 24, attól hogy valamit nem látsz a képernyőn ketyegő órával, még nem teleport. Az 50. percben mondja a vörös csaj Arya-nak, hogy kék szemek, onnantól 25 percig nem látjuk. Még akkor sem, amikor minden még életben lévő kicsit is ismert szereplő slo-moban készül a halálra. Ez egy baszott nagy felkiáltójel volt, hogy jön Arya és lehenteli az Éjkirályt.

Exploiter 2019.05.02. 22:48:48

@Nemzeti Dohányos:

Az ok, csak valami két másodpercet rászánhattak volna, ahogy mondjuk egy torony tetejéről leugrik vagy valami, nem csak úgy materializálódik egy horda kellős közepén.
Bár eleve a terv, hogy az ultimate badass karaktert majd jól leveri egy töketlen lándzsás meg tíz íjász kalózviking, magában zseniális volt.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2019.05.02. 22:57:20

Nyílván túloztam. De ugye elég sokan írták azt, hogy a főhősök körül valahogy megritkult a zombisereg (pl. hogy egyesével lehessen kardélre hányni őket, pl Jon Snow, Dany, Arya és a Hound-ék belül a várban, etc..), szóval eléggé meg kellett ritkulnia a holtaknak, hogy Ayra odajuthasson.

Ja, tudom, Ayra képes "arcokat felölteni", stb.. ugye akkor adódik a kérdés, ezt miért nem csinálta deres ostroma idején, miért sodorta magát feleslegesen életveszélybe, mikor pl. végig elvegyülhetett volna a zombik közt. (Ha erre mégsem lett volna képes, ismét adódik a kérdés, hogy hogy verekedte át magát a zombiseregen Bran környékére). Vagy így, vagy úgy de sántit az egész.

Aryáról pl. itt (én itt olvastam először az Arya Ex Machina-t)
www.washingtonpost.com/arts-entertainment/2019/04/29/most-ridiculous-moments-battle-winterfell-game-thrones-useless-bran-speedy-arya/

kiskutyauto 2019.05.02. 23:11:09

Valóban nem olvastam a könyveket, egyet sem belátom, viszont 6 évadot 3-szor ledaráltam! (kb 1 év alatt)... Azért az sem gyenge teljesítmény... sok minden megmaradt, sok mindent ezért értek vagy érteni vélek. Nem tudtam, hogy az író nem
fejezte be és ezt már outsiderek gányolták össze. Megmondom őszintén, nekem ebben a sorozatban soha nem a harcok, meg a szex, meg a gyilkolás tetszett, sőt még a sztori sem túlzottan (mert eléggé primitív és sok a plágium szak, hiába is van száz szál, ha bugyuta egyszerű kiszámítható szinte mind...), nem kérem szépen; nekem a KARAKTEREK, illetve történetük és fejlődésük ami miatt megragadott (holott egyáltalán nem vagyok sorozatnéző, és csak azóta nézek sorozatokat, de még így sem sokat, hogy egyfelől fellendült a sorozatok nívója, másfelől neten darálni tudom...
A kedvencem mindenek előtt Arya, neki kezdettől fanatikus rajongója vagyok, és nem azért mert pedofil vagyok, hanem mert egyfelől talán a legjobb az ő sztorivonala szerintem, másfelől extrém a fejlődése, nagyon keserves hosszadalmas, többször is épphogy túlélt ugyebár vándorlása során, amit nem önszántából rabként kezdett el... bejárt minden területet eközben ugyebár, északot délt, középet mindent.... és valójában én úgy érzem, ő a főszereplő ebben a történetben, ahogy az apró Frodó a Gyűrűk Urában (sajnos kicsit ez is plágium szagú, de nem vészes), mondhatnám, hogy számomra a GoT, az Arya és a többiek története...
De nem tagadhatom, a lány is nagyon nagyon teszik, annyira egyedi különleges ember, zseniális színész stb stb... Pontosan az benne a jó, hogy úgy bombanő, hogy közben egy kis semmi törpe csúnyácska izé... pont ettől még szebb...
Pont ezért még kifejezőbbek a szemei, a hangja, a grimaszai, egyszerűen minden idők egyik legjobb karaktere (és színésze is, a többi filmjét is láttam már nagyjából), szerintem.
Kizárólag miatta néztem és nézem ezt a sorozatot, de nyilván van még pár szereplő akikbe menet közben kvázi beleszerettem (akiket még kiemelnék, pl Cercei, Tyrion se rosszak, de az előbbi inkább csak színészileg és persze szépségileg), de valójában én ezt az egészet Sean Bean miatt kezdtem nézni (na meg az évek óta tartó hisztéria miatt, ami övezi eme produkciót) pár éve, hálisten nem voltam szét spoilerezve, és így nagyon jól beütöttek a fordulatok és hasonlók... és eléggé lelombozott hogy meghalt az első évad végén az öreg, de már addigra nem is igazán érdekelt ő csak Arya!!! :) Aztán rájöttem hogy a "ser"-ek is zseniálisak, ser Jorah, ser Bronn, ser Davos... mindhárom karakter észbontóan szerethető, mindegy épp melyik oldalon állnak és pont ez adja meg savukat borsukat, hogy nem mindig ugyanazon az oldalon!
Nah mindegy szóval én azt nem értem rajtatok, hogy miért vártok el egy mesétől, mégha az brutál reális is akar lenni (amúgy nem az SOSEM, a legbrutálisabb jelenetek is teljesen valószerűtlen képtelenségek), aztán megszerettem Szegfűt is, és Ygreth volt a másik nagy kedvencem, kár hogy kevés ideig volt és Yara is klassz... De Arya nyomába sem ér senki a soroltak közül, de érthető is hisz ezek mind főbb mellékszereplők ugyebár, a főszereplő csakis a Lanister és Stark fiak-lányok és Dany (utóbbi bár nagyon szép, ez tény, és jól is játszik, de valahogy soha nem bírt levenni a lábamról a karaktere..)
Aztán meg harci taktikát, meg következetességet várni egy zombihadsereg elleni epikus és ultimatív csatában amit NEM IS LÁTNAK a szereplők elvileg legalább annyira mint a nézők, hisz nyilván éjsötétbe burkolta a főgonosz az amúgy sem túl verőfényes vidéket, majd még egy nagy hóvihart is odacseszett... hát könyörgöm mégis mit kéne látni? Pont azt kellett látnunk, hogy nyomorultak nem láttak semmit... csak a nagy katyvaszból egy egy vagy épp 10-100 őrjöngően kiugró acsarkodó hullapofát... hiába állítgattad a tv-t csak azt érhetted el hogy egyre világosabb szürke nagy maszatot látsz, ahogy azt kell, hatalmas hó és porviharban éjjel... ezt így ábrázolták és kész.. . ha eddig kitartottatok és szerettétek, akkor meg kell engedni nekik ennyi fiaskót, ami ebben a részben volt. Mert persze hogy voltak hibák, sok minden el volt cseszve, engem leginkább az zavart hogy mégis HOVÁ LETT az a sok zombi? Bent a várban már csak lézengtek a csata után illetve a végefelé, továbbá Theon miért maradt egyedül, hiszen előbb egy komoly osztaggal ment oda védeni Bran-t... Epikus csata sem volt Arya és az Éjkirály között (amit vártam volna), de hát nyilván akármilyen gyors, kíméletlen, vad és technikás "legyőzhetetlen", halált megvető assassin lett a kiscsaj, egy túlvilági, misztikus erővel bíró lény ellen ő sem sok mindent tudott volna nyílt, gigantikus epikus csatában egyedül csinálni; és itt a másik hiányom hogy lehetett volna hogy EGYÜTT, a főbb harcosok, Véreb, Jon, Brienne és Arya (esetleg az érkező Bronn és Yara, mint ahogy nem érkeztek...) álltak volna fel a jeges boszorkánymester ellen...

kiskutyauto 2019.05.02. 23:13:05

@kiskutyauto: Hatalmas véráldozattal, hosszú harc után (akár egyikük feláldozásával, ha már Theon is ment a levesbe) lehetett volna így hogy végül a semmiből ledöfi Arya...) szóval csak váratlanul úgymond csellel lehetett hogy megoldja ilyen egyszerűen és gyorsan és persze némi szerencsével. Én ezt a következő részbe tettem volna! Az egész 4-edik rész e csapat és az Éjkirály végső csatája lehetett volna, mint ahogy nem lett.... Theon kivégzése teljesen felesleges értelmetlenség volt és itt Bran szerepe is hülyeség volt szerintem (legalábbis látszólag), hogy sehogy nem segítette, legalább szólt volna, hogy bátyó ne rohanj neki szemből mert tudod hogy felesleges... és egyáltalán mi értelme volt a hollói reptetésének (Bran látszólag semmit nem tett hozzá a történet alakulásához, teljesen passzív volt), nem tudom, hacsak nem ezekre a válaszok mind majd még következő részekben fognak kiderülni. Legvégén ha meggondoljuk, főbb szereplő "csak" kettő halt meg a végső csatában ugyebár Theon és Jorah (és két főbb mellékszereplő, nekik már nevüket sem tudom, nem is lényeges, Melissandre meg öngyilkos lett ugyebár, az más tészta... Bár jó karakterek voltak a maguk nemében mind), ami elég kevés, főleg ahhoz képest, hogy a teljes sztori során százak haltak meg eddig. Szóval végül szépen sorban ott álltak szinte sértetlenül a többiek vagy tucatnyian.... túl könnyen megúsztak egy ilyen borzalmas fatális végső csatát, nem volt komolyabb sérülés sem, nem ugrott le sem kar sem láb, sem szem nem ficcent ki, pedig ilyen volumenű csatában az a minimum. Oké a zombik csúnyák ijesztők és vadak voltak (mégis milyen mások lehettek volna ugyebár) és reménytelenül sokan, ráadásul amelyik teste egyben maradt az ugyebár mind feltámadt, ha épp az Éjkirály akarta... oké hogy a védő seregek nagy részét ledarálták, de a maradék főszereplők tekintetében az áldozatokat méltatlanul visszafogták, én persze nem bánom, mert szinte mind a kedvenceim maradtak meg... Aztán hiányoltam egy váratlan felmentő sereget érkezni, mondjuk Yora vezetésével egy összevont vas-szigeteki, essosi és bravosi szakadárokból álló nagyobb hadat, valamint ser Bronn-t, ahogy Jaimie után jön segíteni... Szóval persze, csak fantázia kérdése, hogy miért "rossz" ez az epizód vagy ez az évad, ha tetszik (hogy nem tetszik), tovább lehet szőni bármeddig, ha valakinek van rá affinitása, csak semmi értelme, mert ez már úgyis ilyen ... sokkal értelmesebb hozzáállás volna elfogadni és így szeretni, amilyen... nemde?

Nemzeti Dohányos 2019.05.03. 08:04:51

@szorokin: Igazából az a kérdés, hogy a zombik mennyire képesek önálló gondolkodásra. Mert a látottak alapján van rajtuk egy kapcsoló - ölj meg mindenkit, vagy állj vigyázzba. Mikor körbevették Bran-t kb stand-by módban voltak, kérdés ilyen állapotban nekiállnak-e akciózni, ha meglátnak egy élőt - egyáltalán mi alapján ismerik fel? A vár makettja alapján a fa nincs vészesen messze a vártól, illetve akörül is van fal. 25 perc alatt simán elkommandózhatott olyan helyre, ahonnét pár száz métert kellett csak megtennie - valószínűleg "lekapcsolt drónok" között. Ez azt is megmagyarázza, hogy miből érezte az Éjkirály, hogy rá akar ugrani: "szóltak a drónok", hogy itt egy kiscsaj, szabad-e locsolni, izé, gyilkolni?

Nemzeti Dohányos 2019.05.03. 08:12:49

@kiskutyauto: Ettől a sorozattól pont az a váratlan, hogy alig haltak meg benne, nem? :D Személy szerint nem szeretem az elnyújtott csatákat, a fattyak csatáját, a fal ostromát is csak végigszenvedtem, kifejezetten örülök, hogy nem fél órás verekedés lett a főgonosszal, amolyan van Damme-féle, kap 100 ütést, de a végén bevisz egyet, és nyer. Azt már láttuk ezerszer, ez a megoldás nekem Indy lepuffantja a kardos arabot szinten felüdítő volt.

kiskutyauto 2019.05.03. 12:05:42

@Nemzeti Dohányos: Értelek, de még a rohanó világban sem lehet miden instant... ha végignyálaztál 7 évadot, és némelyik nem kevés résszel mint az utóbbi ugyebár, és nem 30 percesek. Továbbá egy epikus úgymond ókor-középkori (Gyűrűk Ura) jelegű lovagi-harci fantasy sorozatról beszélünk, ami közel 10 éve megy.... még a címe is harc ugyebár... akkor te az egyik végső epikus epilogikus csatát unnál ha ugyanolyan kidolgozott (tehát nyilván nem 3 perces) volna... akkor az egy nem a képbe illő mondjuk úgy slam stílusban hogy illogikus epilogikus nem-epikus csata volna. Nem volna méltó.
A modern ember néha félre kell tegye a türelmetlenségét, a rohanást és azt az agyhalált, hogy 10 percnél tovább nem köti le semmi (a tiniket állítólag már másfél perc ez a limit, legalábbis a brit tudódok kiszámolták, kikutatták ugyebár :))... Szóval nem jóhoz hasonlítasz. Pörgős karate filmek. Pisztolyhősös rohangálós romantikus XX századi akciófilmek. Ezeknek mi közük a Trónok Harcához? Nyilván ezekben gyors kimenetelek vannak, a Trónok Harca egyik védjegye a jól kibontott, kidolgozott ráérős jelenetek és a csaták is (sorozatban így is kell, hiszen ki kell tölteni a műsoridőt, fenn kell tartani, sőt fokozni az érdeklődést)... Ha elnyújtottnak éreztél egy jelenetet, legyen az csata vagy más, és szenvedtél, akkor ez nem a te sorozatod. Mert ezeket nyilván nem balfácánságból csinálták így, hanem mert így akarták! Sokan haltak meg nyilván hiszen a hadseregekben tízezrek, de a főbb szereplőkből furcsán kevesen, ez valóban váratlan, és ezzel egy kicsit fals is lett a vége, olyan eltorzult, hogy miért van talpon egy sor főarc... legalább egy kettő súlyos sérüléssel ápolásra szorulhatna... de nem lényeges ez szerintem, itt a homály az emberek baja, meg hát hogy elmaradt az Éjkirállyal a nagy csata... viszont sokan azt pedzegetik, hogy ez sem véletlen, ez sem bénaság, hanem mert NEM LETT LEGYŐZVE (de ez csak spekulatív spoiler most), nem maradt vezér nélkül a zombihadsereg (másszóval feltámad a gonosz és serege is) és tehát pl Bran veszi át a helyét (már csak az a kérdés hogy gonosz is lesz vagy éppen a zombihadsereggel mennek Cercei ellen majd)... nem tudom... de nem is kell... hiszen ez legyen a tovább epizódok titka.. ;)
süti beállítások módosítása