[Supernatural Movies]

Minden, amit a DC mozifilmekből hiányoltunk - Injustice 2

2017. június 01. - Creativ3Form

Round 1

A NetherRealm Studios 2011-ben felélesztett egy szériát, amiről már senki se gondolta volna, hogy újra a régi fényében tündököl majd. A szimplán csak Mortal Kombat névre keresztelt epizód a klasszikus Mortal Kombat játékok történetét foglalta magába, olyan grafikával, látvánnyal és harcrendszerrel megáldva, amire minden rajongó várt. A stúdió addig ütötte a vasat amíg meleg, és 2 évvel később, 2013-ban újabb verekedős játékot dobtak piacra, ám ezúttal nem egy Mortal Kombatot, hanem egy szuperhős sztorit, mégpedig az Injustice Gods Among Us-t. A látvány, a grafika és a harcok feljavultak, a történet változatos és fordulatos volt, a játékmenet pedig mindent tartalmazott, ami szem szájnak ingere. A siker ezúttal sem maradt el, ami arra ösztökélte a NetherRealm-os srácokat, hogy ne álljanak meg ennyinél…2015-ben megérkezett a Mortal Kombat X, ami még tovább fokozta a már ismert receptet. Egyetlen egy apró kis baki árnyalta csak be a sikert, mégpedig a borzalmas PC-s port, aminek bizony jó pár, elég nagyméretű patch vetett csak véget. Sajnálatos módon manapság egyre több a rosszul optimalizált játék PC-re (Arkham Knight te magasságos), és sajnos ebből az MKX sem maradt ki. Természetesen a rajongók kitartottak mellette, és a bukás elkerülte a játékot. Ezután mindenki tudta, hogy mi következik…mindenki tudta, hogy az Injustice történetében felvezetett és végig vitt Batman-Superman konfliktus végére még nem pont, hanem csak egy vessző került…idén májusban pedig elérkezett a folytatás, amire minden képregény rajongó vágyott.

thumb-1920-790802.jpg

FIGHT

A történet ott folytatódik, ahol az előző abbamaradt. Superman, a Batman által kifejlesztett szuper cellában tölti mindennapjait és várja a pillanatot, amikor kiszabadulhat. Batman mindeközben társaival tovább folytatja a bűnüldözést. Jelenleg épp Grodd egy újabb nagyobb mértékű tervét készül megállítani a Green Arrow, Black Canary és Harley Quinn segítségével. Azt azonban ő sem tudja, hogy Grodd egy sokkal nagyobb terv része. Nem más közelít ugyan is a Föld felé, mint Braniac, a világok elpusztítója. Ő a felelős többek közt Superman otthonának, Kryptonnak az elpusztításáért is. Nem másért jött a Földre, mint a két utolsó, még életben maradt Kryptoni gyermekért, Supermanért és Supergirlért. Bizony, jól olvastátok. Amikor Jor-El elküldte hozzánk a még csecsemő Kal-Elt, egy másik személyt is sikerült kimenekíteni Krypton felrobbanása előtt, mégpedig Kara Zor-El-t, aliast Supergirlt. Braniac pedig nem szeret félmunkát végezni, így addig nem nyugszik, amíg Krypton utolsó két túlélőjét is kitörli az emberek emlékezetéből. Időközben pedig megtetszik neki a bolygónk és úgy dönt, hogyha már itt van, a Földet is a gyűjteménye részévé teszik. Ez a nem várt esemény készteti Batmant és Supermant arra, hogy újra összefogjanak és együtt mentsék meg a Földet. Ez így leírva nagyon egyszerűnek tűnik, pedig valójában nem az. Hiába az újbóli partnerség, az ellentétek és a csapaton belüli belső viszályok nem teljesen csendesedtek el, és a két fél nem egyszer szájkarate, majd végül ökölharc formájában is a másik tudatára hozza, hogy bár egymás oldalán küzdenek Braniac ellen, de még sem állnak egy oldalon. Magáról a történetről nem igazán akarok többet mesélni, mert spoileres lenne, de a lényeg, hogy fordulatos, és a készítők remekül érzékeltették és mutatták be az ideiglenes újra egyesülés ellentéteit és belső konfliktusait. Kicsit olyan a helyzet, mint az Amerika Kapitány 3: Polgárháború esetében. A feszültség végig ott lappang a szereplők közt, és bizony a végéhez közeledvén, elég egy szikra, és Braniac csak másodlagos szereplővé válik Batman és Superman harcának újabb fejezetében. Braniac amúgy nagyon hiteles és félelmetes lett, simán elhittem, hogy tőle még Superman is fosik és nem olyan biztos a harc kimenetelében vele kapcsolatban. 

injustice-2-brainiac-shattered-alliances-trailer_jpg_optimal.jpg

Az egyensúly végig megvan, nem ül le vagy válik elkapkodottá a cselekmény és a karakterek egymáshoz kapcsolódó viszony, minden eleme a helyén van. És ez elég nagy szó tekintve, hogy nem egy több tízen órás RPG játékról van szó, hanem csupán pár óra alatt kitolható, 1v1-ben lejátszott verekedős receptről. A már első részből megismert karakterek mellett rengeteg új szereplő is tiszteletét teszi, ráadásul a készítők le sem tagadhatnák, hogy a szuperhősös sorozatok, úgymint az Arrow vagy a Flash is hatással voltak rájuk, ugyan is rengeteg onnan megismert karakter visszaköszön, mint pl. a már említett Black Canary, de felbukkan Firestorm, Captain Cold valamint Reverse Flash is. Dicsérendő, hogy egyikük se lóg ki, és bár nem mindegyikük kap fontosabb, központi szerepet, de mindenki helye megvan a történetben és nem érzi azt az ember, hogy csak a bőség zavarában dobálták be őket a sztori sodrába.  És, hogy miben fejlődött az előző részhez képest? Nos, a verekedős műfaj nem az a műfaj, amibe forradalmi újításokat lehet belecsempészni, így maga a játékmenet szinte semmit sem változott. A harc a szokásos 1v1 küzdelemben zajlik, két „életerő csík” van, amit le kell tudni, majd ha ez megtörténik, az ellenfél összerogy, az általunk irányított karakter pedig bedob egy kemény egysorost jelezvén, hogy ő győzött. A kombók továbbra is megvannak, amiket lehet vegyíteni az erős támadásokkal, amikor is egy pár másodperces mozdulatsorral az átlagnál picivel nagyobbat sebzünk a másikon. Ennek a fejlettebb változata, a mindenki által ismert Super Move, amikor is egy kis bejátszás keretén belül nézhetjük végig, hogy a karakterünk milyen extra sebzést véghez vivő, igen látványos és kombókkal tarkított csapást visz be az ellenfelének. Természetesen kivédhető, de ha bekaptad, akkor már csak néző lehetsz, és imádkozhatsz, hogy ne vigye le a maradék életedet is. Ennek az extra képességnek a feltöltését a Super Meter jelzi, amiket a különféle támadások, és a bekapott ütések sorozatával tudunk feltölteni. Ha feltöltődött, akkor jöhet a Super Move, de érdemes okosan használni, mert nem olyan gyors és könnyű feltölteni, mint elsőre gondolnánk. Emellett a harc közben továbbra is használható a környezet, így ha épp egy utcai bunyóban van részünk, akkor az utunkba kerülő kukával simán kioszthatunk egy sallert, amiből nem kellenek fel olyan gyorsan, mint egy szimpla jobb egyenesből. De ha maga a játékmenet nem változott, hanem csak a jól bevált receptet polírozta ki picit, akkor mi újítás van benne? Nos, az első, hogy a sztori módban lesznek olyan fejezetek, amiknek két szereplője is van jófiú részről. Ilyenkor pedig mi dönthetjük el - közvetlenül a bunyó előtt - hogy az aktuális szereplőpárosból kit szeretnénk irányítani. Minden fejezetben legalább 4-5 bunyó van, így akár mindkét szereplőt is kipróbálhatjuk egy-egy menet erejéig, hogy utána azzal fejezzük be az adott fejezetet, akinek a stílusa jobban rááll a kezünkre. Szomorúan - vagy nem szomorúan, döntse el mindenki maga - kellett tapasztalnom, hogy az első részhez hasonlóan, a női karakterek ezúttal is keményebbek lettek mint férfi társaik. Egyedül talán Supergirl-t leszámítva, rendre a női karakterekkel tudtam véghezvinni a nagyobb zúzásokat és alázásokat. Nem mintha a férfiak olyan puhányok lennének, velük is lehet jóféle kombókat bevinni, de a lányok valahogy könnyebben kezelhetőek, könnyebben irányíthatóak harc közben, és ennek köszönhetően sokkal jobban a stílusunkra tudjuk őket szabni. A másik újítás, a karakterek testreszabhatósága. A sztori módban az alap felszereltséggel vannak ellátva a hősök, de az itt elért teljesítményekért (egy chapter lejátszása, egy-egy kombó bevitele  stb) XP-t kapunk, amivel a karakterek level szintje növekszik, de emellett „ládákat” is kapunk, amik kinyitásával páncél részleteket, páncél darabokat kapunk, amikkel utána feltudjuk tunningolni a karaktereinket, hogy minél erősebbek legyenek az online harcokban, vagy a haverok elleni baráti bunyóknál. Ezek természetesen szinthez kötöttek, így érdemes minél több online harcot lefolytatni ahhoz, hogy az adott szereplő akit kinéztünk magunknak és akivel körbe akarunk zúzni mindenkit, minél magasabb level szintet érjen el. Ugyan a fősztori alatt is növekszik a karakterek level szintje, de nem olyan mértékben, és inkább csak azoknak, akiket irányítunk is a játék során. Kellemes újítás, ami a vérprofiknak csemege lesz, hiszen a sebzés mellett a védelmet is lehet fejleszteni, így egy erősebb, táposabb karakter egy kezdő szinten lévő hőst lehet fele annyi csapásból kinyír. A harmadik újítás pedig az úgynevezett Multiverse játékmód. Ennek a sztorija szerint a világunknak végtelen mennyiségű dimenziója létezik, és minden tettünk egy-egy újabb dimenziót hoz létre. Ezeket a dimenziókat játszhatjuk végig választott karakterekkel, 3-4 bunyó erejéig, aminek a végén kapunk egy belső monológgal ellátott lezárást. Kellemes időtöltés, és ezekben a dimenziókban már használhatjuk a karakterek fejlettebb páncélzatát is, valamint az általunk irányított karakterünk level szintje is növekszik.

maxresdefault_11.jpg

Kijelenthető, hogy a játék majdnem tökéletes, de egy-két apróság azért becsúszott, ami miatt hümmöghetünk picit. A történet - bár hihetetlen monumentális és látványos - elég rövidke. Közepes nehézségen is maximum 4-4 és fél óra alatt kipörgethető és ennek köszönhetően a stáblista alatt lesz némi hiányérzetünk, ugyan is még legalább ennyi órát beletudnunk volna ölni. Említettem a legelején, hogy egy verekedős játék receptjén és mechanikáján forradalmi újításokat nem lehet véghezvinni, így ha szőrszálhasogató lennék felrónám neki, hogy semmit nem változott, de nem vagyok ilyen. A játék amúgy gyönyörű, és az Unreal Engine 3 egy feltuningolt változatát használja. Becsapós, mert egyes elemein, főleg a karakteranimációk alatt olyan érzése van az embernek, mintha ez már az Unreal Engine 4 lenne, de azért vannak olyan pillanatai, amiken látszik, hogy ez még csupán az MKX-nél is használt, felturbózott Unreal Engine 3. Éppen ezért picit fájó, hogy néha még is képes érdekes FPS csökkenésekre, és a sima PS4 mellett a Pro változatot is keményen megtudja dolgoztatni és nem egyszer elég hangos lesz a működés közben a masina. Illetve zárásként egy apró bakit felfedeztem a történetben. Ez a folytatás az első résznek azon szálát, illetve dimenzióját viszi tovább, amiben Superman rossz fiú. Ebben a dimenzióban Green Arrow, alias Oliver Queen már nem él, mivel Superman - Jokerhez hasonlóan - megölte. Ehhez képest még is feltűnik és ha nem is központi, de azért elég fontos szerepet kap. És tekintve, hogy semmi utalás nincs arra, hogy a Lazarus „jakuzzival” támasztották fel Olivert vagy esetleg egy másik dimenzió Olivre tevékenykedne itt, ez számomra egy elég súlyos hiba lett a készítők részéről. Pedig figyeltek az apró részletekre, pl. arra, hogy Green Lantern az előző részben rossz arc volt és most próbálja visszakönyörögni magát Batman kegyeibe, valamint, hogy Flash is a rossz oldalt választotta és most bűnbánóan félrevonul a világtól mindaddig, amíg Braniac meg nem jelenik. Érthetetlen, hogy mindezek mellett, hogy követhettek el egy ekkora hibát.

Flawless victory

Egyértelműen kijelenthető, hogy az Injustice 2 jött, látott és győzött. Felülmúlta az első részt minden tekintetben, és ami a legszebb, hogy nagyon keményen megmutatta a DC mozifilmeknek, hogyan is kell egységes, jól felépített, jól megírt és prezentált karakterekkel ellátott képregény történetet megalkotni, ami nem csak látványos, de szerethető és olyan atmoszférával és kémiával rendelkezik, amit tanítani kéne. Példát vehetnének nem csak erről, hanem már az első részről is, ugyan is az is egy remekül megalkotott alkotás lett. Ráadásul itt a második rész esetében sztorinak két befejezése is van, és bármelyiket is viszik majd tovább a harmadik részre, bizony kő kövön nem marad majd. Ha tartják a receptet, akkor pár év múlva most egy újabb Mortal Kombat jön majd, de a képregény fanok addig se fognak unatkozni, mivel bőségesen van tartalom az Injustice 2-ben, ráadásul az első részhez is meghozza az ember kedvét, és ha azt is leporolja az ember, akkor bizony nincs megállás. 9/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr4812552781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása