[Supernatural Movies]

Az örökség, avagy gútentág faszikáim (1993)

2012. szeptember 16. - REMY

Bevallom őszintén, nem vagyok oda a Közép-Európai filmekért, köztük a Magyar filmekért sem. Persze vannak kivételek, mint mindenhol.

Nálam, ha Cseh filmekről van szó akkor Jan Švankmajer adott olyan élményt, amit még Közép-Európaitól nem kaptam. Talán még Tarr Bélát tudnám megemlíteni, de tőle csak a Sátántangót láttam.
Akikről még érdemes pár szót ejteni azok Roman Polański, Emir Kusturica, Jiří Menzel. Közülük csak Polańskitól láttam alkotásokat, de nem igazán jöttek be. Viszont mind három rendező nagy karriert futott be világszinten. Jól csengenek a neveik.

No, tehát akkor jöjjön a film értékelése -> Amikor elkezdtem nézni a filmet, azt hittem, hogy Felső tízezer 2 lesz (életem egyik legrosszabb filmes élménye volt). Teltek a percek és úgy éreztem, hogy kínszenvedés lesz az egész az egész. De, még mielőtt feladtam volna jött a fordulópont, azaz a film lényege az örökség. Ez teljesen megváltoztatta a film iránti érdeklődésemet. Jöttek egymás után az érdekesebb jelenetek és komolyan elkezdett érdekelni a film. Bohous (Bolek Polívka) a főszereplő karaktere elég fura volt. Tipikusan az aki faluról jön, majd bemegy a városba és mindenen csodálkozik. Persze a "jó" szokásait nem tudja elhagyni és sokak számára túlbuzgó lesz. Külön öröm volt, hogy Reviczky Gábor volt a szinkronhangja.

örökség.jpg

A rendező a filmhez rendkívül jól választott ki a helyszíneket. Majd ezek után nagyon jól ötvözte a falusi és városi életet. Faluból városba, városból faluba helyeződtek át a karakterek által a szokások. Engem személy szerint teljesen megfogott a képi világa. Nagyon tetszett ez a svájci sapkával való öltözködés. (nagyon vicces, de tökéletesen passzolt hozzájuk)

Amivel viszont nem voltam megelégedve, hogy viszonylag sok üresjárat volt a filmben. Többször is elkalandozott a figyelmem. Vagy nagyon lekötött az adott rész, vagy pont az ellenkezője. Bohous házban az öreg nagyon idegesítő volt. Amikor megszólalt, szinte a falra tudtam volna mászni. Nagyon gyenge és idegesítő szinkronhangot adtak hozzá.

Nagyobbrészt tetszett a film, de nem biztos, hogy a közeljövőben újra tudnám nézni. 6,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr724780082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása