[Supernatural Movies]

Assassin's Creed III - Liberation HD

2015. július 13. - REMY

Az eddigi Assassin’s Creed játékokban csak és kizárólag férfi főhősök kaptak főszerepet, ami talán azért is volt egy kicsit fura, hiszen miért ne lehetne egy nő is asszaszin vagy templomos? A harmadik rész egyik mellékszála, a Liberation hozta el azt a fajta újítást, amit eddig nem kaptunk meg a korábbi játékoktól. A félig francia és félig afrikai Aveline de Grandpré kalandja visszarepített minket New Orleans városába, és a mocsárvidékre.

lib3.jpg

A kezdetben még törékeny kislány a normál életét áldozta fel azért, hogy rabszolgatartás ellenes háborút indítson a nagytekintélyű és befolyásos emberek ellen. Néhány gyermekkori trauma, illetve a „jókor voltam jó helyen” szlogen segített Aveline-nek, hogy ne rabszolga, hanem precíz gyilkológép, egy igazi asszaszin legyen. Az egyenruha természetesen felkerült rá, a háború elkezdődött, a fejek pedig elkezdtek hullani…

lib2.jpg

A játék alapjaiban véve ugyanaz, mint az összes többi Assassin’s Creed játék, azonban a női főhős kiléte miatt volt néhány olyan újítás a játékmenetben, amit eddig nem láthattunk. Álcákat, különböző kinézeteket kaptunk, amik az úrinő, a rabszolga és az asszaszin hármast takarták. Utóbbi kettő még nem is jelentett hatalmas változást, hiszen mindent megtehettünk, amit korábban bármikor, ám az Úrinő kinézet blokkolta az olyan lehetőségeket, mint például a háztetőkön való rohangálás, a fegyverekkel való hadonászás, valamint a kíméletlen gyilkolás. Azonban lehetőségünk nyílt elcsábítani az őröket, illetve ellenfeleinket, aminek hatására majdhogynem szabadon bóklászhattunk a tiltott zónákban is. Természetesen így is figyelnünk kellett a lebukás veszélye miatt, de az elvegyülést igencsak megkönnyítette ezen praktika.

Miután a harmadik rész egyik rokonáról van szó, a készítők nem hagyhatták ki, hogy nem kötik össze a két játékot valamilyen úton-módon. No, nem kell nagy dolgokra gondolni, de mindenképpen pozitívum volt, hogy ezt nem felejtették el. Ugyanakkor a Liberation, ha nem is messze, de jócskán elmarad a többi Colonial era játéktól, hiszen nem csak történetileg kevesebb, de játékidőben is észrevehető a különbség. A lehetőségek között akadnak ismertek, de a legszembetűnőbb, hogy szinte nincs mellékszála/mellékküldetése a játéknak, ami igencsak egysíkúvá varázsolta a játékmenetet. Épp ezért a keserű szájíz mindenképpen ott lesz a stáblista végénél, hiszen hiába szerethető Aveline, hiába hangulatos a játék a képi világnak, illetve a zenének hála, a végeredmény mégiscsak egy árkádosabb Assassin’s Creed játék, ami a Black Flag és társai mellett sajnos nem pozitív irányban tűnik ki.

lib1.jpg

 

Mindazonáltal mindenképpen fontos megemlíteni, hogy a Liberation egy kézikonzolon - PS Vita - indított, majd a készítők, azt az alapanyagot próbálták meg felturbózni egy PC-s verzióra, ami ennek tudatában azért egy kicsit más megvilágításba helyezi az egész játékot. Bár tény, hogy az élvezhetőség ettől függetlenül nem változik, így 7/10-nél nem is ér többet a játék.

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr287567860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lurian 2015.07.15. 09:05:05

6/10 max. Sajnos a grafikán is eléggé látszott a kézikonzolos múlt, a főhős meg inkább volt idegesítő a raccsolós picsogásával, mint szerethető. Szerintem.
Közvetlenül a harmadik rész után játszani vele inkább kiábrándító volt...

Köldök_szösz 2015.07.15. 14:21:20

tök mindegy ki a főhős a játékmenet egyszerűen nem változik egyikben sem

Lurian 2015.07.15. 15:39:25

@TrójaiVasParipa: Igaz. Viszont a környezet általában szép. :-) Ami meg egy idő után zavaró még, az a HQ-d céltalansága. Pl. a Black Flag-ben minek kellett fejleszteni a villádat ugye...?

Köldök_szösz 2015.07.16. 09:18:08

@Lurian: szerintem az csak azért volt hogy a pénzt a játékban minél több mindenre lehessen felhasználni

Lurian 2015.07.16. 09:39:21

@TrójaiVasParipa: Igen, de hozhatna mondjuk pénzt, vagy tudomisén. Melyik játékban is volt, hogy bányákat tudtál felszabadítani, és akkor azok termeltek neked? (Pedig a játék nagyon nem erről szólt.) Az, hogy azért csinálok valamit egy játékban, mert csak, elég idegesítő. Mármint nekem. :-) A Fable-ben pl kifejezetten vicces volt, hogy a kontinens kb összes lakóházát megvehetted, és kiadhattad, a pénzből meg fejlesztettél. Kis edvencsör, kis resource management, kis upgrade. Így legalább a játék nagyjából minden aspektusa érdekes volt.

Köldök_szösz 2015.07.16. 13:15:15

@Lurian: szerintem az Ubisoft-tól nem kell várni ilyen komplexitást :D

Lurian 2015.07.16. 13:52:55

@TrójaiVasParipa: Ja, sajnos. Pedig amúgy nem balf@szok. Bizodalom a Bioware-ben? :-) Bethesda?
(Jön a Mass Effect 4, Fallout 4...)

Köldök_szösz 2015.07.17. 17:23:53

@Lurian: Bethesda jókat szokott csinálni. FO3 jó volt, a 4 klasszul néz ki eddig

Lurian 2015.07.18. 01:03:57

@TrójaiVasParipa: FO4-et tutira megveszem. Már anno, a 2D-seket is végigtoltam, úgyhogy eléggé fan vagyok. :-)

Terézágyú 2015.07.23. 15:22:13

Na és milyen érzés egy Úrinő-figurával játszani, és elcsábítani az őröket, egy férfijátékosnak? :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.07.23. 15:47:38

@Terézágyú: Elején még poénos, aztán marad a jól bevált hentelés. :D
süti beállítások módosítása