A japánok, mint a horror zsáner egyik legnagyobb rajongói, már többször is képesek voltak megbotránkoztatni a nézőket az alkotásaikkal. 1998-ban Hideo Nakata adaptálta Kôji Suzuki regényét a Ringu-t, ami akkora siker lett, hogy még az amerikaiak is felfigyeltek rá, így 2002-ben Gore Verbinski, a Karib-tenger kalózai filmek rendezője kapta meg azt a lehetőséget, hogy remake-elje és ezzel együtt megalkothassa a 2000-es évek egyik legjobb horrorját, a Kör-t!
Csak egy újabb nagyvárosi legendának tűnt - egy videokazetta, amin rémálomszerű képek vannak, és miután megnézed, csörög a telefon, és valaki azt mondja, hogy hét nap múlva meghalsz. Rachel Kelle újságírónő természetesen szkeptikusan viszonyult a sztorihoz, amíg négy tinédzser meg nem halt ugyanabban az időpontban - pontosan egy héttel azután, hogy megnézték a videót. Rachelen úrrá lesz oknyomozói kíváncsisága, ráveti magát az ügyre, felkutatja a kazettát... és megnézi. És megcsörren a telefon...
Ritka, amikor egy nem amerikai film újragyártását szinte csak dicsérni lehet. Gore Verbinski azon kevés rendezők közé tartozik, akik nem elvettek, hanem hozzáadtak valamit az eredeti történethez. No, ez nem feltétlen jelenti azt, hogy a remake jobb, mint az eredeti, de megvan a sajátos hangvétele, ami miatt, pozitív értelemben más lett. Ugyanis az amerikai Kör legnagyobb erénye, hogy olyan erős atmoszférával bír, amihez egyáltalán nem szükségeltetik az elcsépelt jump scare effektus. Ehhez természetesen a zeneszerző nagyágyú, Hans Zimmer is hozzátette a saját maga „kis” plusz adalékát, hogy Verbinskinek még könnyebb dolga legyen a rendezés terén. Jack Sparrow-ék direktora pedig kihasználta Zimmer, illetve a színészek által nyújtott segítséget és pofon egyszerűséggel levezényelte a lassú, de zsigerekig hatoló Samara Morgan történetét.
A Kör képes volt felülemelkedni a tucathorrorok kliséin, nem ment fejjel a falnak és nem lazított a játékidő alatt. Verbinski megmutatta, hogy milyen az, amikor valaki odateszi magát és nem szarik bele egy horrorfilm rendezésébe, hiszen pont ez utóbbi nemtörődömség juttatta el a zsánert abba a mélységbe, ahová elkerült az utóbbi években. 9/10