[Supernatural Movies]

A texasi láncfűrészes mészárlás (1974)

2012. szeptember 28. - REMY

Tobe Hoopernek sikerült létrehoznia egy korszakalkotó filmes műfajt, amit leggyakrabban csak "Slasher horror"-nak nevezünk. Sorozatgyilkosokról szól, ahol a vér és a trancsír főszerepet kap. 

A történetet sok helyen úgy állítják be, mintha igaz történet lenne, holott maga a rendező mondta, hogy ő találta ki az egészet. Viszont volt egy inspiráló alanya a sorozatgyilkosra, nevezetesen Ed Gein, aki az 50-es években követett el brutális gyilkosságokat, bár inkább sírrablóként volt ismert. Erre karakterre ráakasztott egy láncfűrészt és már kész is volt a nagy sikerű horror film.
A Bőrpofa történetéhez hozzácsaptak 5 fiatalt, akik a régi otthonukat szerették volna ismét megtekinteni, de a kis kalandjuk érdekes fordulatot vesz, miután ketten eltévednek....

texasi_1.jpg

Sokáig tévhitben éltem a filmmel kapcsolatban, mert pár évvel ezelőtt elkezdtem nézni, de 20-30 perc után kikapcsoltam, mondván ez gagyi. Viszont a napokban újra előjött a téma és ismét belevágtam, aztán kiderült, hogy ez egy teljesen más film, mint amit elkezdtem nézni néhány éve. (valószínűleg a 2. részt nézhettem anno)
Hát mit ne mondjak, nekem nagyon tetszett ez a film. És így, miután láttam, bátran merem állítani, hogy ez egy időtálló alkotás. Mind a jelmezek, mind a díszletek fantasztikusak voltak. Megállják a helyüket a mai világban is, ahol sokkal többet akar egy néző látni a filmvásznon. Már a bevezető képsorokkal felállítanak egy mércét, amit a későbbiek során még jobban fokoznak. A képi világa sokkal bizarrabb, mint a remake verzióké, pedig azokat nagyon szeretem, de így utólag már túl giccsesnek tűnnek. Ez sokkal jobban átadja az akkori kort és valósághűbb az egész.

Bőrpofa szerintem nagyon jól meg lett alkotva. Érzelem mentes és könyörtelen volt, de mégis irányíthatóvá vált, amikor az apja szólt hozzá.
A cselekménysorozat folyamán megismerhetjük a családjának a többi tagját is, azaz a testvérét, az apját és a nagyapját.

Véleményem szerint nagyon jól fel lett építve a történet és végig élvezhető volt. Biztos vagyok benne, hogy a 70-es években a film több nézőt is sokkolhatott, mivel akkoriban nem voltak felkészülve az ilyen filmekre.
Tehát összességében kellemesen csalódtam, így adok rá 8/10-et

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr954808670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása