[Supernatural Movies]

[kritika] Szörny Egyetem (2013)

2013. november 10. - REMY

Egy dolog biztos, hogy idén egy animációs film se tudott egyeduralkodóvá válni, és az Oscar-díj fő várományosává előlépni. Azt nem mondom, hogy nem sikerültek jóra, mert igenis szórakoztató volt a legtöbbjük, de sosem értek el olyan hatást, ami miatt azt mondhatnánk, hogy „Ez igen!”. Ugyanakkor számomra mégis kellemes meglepetést okozott az egyik, pontosabban a Szörny Egyetem, hiszen annak ellenére, hogy többször is láttam a Szörny Rt.-t soha nem volt a kedvencem, és soha nem tudtam igazán szeretni. Ám az is biztos, hogy bennem van a hiba, mert sosem tudtam elfelejteni ettől függetlenül a filmet, és mindig foglalkoztatott, hogy miért nem tetszett nekem sose. A Szörny Egyetem után viszont ismét adok neki egy esélyt.

egyetem.jpg

Mike Wazowski egy szerencsétlen szörnyecske. Az osztálytársai kicsúfolják, és a rémisztgetés sem megy neki, legalábbis addig, amíg a fejébe nem veszi, hogy ő lesz mindenidők legfélelmetesebb szörnye. Beiratkozik a Szörny Egyetemre, ahol megállás nélkül bújja a könyveket, és gyakorolja az ijesztgetést. Sajnos mindhiába, a kinézetéből adódóan senkit nem tud megfélemlíteni. Mikor már majdnem feladja, akkor belekapaszkodik az utolsó szalmaszálba, és egy kicsi, kitaszított csapattal, valamint az egyik osztálytársával – akivel ki nem állhatják egymást – összefognak, hogy megcsinálják a lehetetlent…

Lehetsz lúzer, lehetsz az osztály legjobban utált tagja a képességeid hiánya miatt, de ha keményen dolgozol, akkor felérhetsz a csúcsra. A legtöbb rajzfilm ezt az üzenetet hordozza magában, és ez alól a Szörny Egyetem sem kivétel, még akkor sem, ha érezhető egy ici-pici csavar az üzenetben. Ugyanakkor hiába az elcsépelt mondanivaló a Pixar még mindig tudja, hogy mitől döglik a légy, és a sablonos, ezerszer látott dolgokat is képesek úgy előadni, hogy élvezhetőek legyenek. Nálam ez hatványozottan igaz volt a már említett Szörny Rt. miatt.

Mike és Sullivan előzménytörténetét Dan Scanlon ügyesen, viccesen – bár néhol kissé kínosan – oldotta meg. Sosem voltak kibékülve az előzménysztorikkal, mert sok esetben egy fabatkát sem ért a végeredmény, de ez most jól sült el. Olyannyira, hogy az egyetemi éveket tényleg át lehetett élni. Voltak bulik, versenyek, barátságok, ellentétek, osztályzás, csúcspont, mélypont és minden egyéb dolog, ami nem hiányozhat az egyetemi évekből.

egyetem2.jpg

A Pixar ezért is van ott ahol, mert nagyon értenek az animációs filmek készítéséhez, és végtelen fantáziaviláguk van. A Szörny Egyetem ugyan nem tökéletes, és nem is mondható egyedinek, de megvan benne az a varázs, az a szerethetőség, ami miatt minden korosztály számára élvezhető lesz, és bátran lehet ajánlani a megtekintését. 7,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr445621157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.11.10. 10:06:52

Jól össze van rakva, de a Pixarhoz képest eléggé sablon sztori. Anno a Shrek lenyomta az Oscaron a Szörny RT-t, most sztem kárpótolják őket, amúgy sincs erős felhozatal. Tavaly sem volt, akkor is ők vitték, pedig a Merida is hasonlóan sablonsztori volt, ráadásul az még különösebben vicces sem volt.

komplikato 2013.11.11. 09:49:14

Az értékelés akkor valós, ha figyelembe vesszük a film nayg részét a fiatalabb korosztály nem nagyon fogja élvezni. Hiába családi mozi, a poénok jó része túl felnőttes.

Mangekyo22 2014.03.29. 14:17:36

Ez a Szörny Egyetem már ott megbukott, hogy "előzmény film" akart lenni, pedig semmi utalás nem volt a SZörny Rt-ben sem erről az egyetemes marhaságról, sem pedig egyéb olyan ökörségekről, amik a filmben volta - pl Mike és Randal szobatársak és haverok voltak, ja, persze, eredeti Szörny Rt-ben említve sem volt.

@lisztes: Á, ne is mond! Rengeteg jobb animációs film votl a Merida-nál, mint Paranorman vagy Rontó Ralph, de persze, hogy a vörös hajú hölgyike a nyerő.
süti beállítások módosítása