[Supernatural Movies]

10 felejthetetlen PlayStation 1-es játék

2014. június 23. - REMY

A múlt heti cikkben a jó öreg Sárga kazettás játékokat elevenítettem fel, most azonban ugrunk egy kicsit az időben, és a már CD-ROM technológiával működő, egészen szemkápráztató grafikára képes PlayStation 1-es konzolt veszem górcső alá, pontosabban annak a játékait. A 90-es évek végén, 2000-es évek elején két részre szakadtak az emberek. Voltak azok, akik az akkori csúcs PC-ken tolták a Doom, Wolfenstein, Heretic játékokat, míg voltak azok, akik maradtak a konzolok világában, és a PS1-et választották. Az utóbbi réteget erősítettem én is, és bár ennek az lett az ára, hogy soha nem lettem Doom vagy Wolfenstein fan, de utólag mégsem tudok emiatt bánkódni, mert voltak így is olyan játékok, amik felejthetetlen élményekkel gazdagítottak.

psx.jpg

A következő összeállításban 10 remek PlayStation 1-es játékról olvashattok. Nézzük is hát, hogy melyek ezek…

10 – Crash Bandicoot

psx3.jpg

Crash – aki a közhiedelemmel ellentétben nem egy róka, hanem egy Sávos bandikut – jelentette az egyik legnagyobb szenzációt a PlayStation playerek körében. Egy remek történettel, illetve főgonosszal ellátott játék volt, aminek a főhősét könnyen a szívünkbe tudtuk zárni, hiszen tökös, kemény, és laza volt. Van olyan ember, aki nem játszott vele?

9 – Toy Story 2

psx11.jpg

Miután a rajzfilmet vagy ezerszer láttam, így egyértelművé vált, hogy nekem ki kell próbálnom a játékot is, melyben Buzzal kellett randalírozni a pályákon. A Toy Story 2 egy rendkívül hangulatos – az animációs filmet idéző – játékmenettel varázsolt el bennünket, amiben ötletes küldetésekkel és jól kivitelezett pályákkal találkozhattunk. Megunhatatlan, akár többször is kipörgethető játék volt a Toy Story 2. része.

8 – Egy bogár élete

psx9.jpg

Ha a Toy Storynál azt írtam, hogy a játékmenet hangulatos volt, akkor itt azt kell írnom, hogy zseniális. A Bogár élete nem csak egy ügyességi kalandjáték volt, hanem egy átjáró a való világ és az animációs film között. Olyan nagyszerű hangulattal sikerült átitatni a játékot, ami által teljes mértékben elmerülhettünk a bogarak világában. Úgy gondolom, hogy erre kevés játék képes, de Fürge kalandja ezt megtette, aminek én nagyon is örültem anno. A magokat épp olyan nagy örömmel lehetett begyűjteni, mint a sáskák elől menekülni.

7 – Gran Turismo 2

psx7.jpg

Az autós játékok egyik csúcsa! Aki ezzel nem játszott, az kihagyott egy felejthetetlen száguldozást, aminek a megkoronázása az 500 ezer dolláros, összkerekes Suzuki megvétele volt, amivel az oválpályán a 400 km/h-t is el lehetett érni! Rengeteg kocsi, számtalan pálya, és sok-sok fejlesztési lehetőség. A Gran Turismo tényleg nagyon komoly volt!

6 – Medal of Honor

psx2.jpg

Ugyan, belegondolni is rossz, hogy egy FPS játékot kontrollerrel kell tolni, de PC hiányában el sem tudtam képzelni, hogy milyen lehet az egér+billentyűzet kombináció, így maradt az egyszerű PSX kontroller, amivel akkoriban élmény volt belőni a nácikat. Az összes játék közül, amivel valaha is játszottam, az egyik leghangulatosabb a Medal of Honor volt, ami a sötét tónusú játékmenettel és a hátborzongató – ám zseniális – zenével karöltve, olyan élményekkel gazdagított, amit majd’ másfél évtized után sem tudok elfelejteni. Szóval, igen… ez a játék is nagyon ütős volt.

5 – Dragon Ball Z - Ultimate battle 22

psx6.png

Egy icipicit boldog voltam, amikor megkaptam születésnapomra a Dragon Ball Z - Ultimate battle 22 nevezetű verekedős játékot. Napestig tudtam vele játszani egyedül is, ám akkor indult be igazán az élet, amikor a multiplayer módot toltuk haverokkal. 22 alap karakter, illetve néhány megszerezhető plusz karakter jelentette azt, hogy nem lehetett kikapcsolni a konzolt, mert rá kellett még egyszer legalább küldeni a Kamehameha-t az ellenfélre.

4 – Tomb Raider 4 - The Last Revelation

psx10.jpg

A legelső Tomb Raider játék, amivel valaha játszottam, de a mai napig ez volt a leghangulatosabb. Elég hosszú játékmenettel rendelkezett a játék, amihez kapcsolódtak a rejtett kincsek és logikai feladványok. Annyi biztos, hogy nem volt egyszerű, és ehhez a játékhoz képest a mai Lara kalandok alig érik el a bölcsődés szintet, de ez már legyen az újak hibája. Ha a mozgást, és a grafikát felújítanák, akkor azonnal nekiülnék még egyszer, mert ez a játék megérdemli!

3 – Colin McRae Rally 2

psx8.jpg

Hohóóó, talán ez a játék volt az autós játékok csúcsa, és ezzel a kijelentéssel még nem is biztos, hogy túlzok. Annyi biztos, hogy a Need for Speed, Toca, Gran Turismo vonulat mellett, ehhez a játékhoz kellett egy kis komolyság is, mert itt nem volt elég felvenni a versenyt az idővel, hanem oda kellett figyelni a beállításokra, a kocsik viselkedésére, stb. Fizikailag nagyon rendben volt a Colin McRae Rally 2, ami a francia és olasz pályákon tudott igazán nagy kihívás elé állítani bennünket. Azaz érzés pedig felbecsülhetetlen, amikor az első kanyar elhibázása esetén tudod, hogy itt már nincs keresnivalód, mert annyira ki lett hegyezve a pályarekord.

2 – Tekken 3

psx5.jpg

Talán a leghíresebb PlayStation játék, amit mondjuk meg is lehet érteni. A Tekken volt a tökéletes játék egy baráti társaságban, születésnapon, és egyéb esetekben is. Nem volt olyan ember, aki nemet mondott egy kihívásra, és nem volt olyan ember, aki ne tolta volna Eddyvel, mert ha vele tudtál játszani, akkor legyezhetetlen voltál. Bár azért Paul se volt gyenge.

1 – Driver 2: Back on the Streets

psx4.jpg

Az egyik legjobb GTA játék, ami soha nem viselt Grand Theft Auto nevet. A Driver 2 talán ott van minden idők legjobb konzolos játékai között is, mert nem elég, hogy grafikailag is tökéletes volt, még rendelkezett egy olyan aprócska plusszal is, ami miatt nem lehetett letenni a játékot. Kocsi lopások, rendőrök lerázása, vagy simán csak a térkép bejárása is tudott olyan jó lenni, mint maga a küldetések. Apropó küldetések… nem voltak könnyűek, ami mindenképpen pozitívum! A Driver 2 továbbá nem egy, hanem 4 különböző városban játszódott: Chicago, Havana, Las Vegas, Rio. Amik természetesen további élményekkel gazdagították az embert. Az igazi nagy fanatikusok ráadásul megtalálták a pályákon lévő elrejtett szuper kocsikat is, amik közül az egyik Chicago város stadionjában volt, míg a másik Havana börtönében. Ha ezeket megszerezted, akkor már tényleg nagy király voltál!

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr776385519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2014.06.23. 08:39:18

A Crash Bandicoot és a Medal of Honor alap. A Tekkenből szerintem sokkal jobb a második rész, a Driverből pedig az első. Az Egy bogár élete, a Toy Story 2 meg a Dragon Ball Z nem tudom, hogy mit keresnek itt. Voltak ennél sokkal jobb játékok is a gépre. Csak, hogy egyet mondjak: Syphon Filter.

westhammer · http://whufc.blog.nepsport.hu/ 2014.06.23. 09:19:19

szerintem kihagyhatatlan: Crash 3, Spyro 3, Crash Team Racing, Metal Gear Solid, Rayman, Rayman 2.

tibcsi_san 2014.06.23. 15:48:01

Resident Evil 1-2 az első nálam. Felejthetetlen volt tizenévesen....

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.06.23. 15:52:19

@Lazók György: Nem TOP 10 PS1 játék, hanem csak 10 felejthetetlen PS játék. Internet és n*ore hiányában azért nehéz volt minden játékot kipróbálni, így természetesen maradtak ki alapművek.

larry 2014.06.23. 16:16:47

Aki a '90-es évek végén, 2000-es évek elején az akkori csúcs PC-ken a Doomot meg a Hereticet tolta mondjuk egy Half-Life helyett, az meg is érdemli, hogy két részre szakadjon. Képletesen persze.

murray 2014.06.23. 16:22:46

a Half Life mekkora volt anno, Istenem. valahányszor ránézek otthon a pajszerra, keresem a ládákat :D

Cold Heart 2014.06.23. 17:10:03

jaja, 99-ben mar a quake 3 is kint volt... :)

a posztolo nagyon fiatal lehetett akkor

Belgrád rakpart · http://magyarszleng.blog.hu/ 2014.06.23. 17:21:18

tony hawk pro skater 3-nál nem volt nagyobb játék ps1-re.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.06.23. 17:40:31

egyetértek h a posztoló elég fiatal lehetett akkor :D

resident evil
silent hill
parasite eve
final fantasy
tekken
tony hawk
speed freaks
metal gear
stb..

ezek nyomába sem értek a fentiek :D

(és tuti h 4-5-t biztos kihagytam a legjobbak közül :) )

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.06.23. 17:43:44

@ap: bocsánat 3 kihagyhatatlan még:

nfs
wipeout
gt

ferko37 2014.06.24. 10:46:16

Bezony: Metal Gear solid, Final Fantasy 7.

S ezzel ki játszott:
Wipeout 2097
Red alert 2
Diablo 1 ?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.06.24. 11:05:58

jah látom már megkaptad a magadét :D de tényleg elég nagy baki a 90-es évek végére betenni három játékot a legelejéről-közepéről :D de hát ebből is látszik, hogy konzolos lehettél inkább :D

amúgy meg PC-n kb azokat tolták amit később PS1-re átportoltak, lásd Tomb Raider, Moha

kifejezetten utáltam a 90-es évek végét pont a gusztustalan 3D megjelenítés miatt

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.06.24. 16:31:29

@scal: Konzolos voltam sokáig, sőt... viszonylag későn kaptam számítógépet.

Garott 2014.06.24. 21:33:31

Az akkoriban megjelent animációós filmeket feldolgozó platformerek igen jól sikerültek. Pedig még a 3d csak nagyon az elején járt mégis a legtöbbet sikerült elég igényesen megvalósítani. Emellett én nagyrészt RPG-kel toltam, szinte mindent kipróbáltam, amihez hozzá lehetett jutni. Az egyik kedvencem a The Legend of Dragoon, ami mai napig az egyik legjobb történettel megáldott játék, amivel valaha játszottam. Amúgy nekem is viszonylag későn (kb a 2000-es évek közepén) lett pc-m, így az akkori korból rengeteg játék kimaradt, kivéve, ha az iskolában valaki telepítette. Viszont konzolon ász voltam.

csaky000 2014.07.03. 12:35:33

Apró kis tökös korom óta PC-m van, leszámítva egy nagyon rövid Atari-s időszakot, így csak hallottam a legtöbbről, bár a Drivert, a Tomb Raidert, a Tekkent, meg a Medal of Honort így is ismerem, mert természetesen majdnem mindnek volt PC-s portja (vagy éppen az volt előbb)! Ha jól emlékszem még volt egy hasonló Dragon Ball játék is, amivel sokat toltam anno tanulás helyett, kerestem is nem túl rég, de nem találtam meg! Érdekes látni, mennyivel másképp látja a világot egy konzolos, mint mondjuk egy PC-s! Ja, és aki kontrollerel játssza az FPS-eket az valószínűleg pókösztönökkel rendelkezik, mert én akárhányszor próbáltam, mindig csúfos bukta lett a vége! :D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.07.03. 17:36:24

@csaky000: Anno a Medal of Honort tudtam kontrollerrel tolni, de amikor nemrég kipróbáltam egy FPS-t PS2-n, háááát... Inkább a PC :D
süti beállítások módosítása