[Supernatural Movies]

TOP 10 Steven Spielberg film

2013. december 09. - REMY

A rendező, aki a Cápával robbantott először, majd sikereket ért el sci-fi filmek terén, emellett letette a névjegyét a kaland, és az életrajzi műfajban is. Steven Spielberg nevét az is ismeri, aki nem látott tőle filmeket, hiszen az egyik legnagyobb rendező, aki valaha megszületett.

spi1.jpg

Karrierjét 1959-ben, 13 évesen kezdte, amikor elkészítette az első kisjátékfilmjét, ám a 70-es évekig csak tanulgatta a szakmát. Az első igazi sikerét a Párbaj című filmjével érte el, amit a mai napig szívesen említenek meg, ha a neve szóba kerül egy beszélgetés folyamán. Ugyanakkor az áttörő sikert az 1975-ös Cápával érte el, ami mindmáig az egyik, ha nem a legjobb katasztrófa film, amiben egy állat kapja meg a „főszerepet”. Két évvel később a sci-fi műfajban is letette a névjegyét a Harmadik típusú találkozások című filmjével. Spielberg egyre magasabbra mászott a ranglétrán, és egyre elismertebb rendező lett a világon. A 80-as évekre ki is teljesedett a munkássága, hiszen olyan filmeket rendezett meg, mint az első Indiana Jones film, illetve az E.T. valamint a Bíborszín és a Nap birodalma is igencsak sikeres volt a kritikusok körében. Az ezt követő évtizedben ismét szintet tudott lépni a Jurassic Park segítségével, ami megreformálta a technikai megoldásokat a filmtörténelemben. De ez nem volt elég neki az 1993-as évben, hiszen a Schindler listáját is ebben az évben rendezte, amivel újabb elismeréseket tudott bezsebelni. Spielberg a 90-es években, a Ryan közlegény megmentésével megmutatta, hogy a háborús filmeket is a csúcsra tudja járatni, így újabb remekmű került be a rendező vitrinjébe. Azt ezt követő években még hozott nekünk egy Különvéleményt és egy Kapj el, ha tudsz című filmet, majd a 2005-ös évben megalkotta a Münchent, ami sokak szerint az utolsó nagy filmje volt az öregnek, aztán…

Nézzük tehát, hogy melyik 10 film a legjobb, amit Spielberg rendezett.

 

10 - Párbaj (1971)

spi10.jpg

Sokat gondolkodtam, hogy melyik filmjét tegyem be a 10. helyre, de a választás végül nem a Különvéleményre és nem a Nap birodalmára esett, hanem a Párbajra, mely a rendező első igazi sikere volt a karrierje során. Kemény 450 ezer dollárba került ez az alkotása - szerintem csak üzemanyagra kellett költenie... - és a megteremtett atmoszféra miatt egy igazi gyöngyszemmé vált a filmográfiájában. Természetesen érződik rajta, hogy TV film, de még így is sokkal többet tud nyújtani, mint a legtöbb nagyszabású mozifilm, így mindenképpen érdemes nekiülni, ha esetleg valakinek kimaradt volna.  

9 – Harmadik típusú találkozások (1977)

spi8.jpg

Miután a Cápa meghozta neki a világhírnevet, készen állt arra, hogy megrendezze azt a filmet, amit már fiatal kora óta megszeretett volna. A Harmadik típusú… meghozta számára az első rendezői Oscar-jelölést. A filmje az évek során a kultuszstátuszba lépett, és az egyik legfontosabb sci-fi filmként lehet rá tekinteni. Spielberg értett az ufókhoz, és ezt szerencsére megosztotta velünk is.

8 - Kapj el, ha tudsz! (2002)

spi7.jpg

Spielberg fogócskája is felkerült a listára, hiszen megmutatta, hogy tud észrevétlenül is rendezni. Észrevétlenül? Igen, ugyanis, ha nem tudtam volna, hogy ezt a filmet az egyik kedvenc rendezőm készítette, akkor bizony eszembe nem jutott volna a neve a filmmel kapcsolatban. Én ezt pozitívumként éltem meg, mert ez is azt mutatja, hogy a legnagyobbak között van a helye. A kapj el, ha tudsz egy nagyszerű film, egy kivételes történettel, amit hál’ Istennek, pontosabban Spielbergnek, a filmvásznon is viszontláthattunk. KRITIKA

7 – Lincoln (2012)

linc2.jpg

Spielberg megrendezte a Münchent, aztán mintha elfelejtett volna rendezni, aztán 2012-ben megérkezett a Lincoln című filmje és ismételten kijelenthetjük, hogy a nevéhez méltó filmet készített nekünk. Az USA 16. elnökéről, és azon belül is az alkotmány kiegészítéséről szóló filmje példa lehet sok rendező számára, hogy miként kell giccsmentes történelmi filmet rendezni. A Lincoln a tökéletes történelem óra, épp ezért többször is illik majd végighallgatni/végignézni… KRITIKA

6 - Schindler listája (1993)

spi6.jpg

Oskar Schindler életét bemutató alkotás, mely a kritikusok körében benne van minden idők legjobb filmjei között. Spielberg zsidó származása miatt nagyon fontosnak tartja ezt a filmet, és bár tényleg kivételes alkotás, és rendkívül precízen kidolgozott, én közel sem tartom a legjobb Spielberg filmnek. Ugyanakkor kötelező a megtekintése, hiszen ezzel a filmmel nyerte el az első rendezői Oscar-díját, és nem is érdemtelenül. Valahogy így kell életrajzi filmet rendezni.

5 – Cápa (1975)

spi9.jpg

Peter Benchley regénye alapján megrendezte a Cápa című filmet, mely végül 3 Oscar-díjat is bezsebelt. Spielberg karrierjének egyik legfontosabb állomása volt ez, hiszen ezek után – a bevételeknek hála – tudott saját vizekre evezni, és olyan filmeket készíteni, ami teljes mértékben őt képviseli. A Cápa rendkívül izgalmas, rendkívül félelmetes, és hihetetlenül szórakoztató alkotás. A 70-es évek egyik legmeghatározóbb filmje.

4 – E.T. – A földönkívüli (1982)

spi4.jpg

Az űrlényeg gonoszak, az űrlények pusztítanak… a legtöbb esetben ezeket látjuk viszont a filmvásznon, ám Spielberg egy másik oldalról közelítette meg őket. Egy csodaszép mesét készített el nekünk, amiben megismerhetjük a világ legszeretnivalóbb ufóját, E.T.-t. Spielberg ezt a filmet tartja a legnagyobb mesterművének. 

3 – Ryan közlegény megmentése (1998)

spi5.png

Tudom, ezért sokan nekem fognak esni, de számomra akkor is a legjobb világháborús film a Ryan közlegény megmentése. Hogy miért? Mert a három órás játékidő minden perce ajándék, és kevés film tudhat magáénak olyan erős nyitányt, mint ez a film. A partraszállás megadta az alaphangulatát a filmnek, és ezt nem adta alább a későbbiekben. Tény, hogy Spielberg kissé túlfényezte az amerikaiakat, de ettől függetlenül is kivételes alkotásnak tartom, és emellett nem csak a rendezés profi, hanem az operatőri munka és a színészi játék is. Kötelező darab!

2 – Indiana Jones 1-2-3 (1981-1984-1989)

spi3.jpg

Mondanám, hogy az első rész a legjobb, de akkor rosszul érezném magamat a többi epizód miatt. (No, nem a 4. rész miatt…) Úgy gondolom, hogy az Indiana Jonesra trilógiaként kell tekinteni, mert az összes rész minőséget képvisel, még akkor is, ha valamilyen szinten egyre kisebbet. Na már most, Spielberg ezen filmjei megismertették velük a világ legbelevalóbb régészprofesszorát, és az ő hatására sok ember szeretett volna régésszé válni, köztük én is. Az Indiana Jones filmek megmutatják, hogy milyen is az igazi kaland film, és megmutatják, hogy miként kell a zsánert csúcsra járatni. Remek story, remek karakterek, remek kivitelezés, és ezek után bátran merem beírni a második helyre a rendező toplistájában.

1 – Jurassic Park (1993)

spi2.jpg

Spielberg sok kivételes filmet rendezett, de talán a leglátványosabb, a legszerethetőbb, és a legötletesebb a Jurassic Park volt, hiszen életre keltette a dinoszauruszokat, de még hozzá hogy… Spielberg olyan technikai újításokat hozott be a filmgyártásba, aminek hála leesett a nézők álla, miközben nézték a filmjét. A Jurassic Park minden tekintetében hibátlan film, és ezt a többszöri újranézés csak megerősítette bennem. Valahogy így néz ki egy remekmű, így ha csak ezt rendezte volna meg az élete során, akkor is halhatatlanná vált volna. KRITIKA

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr25682065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exptd 2013.12.09. 13:59:23

hat spielberg az a rendezo, aki nagyon ert a popcornhoz, de egy komolyabb cucc mar nagy falat neki... nem egy jo rendezo, meghat jurassic park :))))) tobb mint vicces

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 14:06:25

@exptd: A Schindler listája + a Lincoln is megcáfolja azt a kijelentést, miszerint a komolyabb cucc már nagy falat neki. :)

protézisesh 2013.12.09. 14:09:50

a jurassic park egy fos. aki olvasta a regényt, annak hányingere lesz a filmtől, annyira nem szól SEMMIRŐL.

exptd 2013.12.09. 14:22:18

@REMY: vagy a munchen, dehat valljuk ezek eleg nyalas cuccok, foleg a schindler... a maga szereny eszkozeivel megprobalt mindent dehat...azert egy fight clubba beletort volna a bicskaja

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 14:29:40

@exptd: Nem biztos, de az a film nem is az ő stílusához való.

Kubrick se tudott volna szerintem olyan minőségi Batmant készíteni, mint Nolan, holott mekkora rendezőről van szó.

nandras01 2013.12.09. 14:31:23

a "párbaj" a tizedik??
a tizedik???
ha egyetlen más filmet sem rendez, ez a film alapján akkor is ott lenne a helye a világ legjobb rendezői között.
a "e.t.", a "jurassic park", a "cápa" féle szemetek meg egyáltalán mit keresnek a listán?

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 14:36:39

@nandras01: Remélem sok E.T., JP, Cápa féle szemetet fog még rendezni.

Amúgy adj nekik még egy esélyt, hátha... hidd el jók azok. :)

laci_52 2013.12.09. 14:37:16

@nandras01: Igazad van, a Párbaj jobb helyezést érdemelt volna. Kitűnő példája annak, hogy kevés pénzből is lehet nagyon jó filmet csinálni.

Csumpitáz Béla 2013.12.09. 14:37:47

indiána dzsonsz és dzsurasszik park? Ez most valami vicc?
Akkor már inkább a Terminál. De hogy a Párbaj csak 10....

exptd 2013.12.09. 14:39:45

@REMY: kubrickrol meg el is tudnam kepzelni, hogy osszerittyent egy sulyos batmant. de hat azert idaig ne degradaljuk a mestert

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.12.09. 14:41:10

@protézisesh: nem is egyszer olvastam a regényt, mégis a JP az egyik kedvenc filmem. Egyébként sem kell a kettőt összehasonlítani, mert teljesen más médium. A maguk terepén mind a kettő remek.

nandras01 2013.12.09. 14:42:27

@REMY: jók.
a maguk kategóriájában, ahogy adam sandler is jó a maga kategóriájában...

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 14:49:17

@nandras01: Az a baj, hogy Sandler már a maga kategóriájában is csak egy rossz vicc... :S

SarahConnor 2013.12.09. 14:51:42

Pont a hétvégén mutattam meg a párbajt a barátnőmnek. Én nagy fan vagyok, ő viszont szánalmasnak találta. Csodálkozom, hogy lehet, hogy valakit nem fagyaszt meg a feszültsége. Ő azt mondta, a Világok harcán félt nagyon-én azt pont tegnap láttam, és hát nem csodálom, hogy itt nem szerepel. Változatos műfajok és témák - ez jellemzi a direktor urat, ezért talán a filmjei sorrendje még szubjektívebb, mint másnál.

nandras01 2013.12.09. 14:57:43

@Lenina Huxley: cseréld le a barátnődet, de sürgősen.
lesznek ott még nagyobb problémák is :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 14:57:47

@Lenina Huxley: A Párbaj atmoszférája brutálisan tetszett, de annyira kizökkentett, amikor észleltette a film, hogy ez bizony csak egy TV film, és nem több. Talán ha Spielberg nem ezt rendezi meg először, DE még a 70-es években letolta volna, akkor sokkal jobb lehetett volna a szememben. Kicsit több pénzből, kicsit finomítva rajta, akkor bizony sokkal előrébb raktam volna, de így is kivételes alkotás. :)

nandras01 2013.12.09. 15:00:54

@REMY: és miért baj, hogy tv film?
mondjuk, én eddig nem is tudtam, hogy az, de miért is érdekelne..?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.09. 15:14:15

A Párbaj imádatát nem igazán értem, egy fillérekből összedobott, félig amatőr film, amiben a 90 perces játékidőt is alig sikerült kitölteni. Persze így nézve tényleg szép teljesítmény, megelőzi a korát bőven, de ha eltekintünk a buksisimogatástól, hogy "milyen ügyes Spielberg, hogy ennyi pénzből, akkoriban, ilyen filmet hozott össze", akkor azért annyira nem nagy szám. Megvannak a momentumai, de azért időként eléggé leül.

@protézisesh: @lisztes: JP szerintem sem nagy szám a regény után, ötödjére olvasva is el tudott varázsolni, ehhez képest a film már elsőre sem volt az a "atyaúristenviláglegjobbblockbustere" érzés. Mondjuk ahhoz képest, hogy mekkora fost forgattak pl. a folytatásából vagy a Kongóból, egész tisztességes munka.
Azt viszont azért nehéz megbocsátani, hogy a kegyetlen, véres regényből Spielberg csinált egy aranyos családi filmet. Ha készülne belőle egy jó kis R-rated remake, arra biztosan beülnék.

2013.12.09. 15:47:53

Nekem az Indiana Jones 2 valahogy kakukktojás, annyira teljesen más mint a többi film és nekem sohasem tetszett.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2013.12.09. 15:49:06

Mondjuk az, hogy az AI nem került bele az első tízbe, az erősen hümm.
És a Párbaj 10., hááát, előbb van az...

protézisesh 2013.12.09. 16:07:16

@danialves: hát, kezd olyan érzésem kialakulni, hogy ún "blockbustert" SOHA nem nézek moziban, mert az összes egy nagy csalódás. Mára ráadásul CGI fos lett az egész. Szánalom, hogy Hollywood csak Marvel- vagy EA-adaptációkból képes filmet forgatni, esetleg valaminek a 3-4-5-6. részét. Epeömlésem van az ilyen fosoktól.

Fandor 2013.12.09. 16:22:32

Ízlésekről vitatkozni minek, úgyhogy csak egy méltatás a cikkhez: a Cápa illusztrálásához használt "you're gonna need a bigger boat" című Roy Scheider arckifejezés megfizethetetlen!!!! :-)

SarahConnor 2013.12.09. 17:05:42

@nandras01: több, mint tíz éve vagyunk legjobb barátnők, de az elejétől gyanús nekem. A csokit se szereti például. :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 18:03:12

@Fandor: A képeket megpróbálom mindig jól megválasztani, mert sokat dobnak a cikken. (szerintem)

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.09. 18:10:52

és a Minority Report? nagyságrendekkel jobb, mint pár darab a listán,szerintem.

Dusan (törölt) 2013.12.09. 18:35:23

Aki ezekkel a szemetekkel tömi a fejét, az joggal nyeri el a saját agyának maradék agysejtjeit teljes hatékonysággal zsibbasztó és könyörtelenül likvidáló sárhülye idióta szánalmas címét.

Mi a fasz van veletek, EMBEREK????
Túl hosszúnak vagy túl értékesnek érzitek a saját ÉLETETEKET, hogy ezekkel a mocskokkal kell rontani rajta és pazarolni az értékes élet perceit ilyen moslékkal?

Egyallampolgar 2013.12.09. 18:42:16

1. Jurassic Park?? Ez most ilyen ironikus post volt? A film semennyire nem eredeti. Micheal Crihton popkönyvéből készült butáskodás ami annyira komolyan vehető mint a csuklósbusz méretű Cápa.
Igazi szemét mindkettő.

A Kapj el ha tudsz tényleg jó, a fentiek mentén nem is értem mit keres ezek között. Én a Különvéleményt is szerettem a scibarom főszereplő ellenére is.

altona 2013.12.09. 18:43:11

Hi, az Indiana Jonessal - 1.rész - az a gáz, hogy Indiana Jonesnak semmi köze a filmhez. Ha kivesszük belőle ugyanoda fut ki a cselekmény.

pamut 2013.12.09. 19:03:10

Szép dolog a lelkesedés, de az idő próbáját azért nem állja ki minden filmje. Az ET ma már kínos, a cápás filmek is. Ettől még a maguk idejében jók voltak, többet szerintem nem is kell elvárni, de ma már nem jók.

A párbaj viszont egy gyöngyszem, a Jurassic park pedig ma is hatalmas, szerintem e kettő a csúcs.

A Kapj el, ha tudsz! eleve nem sikerült erőlködés. A Ryan jó.

A Schindler listája a legproblémásabb, nagyon jól megcsinált film, vitán felül áll. De a téma szerintem ledobja magáról a még olyan jól és profin és ügyesen alkalmazott-felépített amerikai hatásvadászatot. Ezt egyszerűen nem lehet ilyen eszközökkel elmesélni. ufózni meg dinoszaurozni lehet így, sőt, de ez a téma túl súlyos ehhez. Tudom ezt csak az érti aki szintén így érzi :)

2013.12.09. 19:10:06

@Exide: Ezzel ugyanígy vagyok. A shangai-i jelenet a legjobb benne, után átmegy önmaga paródiájába.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 19:12:13

@pamut: ET-t múlthéten néztem meg újra és még mindig remek volt. Pedig, mint mondtad nem mai darab.

Amúgy, ha az ET nem állta ki az idők próbáját, akkor ezt rá lehet sütni a Párbajra is. Szerintem...

Sírköves Slomó 2013.12.09. 19:16:54

A Párbaj, kapjelhatucc jó, a ryan sem rossz, a többi túrót sem ér. A zsidófilme cikisek, ez húzza le a ryant is, technikailag zseniális csak sajna történelemhamisítás.

jürgen baromartz 2013.12.09. 19:37:09

@REMY: Kubrick nevét inkább ne emlegessük szerintem egy lapon Nolanével, mert az maga a blaszfémia.

greycup 2013.12.09. 19:37:36

Jurassic Park?? wtf? Az első húszban sincs. :)

nincs_nick 2013.12.09. 19:39:38

@pamut: Teljesen egyetértek. Vannak a később is nézhető, korában pláne jónak tekinthető, műfajteremtő v. megújító alkotások (Párbaj, Jurassic park, Cápa). Aztán vannak korukban zseniális, később súlyosan kínos filmek (ET, Indian Jones) és vannak a "megérdemelted, rendezd meg!" vacakok (Kapj el ha tudsz). Na meg ott vannak azok, amikor a súlyos témához sikerül a rendezőnek nem felnőni és csinál egy propagandafilmet (Ryan, Schindler). Nem véletlenül nem lett egyik filmje sem igazi kultfilm, ellenben egy Harcosok klubbjával.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 19:41:25

@jürgen baromartz: Szerintem nem :) Mind a kettő kivételes képességű rendező.

jürgen baromartz 2013.12.09. 20:03:53

@REMY: Nolan egy nagyon tehetséges, de rettentően túlhájpolt moziiparos, Kubrick pedig a valaha élt legzseniálisabb filmrendező. Csak ennyi a különbség közöttük. :D

Orván Biktor 2013.12.09. 20:06:58

Ezt a listát fordítva kell nézni, úgy talán helytálló.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 20:08:37

@jürgen baromartz: Ízlések és pofonok, mondom ezt úgy, hogy mind a kettő a kedvenceim között van.

Balt 2013.12.09. 20:18:27

@Exide: Nekem meg a 2. a kedvencem, talán azért, mert az kellően messze történik Európától, hogy hihető legyen. :) Bár Amerikából nézve Európa is kellően messze van. :) (Viccen kívül, a 2. koherensebbnek látszik nekem a másik kettőnél, ahol a vezérmotívum a nácik elleni népnevelés.)

sbotond 2013.12.09. 20:22:36

A Párbajt kellett volna az első helyre tenni. Zseniális képek, kiváló sztorivezetés, folyamatosan fenntartott feszültség, egyedi atmoszféra. A legjobb filmje.

A Cápánál ezt írtad: "ezek után – a bevételeknek hála – tudott saját vizekre evezni, és olyan filmeket készíteni, ami teljes mértékben őt képviseli" és eljátszottam a gondolattal, milyen jó lett volna, ha nem így történik, és akkor nem tudott volna úgymond saját vizekre evezni, és még rendezett volna pár olyan filmet, mint a Párbaj...

Balt 2013.12.09. 20:26:49

Jaja, Terminal! De akkor már említtessék a korai Meztelenek és bolondok is. Vagy a dkála másik végén a tegnap is főműsoridős Világok harca.

Ha nem lenne mostanában elcsépelt jelző, azt mondanám, a legsokoldalúbb rendezők egyike. :)

nandras01 2013.12.09. 20:26:58

@Lenina Huxley: és tíz év alatt még csak most nézetted meg vele a párbajt?
nálam ez a belépő :)

Anselmo 2013.12.09. 20:31:36

A filmek többsége szórakoztató, nézem is ha megy a tévében, de olyan nagy hatással egyik se volt rám. Valami hiányzik Spielbergből. Inkább csak egy jó minőségű iparos. (attól még mások szerethetik, persze)

nandras01 2013.12.09. 20:35:03

@REMY:
"Amúgy, ha az ET nem állta ki az idők próbáját, akkor ezt rá lehet sütni a Párbajra is."

at et semmilyen próbát nem áll ki.
és a párbaj miért is ne állná ki az idők próbáját?
talán az egyetlen filmje spielbergnek, amely időtlen.
azt el lehet mondani, hogy spielberg hitchcock "madarak"- jából nyúlta le az ötletet -ti. az embernek, a saját legbelső félelme előli menekülést-, de nagyságrendekkel jobban és örökérvényűbben sikerült megfogalmazni, mint a kókler hitchcocknak.

chocco channel 2013.12.09. 20:35:45

A Linoln az egyik legvontatottabb es legelfogultabb film amit valaha lattam.

A Parbajt tennem elsonek, zsenialis mozi, masodik Capa, 3. Schindler, 4.Kapj el ha tudsz es a folytatas szamomra lenyegtelen, leven nekem ezek voltak a legjobb filmjei:-)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 20:49:06

@chocco channel: Lehet, hogy vontatott, de a témát nem is nagyon lehetett másként megoldani. Nehéz profi történelmi filmet készíteni, és bizony a Lincoln a jobbak táborát erősíti.

Janos Vados 2013.12.09. 21:23:53

Hm. A Jura park dínói inkább George Lucas ILM nevű trükkcégét dícsérik.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2013.12.09. 21:59:26

Ryan ügyben ajánlanám ezt:
www.youtube.com/watch?v=dPFiPlyTkMg

Nálam a TOP10 legirritálóbb filmes ízléstelenség listában a Ryan közlegény dobogós, a Schindler listája piros kabátos kislánya és vége pedig egyértelműen első.

Az Elitalakulat végét még viszonylag elviselhetően megcsinálta, de általában ne adjunk esélyt az utolsó 10 perceinek.

porch monkey 4 life! 2013.12.09. 22:08:28

altona:

És a Frigyládát ki találta meg? A Pumukli? Ész nélkül ne terjesszük már az internet faszságait..

Amúgy a Spielberg-életmű legfőbb jellemzője, hogy az egyes filmek játékidejének 80-90 %-a abszolút klasszis, de a maradék 10-20 % giccs elbarmolja, hogy megfellebbezhetetlen klasszikus legyen (pl.: ET, Ryan, Schindler, Amistad), aztán vannak a nézhetetlen giccsek (Örökké, Bíborszín, AI - ezt Kubrick úgy odarakta volna, hogy ihaj) meg a vitathatatlan klasszikusok (Indiana, Cápa, Harmadik..)+ a Különvélemény, ami szerintem méltatlanul alulértékelt, tökéletes, elgondolkodtató, csavaros mestermű, ha Tom Cruise helyett színész lett volna a főszereplő, akkor atom 10/10..

Fikk a Nick 2013.12.09. 22:25:50

Eléggé kifacsart az ízlésed...
A párbajon egyáltalán gondolkodnod kellett? És csak a tizedik?

A Különvélemény egyetlen hibája, hogy az egész lényegét hagyták ki belőle a giccs kedvéért, és lett belőle egy nézhetetlen fos, egy bohóccal a főszerepben. Elég baj, hogy egyáltalán felmerült, hogy felférhet a listára. Ahogy az is, hogy az ilyen Ryan közlegény féle szarok is itt vannak.

acsa77 2013.12.09. 22:34:40

Élménydús filmek, melyek mindig kellemesen magával ragadóak. Mint egy jól sikerült szektás buli egy jó adag csajozássorozattal :)

Azaz még a színtisztán fantázia szülte történetei is iszonyatosan agymosóak és szinte perverz módon kielégítik az ember lelkét.

Fokozottan undorító volt, hogy kötelező történelemórás anyag volt a Schindler listája '93-ban. Megcsúfolása az áldozatoknak (és a szabad tanulásnak).

Egyébként hogy-hogy ennyire sokan negatívkodnak itt? Több száz rajongóra számítottam ;)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 22:35:45

@porch monkey 4 life!: Tom Cruise pedig kimondottan jó színész. :) Jó volt a szerepben. Sokan a magánélete miatt elítélik, de én azt sosem keverem a filmekhez.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 22:43:27

@acsa77: Én a Jurassic Park leszólásokat nem értettem, az lepetett meg igazán.

Nyilván egy toplistánál sosem lesznek egyetértések, de amíg viszonylag normális hangnemben lehet beszélgetni róla, addig minden oké.

GRX 2013.12.09. 22:46:31

És a München a legjobb 10 közé sem került? MIÉRT???

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.09. 22:50:34

@GRX: Mert egyszerűen nem éreztem annyira jónak, hogy bekerüljön. A Különvéleményt és a Nap birodalmát is előrébbre sorolom, mint a Münchent.

tjunior 2013.12.09. 23:14:24

@Kurtz ezredes: Mondjuk ez meg a másik véglet, Puzsér szokás szerint túlpörgött, Rokokó-háború meg ilyen baromságok, a Padawanja meg bólogatott neki. Fergeteges. A Ryan meg két részből áll, van egy fél óra filmtörténet, meg 2 óra közepes háborús film, gyenge befejezéssel.

szkepi 2013.12.09. 23:17:58

1. Párbaj
2. Indiana jones
3. München
4. E.T.
5. Terminal
6. kapj el ha tudsz!
7. Harmadik tip. találk
8. Cápa
9.Jurisics Park

Void Bunkoid 2013.12.09. 23:57:07

ogg: a különvélemény nincs ugyan a listában, de azon fennhangon röhögtem már akkor, amikor kijött a film, meg AZÓTA is az összes scifiben, hogy valahogy mindenki úgy képzeli el a jövő informatikáját, hogy a népek holografikus kijelző előtt karatéznak-salapálnak és dobálják a háromdé adattömböket meg kockánpörgő pornót a térben.

Ehelyett mi van most, 2013-ban? Van új vindózfelület, erre happognak a felhasználók hogy de nekik startmenü kell meg ikonok.

Van már Kinect, meg ilyenolyan hiperérzékeny kontroller, erre happognak a felhasználók hogy az szar, a WASD meg az egér, az kell, az a zigazi mert kinekttel nemtudok olyan jól hedsotolni.

Void Bunkoid 2013.12.10. 00:17:15

Ja, amúgy nálam az Az elveszett frigyláda fosztogatói viszi a prímet, először is a zseniálisan megkomponált Frigyláda-zenetéma miatt (nem a Raiders march, hanem a misztikus cucc), másrészt ebben a filmben található az a pofonegyszerű, de zseniális poén, amilyet sem előtte, sem utána nem sikerült senkinek sem alkotni - nevezetesen a kairói bazári karddal hadonászó hülyegyerek fáradt arccal, szinte oda sem nézve kilövése :))) na, az a jelenet, meg Harrison Ford arca benne, az maga a vagányság :))

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.10. 00:24:46

@Void Bunkoid: Az a jelent jellemzi az egész trilógiát, és az egész karaktert. Zseniális.

billy reed 2013.12.10. 01:28:57

@Balt: Nekem is. Állandóan azzal jönnek, hogy milyen dark hangulatú, de pont attól jó!
De ettől függetlenül az Indy-trilógia /számomra nincs 4. rész/ minden idők legjobb kalandsorozata.@nincs_nick:

Gyerekként láttam, és akkor nagyon ütős volt a Sugarlandi hajtóvadászat is. Lehet meg is nézem újra.

A Schindler egy komoly téma, sajnos a film csak egy tisztes iparosmunka.

A Jurassic Park-ot végigröhögtem, számomra annyira szánalmas volt.

@nincs_nick: "Nem véletlenül nem lett kultfilm egyik sem."
De. Cápa, E.T., Indy, JP, kultfilmek, ha nem is hiszed el.

@jürgen baromartz: "Nolan egy nagyon tehetséges, de rettentően túlhájpolt moziiparos, Kubrick pedig a valaha élt legzseniálisabb filmrendező. Csak ennyi a különbség közöttük. :D"

Én meg fordítva látom.
A 2001-ből pont lényeg hiányzik, amitől érthető lesz az egész. Aki olvasta is a könyvet, tudja miről beszélek. Csak mivel annyira elvont, hogy nem lehet érteni, nem merik bevallani sokan, így azt mondják: "uhhh, mekkora film!". Így lett kultfilm...
A Ragyogás remek altató ma már, a Mechanikus narancs egy tisztes adaptáció. A Spartacus egész jó, de nagyjából ennyi.

Nolan az egyik legfantáziadúsabb alkotó az utóbbi időben /Memento, Batman-ek, A tökéletes trükk/. Szerintem.

nyehehe 2013.12.10. 03:55:51

Ha a maga korában nézzük a filmeket, és olyanok osztályoznak akik éltek is akkor, akkor azt kell mondanom, hogy Indiana Jones.
Aztán a Jurassic Park, ami látványban olyan forradalmi volt, mint a Mátrix.

Aztán E.T. Bár nekem meghatározóbb gyerekfilm volt a Kincsvadászok.

Utána Ryan közlegény.. ami a legjobb háborús film, és minden fiatal barátnőmnek megmutatom.. és tetszik nekik.

A Különvélemény, vagy a Kapj el ha tudsz ma is izgalmas filmek, de valahogy nem emelkedtek ki a kor filmjei közül.
Viszont ha nézni kell valamit Spielbergtől, akkor inkább ezeket nézném, mint az elsőnek említett klasszikusokat.

A Schindler listája nekem szenvedés volt. Túl hosszú. Összvissz kétszer tudtam megnézni. Szerintem csak a téma miatt lett hájpolva. Egyébként Spielberg sajnos már nem sok újat tud mutatni.

horee6 2013.12.10. 04:45:40

Szerintem Spielberg papa van erősen túlhájpolva. A munkája fele giccses marhaság, sok filmje nem a rendezés, mint inkább a téma miatt fontos, és van néhány igazi gyöngyszem.

Ha a fenti listát nézem:
Párbaj - Na ez a klasszikus. A legjobb filmje
Harmadik típusú találkozások - nagyon rendben, de korszakalkotónak nem mondanám
Kapj el, ha tudsz - Jó film, de nem Spielberg miatt. Di Caprio viszi a hátán, Tom Hanks meg megteszi, amit kell.
Lincoln - Na ezt ne. Ha már életrajzi film, akkor sokkal inkább a Sztálin
Schindler listája - Súlyos témájú, nyomasztó film, remek színészek. A bajom az vele, hogy "illik" agyon dicsérni
Cápa - Nálam ez is klasszik. Nem zavar, hogy a dög nagyobb, mint egy Tájfun osztályú tengeralattjáró, zseniális a feszültségteremtés és fenntartás az egész filmben. Mint a Párbajban.
ET - ezt gyerek fejjel is untam. De annyit mindenképpen a javára lehet írni, hogy ebben az idegenek jó szokásukkal ellentétben nem akarták ledózerolni a Földet. Ez is valami.
Ryan közlegény megmentése - Átlagnál kicsit jobb háborús film tökig amerikai pátosszal. Ha nincs a partra szállós vérengzés, simán nincs benne semmi különös.
Indiana Jones-trilógia - Bármikor szívesen nézem őket ikonikus a karakter és a filmek is.
Jurassic Park - Katasztrófa. Ha 8 éves dinobuzi kiskölyök lennék, esetleg, de már a bemutatón szétröhögtem az agyamat. Felnőtt fejjel meg... ne is beszéljünk róla!

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.12.10. 07:48:51

Azt is érdemes megemlíteni, mit hozott be Spielberg. A nyolcvanas években a vágás megújításáért dicsérték, de az sem utolsó, hogy a kalandfilm műfaját visszahozta a fényre. Témaérzékenysége végig utolérhetetlen. A Különvéleményt pedig a politikussága miatt is nagyra értékelhetjük.

mókusfülecske 2013.12.10. 08:23:16

Kedves REMY! Akinél a Párbaj 10., a Schindler listája 6., a Ryan közlegény megmentése pedig a 3., és ezzel szemben a Jurassic park a nyerő, nos hát erősen meggondolandó, érdemes-e még egyszer arra időt pocsékolnia, hogy hasonló blogot írjon. Ne tedd. Inkább ne.

kewcheg 2013.12.10. 08:41:02

A Párbaj nálam is az első.Szürreális részletek a köbön...a rozsdás Peterbilt, ami tud 90 mérföldet, ráadásul úgy veszi a kanyarokat mint egy gokart, az orrán lévő apró tükör, amiből a kipufogó füstjének a színét láthatja a pilóta, a Plymouth sofőr abszolúte irracionális viselkedése (hiszen minden épeszű azonnal inkabb megfordul és ezerrel visszamegy Los Angelesbe )azt sose tudtam eldönteni a hogy a legvégén a fülkében csöpögő sötét folyadék az vér vagy olaj?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.12.10. 08:47:38

1.Párbaj
2.Állkapcsos cápa
a többit hanyagolom. Nem bírom valahogy a csávót, mindig ugyanaz az izgatott ide-oda szaladozás, jól megpörgetjük a zenét kedves gyerekek, balról bejön a dinó, jobbról meg a vudu mágus.

kezdovideki 2013.12.10. 08:50:34

Termeszetesen a Jurassic Park az elso. Ti is imadjatok, ne is titkoljatok. Ahogy a blogiro mondja: hibatlan. Es igen, olvastam a regenyt, a film elott is es utan is, de vegig az volt az erzesem, hogy Crichton konyvet Spielberg FELJAVITOTTA. Meghogy fos.

Aureliano Buendía ezredes 2013.12.10. 08:51:03

A Lincoln szerintem egészen borzalmas. Annyit tudunk meg Lincolnról, hogy egy unalmas, kissé szenilis bácsika volt, aki még kulcsmomentumokban is álmosító anekdotákkal fárasztotta az embereket.

A JP első helyéhez viszont kétség nem férhet!

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.10. 08:59:11

@mókusfülecske: Köszönöm, hogy benéztél :)A toplista ugyebár szubjektív, tehát... az írást meg folytatni fogom :)

Scagnetti 2013.12.10. 09:31:42

Jurassic Park első helyen? Na ne! Nem rossz film, de vontatott. Technológiai téren óriási eredmény volt, az tény, de amúgy nem olyan nagy szám. Dínó is alig van benne. Szinte bármelyik, a listán mögé tett film jobb nála. (A Lincoln az egyetlen, amelyet nem láttam még.)

Párbaj: Akár első is lehetne. Kevés pénzből jó film.
Harmadik T.T.: Érdekes film, rég láttam már, de akkor tetszett.
Kapj el ha tudsz: Könnyedebb téma, jó megvalósítás. Di Caprio is nagyon jó benne.
Lincoln: Nem láttam.
Schindler: Szerintem az egyik legjobb filmje, de Magyarországon nem lehet róla normálisan beszélni, mert bizonyos körökben imádni kötelező, más körökben meg utálni.
Cápa: Klasszikus. Nem tenném első helyre, kb. ott jó, ahol most van.
E.T.: Nekem túl nyálas, de amúgy aranyos. Hátrébb tenném.
Ryan: Igazából a partraszállós jelenet miatt van annyira jó értékelése. Amúgy tele van amerikai hazafias giccsel, és el is van nyújtva. Viszont ha ez nincs, akkor könnyen lehet, hogy nincs Elit Alakulat sem, Medal of Honor sorozat sem, úgyhogy már csak ezért is örülök, hogy megcsinálta az öreg.
Indiana Jones: Én is imádom az első három részt, de ennyire előre nem tettem volna.
JP: Már leírtam feljebb.

Amúgy talán tényleg ezek a legjobb filmjei, csak más sorrendben. Nálam még a Különvélemény az, amely bekerült volna a listára, az egy nagyon jól megcsinált film. És megjegyezném, hogy Spielberg sokat köszönhet John Williamsnek. :)

Aureliano Buendía ezredes 2013.12.10. 09:36:58

@Scagnetti: Igen, a Ryan első 25 perce filmtörténelem, utána giccs, amit csak az elképesztő technikai megvalósítás emel ki az átlagból (ez kb. minden Spielberg-filmről elmondható az elmúlt 10-15 évből.)

♔batyu♔ 2013.12.10. 10:10:31

Nálam is abszolut első helyen van, és mit sem von le belőle az, hogy a Jurasic parkot nem néztem meg és nem is akarom megnézni.
Amúgy pedig van még pár filmje és tényleg el lehet róla mondani, amihez nyúl, azt kiválóan megcsinálja. Ezt értem az általam nem nézett filmekre is, hiszen azok is sikerfilmek lettek.

A jó rendező mindenkinek tud jó filmet csinálni.

Danny89 2013.12.10. 10:21:27

Akkor amit láttam: A kapj el, ha tudsz nagyon jó kis film volt - megvan a maga hangulata, két kiváló színésszel

A Schindler listája nekem tetszett, a Cápát még gyerekként láttam, úgy még ezzel a technológiával is félelmetes volt

Az E.T annyira nem fogott meg, pedig azt is kicsiként láttam. Érdekes volt, de semmi emlékezetes.

A Ryant tavaly néztem meg először. Nyilván azóta a témában jó pár film (ill. szgépes játék) készült, de még így is érdekes volt

Indianát is sikerült úgy megcsinálni, hogy lekösse az embert, ráadásul ezt is fiatalabb koromban láttam, így a hatás fokozódott.

A Jurassic Park pedig a mai napig leköt, mindig is szerettem a dínókat. Lehet vontatottnak mondani, de a mai napig egyedi.

Lowtyo 2013.12.10. 10:23:07

spielberg filmek semmivel nem érnek többet, mint bármilyen másik hollywoodi film. attól, hogy többnek akarnak látszani, max. szánalmasabbak lesznek. van pár filmje, amin jól lehet szórakozni, de max ahhoz ért zseniálisan, hogy épp csak annyira cukrozza a taknyot, hogy az ne legyen gejl. (aztán van amikor az sem sikerül neki)

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2013.12.10. 10:25:21

a különvéleményt én is hiányolom, a párbaj és a harmadik tipusú is sokkal előrrébb való, a jp meg jóval hátrébb.

a kapj el ha tudsz, a schindler meg a lincoln nálam sincs az első tízben,

de természetesen teljesen szubjektív, ezen a szinten már a film témája a döntő

tomccs 2013.12.10. 10:36:20

Pocsék poszt! Aki ír a filmekről annak pont az lenne a feladata hogy a kereskedelmi tévés popból kitörve értékes filmeket közvetítsen, ajánljon az egyszerű, 'néha elmegyek moziba' embernek. Ezzel a Spielberg poszttal nagyon jól lehetne példázni ezt, mivel neki vannak konzumer és művészi, értékes filmjei is. Ha kiskorodban szeretted a Jurassic Park-ot akkor se teheted be az első helyre mivel ezzel hatsz az emberekre akik ettől a tudattól megnyugodnak hogy na a Jurassic Park tényleg 'jó film', sőt a legjobb, ezért többet nem is kell megnéznem.
Tartanék egy tükröt: www.youtube.com/watch?v=y3MApkqa46E
Nolan-nek és Kubrick-nak semmi köze egymáshoz.

Mazlee 2013.12.10. 10:39:03

Szerintem kb rendben volt a lista.
Itt-ott más lenne nálam a sorrend, de ahogy a szerző is írta, szubjektív lista...

A sok okostojás meg menjen saját listát írni.

♔batyu♔ 2013.12.10. 10:44:48

@tomccs: Ráadásul ez attól függ mi neked az értékes, szívesen segíted máskor a szerzőt egy listával.

Kitalálom, te egészen biztosan liberális vagy. (Esetleg baloldali, erős MSZMP-s múlttal).

Brukk 2013.12.10. 11:10:32

Erről Bödöcs T. poénja jutott eszembe.
"Nééézze Gyula! Ott a dinóók, meg az ufóók mögött fészkel a szürkegém..."

marand22 2013.12.10. 11:15:38

CÁPA:
"Quint, a cápavadász meséli el az Indianapolis nevű hajó elsüllyesztésekor átélt borzalmakat. Utóbbi monológot maga a színész, Robert Shaw írta szerepe számára, s Roy Scheider teljesen improvizált "Ehhez egy nagyobb hajó kell." (We're gonna need a bigger boat.) szövege mellett ezek a film legtöbbet idézett, leghatásosabbnak tartott sorai. Emellett elengedhetetlen volt John Williams fantasztikus, feszítő, pattogó taktusai.
www.youtube.com/watch?v=u9S41Kplsbs

tomccs 2013.12.10. 11:17:53

@♔batyu♔: Haha! Most már tudom hogy itthon vagyok! :) Egy filmes kommentbe politikát keverni.. Na de hogy kielégítsem kíváncsiságodat koromnál fogva még egyszer sem szavazthattam és nem is igen fogok. ;) Részemről ennyi. Szép napot!

windex 2013.12.10. 11:21:31

@REMY: tiszteletre méltó és rokonszenves a rajongásod :-) ezzel együtt egy nagyon szubjektív tetszés listát kaptunk - és ez abból is látszik, hogy a párbaj tévéfilm mivolta miatt sokat vesztett a szemedben. de tudnivaló, hogy valaminek az értékét nem a médiuma határozza meg: lehetne super 8-as is, akkor is egy remek. a gondolat, a reflexió, amit artikulál, az teszi azzá. a 70-es évek elején, az olajválság előtt, amerika és az amerikai életszemlélet (american way of life:-) szinte még teljében, bár az 50-es, 60-as évekbeli hurráoptimizmust kissé megtépázta '68 és a koreai-vietnámi háború hatása - a filmen látszik is a társadalomban a diáktüntetésekkel is megjelenített kétségek keltette új életérzés és gondolat... szóval olyan töltése van, amilyen ezen a listán egynek sincs :-) persze, szeretjük a kalandfilmeket, a terminál, kapj el, ha tudsz, cápa, et -féle mozikat, remek, jó minőségű szórakozás mind. schindler, ryan közlegény? szomorú, nyálas giccsparádé, hiába szélesvászon és látványosság. szóval tanulni kell még a tartalomra koncentrálni, tévedés valamit azért degradálni, mert "csak" tévéfilm... de mégiscsak érték, nem is akármilyen. :-)

windex 2013.12.10. 11:25:23

@♔batyu♔: kitalálom, te biztosan nem vagy ép :-) mert ezt a dumát iderángatni azt jelenti, hogy neked ez a fő tájékozódási pont, és ítélkezni akarsz. filmekről beszélgetünk, és bár akár ennek kapcsán is beszélgethetünk ideológiákról is, megggyőződésről, ilyesmi, de ezt a napi aktuálpolitikai szemetet idehordani, ehhez gyomor, meg monomániás csőlátás kell. szóval lazíts! :-)

windex 2013.12.10. 11:29:12

@tomccs: ne haragudj, eltéveszted a mértéket és a helyet. ez egy blog, amolyan átmenet a magánügy és az agora között. nem újság, nem újságcikk. egy blogon az ember arról beszél, ami foglalkoztatja. itt nincs népnevelői kötelezettség. inkább értékelendő, hogy akad egy ember, aki szívesen megosztja, miért lelkesedik. ha úgy gondolod, hogy valamilyen vonatkozásban téved, mondd el neki. de hogy lerohanod és ítélkezel, az nem járja, blog lévén olyan ez, mintha vendég lennél valahol, és nagy dérrel-dúrral lepocskondiázod a vendéglátást.

tomccs 2013.12.10. 11:43:46

@windex: Igenigen, tisztában vagyok a blog fogalmával. Viszont ez a cikk sajnos indexen is kint van, ahol ugye már hathatunk szerencsétlen olvasóra. (Nem tudom persze hogy a cikkíró tud-e róla) Tudom, ez az index hibája is hogy ilyen szubjektív cikkek lehetnek kint..
Bocsánat a cikkírótól, viszont szerintem követendő dolgot vázoltam fel.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.10. 11:52:15

@tomccs: Mondj nekem olyan toplistát, ami objektív.

- Én nem akartam senkit meggyőzni, csak felvázoltam azt, hogy én miként látom a Spielberg filmográfiát.
- Egy toplista mindig jó beszédtéma.
- Jövőhéten is nézz vissza, mert újabb toplista érkezik. :)

tomccs 2013.12.10. 12:03:54

@REMY: Csúnyát fogok mondani, de az imdb toplista egy egészen objektív toplista. Ugyanis ilyen sok szubjektív vélemény kiad egy objektív véleményt.

Ez a megállapítás persze elcsúszik a blockbustereknél, de azokat a magas pontszámokat pedig tudni kell a helyén kezelni.

Ezt nem vitaindítónak szántam. További jó filmnézést! :) Szia

windex 2013.12.10. 12:16:35

@tomccs: tomccs, ne idegesíts már, az atyáskodó cocilizmusból maradtál itt? bízd már az emberre, hogy hogyan osztja be az élményeit és tapasztalatiat, amik érik! :-) mert elsősorban ez a fontos, ne befolyásolható hülyegyerek masszának nézd az embereket. erős központosító karakternek tűnsz, hiszen a véleményed azt jelenti, hogy ne írogathasson bárki kontroll nélkül. továbbá viszont ezen blogtól való aggodalmad mutatja, hogy nem lennél jó kontrollernek, lévén már parázol olyasmi miatt is, ami miatt nem kéne. mert az elméleti után lássuk gyakorlati oldaláról is a dolgot: ugyan kire hat bárhogy is egy ilyen lista? akire hathat, annak nincs egy önálló gondolata. akinek nincs önálló gondolata, annak mindegy, tartalommal bíró alkotással nem tud kapcsolatot teremteni. marad a konzumidióta látványosság. ez a szubjektív lista nem a tartalomra van kihegyezve, írója nem aszerint csoportosít, hogy mi milyen értéket képvisel a felsoroltak közül, hanem hogy ő mennyire érezte jól magát, miközben nézte a fenti felmeket. (na ezért szubjektív.) akinek viszont van önálló gondolata, arra ez a lista nem hat, pláne, ha járatos a műalkotások - köztük a film - értékelésében. különösen, ha tartalomtól függően értékeli az alkotásokat. tehát gyakorlatilag - még ha elvben egyet is értenék az aggodalmaddal - ez a lista semmilyen értelemben nem baszik egy öltést se, nem jelent veszélyt az emberiség ízlésére és értékítéletére. tessék megérteni, hogy amit felvázoltál egy atyáskodó, felsőbbrendűsködő, okoskodó és fontoskodó dolog, nagyon nem követendő - mindezt mondom úgy, hogy a filmeket - és csak a filmeket - illetően nagy valószínűségel egyezik a véleményünk. és ne vizionálj mumust, nem hathatunk az olvasóra :-) eleve, amíg azt hiszi, hogy a jó az, ami tetszik, teljes a sötétség. mert tetszhet a jó, de ez nem szükségszerű, viszont semmiképpen nem a tetszés tesz valamit értékessé, hanem hogy olyannak alkották, akár tetszik, akár nem :-)

windex 2013.12.10. 12:23:39

@tomccs: pontosan, tudni kell a helyén kezelni. :-) de nem csak a blockbusterek esetében. az imdb toplista is félrevezető, semmiképpen nem objektív. sokminden befolyásolja, többekközött a film ismertsége, ami erősen következik a marketing büdzséjéből. továbbá a nem blocskbusternek minősülő filmeket - kvázi rétegalkotásokat - kevesen látják, ellenben nagyon végletes a megítélésük: a blockbusterre élvezők utálják, a rétegfilmet kedvelők meg szeretik. és ha történetesen 120 szavazóból többen érkeztek a blockbuster kedvelől közül, az imdb toplista már lesújtóan alakul. vagy épp ellenkezőleg, ha a kedvelői vannak túlsúlyban, akkor felértékelt lesz. vagyis semmiképpen nem objektív. fenntartással kezelhetjük némiképp informatívnak, ennyi.

windex 2013.12.10. 12:26:29

@tomccs: ja, a rétegfilmeket is sokan látják, úgy értettem, relatív kevesen látják. ráadásul a blocskbustereket jellemzően 2-3 hét alatt nézik meg milliónyian, a rétegfilmeket viszont évekig tartóan nézik, egyszerre mindig kevesebben, de hosszú időn át... mert műalkotásként szellemi-érzelmi tápláléka az embernek

Bobby Newmark 2013.12.10. 13:24:41

Jurassic Park, mint hibátlan?

Akkora lyukak vannak a sztoriban, hogy kifér rajtuk a T-Rex. Nem egy, hanem egy féltucat.

Serivor 2013.12.10. 14:02:48

A Harmadik típusú találkozásoknál talán csak a Meztelenek és bolondok rosszabb.
Az ET is csak egy gyöngécske mesefilm.
Szerintem is a Párbaj a legjobb!

Nyílméregbéka 2013.12.10. 17:39:25

Mennyi elcseszett sznob, ál-entellektüel wannabe filmesztéta idióta barom írogat hirtelen ide... Vicc, komolyan mondom! :DDD

Nyílméregbéka 2013.12.10. 17:41:22

Ja, index címlap? Mindent értek. Idehordta a szél az index szemetét.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.10. 17:46:19

@Nyílméregbéka: Nincs azzal baj ha sokan jönnek, a lényeg az, hogy viszonylag normális hangnemben beszélgessünk a filmekről. :D

Nyílméregbéka 2013.12.10. 18:02:06

@REMY: Ahhoz normális emberek is kellenek. :D de jellemzően az index közönsége nem beszélget, csak ex chatedra kinyilatkoztat. Persze tisztelet a ritka kivételnek... :)

windex 2013.12.10. 20:02:05

@Nyílméregbéka: mi a problémád? ha hozzá tudsz szólni, beszélgess te is, ha meg azért köpködsz mérget, mert látod, hogy neked ez nem terep, mert más érdekel, vagy úgy nem tudsz hozzászólni, ahogy a sznobok :-), akkor szólj hozzá úgy, ahogy megy, a sznobnak az is menni fog. remy meg a házigazda, tartsd tiszteletben, utálkozni menj máshová :-) de inkább a témához szólj hozzá

windex 2013.12.10. 20:04:21

@Nyílméregbéka: ha meg látod, hogy kinyilatkoztat, akkor cáfolni is tudod, nem? ess neki, szedd szét, cserélj eszmét, de ez a fenti szöveged nem kommunikáció, hanem kinyilatkoztatás :-)

Nyílméregbéka 2013.12.10. 20:13:02

@windex: idótákkal vitatkozni, olyan mint galalambokkal sakkozni, minden bábút ledönt, összeszarja a táblát, majd boldogan ugrál, hogy győzött.
süti beállítások módosítása