[Supernatural Movies]

TOP 10 Dragon Ball Z pillanat

2014. február 03. - REMY

Úgy gondoltam, hogy ideje elővenni a gyermekkorom legmeghatározóbb sorozatát, a Dragon Ball-t és írni róla valamilyen posztot. Hosszas gondolkodás után arra jutottam, hogy csapjunk bele egyből a közepébe és írjunk egy toplistát a legjobb pillanatokról. Hát mit mondjak, elég nehéz dolgom volt, mert a 291 rész alatt megannyi remek élménnyel gazdagodhattunk, és megannyi zseniális jelenetnek lehettünk szemtanúi. De mégis… melyek voltak azok, amikre azt lehet mondani, hogy maradandóak - igazából mind a 291 rész - és helyük van egy efféle listában.

db0.jpg

 

(A számozás most nem a sorrendet jelenti. Egyszerű felsorolásról van szó, mert nem igazán tudok különbséget tenni az egyes pillanatok között.)

10 – Edzés Kaito mesternél

db1_2.jpg

Mi történik akkor, ha meghalsz a Dragon Ball sorozatban, és jófiú vagy? Elkerülsz egy parányi bolygóra, ahol Kaito és néhány segédje készít fel a további küzdelmekre. Son Goku első látogatása felettébb viccesre sikeredett, hiszen a harca a gravitációval, illetve a Bubbles és Gregory kettőssel való „küzdelme” felejthetetlen élménnyel gazdagították a nézőt. Ehhez természetesen társult Kaito humora is, aki egy igencsak szerethető karakter volt a animeben. (Son Goku későbbi visszatérései is megérnek egy misét)

9 – Son Goku legyőzi Dermesztőt

db2_1.png

A Dragon Ball Z legjobb főgonosza egyértelműen Dermesztő. Remek beszólásokkal, remek harcokkal tarkította az epizódokat, és a Son Gokuval való harca az egyik legemlékezetesebb pillanat volt a sorozatban. Mindig tudtak újítani, és az utolsó pillanatig tudtak meglepetést okozni. Egy velejéig romlott gonoszt kaptunk, aki sosem tudott veszíteni, és ezt meg is mutatta.

8 – Vegita, Son Goku, Sátán önfeláldozása

picc6.jpg

Több drámai pillanat is volt a sorozatban, de amikor több kivételesen ismert főszereplő „írja ki” magát a sorozatból, az mindig megrázó. Az egyik ilyen esetre mindjárt a Z sorozat elején, a Raditz elleni küzdelem során kerül sor, amikor Sátán az egyik legerősebb technikáját felhasználva legyőzi az ellenfelet, de ezáltal Son Gokut is, hiszen csak és kizárólag Goku segítségével tudta tökéletesen végrehajtani. (Lehetne írni a Cell ellenit is)

A másik hasonló eset, amikor Vegita feláldozza magát a Buu elleni küzdelem során, s ezáltal megmenti a fiát. A büszke, mindig nyerni akaró Vegita ezzel a lépésével megsemmisül.

Sátán önfeláldozása is a legszebb, ám egyben legmeghatóbb pillanatokat tarkítja. A "gonosz" Sátán feláldozza magát egy gyermekért. 

7 – Son Goku megérkezik a Namekra

db5_1.png

A sorozat egyik jellegzetessége volt, hogy amikor valaki megérkezett az adott harctérre, akkor tuti biztos, hogy sebezhetetlen volt (legalábbis egy darabig). Ez történt akkor is, amikor Son Goku megérkezett a Namekra és felvette a kesztyűt, Dermesztő különleges csapatával. (Bár a táncuk is megérne egy külön pontot a listán.)

 

6 – Trunks feltűnik a Földön

db4.jpg

Mindenki parázott, amikor kiderült, hogy Dermesztő a Földre tart, és Son Goku sehol sincsen. De vajon, akkor ki győzi le a gonoszt? Vegita? Sátán? Persze, hogy nem… jön egy ismeretlen harcos, aki egy fantasztikus belépő után felaprítja Dermesztőt. A zene, az átalakulás, az adott hangulat mind-mind tökéletesnek bizonyultak.

5 – Buu halála

db3.jpg

Mint már említettem a dráma nem szorult háttérbe a sorozatban. Az egyik legmeghatóbb jelent a sorozat végén következett be, amikor Son Goku az univerzum erejével legyőzte a gonosz Buu-t. Goku tekintete, a monológja egyszerűen fenomenális volt. Igazi dráma.

4 – Vegita vallomása

db7.png

A legbüszkébb karakter a filmtörténelemben, de kiderül, hogy neki is van szíve. Igazából itt nem is tudom, mit lehetne írni. Zseniális… ezt a beszédet hallani kell: „Nagyon bátor vagy Son Goku… Csodállak. Buu túl erős nekem, de te… legyőzheted őt! Ne hagyd futni! Emlékszel, mikor először találkoztunk, azt hittem egy öngyilkos mitugrász senkiházi vagy. (Hát itt vagy… Nem ismerlek, de máris utállak, hát nem különös? Csak nem mersz szembeszállni a szuperharcosok hercegével? A helyedben és sürgősen hazakotródnék… Ez rémálom…Én a szuperharcosok elitjéhez tartozom, nem veszíthetek! Különösen ellened!) Ettől kezdve egy dolog éltetett, a bosszú gondolata. A legenda szerint 1000 emberből egy lehet szuperharcos. Azt hittem ez a valaki csak én lehetek, és nem ez a ficsúr, aki a barátaival szórakozik, ahelyett, hogy edzene és javítaná a technikáját. Hát tévedtem… Az erőd egyszerűen fenomenális. Bármit megadnék, csak a helyedben lehetnék. Egy időre elfelejtettem a bosszút, és kezdtem élvezni az élet minden percét. Aztán újrakezdődött… megszállottan le akartalak győzni. Csakhogy, minden hiába volt. Kezdetben… azt hittem csak azért vagy ilyen erős, mert a családodat véded. Ha meg akarjuk védeni szeretteinket, gyakran hatalmas erők szabadulnak fel bennünk. Tévedtem… közben én is megismertem ezt a csodálatos érzést. Úgy harcoltam, mint egy megszállott, hogy a világ csak az enyém legyen. Az volt a célom, hogy megöljem az ellenséget. Elvakított a gőg… de te mindig más voltál... A győzelem sosem érdekelt, csak akkor harcolsz, ha kell. Nekem pedig, a harc volt az életem… az ellenfeleim sorsa hidegen hagyott. De csak addig, amíg meghagytad az életemet… Először úgy éreztem, hogy porrá zúztad a büszkeségemet, de most… hálás vagyok neked. Általad felfedeztem, hogy van szívem, és szeretem a családomat… te vagy az egyedüli barátom. Tarts ki Son Goku!!!” Link a videóhoz.


3 – Son Gohan SSJ 2-es szintre lép

db8.png

Az egész Z széria legnagyszerűbb szintlépése Son Gohan nevéhez fűzhető, amikor a Cell elleni küzdelem során felszabadította az energiáját, és SSJ 2-es fokozatba kapcsolt. Mai napig imádom ezt a jelenetet.

2 – Son Goku szuper csillagharcos szintre jut

db9.png

Az új dolgok vagy jól, vagy rosszul sülnek el, de ez esetben egy hatalmas pozitívumról beszélhetünk. Sok-sok technikát láthattunk már, de amikor megjelent a sárga haj, akkor mindenkinek tátva maradt a szája. Hatalmas húzás volt Toriyamáéktól. Goku első átalakulása pedig félelmetesre sikeredett.

1 – Son Goku harca Nappával, majd Vegitával

db10.jpg

A sorozat akkor indult be igazán, amikor Goku eljött Kaitotól, és megérkezett a felhőjén a csillagharcosokhoz. Erőfitogtatás, erő felmérés („Messze 8 ezer fölött!!”) és egy (kettő) óriási küzdelem vette kezdetét. A Dragon Ball Z itt mutatta meg először, hogy mire is számíthatunk ebben a szériában.

+1 Son Goku és a szuri

db11.png

Minden hős fél valamitől. Goku a szuritól… :D

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr75793629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.03. 08:43:23

Ha jól emlékszem ez a Sátán sose volt Szívtelen Sátán az az apja volt, ő Ifjú Sátán volt, nem?!

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.03. 10:19:11

@doggfather: De, nem is értem, miért kevertem a kettőt. Jól van, ez is annak a jele, hogy újrázni kell az egész sorozatot...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.03. 10:57:22

@REMY: hát ahogy gondolod. :)

Én félbehagytam, mikor az rtl is, most megpróbáltam folytatni a viasat 6tal, de egyszerűen idegesített, hogy részeken keresztül nem történik semmi, csak nézik egymást.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.03. 11:04:20

@doggfather: Pedig óriási! :D Neki is ültem a sima Dragon Ballnak. Először azt kell újrázni.

h3x0r007 2014.02.03. 11:07:47

Eloszor volt a Mindenhato, akibol kivalt a gonosz, ot hivjak Szivtelen Satannak (King Piccolo). Eleg emlekezetes resz, amikor Goku a kezevel konkretan atszakitja a testet.

Az o reinkarnacioja ifju Satan (Piccolo Jr), aki a sima Dragon Ball vegen eljon hogy megbosszulja "apja" halalat. Goku legyozi, a mindenhato meg akarja olni, de Goku megkimeli az eletet.

A Dragon Ball Z elso fejezeteben, amikor a csillagharcosok megerkeznek, Piccolo edzi Gohant.

A Frieza (dermeszto) elleni harcban pedig Piccolo egyesul a Mindenhatoval es a Namek bolygorol az egyik harcossal. Ezutan az uj Piccolo a korabbinal joval erosebb lesz.

Egyebkent erdekesseg, hogy a kezdetekben, amikor meg a Mindenhatobol nem valt ki a gonosz, korulbelul olyan eros volt mint Frieza.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.03. 11:27:33

@h3x0r007: nah, van erre szakértő is. :)

A dermesztő részig még nekem is megvolt, de után újak az infóid.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.03. 11:35:02

@doggfather: Ugye a Z sorozat elején, amikor Sátán feláldozza magát, akkor úgy emlékeztem, hogy azt mondja, hogy "a szívtelen Sátán feláldozza magát egy gyerekért, ez tényleg a vég..."

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.03. 11:45:29

@doggfather: Mert hát azt megvan, hogy az igazi Szívtelen Sátán az az volt, akit Goku legyőzött.

LordMatteo 2014.02.03. 22:39:38

Apró kiegészítés, hogy Ifjú Sátán a Namekon az egyik ottani harcossal, Niel/Nil/nemtomhogyírják de Nílnek ejtikkel egyesült, miután az csaknem meghalt Dermesztő ellen.

Kamival (Mindenható) csak Cell felbukkanása után egyesült, onnantól nagyon markáns személyiségbeli változások is észrevehetőek voltak, nem csak az ereje nőtt meg (egyébként akkor ő volt a legerősebb karakter a sorozatban, a csillagharcosok még nem voltam az Időkamrában, az androidok pedig csak menekültek előle akkor - más kérdés, hogy miután Cell elszívta szinte az összes földlakó erejét, már erősebb volt).

Sequoyah 2014.02.04. 00:02:26

Aki nosztalgiázni szeretne, az keressen rá a TFS Abridged szériára a youtubeon (teamfourstar csatornája, jó része magyar felírattal absintchild csatornáján). Zseniális feldolgozása a Dragonball Z szériának. Kicsit átdolgozva, újraszinkronizálva, jóval pörgősebben, viccesebben de hűen az eredeti történethez.
Nemrég rátaláltam, és miatta újra beleszerettem a soroz

ledo76 2014.02.04. 11:32:19

"Rengeteg gyerek nőtt fel". Meg is látszik...

zírónájn 2014.02.04. 11:51:30

Szerintem az egész Z legnagyobb jelenete amikor Gohan legyőzi Cell-t. Gohan kamehameját meg Cell energiagömbjét egy részen keresztül tologatják ide-oda, végül Gohan felülkerekedik.

Számomra ez újraírta az "epic fight" fogalmát. :)

2014.02.04. 12:04:57

Én Herkulest nagyon bírtam a sorozatban. Főleg a kiskutyával való viszonyát, illetve a Cell elleni meccsről közvetítő riportert. Tetszett ez a humor, amit pluszban belecsempésztek. Illetve látszik, mennyire másabb volt a 80-as évek vége. Hisz ha csak azt vesszük Videl is a felesége akart lenni Gokunak, nem a csaja, nem az élettársa... ahh... Mennyivel jobb volt akkor a gondolkodás.

2014.02.04. 12:05:39

@HUN_Sector: Jaj, elírtam. Szóval Gohannak, nem Gokunak. Gokut veri a z ég Chichivel :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.04. 15:33:16

@zírónájn: Fúú, de rossz angolul :D Viszont nagy jelenet, az tény! :)

mojo jojo 2015.01.27. 01:27:20

SSJ3 Gotenks? SSJ Vegito? Kicsit hiányosnak érzem a listát =D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.01.27. 01:43:02

@mojo jojo: Nálam azok nem ütöttek akkorát, mint ezek. :)
süti beállítások módosítása