[Supernatural Movies]

[kritika] A csodálatos Pókember 2 (2014)

2014. május 02. - REMY

A Sony elkezdte azt, amit már várni és tudni lehetett. Készítik a filmes Pókember-univerzumot. Ezzel nincs is baj, sőt nagyon is jó ötletnek tartom, hogy egy újabb szuperhősös világnak lehetünk szem és fültanúi. A kérdés már csak az, hogy minőségileg megéri-e megcsinálni egy több filmből álló szériát, aminek van egy fő szála, és amihez majd mellékfilmek, azaz mellékszálak kapcsolódnak. Marc Webbék az első résszel igencsak magasra tették nálam a lécet. Végre megkaptam azt a hálószövő szuperhőst, akit Tobey Maguire óta várok, illetve azt, akit anno a rajzfilmsorozatban láthattam. Szóval nálam az első Csodálatos Pókember kaland nagyon is betalált, ám ahogy azt megszokhattuk jött a folytatás, ami hatalmasat akart markolni, de végül nem igazán sikerült neki.

pók1.jpg
Pókembernek is vannak hibái. Például, hogy nem tartja be egy haldokló embernek az ígéretét, azaz nem szakít Gwennel. Megpróbálják ugyan, de végül sose jutnak el arra a pontra. Emellett Pókembernek feladata is van, mert a várost egyre több bűnöző lepi el, ráadásul némelyikük kivételes erőre tesz szert. Peter tehát dilemmában van, mert együtt is szeretne maradni kedvesével, de félti is, így el is akarja engedni. Minden eddiginél nehezebb helyzetbe kerül, amikor már a legjobb barátja is ellene fordul…

Először is szeretném leszögezni, hogy a Csodálatos Pókember 2 egy szórakoztató film, mely nem tartozik a legrosszabb folytatások közé, de a Sony túlbuzgó volt. Manapság mindenki univerzumot akar építeni, és látva a Marvel sikerességét, érthető is, de ők se egyik napról a másikra akartak a csúcsra jutni. A Sony és Marc Webb, illetve az írópáros azt hitte, hogy ha mindent beletesznek a folytatásba, akkor már kész is az új univerzum és elégedett arccal csücsülhetnek bele a jakuzziba. Sajnos ez nem így megy. A 2. rész legnagyobb problémája maga a forgatókönyv, mely egyszerre akar megfelelni folytatásnak, felvezetésnek, ellenfél bemutatónak, és univerzum-építésnek. De nagyjából minden csődöt mond. Ez így elsőre persze eléggé horrorisztikusan hangzik, de azért nincs veszve minden. Az előzetesek alapján a legnagyobb veszélyt a sok ellenfél jelentette, mely egyszer már megbuktatott egy Pókember filmet (Raimi 3. próbálkozása). Tény, hogy itt sem muzsikál tökéletesen a sok gonosz, de mivel némelyiküket még viszontlátjuk a későbbiekben, így még beleesik az elfogadható kategóriába. Sőt tovább megyek… Electro olyan atmoszférát tudott teremteni, amit elvárunk egy igazi ellenféltől, és ami hiányzott az első epizódból. Ettől függetlenül jobban is meglehetett volna írni a karaktert, de az már csak mellékes. Karakterügyileg tehát Electro volt kiemelhető, de színészügyileg viszont a Zöld Manót játszó Dane DeHaan. Ez a gyerek hatalmas tehetség, róla még sokat fogunk hallani.

Tehát kapkodó, gyors, és felületes lett az új Pókember, de így sem lehet utálni. Eléggé ellentmondásos az egész, de így van. Emma Stone és Andrew Garfield még mindig nagyon cuki a filmvásznon, a Pókember még mindig vicces és laza, illetve van ennek az új szériának egy olyan atmoszférája, amely segít befoltozni néhány hibát, és amely eléri azt, hogy mosollyal keljünk fel a vászon elől. Én úgy gondolom, hogy szerethető ez az új Pókember kaland.

pók2.jpg
Marc Webb és csapata remélhetőleg a továbbiakban kicsit visszavesznek a tempóból, mert ráérnek. Most még belefért ez az eszeveszett tempó, de nem hiszem, hogy egy következő film is kibírná azt, hogy a forgatókönyv több sebből is vérzik. Két Póki film még tuti lesz, valamint érkezik majd a Venom és a most felvezetett Sinister Six is. 7,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr676102314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.03. 00:29:25

Most jut eszembe, volt-e stáblista utáni jelenet, és ha igen, mi?

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.05.03. 00:48:55

@danialves: Ha minden igaz volt, csak a sajtósoknál nem. Én nem vártam meg, mert csak egy jelenet az X-Menből, semmi más. 3 hét múlva úgyis jön a mozikba. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.03. 00:50:36

@REMY: De olyat is hallani, hogy elvileg nem az X-Menből van. Bakker, igazán kivárhattad volna azt az 5 percet. :D

Gatts 2014.05.05. 21:34:46

Semmi nem volt utána, csak valami Shazammal dekódolható Sinister Six-es izé (normálisan csak egy bevillanás). IMAX-ben még X-Men sem volt, amit mondjuk nem bántam.
Egyébként ha ez volt az eszeveszett tempó, akkor nem tudom milyen, ha lelassítanak. A film közepén többször elbóbiskoltam. Persze lehet, hogy én nem voltam megfelelő állapotban, de elvileg kialudtam magam előtte.
Sajnos az én véleményem az, hogy ez egy sxtorinak nagyon kevés volt, az ellenfelek pedig el voltak pocsékolva. Harryt kb a semmiből rángatták elő, mint gyerekkori jóbarátot, de ha évek óta nem találkoztak, mekkora barátok lehetnek vajon?
Electro motivációjét pedig kb. egy sértődött óvodásénak éreztem.
Technikai bakik: a film eleje kb. 12-14 évvel korábban játszódik. Mindenképpen a 2000-es évek első felében. Kíváncsi lennék milyen mobilnettel töltögetnek fel videókat egy repülőn. Ráadásul egy vadiúj Sony Vaio notebook-ról. :) Tudom, ne keressek ilyen hibákat mutáns pókos filmekben, de informatikusként szemet szúrt. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.16. 18:56:55

ez még mindig nem csodálatos pókember, csak gyengécske pókember. :S

Nyílméregbéka 2014.11.09. 01:17:11

Most néztem csak meg, eddig jegeltem, annyi rosszat olvastam róla, de most volt pár unalmas órám. Hát nem hallgatok ezután a kritikákra, nem hagyom befolyásolni magam, mert ez a film nekem baromira bejött. Minden tekintetben az eddigi legjobb spiderman film, 8/10-et adtam rá, és csak azért nem többet, mert az Amerika Kapitány2 és Galaxis őrzői voltak nálam kilencesek az IMDn-n, és azért attól elmaradt kicsit. De remek film volt szerintem, és végig élveztem.
süti beállítások módosítása