[Supernatural Movies]

[premier] A galaxis őrzői (2014)

2014. augusztus 11. - REMY

Amikor egy előzetes nem csupán csak lenyűgöz, hanem bolonddá és megszállottá változtat, akkor nincs mit tenni. Ott kell lenni az első vetítésen, mert az álmok csak akkor válhatnak valóra, ha végre láthatod azt a filmet, amit már hónapok óta kinéztél magadnak, és ami nem hagy nyugodni. James Gunn legújabb filmje, a Galaxis őrzői olyat mutatott az első képsoraival, kiszivárgott jeleneteivel, amit már nagyon rég óta nem láttunk. Egy blockbustert, ami nem csak egyszerűen jól van összerakva, hanem van saját stílusa, és abból akkor sem enged, ha rászakad az ég.

guardians_of_the_galaxy_wallpaper_1920x1080_by_sachso74-d7ng2pv.jpg

Peter Quill egyik munkája során ellop egy titokzatos gömbszerű valamit. Naivan azt gondolta, hogy ha megszerzi, majd leszállítja az árut, akkor megkapja a kis pénzét, aztán éli tovább az életét. Ekkor tűnik fel Ronan bandája, akik minden erejükkel azon vannak, hogy megszerezzék a gömböt, mert csak azzal tudnak világuralomra törni. Quill bajba kerül, és csak úgy mászhat ki belőle, ha a galaxis legidiótább, legfurcsább élőlényeivel köt szövetséget…

Először is. Semmit, de tényleg semmit nem tudtam a Galaxis őrzőiről egészen addig, amíg be nem jelentette a Marvel, hogy készítenek egy ilyen képregényadaptációt. Mondom oké… biztos jó lesz, mert többnyire eddig is kellemesen szórakoztam a kiadott filmeken, de arra egy cseppet sem számítottam, hogy egy ismeretlen csapat, így levesz majd a lábamról. Gunnék ugyan nem sok újat, sőt igazából semmi újat nem mutatnak a történetmesélés terén, de mégsem érezzük azt, hogy ezt már láttuk, és hogy ez már unalmas lenne. Gunn fogta a legapróbb sablondarabkákat, majd szépen egymásra helyezte, hogy meglegyen az a masszív alap, amire aztán ráöntheti a Galaxis őrzői sajátos stílusát, aminek a segítségével egyeduralkodóvá tudott válni a Marvel filmek között. Stílus. Az, ami ennek a filmnek volt. Az, ami ezt a filmet naggyá és valamilyen szinten egyedivé tette. Míg a Vasember 3-ban a poénok többsége vakvágányra futott, addig itt nem csak, hogy betaláltak, hanem egyenesen kibillentettek a foteledből.

GuardiansOfTheGalaxy.jpg

Szóval az a kijelentés, miszerint ez a legjobb Star Wars film a Star Wars eredeti trilógiája óta, téves. Mert ez a film bármennyire is jó, soha nem válik majd olyan fontos, és filmtörténeti remekművé, mint Lucas akkori filmjei. Viszont, a zsánerében, a Marvel filmes univerzumban előkelelő helyet követel magának, amit még évekig, sőt évtizedekig birtokolni szeretne. Ez meg is lehet neki, mert bátor húzás volt a stúdiótól egy viszonylag ismeretlen (a többségnek biztosan) képregényt, egy sajátos stílusban megfilmesíteni. A kockáztatás bejött, mert a film a blockbusterek terén majdhogynem hibátlan lett, hála a stáb nagyszerű munkájának.

Azonban a legnagyobb kérdés az volt a film előtt, hogy az ötfős társaság, hogyan működik majd együtt, a kamerák előtt. Jól, sőt remekül! A kapcsolatot mindig lehetett érezni közöttük, még akkor is, amikor még ellenségként tekintettek egymásra. Jól megírt, ügyesen megformált karaktereket láthattunk viszont a filmvásznon, akik ráadásul nem fogták vissza magukat, ha egy kis ökörködésről volt szó. Mindegyikőjükben ott volt az a kis ördög, ami arra ösztönözte őket, hogy az egyenes úton is kacskaringózva menjenek végig. Persze mindezt úgy, hogy végig élvezzék azt, amit csinálnak. Mi nézők pedig szakadtunk a röhögéstől, mert régen láthattunk ennyi vérbeli idiótát a kamerák előtt. Bár a szinkron többnyire jó volt, de mégis úgy gondolom, hogy ezt a filmet eredeti hanggal kell megnézni, mert úgy fog teljes erejéből betalálni.

rocket.jpg

Chris Pratték tehát elhozták a nyár, sőt az év, de talán az elmúlt évek legjobb blockbusterét, aminél végre nem csak két-három dolgot lehet kiemelni, hanem igazából mindent. Forgatókönyv, színészek, KARAKTEREK, ellenfelek, ZENE, akciójelenetek (na, jó… azért 1-2 helyen elbírták volna a kevesebb vágást is.) illetve ami a legfontosabb, hogy át tudták lépni a saját árnyékukat a stúdiónál és végre bevállalták a nehezebb utat. Az éltető kritikák tehát nem csak a reklámkampánynak köszönhetőek, hanem annak, hogy ez a film tényleg király lett, úgyhogy irány a mozi, mert aki ezt kihagyja, az az év egyik legnagyobb sikerét fogja kihagyni. Száz szónak is egy a vége. A kritika röviden. I am Groot. 10/10 

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr606595361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.11. 20:37:09

váááá, de messze még a csütörtök. :S

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.11. 20:55:08

@doggfather: Hamar eljön az. :) Ha teheted, akkor feliratosra menjél. ;)

eloi 2014.08.12. 00:45:04

Kerestem az /X/-et (fizetett reklám), de nem találtam.
Azért remélem, a film tényleg nézhető lesz!

zdyzs 2014.08.12. 08:15:36

@eloi: Nézhető, sőt jó. Talán nem annyira mint amennyire a poszt ajnározza, de sokkal jobb mint az átlag. Annak ellenére, hogy minden teljesen kiszámítható, az egész működik. A poénok valóban jók a CGI pedig olyan vizuális orgia, ami már majdnem Avatar-szintű. Kár, hogy a 3D csak utólagos, az lehetett volna egy szinttel jobb.

Gyingizik 2014.08.12. 08:37:41

Le a képregényfilmekkel! Rendes sci-fit akarok, mint a (régi) Emlékmás, Szárnyas fejvadász, Brazil, stb. Vagy stílusos fantasy-űroperettet: SW, Dűne. Esetleg klasszikus kard és varázslat fantasyt (Conan, Willow, Red Sonia stb.) Utálom ezeket a latexruhás-gumibugyis aberráltakat.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.12. 11:05:01

@Gyingizik: Jön az Interstellar. Star Wars filmek is jönnek. Nem is egy.

2014.08.12. 11:13:10

Van benne kötelező szerelmi szál?

(feltételezem, hogy ha van, akkor az a két emberszerű lény között, nem a pasi és a mosómedvepatkánymicsoda közt :) )

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.12. 11:18:56

@HUN_Sector: Annyira elhanyagolható, hogy a film után nem is fogsz emlékezni azokra a másodpercekre.

walter sobchak 2014.08.12. 18:23:18

@doggfather: Dettó, alig várom :).

Szinkronosra megyek, remélem, jó hangokat kaptak a szereplők.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.12. 18:29:22

@walter sobchak: A hangokkal nincs gond, max 1-2 helyen a fordítással.

walter sobchak 2014.08.12. 18:35:03

@REMY: Utána is néztem aztán :D, megjárja-megjárja, bár azt hittem, hogy Bradley Cooper miatt Rajkai Zoltán lesz a mosómedve, Vin Diesel miatt pedig Galambos Péter a fa hangja. Zoe Saldanát pedig Pikali Gerdával szoktam meg. De nem hiszem, hogy ezen múlna :). Csak lenne már itt :D.

cinestar.hu/cikk/a-galaxis-orzoi-ilyen-lesz-a-szinkron

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.12. 18:42:57

@walter sobchak: A Dave Bautista (Drax) – Ifj. Jászai László páros kifejezetten jó ötlet volt.

Nyílméregbéka 2014.08.16. 01:34:37

Az év legjobb blockbustere eddig, és dobogóra került nálam a best ever képregényfilmek képzeletbeli listáján az Avangers és a Sin City mellé. Régen szórakoztam ilyen jól egy filmen, a műlábas poénon két nap óta hangosan felröhögök ha csak eszembe jut :D hiába Marvel képregényről van szó, ez egy igazi sci-fi űrkaladfilm, nem véletlen a párhuzam a SW-al, csak azért nem maximumot kapta nálam, mert az eleje kicsit döcögős volt, de aztán beindultak... 9/10-et nyomtam rá az IMDb-n.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.16. 08:26:25

Ami különösen tetszett így első megnézés után, hogy ez a film tök más, mint a legutolsó marvel film (télkatonája).
ha van gyengesége a marvel filmeknek, hogy mind ugyanarról szól, jön a hős és megmenti a várost/földet. Erre fel a télkatona kémfilmes, katonai korrupciós SHIELD film volt, és ugyan abban az évben jön egy csak az űrben játszódó kalandfilm. Végre. Remélem ez marad a recept és legalább ennyire különbözőek lesznek a marvel filmek.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.16. 10:52:49

@Nyílméregbéka: Na, ennek örülök. :) Nálam a legjobb Marvel film, eddig. Viccen kívül... nem is nagyon akarom már visszakapni Vasemberéket. Nekem Grooték kellenek.

@doggfather: Igen, itt kockáztattak, bejött. Remélem ez azt jelenti majd, hogy a jövőben is fognak kockáztatni, például egy Deadpool filmmel, ami R-rated lesz. Simán lehet az is sikeres, mert az is egyedi lehetne.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.16. 11:22:15

@REMY: a deadpool az x-men világához tartozik, nem a marvelé a filmjoga jelenleg. ;)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.16. 11:33:12

@doggfather: Íjj, tényleg. Akkor viszont nem lesz jó Deadpool film.

Bár, lehet, hogy ebből tanul a többi stúdió is. Ki tudja...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.16. 11:36:38

@REMY: én nem vagyok ebben annyira biztos, az a tesztvideó ami pár hete kijött állítólag sokaknak tetszett a neten, lehet elindulnak arra.

De legalábbis remélem.

Darkhorse 2014.08.16. 19:58:41

megnéztem...nem tetszett!

EGYIKRESEM 2014.08.16. 20:37:41

Nagyon tetszett, de kicsit többet vártam.

Zaldana karakterének a motivációja nagyon halovány, egyszerűen kimondja, és kész. Gondolom a rendezői változatban több lesz ebből, most kivágták.

Szintén bajom volt az űrhajós üldözésesnél, hogy nem lehetett látni, hogy ki kicsoda. Lehetett volna lopni egy teljesen más (szinű) járgányt, hogy az üldözésnél látszódjon valami.

Bori Wó 2014.08.16. 21:31:49

Ez az eredeti hanggal nézni duma egetverő baromság.
Valószínűleg a cikkíró sem érti eredeti nyelven a poénok 80%-át, meg a film szövegének jó részét.
De legalább sznobulhat egy kört.

(Éltem Amerikában, tudok angolul - egész jól, dolgoztam évekig tolmácsként -, szóval nem arról van szó, hogy mivel én nem értem, biztosan más sem.)

theus 2014.08.16. 21:32:51

Nem kell izgulni, a film leginkább semmilyen.
Szépen néz ki, de a történet olyan semmilyen, nem nagyon van a szereplőkért nem lehet izgulni, nem is kell.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.16. 21:43:48

@Bori Wó: Hát ja... biztos véletlen, hogy jobban szeretek angolul filmet nézni, mint magyarul. Nem azt mondom, hogy nem nézek szinkronos filmeket, de ha van lehetőség (itt még nem volt), akkor inkább a feliratos verziót választom. Lehet, hogy nem értem meg az egészet, de mégis jobban szórakozok. Véletlen lenne? De biztos az Oscarra jelölt filmeknél sem dob semmit a színészek játékán az eredeti nyelv. :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.16. 21:44:38

@Bori Wó: Ja és igen... olyan jól hangzott, hogy Űr-Lord és Mordály.

Nyílméregbéka 2014.08.16. 22:13:20

@REMY: Az űrlord valóban kicsit sutának hat, de nem volt zavaró, mert a szituáció is olyan suta volt, hogy csak ő maga nevezte így magát, a Mordály meg szerintem kifejezetten ötletes átnevezés, sokkal jobb mint mondjuk ha a "rakéta" név lett volna, vagy hagyják a "rakit" eredetit. Nekem nem volt bajom a szinkronnal, sem a hangokkal...
Azért a gyüjteményembe biztos eredeti hanggal kerül.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.16. 22:25:49

@Nyílméregbéka: "Bár a szinkron többnyire jó volt"

Nem volt bajom vele, de akit nem tántorít el a felirat, az inkább azzal nézze. Szerintem. Amint lehet újrázni is fogom eredeti hanggal.

a klan 2014.08.16. 22:51:42

kicsit kusza de egesz nezheto

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.17. 08:39:47

@Bori Wó: de ha te érted, akkor miért ne érthetné más is?

Zsíros Bunci 2014.08.17. 14:21:54

még mindig ezzel a takonyszarral vannak tele a mozi-kötődésű internetoldalak?

Zsíros Bunci 2014.08.17. 14:40:55

@REMY: Hihetetlenül. Pontosabban: hihetetlenül felkúrt. Gondoltam adok neki egy esélyt, mert nagyon istenítették, bár már a trailer is olyan volt, hogy az én pofám égett tőle, annyira béna volt. És mit ád az ég, büdös életben nem tettem ilyet, de erről fogtam magam és kimentem a moziból úgy a film első 20 percében.

Zsíros Bunci 2014.08.17. 14:41:22

@REMY: Ja amúgy ne vegyétek magatokra, jó írások vannak ezen a blogon, szoktam is olvasni, engem csak a film kúrt fel.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.17. 14:48:13

@Zsíros Bunci: Nyilván ízlések és pofonok. Nincs is ezzel gond. Viszont azt nem tudom megérteni, hogy miért megy ki valaki a moziból X idő után. Persze lehet csak én vagyok így vele, de ha már kifizettem a mozijegy árát, akkor végigülöm akkor is, ha szar a film. Mert a végén lehet, hogy kellemesen fogsz csalódni. Egyik esettel pénzt dobsz ki az ablakon, a másikkal pedig max 2 órát.

Zsíros Bunci 2014.08.17. 14:50:42

@REMY: Igen, ízlések és pofonok. Én se gondoltam volna, hogy kimegyek, de hihetetlenül irritált az egész. Igazából haveri nyüstölésre mentem a filmre, szóval meg se történt volna a kimenés, ha nem hívnak el, mert nyilván el se mentem volna.

abraxas 2014.08.17. 19:49:07

Mennyivel jobban hangzik ez:
Én vagyok Tönk.
Régóta fordítják így, kár volt kihagyni.

Nyílméregbéka 2014.08.17. 23:25:45

@REMY: Felesleges az ilyen kommentekre válaszolni, mind ketten tudjuk, hogy szinte biztos nem ment ki a filmről, minden sikeres, sokak által kedvelt filmhez jönnek előbb-utobb azok akik azt gondolják, attól leszenek autonom személyiségek, egyéniségek a nagy "birka tömegben", ha lehetőleg minnél jobban eltúlozva, lehúzzák az adott filmet... Meglehetősen nehéz komolyan venni az ilyen kommentet. :D

VORiAND 2014.08.18. 11:18:14

Én sem igazán értem, hogy miért van sok ember elszállva ettől a filmtől, szerintem is emészthetetlen lett. Viszont valószínűleg magával az alapanyaggal van a probléma (számomra), mert a filmes kivitelezés nagyon látványos volt, csak sz@rból azért nehéz várat építeni... A filmes kidolgozás 10/8, az alapanyag 10/2, így részemről 10/5.

SPOILERES LEHET
Míg eddig a Marvel filmek/képregények-világa igyekeztek legalább a realitás látszatát fenntartani, itt konkrétan nem is érdekelte őket, hogy a legalapvetőbb dolgokat tisztázzák. Az univerzum többi lakójának kidolgozása konkrétan semmilyen. Fogták és befestették a már létező emberi lényeket kékre, pirosra és sárgára. Ez aztán a kidolgozutt unverzum sokszínű létformákkal... Mert mindenki humanoid és mindenhol van ugye oxigén és természetesen angolt beszélnek. Hát, azért na... Ha már Star Wars-hoz hasonlítják ezt a filmet, akkor azért jegyezzük meg, hogy Lucas bácsi igen komolyan kidolgozta ezt, ettől lett olyan hiteles és élvezhető az a film. Ezek hiánya miatt viszont ez az alkotás számomra egy 10 éveseknek szóló mese lett.

A fő karakterek közül egyedül Peter van felépítve, a többiek szimplán csak oda vannak mellé dobva, pár mondatból kéne őket megismerni, motivációjukkal azonosulni. Nekem nem sikerült. Drax-ot kifejezetten feleslegesnek éreztem, az egyetlen potenciál Groot-ban volt, akit pedig keveset szerepeltettek.

Howard a kacsa meg, ha poén akart lenni, akkor annak nagyon rossz lett, ha meg komolyan gondolták, akkor még inkább. Itt valószínűleg megint az alapanyaggal van bajom, mert tudom, hogy sok éve része a Marvel univerzumnak, de ő szerintem az egésznek többet árt, mint használ... Komolytalanná teszi az egészet. Vagy most én akarom túl komolyan venni ezt a képregényes univerzumot? o.O

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.08.18. 11:42:17

@VORiAND: Te akartad ezt a filmet túl komolyan venni. Szerintem. Amúgy érdekes. Sokszor meg az a baja az embereknek, hogy újra, meg újra fel van vezetve XY történet, és nem halad a film, mert az egész első rész egy nagy felvezetés.

Szerintem amúgy nem volt gond a karakterek bemutatásával. Tény, nem egy Man of Steel vagy Batman: Begins, de a két órát sikerült úgy feltölteni, hogy volt bemutató rész, és volt akció.

tumi 2014.08.18. 11:44:12

Szuper film volt. Az eddigi legjobb Marvel film. A szinkron se volt rossz, bár a Mordály nevet még mindig nem tudtam megkedvelni.

VORiAND 2014.08.18. 12:17:52

@REMY: Lehet, sőt biztos. A képregényben is annyi a többi faj, hogy emberi külső más színnel? Számotokra nem lesz ez miatt gagyi hatása az egésznek?

Az a baj, hogy most már nem értem kik is a Marvel filmek célközönsége... Mert amíg a Vasember, Amerika Kapitány, Hulk filmek engem teljesen lekötöttek (közel 30 évesen), ez nem tudott, mert folyton úgy éreztem, hogy ez inkább egy 10-12 évesnek szóló tiri-tarka mese.

Nyílméregbéka 2014.08.18. 13:44:46

Az IMDb-n folyamatosan meg felfelé a film ratinge ahogy nő a szavazók száma, most éppen 8,7-en áll a kezdeti 8,5-höz képest, pedig inkább csökkeni szoktak a kezdeti lelkesedés után. Ez elég ritka, utoljára a Gravitynél emlékszem ilyenre...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.11.11. 16:02:03

Miért akarják egyesek teljesen tönkretenni szellemileg az emberiséget? Mi hasznuk lesz ebből hosszú távon?
Miért kell bugyutaságokkal etetni a nézőket?
süti beállítások módosítása