[Supernatural Movies]

[kritika] Perzsia hercege - Az idő homokja (2010)

2014. október 10. - REMY

A legtöbb gamer ismeri a Prince of Persia játékokat, még akkor is, ha nem játszottak a széria egyik részével sem. Egy nagy múltú, egészen 1989-ig visszanyúló franchise-ról beszélünk, ami meghódította a videojátékokat, illetve a számítógépeket. A 2010-es esztendőben azonban megpróbálták a filmvászonra is megálmodni a Herceg történetét, amit hellyel-közzel sikerült is az alkotóknak.

prince.jpg

A perzsa király örökbe fogadja Dastant, a bátor utcagyereket. Miután felnő, kiváló harcos és herceg lesz belőle. A perzsák megtámadják Alamut szent városát és térdre kényszerítik az ott élő Tamina hercegnőt. A siker után hatalmas ünnepséget rendeznek, ahol Dastan egy szörnyű árulás áldozata lesz. Úgy állítják be, mint aki megölte a perzsa királyt. Az ifjú hercegnek menekülnie kell…

Emlékszem még anno a fehér ruhás, 2D-s PoP játékra, amit soha nem tudtam kijátszani, mert iszonyú nehéz volt. Ezután egy ideig hagytam is az egész szériát, majd amint lehetett, a két legújabb epizódot gyorsan ki is toltam. Sosem voltam PoP rajongó, de valamiért mégis szerettem a Herceg történetét, így a Jake Gyllenhaal főszereplésével készült mozifilmet sem hagyhattam ki. A 2011-es esztendőben meg is lestem, majd mosolyogva keltem fel a fotelemből, mert kellemesen csalódtam. 

Nem várt pozitív élménnyel gazdagodtam, ugyanis a játékadaptációk az esetek többségében csúfos végeredménnyel zárnak, így mindig van egy kis félnivaló, amikor bejelentenek egy újabb projektet, pláne, ha egy híres játékról van szó. Azonban Mike Newell, ha nem is egy korszakalkotó fantasy filmet alkotott, de képes volt arra, hogy a filmjét élvezhetően tálalja. Egyrészt jól castingoltak, ami már alapból plusz pont egy alkotásnál. Külön-külön nem térnék ki a szereplőkre, de annyit mindenképpen megemlítenék, hogy Jake Gyllenhaal fantasztikus választás volt Dastan szerepére. Illett rá a karakter, ráadásul jól is játszotta. Másrészt pedig hangulatosra és látványosra sikerült megalkotni a Prince of Persia mozifilmet. Igaz, nem kellett Avatar szintű látványvilágot megalkotnia a stábnak, de sikerült ötletesre készíteni a harcokat, illetve a helyszíneket. Azonban az viszont egy kicsit hiányzott, hogy a PoP játékokból ismert falon való futást nem nagyon erőltették. Ez egy kis hiányérzetet hagyott maga után, de a végeredmény ezzel együtt is értékelhető lett.

A történet nem egy öt csillagos, ezer fordulattal tarkított valami, de mégse érzi azt az ember, hogy kevés, vagy, hogy gyenge lenne. Elfogadható, és ez ebben a kissé felhígított, kissé egyszerű, de nagyszerű tálalásba jól beleilleszkedett.

prince2.jpg

A Prince of Persia film nem helyezte új szintre a játékadaptációkat, nem lehet klasszikusnak nevezni, mert ahhoz nem volt elég bátor, és nem volt elég ütős, de mégis élvezhető, így összességében nem tudok rá haragudni. Akár többször is elő lehet venni, úgyhogy a végső pontszám legyen… 6,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr616762275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.10.10. 10:37:26

még egy ilyen sótlan kalandfilmet keresve is nehéz találni. Se a főhős, se a nője, se a gonosz szinte semmit se sikerült eltalálni benne. :S

Túrós (törölt) 2014.10.10. 13:51:55

@doggfather: miért amúgy melyik videójáték->film lett eltalálva eddig?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.10.10. 15:46:10

@Túrós: Erre én is kíváncsi vagyok, vajon mi a legjobb videójáték-adaptáció film? Az nem számít, ha minél több szereplőt belerakunk, csak hogy ott legyenek :D
süti beállítások módosítása