[Supernatural Movies]

[sorozat] Gotham - 1. évad

2015. május 08. - REMY

Miután a FOX is becsatlakozott a képregényes őrületbe, azt gondolná az ember, hogy akkor ebből biztos valami jó fog kisülni. A pilot írásomnál meg is említettem, hogy van potenciál James Gordon sorozatában, ám a kezdeti lelkesedésem sajnos alábbhagyott a színtelen-szagtalan epizódok után, és bár továbbra is érdekelt a karakterek kalandos útja, az évadzáró után mégis keserű szájízzel tudtam felkelni a monitor elől. Többet, sokkal többet vártam a FOX-tól.

gotham2_1.jpg

Az elején még úgy tűnt, hogy a puhatolózás majd egy hatalmas végjátékot, a szezon közepén valami óriási csavart, vagy bármiféle olyat fog eredményezni, ami majd új szintre emeli a sorozatot. A részek teltek, a színvonal nem változott, és az egész széria átment egy monoton zsaru vs bűnözők kalandozásba. Olykor-olykor ugyan az ismert karaktereknek – mint például a fiatal Joker feltűnése – voltak olyan megvillanásaik, amik újra színt tudtak vinni az alkotásba. Azonban hiába az élvezhető Nygma átalakulás (Az utolsó másodpercei konkrétan zseniálisak voltak!), hiába a zseniális Joker feltűnés, hiába szórakoztató a fiatal Bruce fejlődése és hiába jelent csúcspontot Pingvin, az olyan szálak, mint amilyen Fish Mooneyé vagy Barbara Keané volt, kegyetlenül le tudták rombolni az addig felépített várat. Barbaráé egész egyszerűen gyenge és erőltetett, míg Mooneyé szimplán idegesítő és élvezhetetlen volt. (Épp ezért remélem, hogy utóbbi kiiktatása végleges, és a 2. évadban nem fog visszatérni, hogy tovább rontsa a gothami levegőt…)

Maga James Gordon jellemfejlődése is megérne egy misét, de sajnos hiába alakultak jól az ő dolgai is (Harveyval karöltve), az írók hozzá nem értésének hála sajnos igencsak sótlan lett a felemelkedésének végjátéka. (itt talán megemlíthetném Selina Kyle-t is, mert a remektől egészen a katasztrofális szintig hullámzott a teljesítménye.) Ettől függetlenül természetesen megvolt a maga varázsa a Gotham-nek, mert a készítők a hangulatkeltésnél dicséretesen kitettek magukért. Szóval igen, az első évad valamilyen szinten felemásra sikeredett, mert hol jobb, hol rosszabb periódusokat tudott felmutatni, mind a rendezés, mind pedig a forgatókönyv. A kérdés tehát adott. Érdemes-e belekezdeni a második évadba, érdemes-e tovább nézni azt, ahogy a hírhedt gonoszok gonosszá és híressé válnak. Én úgy gondolom, ha valaki eljutott az utolsó epizódig, (ráadásul meg tudta emészteni, hogy az egész sorozat leggyengébb része az évadzáró volt) akkor igenis folytatni kell, mert a jövőben nem csak, hogy elhagyják a heti ügyeket, de fontos szerepet fog kapni Joker is! Mr. Freeze, Mad Hatter és Clayface feltűnése pedig csak hab lesz a tortán.

gotham1_1.jpg

Mindenekelőtt szeretném azt látni, hogy az írók javulnak majd a következő szezonra, mert nem hiszem, hogy még egy ilyen lapos évadot ki fog bírni a Gotham. A potenciál ott van a sorozatban, épp ezért több kell az eddig látottaknál! Én szurkolok, mert a hibái ellenére is élveztem a történéseket. 6,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr587440180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kreff03 2015.05.09. 09:59:01

én a 10. rész környékén már nagyon beleuntam, azóta se folytattam, nagyon sok a 22 rész sztem ehhez a koncepcióhoz.

Nyílméregbéka 2015.05.09. 18:19:49

A negyedik rész után kaszáltam, mert valahogy nem láttam benne, hogy olyan irányba menne a sorozat ami nekem tetszene, van-e benne egyáltalan olyasmi, ami miatt végignézném. (Édekes, hogy SHIELD az első évadban, a jóval gyengébb kezdettel is meg tudott tartani, és végül meg is szolgalta a belefektetett bizalmat egy baromi erős végjatékkal...)
A Flesh kaszán is gondolkodom, ott is a negyedik résznél jegeltem, de azért nem hagytam abba a letöltését, tartogatom. A Constantine két rész után ment a levesbe. Már csak a Green Arrow maradt talpon a DC fronton, de azt is megszokásból nézem már, miközben a Marvell megint robbantott a Derdevillell. Pedig azt hittem legalább a sorozatoknál odaver a DC.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.05.09. 18:42:01

@Nyílméregbéka: Flash pedig nagyon erős lett. Persze nem több egy popcorn sorozatnál, de nagyszerű végjátékot produkál. A CW kitesz magáért a Flashnél. :) Arrow-t már veri. :)

L. J. Wesley 2015.05.10. 01:34:51

A Gotham valóban felemás lett, de azért végig lehet nézni. Az Arrow az évad végére nagyon belehúzott, a Flash meg a kezdeti tapogatózás után brutálisan beindult, a kedvencem lett, nálam a Daredevilt is veri

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.06.03. 21:08:30

végre én is pótoltam. Így napi 2 résszel egész jó volt, de heti 1 kevés lett volna.
süti beállítások módosítása