[Supernatural Movies]

Assassin's Creed

2016. július 23. - REMY

2007-ben hatalmasat durrant az Ubisoft nagy dobása, az Assassin’s Creed nevet viselő akció-kaland játék, ami nem csak történetben mutatott egyediséget, de grafikailag is az élmezőnyt képviselte a játékok között. Altaïr Ibn-La'Ahad története a Szentföldön a XII. században, meglehetősen pofásra sikeredett, azonban az évek múlásával, az új AC játékok megjelenésével, a franchise indító játék csupán csak egy puzzle darab lett a nagy egészből, ugyanis még mindig nem minden arany, ami fénylik.

ac3.jpg

Kezdetben a jövőben találjuk magunkat, ahol Altaïr leszármazottja, Desmond bőrébe bújunk annak érdekében, hogy egy Animus gép segítségével előbányásszuk az agyunk legmélyebb bugyraiból Altaïr történetét, hogy leszámoljunk egy kegyetlen társasággal, akik meg akarják hódítani a Földet. 9 személyt kell likvidálnunk a terv megvalósulása előtt, hogy a végén mi győzedelmeskedjünk a gonosz felett és legyen jövője az emberiségnek…

ac1_1.jpg

Bár jól hangzik, hogy kilenc kis boss-t kell semlegesítenünk a kalandok során, azonban mégis ez a jól csengő történet tette elképesztően repetitívvé az egész játékmenetet. Ugyanis az AC első megjelenése kis túlzással rém unalmas. A történet nagyjából egy bő fél órás játékmenetet ismételget folyamatosan, amivel azt érte el, hogy a harmadik lemészárolt kisfőnök után már csak nyűg lett a hátunkon a kalandozás. Mindezek mellett pedig a küldetések is egy rövid, jól bejáratott sablonra épültek, hiszen a kihallgatás, célszemély leverése, majd a fő célpont semlegesítése is mindig feltűntek az adott városban. Ráadásul a fejlesztők annyira leegyszerűsítették a küldetések menetét, hogy még módunkban sem állt önállóan levezényelni az adott missziót. Ugyanis, amikor a térkép jelzett, nekünk ki volt adva az utasítás; Ülj le, hallgasd ki a célszemélyt, kövessed a háztetőkön, rabold ki, stb. Mindeközben persze már rég felfedezhettük a hangulatos helyszíneket, - mint például Jeruzsálemet, Damaszkuszt, stb – a kilátókat, illetve a látványos kardozásokat az utcákon. A készítők persze próbálták menteni az egysíkú kalandozást, de az utcákon lévő rosszfiúk leverése az ártatlan emberek védelme érdekében, illetve a városok közötti utazgatások egy fáradhatatlan paripával, valamint a lopakodós gyilkolások sem tudták igazán felpörgetni azt a cselekményt.

Ugyanakkor hiába az önismétlő kalandozás, a történet mégis rendkívül eredeti. Maga a tudat, hogy a jövőben vagyunk, de mégis egy gép segítségével vissza tudunk „utazni” a múltba, hihetetlen érdekessé varázsolta az alaptörténetet. Azt a történetet, amit a repetitív játékmenet sem tudott teljesen tönkretenni, hiszen azt a varázst, amivel a készítők megáldották a játékot, sikerült a lehető legjobban kimaxolni. Hangulatra parádés, látványra (2007-hez képest) szinte tökéletes lett a játék, ami egy kicsit, ha döcögősen is, de elindította az AC franchise útját a játékiparban.

ac2_1.jpg

Ennek pedig lehet örülni, hiszen a sok kihagyott ziccer után a folytatásban már megtalálta az Ubisoft a számításait, így olyan szinten megemelték a játékok minőségét, hogy egy rossz szavunk sem lehetett. És hát ugyebár, minden kezdet nehéz… 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr148837954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Creativ3Form 2016.07.27. 21:09:29

Én annó nagyon vártam (emlékszem még gépet is újítottam miatta) de a kezdeti lelkesedésem nagyon hamar elhalt. Ahogy írtad, unalmassá, önismétlödővé váló próbálkozás lett. Éppen ezért nem is vártam túlzottan a 2. észt, még a trailerek után se, ám ennek ellenére a kedvenc részem lett. :-D A mai napig nem tudta nálam egyik se felülmúlni, pedig az Unityt leszámítva, az összes részt szeretem.

Spectroli 2016.09.25. 18:57:52

Én még a, monoton játékmenet ellenére is bírtam. Az egyetlen rész, amit nem szeretek a sorozatban az a Unity (gondolom érthető miért).

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2016.09.25. 21:01:55

@Spectroli: Érthető. Amúgy a Revelations egy kicsit felhúzta utólag Altair történetét, de így is egy kihagyott ziccernek tartom. Kár érte...
süti beállítások módosítása