[Supernatural Movies]

Igazság Ligája – Háború

2014. január 24. - REMY

Oké… most már kijelenthető, hogy Jay Oliva a képregényrajzfilmek koronázatlan királya! De miért is?! Hát azért, mert egészen elképesztő, amit a 2012-es Batman – A sötét lovag visszatér óta művel. Egyrészt azzal a két részes rajzfilmmel megalkotta a DC Comics/Warner legjobb darabját, másrészt a tavalyi évben megmutatta, hogy nem csak egyfilmes rendező, hiszen létrehozta a Flashpoint paradoxont is, ami szintén egy elsőosztályú alkotás. De ő úgy látszik nem elégedett meg ezzel, és tovább szeretné folytatni a hadjáratát, mely a szuperhősök mennyországába vezet. Az utat ismeri, és esze ágában sincs letérni róla!

war_1.jpg

Gotham, Metropolis, Central City, stb… mi a közös bennük? Az, hogy mindegyiknek van egy hőse, aki megvédi a város lakóit. Ez szép és jó, hiszen nem mindennapi dolgokat tudnak művelni a hősök, de mi a helyzet akkor, ha egy másik világból jön az ellenfél, és nem elégszik meg 1-1 város elfoglalásával? Mi történik akkor, ha neki az egész Föld és annak lakó kellenek? Egyszerű a válasz. Működj csapatként!

Oliva most nem a dolgok közepébe csapott bele, hanem megpróbálta az elejét megfogni, azaz felvezetni az Igazság Ligáját. Az alapanyag a New 52 Justice League volume 1: Origin című sztoritól származik, ami által szemtanúi lehetünk Superman, Batman, Wonder Woman, Zöld Lámpás, Shazam, Flash, és Cyborg kalandjának. Mi több, utóbbi eredetsztoriját is megkapjuk, amit véleményem szerint meglehetősen pofásan mutattak be nekünk. Ugyanakkor Cyborg története csak az egyik szelet pozitívum a nagy egészből.

Az Igazság Ligája – Háború csakúgy, mint a már említett 2 (3) rajzfilm, kiemelkedően jó történetvezetéssel rendelkezik. A 80 perces játékidőt úgy töltötték fel, hogy mind az akciók, a poénok, a drámázás is maximum fordulatszámon pörögjenek, és ezáltal egy pillanatra se tudjuk levenni a szemünket a képernyőről. A poénokat ráadásul olyan jól eltalálták, hogy több vígjáték is megirigyelhetné azokat. Viszont fontos megjegyezni, hogy nem esik túlzásokba, mert azért akárhogy is nézzük a háttérben zajló események elégé súlyosak, és komolyak, hiszen mégis csak a Föld élete forog kockán.

A legnagyobb hiba az efféle rajzfilmeknél a végjátéknál szokott bekövetkezni, amikor a kapkodás, és az összecsapott munka válik úrrák, hiszen a dolgozók rájönnek, hogy itt a játékidő általában nem több mint 70-80 perc. Oliva ezt is jól oldotta meg, annak ellenére is, hogy több szálon futtatta a végjátékot. Darkseid szála, Batman és Superman szála, és nem mellesleg a csapattá alakulás jellemezte az utolsó fél órát.

war2.jpg

Végül tehát én úgy gondolom, hogy ismét szemtanúi lehettünk egy nagyszerű DC szuperhősös rajzfilmnek, ami minden elemében kitűnően teljesített. Most már csak az a kérdés, hogy az idő mennyire szépíti meg ezt az élményt, és végül mennyi is lesz a végső pontszám. Én nem igazán tudok belekötni, mert valahogy így kell kinéznie egy rajzfilmnek, de jelenleg még csak 8/10, aztán majd kiderül…

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr65778580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikuyome 2014.01.24. 16:12:59

Most kb. 20 perce végeztem a flashpoint paradoxonnal, ha hozza annak a színvonalát akkor ütni fog számomra. Az az igazság, hogy ezek az amerikai rajzfilmek nem nagyon tetszenek, pedig láttam az összes dc comics rajzfilmet, de ez kivétel, ez bejött, a többi szerintem közepes. Animéket sokkal jobbnak tartom, bár elég sok gyenge cuccot tolnak ki mostanában a japók is.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 16:19:22

@Nikuyome: Jay Oliva elmúlt 4 rajzfilmje nagyon magas színvonalat képvisel. Ha a Flashpoint tetszett, akkor a többinek is adj esélyt.

Az animékkel nem hasonlítanám össze, mert teljesen más világ a kettő. Dragon Ball a kedvencem, de sose próbálom összehasonlítani ezekkel a képregényes rajzfilmekkel.

Nyílméregbéka 2014.01.24. 16:20:21

Az HBO- szoktam én nézni ezeket a DC rajzfilmeket, de ezt még nem adták. Remélem majd később lessz, mert kíváncsivá tettél...

"A A legnagyobb hiba az efféle rajzfilmeknél a végjátéknál szokott bekövetkezni, amikor a kapkodás, és az összecsapott munka válik úrrák, hiszen a dolgozók rájönnek, hogy itt a játékidő általában nem több mint 70-80 perc."

Azért ez a dolog nem így működik!:) Dolgoztam rajzfilmen, mielőtt egyáltalán az első fázisrajzok elkészülnek, már pontosan, másodpercre tudják a játékidőt, minden képkocka meg van tervezve, és a hangok is fel vannak véve, hogy a szájmozgást is rárajzolják a karakterekre. Nem közben jönnek rá, hogy "jajj, lassan itt a vége, hozzunk össze valamit, kapkodjunk!" :)

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 16:30:10

@Nyílméregbéka: Hivatalosan még meg se jelent, mert februárban kéne jönnie. Azonban itthon még DVD megjelenés sem biztos ebből. Így, mivel pár napja elérhető, úgy gondoltam felesleges tovább várni vele.

Értem persze, amit írsz, és nyilván így van, de mégis olyan hatást kelt sokszor, mintha közben jönnének rá erre-arra, és ezért lesz összecsapott a vége.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 16:30:40

@Nyílméregbéka: Egy kicsit talán rosszul fejeztem ki magam. :)

Nyílméregbéka 2014.01.24. 16:42:49

@REMY: Lehet, hogy olyan hatást kelt, de a klasszikus animaciónál ez nem nagyon lehetséges. Túl sok emberhez, rajzolóhoz, animátorhoz van kiszervezve a munka, ez csak úgy működik, ha minden meg van előre tervezve, kockáról kockára. Egy rajzoló, van hogy csak egy karakterrel dolgozik, de a mozgás fázisokat lehet, hogy egy másik városban, egy másik rajzoló készíti hozzá. Aztán persze a végén a vágóasztalon alakul ki a végső verzió...

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 16:55:31

@Nyílméregbéka: Egyszer megnéznék egy ilyen folyamatot. Biztos érdekes lehet. :)

Nikuyome 2014.01.24. 17:54:36

@REMY: A dragon ballnál vannak 100x színvonalasabb animék, nem a középszerűekhez kéne hasonlítani. Láttam a sötét lovag visszatértet is, nem ámultam el. Mivel az első része nem nagyon tetszett, ezért nem néztem meg a második részét.

Nikuyome 2014.01.24. 17:56:38

Bocs nem hasonlítod, ezt elnéztem, de a dragon ball nagyon középszerű.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 18:12:48

@Nikuyome: Mai napig bármikor előveszem, éj jobban élvezem mint bármelyik filmet/rajzfilmet. A Dragon ball egy csoda :D

Amúgy a sötét lovag visszatér 2. része jobb egy kicsivel, mint az első.

h3x0r007 2014.01.24. 18:46:00

@Nikuyome: "A dragon ballnál vannak 100x színvonalasabb animék, nem a középszerűekhez kéne hasonlítani."

peldaul? tenyleg erdekel

Nikuyome 2014.01.24. 19:20:04

Nem szedem műfajokra, csak így ömlesztve párat, 542 animét láttam, legalábbis ennyit jelöltem be az adatbázisomban. Most ezek jutnak eszembe: Wolf Children, Miyazaki művei, Satoshi Kon egy-két műve, Shinkai Makoto alkotásai, Monster, Legend of galactic heroes, Mushishi, Ano Hana, Gundam, Macross, Twelve kingdoms, Golden boy, Berserk ( 97-es, nem a szar új), Initial D, Beck, Hikaru no go stb..... Még az agyonsztárolt Death Note is jobb. Egyébként én is szeretem a dragon ball-t, szép emlékek fűznek hozzá, általánosban néztem, viszont amióta több mint 500 animét láttam azóta nálam csak a középmezőnyben versenyez gyermekkorom legnagyobb kedvence.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.24. 19:50:02

@Nikuyome: Mi a véleményed a Final Fantasy VII - Advent Childrenről? Én nagyon szeretem, szerintem valamikor írok is róla majd.

Nikuyome 2014.01.24. 20:15:34

Majd elolvasom, bár nem az én világom az FF. Lehet ha játszottam volna a játékokkal akkor fanboy lennék, sajnos nekem nem tetszett. Az is lehet, hogy a rajzolás miatt nem jött be mert ha minden igaz az egész cgi, amit én nem szeretek. Lehet a történet jó, csak a látvány nem tetszett, sok évvel ezelőtt láttam, lehet meg kéne néznem újból, hogy véleményt alkothassak róla. Mozikból nekem az evangelion, akira, gits, mononoke, vampire hunter d, whisper of the heart, ninja scroll, millenium actress, sword of the stranger ilyesmik tetszenek, de van még nagyon sok jó mozi.

Nikuyome 2014.01.25. 00:33:21

A flashpoint paradoxon jobb volt, Darkseid már elég sokszor föltűnt, számomra egy kicsit "elhasznált főgonosz". Nem volt akkora meglepetés, de korrekt iparosmunka.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.25. 00:42:04

@Nikuyome: Doomsdayt is eltudtam volna képzelni benne.

Én abban reménykedem, hogy a JL filmben majd Darkseid lesz a főgonosz. Mi több... már a Batman vs Superman végén utaljanak rá, hogy ezáltal is elősegítsék a liga megalakulását.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.27. 21:09:26

megnéztem ezt is végre és nekem jobban tetszett, mint a flashpoint. :D

SlyZ 2014.07.01. 11:44:48

Unalmas szar. A Flashpoint után hatalmas csalódás...

10/3

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.07.01. 12:07:49

@SlyZ: Mondjuk az nagyon magasra tette a lécet. Ha ahhoz viszonyítjuk a megjelenő rajzfilmeket, akkor sokban fogunk csalódni.

SlyZ 2014.07.01. 15:10:23

@REMY: Nem léc kérdése az, hogy nem találok szórakoztatónak egy olyan filmet amiben a karakterek szánalmasan vannak megírva és az akció abban merül ki, hogy Darkseid a város felett lebeg fél óráig...és kb. így ennyi...
süti beállítások módosítása