[Supernatural Movies]

[kritika] A falu (2004)

2014. szeptember 26. - csaky000

A múltkor, az Ember gyermeke kritikám kapcsán fejtegettem azt, hogy kinek mennyire lehet szerencséje, vagy éppen tehetsége ahhoz, hogy mesterművet alkosson. Nos, M. Night Shyamalan-ról annyit, hogy ő bizony, mint a tények is bizonyítják, egyslágeres előadó volt, aki még mindig abból él, hogy valamilyen csoda folytán a Hatodik érzék kiváló film lett. Azóta készíti az egyre gyatrább minőségű filmjeit, mostanában viszont már a producerek is rájöhettek, hogy jobban járnak, ha inkább megrendelésre készíttetik vele a filmeket, így kisebb az égés, mintha a forgatókönyv írásában is részt vesz. A Hatodik érzék után úgy robbant be a köztudatba, hogy végre, itt egy rendező, akinek vannak eredeti ötletei, és tisztességesen ki is tudja dolgozni. Valószínűleg Shyamalan úr is megrészegülhetett ettől a hirtelen jött sikertől, és elképzelte, hogy ő tényleg egy világi nagy tehetség, akinek innentől kezdve KÖTELESSÉGE a Föld lakosságát sekélyes mondanivalójú filmekkel traktálnia, amikben mindig van valami csavaros(nak szánt) befejezés. Jöttek is szép sorban a „mesterművek”, a Sebezhetetlen, amiből bevallom, bennem semmi nem maradt meg, a Jelek, aminek a jól felépített cselekmény ellenére sikerült egy olyan vállalhatatlan véget varázsolni, hogy azóta is besírok, ha rágondolok (most komolyan, ha ti a vízre lennétek allergiásak, egy olyan bolygóra jönnétek hódítani, aminek 70%-a víz?)! Aztán 2003 környékén Belzebub éppen kilátogatott a Pokolból, és ha már erre járt, gondolta besegít ennek a derék indiai fiatalembernek filmet készíteni, mert úgyis megcsappant odalent az öngyilkosok száma, ez lett a Falu című „remek”.

falu1.jpg

Előrebocsájtom, ez a kritika nagyban vesézni fogja a csavarokat, történeti gócpontokat, így aki háklis az ilyesmire, az kérem most hagyja el a süllyedő hajót! Felpillantottam továbbá a Port.hu-ra, az Imdb-re és a Metascore-ra, mint ilyenkor szoktam, meglesni mi is a véleménye másnak erről a műről, és megdöbbenve láttam, hogy a hazai közönség szinte zabálja ezt a filmet. Odáig merészkedett egy-egy kommentelő, hogy annyira dicséri a filmet, hogy tényleg elgondolkodtam magamon, hogy valóban én vagyok ennyire sekélyes, hogy nem fogom fel a filmnek a zsenialitását? De bizony rá kellett jöjjek, hogy értem én mit akar, az alapötlet tetszett is, de a hatás olyan volt, mintha Fekete Pákó szavalná a Nemzeti dalt, és közben Kiszel Tünde táncolna rá. Egy nagyon komoly alapmű öt éves gyermek színvonalán történő elmesélése, indokolatlan kicsapongásokkal.

A történet lényegében egy 100-150 évvel ezelőtti falu lakóit mutatja be. A falu irányítói a Vének, akik mint kiderül alapították a helyet, de az igazi főszereplők a gyermekeik, név szerint Lucius Hunt (Joaquin Phoenix) a csendes, magának való fiú, Ivy Walker (Bryce Dallas Howard) a vak lány és Noah Percy (Adrien Brody) a félkegyelmű. Ők hárman barátok, de Lucius és Ivy titkon szerelmesek egymásba, ám hogy bonyolítsuk a képet Noah is hasonló érzéseket táplál a lány iránt. Folyamatosan szóba kerül egyébként a Város, amitől a Vének óvnak mindenkit, mint a tűztől, továbbá nem tanácsos az erdőben kóricálni, mert titokzatos szörnyek lakják, akik nem szeretik a betévedő látogatókat. Ugyanakkor ezeknek „akikről nem beszélünk” van ám egy színük is, ami a falu lakói számára tiltott, így a pirosat tűzzel-vassal irtani kell, mert az bizony vonzza az erdő fura lakóit, ámbár ez még mindig nem elég, néha látogatást is tesznek a közösség területén, ilyenkor ajánlott elbújni előlük. Történik azonban egy bűntény, ami miatt a sajnálatos esemény miatt Ivy vállalja a nehéz terhet, és az erdőn keresztül a városba indul gyógyszerért.

falu4.jpg

No, ha ezt így elolvassuk, nem hangzik olyan vészesen, sőt! Ez a legnagyobb bánatom, hogy benne van egy komoly, mély mondanivaló ígérete, ami bizony úgy is marad! Mi is a problémám vele? Lássuk csak!

Szegény Shyamalan komoly gondban lehetett, amikor forgatta ezt a filmet. Vajon csináljon egy misztikus thrillert (aminek egyébként feltűntetik a filmet, de megnyugtatok mindenkit, nem az)? Készítsen egy tanmesét a modern nagyváros lélekölő hatásáról? Alkosson történetet a szerelem/szeretet erejéről és a mindent legyőző bátorságról? Vagy hagyja a picsába az egészet, gyúrja össze az egészet egy nagy masszává, és felöklendezi nekünk, hadd csipegessük, mint a tyúkok a taknyot! A sztori arra van kihegyezve, hogy egy nagyobb baráti társaság megunta a modern lélekölő mivoltát, ahol gyilkolnak, rabolnak, csalnak, lopnak, hazudnak az emberek, és 25-30 éve fogták magukat, és eltűntek a világ szeme elől egy olyan helyre, ahol csak a szeretet és béke tartja őket össze, ahol nincs pénz, ellenben van közös munka. Ez mind szép és jó, de valahogy meg kell majd óvni a leszármazottakat ettől a fertőtől ami a „civilizációt” jellemzi, így kitalálták, hogy a környéken terjedő legendát, miszerint az erdőt szörnyek lakják, felélesztik, így tartva távol mindenkit a fertőtől. Hogyan is kell ezt elképzelni a film szerint? Természetesen úgy, hogy egy rakás tanult és művelt ember farkasszerű maskarákba bújva rémisztgeti a rokonságot! Most nem azért, de mekkora ötlet már! Erre nincs civilizáltabb módszer, ugye? Egyébként arra, hogy a piros szín miért rossz, a sárga pedig miért jó, arra természetesen nem kapunk választ, fogadjuk el, hogy csak. Arról nem is beszélve, hogy van itt ilyen mellékszál, hogy találnak megnyúzott rókatetemeket különböző helyeken, különböző időkben, de nem derül ki, mégis ki a fene tette ezeket. Még a Vének által is rejtély a dolog, vagy csak annyira játsszák a szerepüket, hogy még egymás között se mondják el ki mit csinál? Áh, lépjünk tovább.

falu2.png

A film elején az Ivy és Noah közötti viszony is elég érthetetlenül lett felvázolva, gondolok itt arra, amikor a lány megmutatja a bolond fiúnak a büntetés szobát, mert az verekedett. Akkor még nem tudtam, hogy ez most az anyja, vagy a nővére, vagy mégis ki a rák? Ja, hogy barátok! Aha, én is minden barátom azzal szoktam fenyegetni, hogy egy sötét szobában székhez kötözöm, és agyonverem szőlőkaróval. Így szép egy barátság! Arról nem is beszélve, hogy a vakot alakító Ms. Howardnak a film elején elfelejtettek szólni, hogy éppen vakot játszik, így talán nem kéne folyamatosan a másik tekintetét követni, vagy éppen versenyt futni a mezőn (WTF?), mert lehet, hogy olyat a vakok nem nagyon szoktak, de a film közepétől rájön ő is, hogy azért mégse lát, és elkezdi tisztességesen játszani a világtalant. Noah Percy motivációját se értem. Oké, az rendben van, hogy leszúrja Luciust, mikor kiderül a szerelmük Ivy-val és frigyre szeretnének lépni, sima szerelemféltés. De árulja már el nekem valaki, hogy utána mi a jó francért öltözik be szörnynek és kergeti a lányt az erdőben? Értem én, hogy szellemileg visszamaradott, de ez ne legyen már motiváció könyörgök! Ja, azért az üldözés is megér egy misét. Ilyen kimérten, hovatovább unottan kergetni valakit még nem láttam. Arról nem is beszélve, hogy milyen körülmények között találja meg Noah a szülei maskaráját, az már kész közröhej! Tehát adva van nekünk egy szoba, ahol ez a szegény gyerek kapja a büntit, hát akkor hova is rakják a szülei azt a jelmezt, amiben az egész falut riogatják, természetesen oda. Jó, rendben, legyen ott, de amikor emberünknek jobb dolga nem akad, és unalmában felszedi a parkettát, majd kiszökik, az már kicsit sok! Valójában a film azt akarja mondani nekünk, hogy Noah ugyanúgy részt vett ebben az egész riogatásban, mint a többiek, és pontosan tudta hol a ruha? Igen? A másik, mikor Ivy legyőzi a szörnynek öltözött Noah-t, az is milyen már? Elfogadom, hogy szellemileg kihívásokkal küszködik a srác, de azért még szeme csak van, vagy nem? Nem vesz észre egy bazi nagy gödröt az orra előtt, vagy mi? Áh, mindegy is, haladjunk tovább, kicsit jobban felhúztam magam rajta, mint kellett volna, a kommentek között úgyis megkapom a magamét, hogy nem értettem ennek a filmnek a magasztos mondanivalóját, és hihetetlen eszköztárát, de vállalom a sorsom!

A polkorrektség jegyében dicsérni is illik részemről ezt a filmet, mert van miért! Az operatőri munka a maga visszafogottságában is tetszett, jól teremtette meg ezt a fátyolos 19. századi hangulatot, ahogy a színészek többsége is korrektül alakított. Azért mondjuk ilyen színészektől, mint William Hurt, Sigourney Weaver, Joaquin Phoenix vagy Adrien Brody azért ez a minimum, hogy korrektül alakítanak. Viszont a véleményem továbbra is fenntartom, ezeket az embereket nem instruálta senki! Adtak nekik egy forgatókönyvet, aztán „rutinos csókák vagytok, megoldjátok” felkiáltással, már forgott is a kamera. A zene viszont lehengerlően jó lett! James Newton Howard olyan zenét alkotott, ami szerintem sokkal jobb filmet érdemelt volna! A Gravel Road című szekvenciát mai napig hallgatom a kocsiban utazás közben, mert annyira jó lett, hogy a mű nélkül is megállja a helyét!

falu3.png

A végére kénytelen vagyok konklúziót vonni! Tisztában vagyok vele, hogy elragadtak az érzelmek, de mindez azért történt, mert borzasztóan haragszom erre a filmre, és nem azért, mert szar. Az egy dolog, hogy szerintem mi a rossz, vagy mi nem. A kutya ott van elásva, hogy benne van minden, amitől igenis egy vaskos, lehengerlő mondanivalójú filmet lehetett volna készíteni, ha Shyamalan nem olyan öntelt hólyag, mint amilyen. Megfelelő arányérzékkel, és a buta „csavaros fordulatok” mellőzésével igenis lehetett volna egy olyan művet alkotni, ami nem csak az asztalra dobálja a hiányos kirakós darabjait, „dögölj meg, ha nem érted” felkiáltással, hanem finoman érzékelteti a történetben rejlő nagyon komoly és valós mondanivalót. A rendező úr viszont, gondolom a cikkem elején felfedett okok miatt, úgy gondolta, hogy ha fennhéjázóan, a nézőt teljesen palimadárnak nézve forgat egy filmet, az akkor jó lesz. Hát nem! Jól is elsülhetett volna, megkerülhetetlen klasszikus is lehetett volna belőle, de így csak egy fércmunka, amiről jobb nem is beszélni. Egyet tudok érteni a Metacritic-en álló pontszámozással, jelenleg én sem tudok 4/10-nél többet adni rá, pedig Isten lássa lelkem, nagyon szeretnék…

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr426714865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2014.09.26. 12:40:22

Kb. 8-9 éve láttam. Ideje újra megnézni.

DaneLinell · http://artistophile.blog.hu/ 2014.09.26. 17:35:56

M. Night Shyamalan-nek sok filmjével vagyok úgy, hogy nem értem miért lett ennyire rossz, amikor az alapsztori nagyon jó. A faluból és Az eseményből például egy nagyon jó film is lehetett volna, az alap ötlet tök jó. Szerintem azzal van a probléma, hogy a jó alapötletekből nem neki kellene írnia a forgatókönyvet, rendezni még rendezhetné, de a forgatókönyveknél szerintem mindig elcsúszik neki valami.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.09.26. 19:04:29

Egyslágeres előadó? Az azért nem rossz.
Ennél már csak az jobb, hogy a két következő filmje azért "sekélyes mondanivalójú", mert az egyikből "nem maradt meg semmi", a másikban meg találtál egy plot hole jellegű ellentmondást. :D

"most komolyan, ha ti a vízre lennétek allergiásak, egy olyan bolygóra jönnétek hódítani, aminek 70%-a víz?"
Hát pl. én elég rosszul viselem, ha a tüdőmbe jut a víz, egész konkrétan megfulladok. Aztán mégis itt élek egy olyan bolygón, amelynek 70%-a víz.

Amúgy bírom, hogy az emberekből hogy kihozza a szakértőt, ha filmeket kell fikázni, és pl. halál komolyan kezdik elemezni egy kitalált idegen faj pszichológiáját. :D Bazzeg, igen, lehet, hogy ők elmennének, mert ők egy fikciós mű fikciós űrlényei, nem pedig emberek, akik úgy gondolkodnak, mint te. ;)

Thoras 2014.09.26. 20:55:44

@danialves: Neked meg sikerült egy viszonylag hosszú, tisztességes kritika két (2) mondatába belekötve lehúznod az egész írást, miközben ezeknek a mondatoknak konkrétan semmi köze magához a tárgyalt filmhez, csak a bevezető részei. Grat.

A film tényleg harmatgyenge, ahogy Shyamalan egész életműve. A Hatodik érzék ugyan nagyon jó volt, de nekem csak egyszer nézős, másodjára már nincs meglepetés a végén, amire az egész film felépül. A Sebezhetetlen még jó volt, de nem egy nagy durranás, onnan meg már folyamatos a mélyrepülés. Ma már nem is érdekelnek a filmjei, még a híreket sem olvasom el róluk, mert minek.

csaky000 2014.09.26. 22:58:32

@danialves: Köszönöm az értelmes hozzászólást, de erre a vonatra inkább nem ülök fel! A lényeg annyi, hogy én minden esetben a saját véleményem mondom el, természetesen jogod van hozzá, hogy ez ne tetszen, de azért arra kérlek, hogy normális stílusban tedd, mert ez a fikázódós ki-ha-én-nem stílus nekem nem jön be...

Creativ3Form 2014.09.27. 01:43:57

@Thoras:

A Hatodik érzék nem azért egyszer nézős, mert második alkalommal már nincs meglepetés a végén, hanem azért, mert a csattanónak köszönhetően rájön az ember, hogy konkrétan az egész film egy hatalmas nagy logikai bukfenc. :-D Willisnek konkrétan nincs olyan jelenete, ami megtörténhetett volna anélkül, hogy rájöjjön arra, hogy ő...:-)

Szlartibardfaszt 2014.09.27. 05:22:11

Ugy tunik, tenyleg nem sikerult megertened.

A piros szin azert tiltott, hogy zsigeri szinten irtozzon mindenki az eroszaktol

Noah azert esik a godorbe mert a maskara korlatozza a latokoret.

A buntetesszoba-jelenet az elejen megint csak az eroszak tabu jellege miatt ertheto

Vak emberek szoktam fejjel, szemmel hangokat kovetni, kontextusbol azt is kikovetkeztetik ha egy helyre mutat a masik, es futni is szoktak, altalaban akkor, ha csak szuletes utan, gyerekkorukban vakultak meg.

Lauro 2014.09.27. 08:08:41

Soha nem értettem és értem meg, hogyan képesek magyar hobbibloggerek ilyen tökéletesen belelátni rendezők fejébe, és tudnak pálcát törni ezek alapján munkájuk felett.
"Szegény Shyamalan komoly gondban lehetett, amikor forgatta ezt a filmet. Vajon csináljon egy misztikus thrillert (aminek egyébként feltűntetik a filmet, de megnyugtatok mindenkit, nem az)? Készítsen egy tanmesét a modern nagyváros lélekölő hatásáról? Alkosson történetet a szerelem/szeretet erejéről és a mindent legyőző bátorságról? Vagy hagyja a picsába az egészet, gyúrja össze az egészet egy nagy masszává, és felöklendezi nekünk, hadd csipegessük, mint a tyúkok a taknyot!"
IGEN, EZT BIZTOSAN Ő IS ÍGY GONDOLTA VÉGIG! (Irónia.)

A másik, amit nem értettem meg és nem értek meg soha, hogy miért ír valaki olyan filmről "kritikát", amiről magában a "kritikában" fejtegeti hosszan, hogy nem érti. Illetve hogyan alkothat véleményt róla, ha nem érti.

Szerintem alapvetően probléma, hogy a filmben valami "mély mondanivalót" keres a cikkíró, főleg úgy, hogy hosszasan taglalja a rendező életművét, melytől távol áll bármilyen mondanivaló közlése. Ez egy mese, remek csavarral, egészen kiváló (!) színészi alakításokkal, jellegzetes hangulattal, a legprofibb fényképezéssel.

Semmi értelmét nem látom olyan "kritikának", ami egyszerűen arról szól, hogy a szerzője mit-miért-hogyan csinált volna másképpen, mint az alkotók; ami pusztán intuitív alapokon, érzelemből, meg nem értés alapján (mindezeket nyíltan bevallva) közli a "személyes véleményét" - ahelyett, hogy kérdésfeltevései helyett időt szánna a gondolkodásra ezen kérdések megválaszolásához.

csaky000 2014.09.27. 09:29:11

@Szlartibardfaszt: Köszönöm szépen, már tisztább egy-két dolog, de a problémám az, hogy ezekre olyan halvány, vagy semmilyen utalás sincs a filmre, így pedig csak feltételezés marad. Egyébként továbbra sem hiszem, hogy a vakok mezőkön szoktak versenyt futni, akármilyen jól kifejlődött a többi érzékszervük, gondolom, ha vidéki gyerek vagy/voltál tudod miről beszélek. :)

csaky000 2014.09.27. 09:40:29

@Lauro: Amúgy igazad van természetesen, bevallottam, hogy nem értem a filmet, le is írtam mit nem értek, ugyan egy szóval nem mondtam, hogy nekem is vannak kihívásaim szellemi téren, pedig illett volna. Viszont bíztam az értelmes emberekben, és abban, hogy civilizáltan tudnak véleményt alkotni és/vagy segíteni a megértést, de eddig nagyrészt csalódnom kellett! Igazából az én írásaim nem kritikák, merthogy nem vagyok, és nem is leszek kritikus, az általad megfogalmazott hobbiblogger kifejezés viszont tökéletesen rám illik, mert leírom a véleményem, ha hülyeség, ha nem, és erre mit ad Isten, még felület is kínálkozik. A baj szerintem nem azzal van, hogy én buta vagyok, hanem, hogy aki okosabb nem segít okulnom, csak fellengzősen megerősít ebben! Ez elől a Város elől én is inkább kommunába menekúlnék... ;)

Lauro 2014.09.27. 09:57:10

@csaky000: "Szerintem alapvetően probléma, hogy a filmben valami "mély mondanivalót" keres a cikkíró, főleg úgy, hogy hosszasan taglalja a rendező életművét, melytől távol áll bármilyen mondanivaló közlése. Ez egy mese, remek csavarral, egészen kiváló (!) színészi alakításokkal, jellegzetes hangulattal, a legprofibb fényképezéssel."
Ezt a bekezdést szántam arra, hogy "segítsem neked a megértést".
(Csak zárójelben: "Viszont bíztam az értelmes emberekben, és abban, hogy civilizáltan tudnak véleményt alkotni": ennek szellemében kattintottam a cikkedre, és ilyet olvasok benne: "Vagy hagyja a picsába az egészet, gyúrja össze az egészet egy nagy masszává, és felöklendezi nekünk, hadd csipegessük, mint a tyúkok a taknyot!"
Ehhez a prosztó színvonalhoz képest igazán hálát adhatnál az eddigi kommentek nívójáért.
Szmájli.)

csaky000 2014.09.27. 10:16:32

@Lauro: Sajnálom, de akkor jelenleg úgy állunk, hogy én leírtam az én véleményem, Te meg a tiédet, de nem támasztod alá azt semmivel, csak leírod, ezzel én nem nagyon tudok mit kezdeni! A helyzet az, hogy a filmről is és Shyamalan úrról is változatlan maradt a véleményem, és mint ahogy azt írtam is, azért mert tudom mit akar mondani, de azt nagyon rosszul közli!

Lauro 2014.09.27. 10:27:30

@csaky000: Nem csodálom, hogy nem tudsz vele mit kezdeni, ugyanis gondolkodni kellene rajta.
A cikk címe mellett egyébként zárójelben a kritika szó áll, ezért következtettem arra, hogy kritikát próbáltál írni.
Továbbra sem értem, miért alkotsz véleményt valamiről, amit nem értesz. Nem is lehet ilyen módon véleményt alkotni, csak ítélkezni. Az úgynevezett 'saját véleményeddel' nem a filmről, hanem a filmhez való viszonyulásodról írsz, ez pedig egy filmről olvasni akaró olvasónak teljesen érdektelen.

csaky000 2014.09.27. 10:46:05

@Lauro: Aranyos vagy, de inkább hagyjuk ennyiben ezt a meddő vitát!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.09.27. 21:33:57

@Thoras: Helyesbítek, a kritika két mondatával kapcsolatban megfogalmaztam néhány jogos észrevételt, de mivel te nem tudtál ebbe belekötni, ezért rásütötted, hogy "lehúzom az egész kritikát", így próbálva elvitatni ezt. Grat, de ez most nem jött össze. ;)

@csaky000: Persze, hogy nem ülsz fel, mert az pl. azt jelentené, hogy megmagyaráznád a "sekélyes mondanivaló" és az "nem maradt meg semmi" közötti logikai összefüggést. Már ha ilyen létezne.

"ez a fikázódós ki-ha-én-nem stílus nekem nem jön be"
Furcsa dolog ez, mert ennek ellenére pl. a fenti írásodban előszeretettel használod.

Biztos csak véletlen egybeesés, hogy miközben a tartalomra nem tudsz reagálni, hirtelen hiperérzékeny lettél a stílusra...

csaky000 2014.09.27. 22:24:18

Na most majdnem első idegességemben írtam hozzászólást, de nem ér annyit a dolog! A kérésem annyi lenne a továbbiakban, hogy fogadjátok el, ha nekem valami nem tetszik, ha nem tudjátok, akkor vitatkozzunk róla értelmesen (!), érvekkel alátámasztva, mert ez amit most csinálunk az valami nagyon felszínes! Én megértem, ha valakinek ez a kedvenc filmje (illetve később lesz olyan film ami szintén nem tetszik, de másnak kedves), de legalább akkor annyi engedtessék meg nekem, hogy ne csak a fikázást kapjam, mert ha valaki elolvasta töviről-hegyire az írásom, akkor vegye már észre, hogy én dicsértem is a filmet, mert van pozitív oldala is, csak a rossz több! Borzasztó nehéz továbbá úgy érzékeltetni az iróniát írásban, hogy átjöjjön, főleg úgy, hogy aki be akar szólni, és a pozitív részeket se veszi észre, annak is meglegyen, de gyakorlok rendületlenül.
Most következtünk el ugyanis a lényeghez, kedves emberek, nekem ez az egész "bloggerkedés" csak játék, gyakorlás, tér ahol fejleszthetem a szókincsem, nem véresen komoly. Nem leszek sosem igazi kritikus, nem is akarok, mint említettem, de azért annyi kérdésem lenne, hogy ha valaminek elmondod a hibáit, akkor nem kritizálsz? Vagy csak szépet szabad mindenről? Nem tudtam, és nem is akarok erről tudni! Nem tisztem nekem senkit se megbántani, de azt fenntartásokkal fogadom, hogy sokan úgy csinálnak, amikor a kedvenc filmjük/könyvük/zenéjük nekem nem tetszik, mintha az édesanyjába mártottam volna a kést. Nekem is van kedvencem, mégse zavar, ha másnak nem tetszik, inkább próbálom megbeszélni vele, neki mi nem tetszett, és nekem mi igen! Kérek mindenkit, ne rontsuk már el egymás örömét, vagy legalább az enyémet ne, ha valakinek meg vannak szövegértésbeli problémái azért nem hinném, hogy én vagyok a hibás! Nagyon szépen köszönöm utólag, és előre is!

Lauro 2014.09.28. 10:08:40

@csaky000: Eddig sem "fikázódásból" írtam, és igazából nekem ez a film egyáltalán nem kedvencem.
Tényleg csak jó tanács: el kell fogadnod, hogy ha valamit leírsz, annak súlya van. Ebben az írásban tényleg elcsúsztak a hangsúlyok, az irónia pedig valóban egyáltalán nem jött át.
De részemről ezeket a megállapításokat ne vedd bántásnak: nem az ízlésed alapján tettem megjegyzéseket.
A bloggerkedéshez pedig a kommentek is hozzátartoznak, ez egy ilyen műfaj.

(Danialves vonataira pedig tényleg nem érdemes fölszállni, ez is csak egy jó tanács. A végén még saját blogordól is töröl :-) )

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.09.28. 14:17:33

@csaky000: Úgy érzem, hogy ennek a levegőbe lőtt kommentnek legalább egy részét mégis nekem címezted, úgyhogy reagálnék arra a szakaszra: a labda a te térfeleden pattog. Még mindig nyitva áll a lehetőség, hogy reagálj érdemben az első kommentemre, és akkor szerintem máris sikerülni fog értelmesen vitatkozni.
Szóval ha csuklóból elkezded terelni a szót, akkor ne másokon kérd már számon, hogy miért nem alakult ki értelmes vita.

@Lauro: Igazán megtisztelő szavak a passzív-agresszív vitázás nagymesterétől. Azért kicsit sajnálom, hogy mostanában már nem tudsz igazán jó példával elöl járni, pl. a kolléga avatarja kapcsán még semennyit sem személyeskedtél. Azért ezt a ziccert a helyedben nem hagynám ki, persze kizárólag a nem fikázódás jegyében. ;)

Lauro 2014.09.29. 14:07:30

@danialves: Ez nem személyeskedés, tekintve, hogy zéró információm van a személyedről, ha akarnék, sem tudnék személyeskedni. :-)

csaky000 2014.09.29. 21:05:19

@danialves: Nos, már készül a Jelek című filmről a véleményem, majd ott kifejtem bővebben! ;)

Alfax 2014.10.16. 21:53:50

hú, nem irigyellek, ha te így nézel filmet...

Alfax 2014.10.16. 21:55:39

annyit tanácsolok, hogy próbálj ne arra gondolni egy filmnézés közben, hogy majd kritikát fogsz írni róla.
süti beállítások módosítása