Mindig fura azt látni, hogy a két ellentétes műfaj, a vígjáték és a horror keveredik. Egyiknek az a célja, hogy megnevettessen, a másiknak pedig az, hogy ne tudj aludni az éjjel. Ruben Fleischer pedig ötvözte a kettőt, és létrehozta az új évezred egyik legpofásabb, legeredetibb vígjátékát, ami talán már most klasszikusnak nevezhető. No, nem azért, mert a horror-vígjáték annyira újszerű lenne, csak éppen a végeredmény nem a megszokott sablonokból építkezik, hanem megpróbál saját utakon is járni. És milyen jól teszi…
A világot elárasztották a zombik. A megmaradt embereknek egy céljuk van, hogy túléljék az apokalipszist. Columbus és társa, Tallahassee egy gyönyörű verdával járják az utakat, hogy életben maradjanak, illetve túlélőket találjanak. Az egyik áruházban össze is futnak két fiatal lánnyal, akik kapnak az alkalmon és jól kirabolják a két felfegyverzett férfit…
Maga az alapötlet, miszerint egy zombijárvány kiirtotta az emberiség nagy részét, nem egy szórakoztató, boldog történet. Ám, ha egy kicsit mélyebbre ásunk, és belevetjük magunkat a posztapokaliptikus világba, akkor bizony rálelhetünk olyan dolgokra, amik már a vígjáték megjelenését segíthetik elő. És itt nem feltétlenül a karakterek megírására kell gondolni, mert az egy dolog, hogy valamelyik idióta, valamelyik pedig iszonyú badass. Itt a világ adta lehetőségekre, a rombolásra, az apró örömökre – mint például egy édesség felkutatása – gondolok, melyek elképesztően ki tudják színesíteni az alkotást, ha jól van megrendezve, illetve megírva. Ruben Fleischer és stábja pedig ebben nagyon is otthonosan mozogtak, ami azt eredményezte, hogy a játékidő alatt egy percig nem tudtunk unatkozni. Hol Jesse Eisenberg, hol Woody Harrelson, hol pedig Emma Stone szolgáltatták a poénokat.
Azonban a film nem lett volna teljes, ha nem szerződtetik le Bill Murray-t egy cameo erejéig. Ruben Fleischer karrierjének legjobb megmozdulása volt, amikor szerepet adott a jó öreg Murray-nek, aki feltette a koronát az egész alkotásra. A film nála csúcsosodott ki igazán. A végjátékra pedig már elég volt kiengedni a fékeket, és Woody Harrelson kezébe adni a fegyvereket, mert nem volt megállás.
A Zombieland végül felért a csúcsra, és a horror-vígjáték műfajában előkelő helyet csípett meg magának, aminek nem csak a stúdió, de mi nézők is nagyon örülhetünk. 8/10