[Supernatural Movies]

[kritika] Dumb és Dumber - Dilibogyók (1994)

2014. november 28. - REMY

Csak semmi pánik! Limuzinsofőr vagyok!!!

Ha van kötelező vígjáték, akkor az a Dumb és Dumber. Ha Jim Carreytől vagy Jeff Danielstől filmet akarsz nézni, akkor az a Dumb és Dumber legyen. Ha minden idők legjobb vígjátékát (tudom-tudom, ez nem az…) akarod megnézni, akkor a Dumb és Dumbert kell megnézned. A Farrelly-tesók kegyetlenül odarakták magukat az 1994-es évben, és egy olyan vígjátékot hoztak létre, aminél esélyed sincs nevetés nélkül végigülni a játékidőt, mert a két főhős garantálja, hogy jól szórakozz!

dumb.jpg

Dumb: ...Petit...
Dumber: Petit!!!???
Dumber: Eladtad a döglött madaramat egy vak kisfiúnak? Dumb, ez... Petinek feje sem volt!
Dumb: Nyugiiii... visszaragasztottam…

Lloyd Christmas élete egy katasztrófa. Legjobb barátjával él együtt egy lepukkant panelházban, amiben alig néhány holmi található meg. Egy nap azonban a munkája kellős közepén összefut egy gyönyörű lánnyal, Mary Swansonnal, aki az egész életét felforgatja. A story ott kezdődik, hogy Mary a repülőtéren felejti az aktatáskáját, azt a táskát, ami…

Nem kertelek. A Dumb és Dumberben megvan minden ahhoz, hogy tökéletes vígjáték legyen. Kapunk egy szerethető, egyszerű, de jól megírt történetet, amiben a csavarok sincsenek elveszve. Továbbá kapunk két zseniális karaktert, akik a játékidő minden egyes másodpercét bearanyozzák. De ez önmagában még mindig nem lett volna elég a sikerhez, azonban mindehhez társultak a mára már kultikussá váló beszólások, dialógusok és poénok is, melyek megtöltötték élettel Jim Carry és Jeff Daniels karakterét is. Szinte nincsen olyan jelenet, amit így 20 év távlatából ne lehetne felidézni egy beszélgetés során. És én úgy gondolom, hogy az ekkora siker és hírnév nem véletlen. A Farrelly-tesók örökzöldet alkottak!

Vannak intelligens vígjátékok és van a Dumb és Dumber. A dilibogyók azt a stílust követte, amiben a rendezők semmit nem vesznek komolyan. Olyan helyzeteket alakítottak ki, amiknél a néző fekve röhög, míg a karakterek teljesen komolyan gondolják mindazt, amit csinálnak. Sokszor már elhiteti a nézővel a két idióta, hogy a hülyeség az igaz. Teljesen bugyuta és idétlen ötletek és cselekvések látnak napvilágot Dumb és Dumbertől, ám mégis ez adja a sava-borsát az egésznek. Szemtelenül bénák és hülyék, de mégis imádjuk őket.

dumb2.png

Világoskék és narancssárga zakó, kutyás kocsi és miegymás, a Dumb és Dumber egy igazi klasszikus, ami milliók arcára csalt mosolyt, és ezt 20 év után is pofátlanul megteszi, mert nem fog rajta az idő vasfoga. Az idei évben ráadásul érkezik a második epizód is, ami ha csak egy kicsit is megközelíti az elődjét, akkor már elégedettek lehetünk. 10/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr586941245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2014.11.29. 10:45:13

"Vannak intelligens vígjátékok és van a Dumb és Dumber."
Az esetek jelentos reszeben hasonloan velekedunk a filmekrol, nos jelen esetben ez kb 180 fokban ter el.
Divat volt annak idejen, mikor moziba kerult, legtobb osztalytarsam imadta, en meg marhara nem ertettem, mi a fenet esznek rajta. Jo, persze nem lehet minden Waczak szallo, meg csengetett Mylord, nem is beszelve a Monty Python fele humortol, de ez az a film, ami probal annyira szar enni, hoy az mar jo. Es azok a poeok amik a Tokos tekest a Keresd a not zsenialissa tettek, itt meg nagyon gyerekcipoben jartak, sokkal inkab bfektettek az akor epp vilagsztarra valo Jim Carrey arcjatekara. Javaslom inkabb a fen emlitett ket Farelly muvet, ha mar mindenkep a trash comedy mufajt emlited, azok valoban szenzaciosak. Ez, nos ez inkabb szanalmasa legtobb esetben. Azt nem tudtam soha megerteni, Jeff Danielst hogy tudtak megszerezni hozza...
Egy nagyon gyenge 6/10, es azt is csak a kiserletezo stilusert, es nem a minosegert...
Persze ez csak az en velemenyem..

mojoking77 2014.11.29. 10:47:46

Bocs, persze megint nem lvastam at, mielot telkuldtem volna. Maxima mea culpa...
Szoval a toled idezett mondat utan kimaradt egy mondat, miszerint, Na, ebbol a cikkbol ez az egyetlen gondolat, amit en is ig ylatok.
Bocs meg egyszer

kreff03 2014.11.29. 12:04:43

fuhh, na ettől a filmtől (meg úgy ált. az ilyen debil humortól) én a falat kapartam. pedig úgy ültem le megnézni h tisztában vtam a kult-státuszával és vmi nagyra számítottam, aztán szó szerint végigszenvedtem a filmet. nem az én műfajom, az ziher! :D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.11.29. 12:11:18

@kreff03: Akkor gondolom az Ace Ventura sem jön be, ha már Jim Carrey. :D

kreff03 2014.11.29. 12:16:49

@REMY: Jim Carrey-t alapvetően bírom, az Ace Ventura-t mindig imádtam. az Ace Ventura meg sok más jó vagy kevésbé jó film koncepciójában a főszereplő inkább egy különc, a normál emberi viselkedés szerint nehezen értelmezhető, de értelmes ember, de pl. a Dumb és Dumber-ben a karakterek konkrétan az értelmi fogyatékos szint irányába tendálnak. ez nálam soha nem talált célba. :D

m_and_m 2014.11.29. 14:14:35

@mojoking77: mozizás helyett javaslom a helyesírás gyakorlását. Siralmas.

Alamedan 2014.11.29. 16:22:52

Borzalom volt ez a film...

mojoking77 2014.11.29. 16:26:16

@m_and_m: Gyorsabban gepelek, mint kellene, ennek ez az eredmenye. Mindezek ellenere termeszetesen elnezest kerek, amiert elrontottam az elmenyt, amit a kommentem olvasasa jelentett szamodra.

Csumpitáz Béla 2014.11.29. 20:07:39

Annak idején a Bartók moziban néztük meg a haverommal, és emlékszem, hogy amikor megláttuk az arcukra fagyott taknyot, akkor majdnem bepisáltunk a röhögéstől. Kevés olyan film volt, amin annyit röhögtem, hogy fájós hassal jöttem ki a moziból.

Bundynemkapprémiumot 2014.11.29. 20:45:00

"Figyu. Tudja, mi a világ legidegesítőbb hangja? EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!"
Örök klasszikus, bárhol, bármikor, akárcsak az Ace Ventura. Pedig az all time favorit vígjátékom a Repülők, vonatok, automobilok, mégis imádom ezt az abszurd elmebajos humort.

Thoras 2014.11.30. 11:11:08

Én speciel hitetlenkedve néztem végig, azon agyalva, hogy mennyire kell betegnek lenni, hogy egy ilyen minősíthetetlen sz@rt készítsen valaki. Bár, tegyük hozzá, nekem a Farelly fivérek filmjei egyáltalán nem bejövősek, pedig láttam egy párat (a Keresd a nőt volt az egyetlen elfogadható, amit láttam tőlük, de attól sem dobtam el magam). Biztos bennem van a hiba.

mojoking77 2014.11.30. 12:13:21

@Thoras: Nem, hidd el nagyon sokan vannak igy.
Az a baj, hogy ezek a filmek pont azert keszultek, hogy tudjuk kirohogni a tabukat, jelen esetben ket retardalt ember szerencsetlenkedeset, amin az emerek jelentos resze, ha a valos eletben latja, inkab belfordul, es probal masra koncentralni. A gond inkabb ott van szerintem, hogy ez volt az elso ilyen jellegu (tabu dontogeto) filmjuk ,es itt meg nagyon nem ereztek az aranyokat, amit kesobb mar tenyleg tudtak hasznalni. Atokos tekes peldaul mar zsenialisan jo lett, bar ott nem is a szellemileg fokozottan hatranyos helyzetueket szivattak. Mas kerdes, hogy foleg azok, akik a bemutato idejen meg az alszik-eszik-sir-szarik negyes szerint eltek, szamara ez mar termeszetes, hogy ezeket kirohogjuk, szamukra ez lehet, hogy tenyleg egy klasszikus alkotas.
Szamomra, mint irtam, egy hulladek.

GrandMasterB 2014.11.30. 12:47:24

Sajnos messze nem hozza az első rész poénjait. Teljesen jó a már elérhető mozis verzió.
süti beállítások módosítása