[Supernatural Movies]

[kritika] Vámpírok földje (2010)

2013. szeptember 08. - REMY

Manapság már félve ülök neki az olyan alkotásoknak, amikben vámpírok szerepelnek, hiszen a Twilight széria feltűnése óta sorozatosan jönnek ki a bugyutábnál, bugyutább rémfilmek a hegyesfogú szörnyekről. Pontosabban azokban már nem is szörnyek… Ám nem rég rátaláltam a Vámpírok földje című filmre, mely végre visszahozta az igazi gonoszt. Az egyetlen gond vele már csak az volt, hogy ha nem karóval vadásztak volna rájuk, akkor azt hittem volna a legtöbb esetben, hogy zombikkal harcolnak az emberek.

stake.jpg

Amerikában az emberek bujdosni kényszerültek, mert a szabadban várakozott a vámpírsereg. Miután megölték Marvin szüleit a szörnyek, egy vámpírvadász sietett a segítségére, és vette a védelme alá. Ketten közös erővel próbálták ezek után felvenni a harcot a vérengző bestiákkal. A céljuk az volt, hogy eljussanak a biztonságos zónába, ahol végre nem kell tartani a támadásoktól…

Jim Mickle majdnem jó filmet hozott létre, amikor megrendezte a Vámpírok földjét. A direktor ambíciói dicséretesek, mert nem akart beállni a tucatfilmesek közé, akik a poszt-apokaliptikus világot arra használják fel, hogy buta tömegfilmeket készítsenek. Mickle komolyabb volt annál, és ez látszott is a filmen. A játékidő rövidsége ellenére nem vette pörgősre az dolgot, hanem belassította a cselekményt. A képi világot szürkésre, a hangulatot drámaivá varázsolta, hogy átadja azt a keserűséget, azt a szenvedést, amit az élőknek nap-mint nap át kell élniük az életben maradásért.

A film persze nem tökéletes, de az igyekezetet mindenképpen dicsérni kell, és ha valamelyik rendező legalább megpróbálja, akkor a bukás sem olyan rossz. A forgatókönyvet én nem piszkálnám, az a jól megszokott világvége sablont követi, miszerint „irány a menedék”. Ez rendben is van, ebben a helyzetben ez kell. De nem találta meg az egyensúlyt a cselekmény vezetésében. Vannak üresjáratai, amik unalmasak, és ez egy bő másfél órás filmnél nem jó. Emellett a vámpírok ábrázolása is hagy némi kívánni valót maga után. Addig rendben van, hogy szörnyként ábrázolták őket, de ezek szinte már zombik voltak. Kicsit letisztultabb vérszopók kellett volna, olyan Pengés vámpír kinézettel. No persze lehet ez csak nálam lesz gond, de én ezt hibának vélem. Valamint a filmben megejtettek egy csavart, ami rendkívül idegen volt az addigi történetben. Felesleges, oda nem illő pár perc volt az, amit ha elhagytak volna, akkor az összkép a hibák ellenére is szebben festene.

stake2.jpg

A Vámpírok földje egy nagy potenciállal bíró film, melyet ha Mickle pár év elteltével, újabb rendezői tapasztalatok után újrarendezne, akkor szerintem sokkal jobban készítené el. De 2010-ben ő megpróbálta, a végeredmény felemás, de mindenképpen dicséretes. Hangulatos, horrorisztikus és nem utolsó sorban véres. 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr225499886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.08. 07:41:31

láttam, mert a vámpíros filmeke megnézem (nah nem a tvájlájtokat annak az első részéből 20 percet bírtam aztán sírva kapcsolatm el az hbo-ról) általában, de erre már nem is emlékszem olyan halvány volt.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2013.11.11. 17:29:04

Én tavaly láttam moziban, és nekem baromira tetszett úgy, ahogy volt. Bírtam benne azt az "odüsszeia"-jelleget, hogy a főhősök állandóan mennek valahová, nem maradhatnak meg egy helyen. Az elvarratlan szálak éppen jók voltak arra, hogy az ember a képzeletével kitöltse a hézagokat. Tetszett, hogy "Mister" nem valami morális vátesz, hanem megvannak a gyarló emberi tulajdonságai. Abban teljesen igazad van, hogy a megnőtt szemfogpárokat leszámítva akár zombifilm is lehetett volna a mű, de ez legyen a legkevesebb. :-) Én személy szerint rettenetesen élveztem.
süti beállítások módosítása