[Supernatural Movies]

[kritika] Croodék (2013)

2013. október 27. - REMY

Az idei évben az animációs filmek nem durrantak akkorát, mint korábban. Hiányzott belőlük az eredetiség, a lélek és az egyéb olyan alkotóelem, ami miatt tényleg felhőtlenül tudunk szórakozni rajtuk. Végigolvasva a címeket, három filmre tudnék rámutatni, amik megállják a helyüket, bár ezek sem tökéletesek. Gru 2, Szörny Egyetem, és a Croodék. Előbbi kettős ugyebár folytatás, míg utóbbi eredeti, de nem minden tekintetben.

crood.jpg

Croodék úgy próbálják túlélni a nehéz napokat, hogy a barlangjukban dekkolnak. Kerülik a veszélyt, és az új dolgokat. Számukra még a tűz sem létezett. Eep, a fiatal lány azonban más, mint a család többi tagja. Ő szeretne felfedezni, így egyszer elszökik otthonról, és körülnéz a barlang tájékán. Ekkor találkozik a megszállottan kísérletezgető Guy nevezetű fiúval, aki elmeséli neki, hogy veszély közeleg, és mihamarébb lépniük kell, ha életben szeretnének maradni…

Megmondom őszintén, hogy az előzetes nem igazán fogott meg anno. Azt nem mondom, hogy rossz volt, de nem éreztem azt, hogy nekem rohanni kell rá a moziba. Ugyanakkor a film végeztével mégis kellemesen csalódtam, és egy hajszálnyival ugyan, de jobbnak találom, mint a Gru 2-t. A Croodékban megvolt az újítás, hiszen egy nagyszerű világot hoztak létre, amiben néhol már elképesztő élőlényeket fedezhettünk fel, de ennek ellenére azt éreztem, hogy már láttam ezt a filmet. (Meg nem mondom miért, de végig a Jégkorszak járt a fejemben)

Ötletesnek és aranyosnak találtam az ősembereket, akik nagyszerű kalandok során fedezték fel a környezetüket, de sajnos nem volt meg azaz áttörés, ami alapján elismerően csettinthetnék a film után. Számomra hiányzott az a csoda, azaz élmény, amit csak úgy szoktak ábrázolni az efféle filmekben, hogy tágra nyílik a pupilla és csillog az örömtől az adott karakter szeme. A világot megteremtették hozzá, de nem használták ki a benne rejlő varázst.

Ehelyett az apa-lánya konfliktust hegyezték ki, ami meglepően sablonos, és unalmas. Azt nem mondom, hogy elrontották ezzel a filmet, de nem is léptek vele előrébb. Nem volt meg benne az a bizonyos plusz.

crood2.jpg

Ettől függetlenül persze simán nézhető a Croodék és a kicsiknek és nagyoknak is jó kis szórakozás lehet egy nehéz nap után, mert poénos, kalandos, és szórakoztató, de semmi több. Egyszeri megtekintésre mondhatni tökéletes, de utána keressünk egy másik filmet. 7,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://supernaturalmovies.blog.hu/api/trackback/id/tr635586963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyílméregbéka 2013.10.27. 13:06:35

Szerintem elveszett a varázsa az animációs filmeknek. Régen, egy-két évente jött elő a Disney egy egész estés rajzfilmmel ami eseményszámba ment és felnőtt fejjel is várta az ember. Aztán húsz éve jött a komputeranimáció meg a Pixar, és még mindig volt presztizse az animációnak, mert évente egy-egy filmmel jött a Disney, a Pixar, majd Dreamwork és néha esetleg egy európai is. majd egyre olcsóbb lett a komputeranimáció, már nem egy éven át írják, tervezik, animálják, a filmeket, hanem sablonokkal dolgoznak és hetente jön egy animációsfilm-premier, kifogytak az ötletekből, óhatatlanul jöttek/jönnek a folytatások remake-ek... felhígult az animációs szakma erősen.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.27. 14:27:12

@Nyílméregbéka: Ebben sajnos igazat kell adnom. Sajnos már nem olyan színvonal, mint amit a Toy Story, Hihetetlen család, Bogár élete képviselt.

Nyílméregbéka 2013.10.27. 17:27:12

A közelmúltból hirtelen csak a Despicable Me (Gru) jut eszembe, ami valamennyire hozta a régi szintet. Sajnos a folytatással ezt már nem sikerült. Szerintem az utolsó klasszikus értelemben vett NAGY animációs filmek ideje több mint tíz éve volt, mikor a Shrek, Némó nyomában és Szörny rt. ment. Aztán még öt-hat éve volt a WALL-E és az Up, de ezek már sajnos csak fellángolások maradtak.
Persze voltak még a trenden kívüliek, mint a Belleville randevú, Fantasztikus róka úr, vagy Tintin, de ezek külön kategóriák.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.27. 17:30:31

@Nyílméregbéka: Mondjuk nekem a L'ecsó és a Verdák, no meg a Rontó Ralph is tetszett.

Nyílméregbéka 2013.10.27. 17:52:16

Igen, de a Shrek, Nemo, Szörny rt. még a 9,5/10 és 10/10-es kategória volt, azóta max egy-egy 8-as ami előfordul, de az is kétévente ha...
A L'ecsó sikerét sose értetem, nekem az nem jött be egyáltalán, talán mert patkányfóbiám van és max a Macskafogó bérgyilkos balettpatkányait tudom tolerálni, a konyhában ügyködőt nem. :) A verdák meg a többi bár jók és szórakoztatóak, de már szerintem bőven az említett szint alatt van eggyel.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.27. 19:41:55

@Nyílméregbéka: Most fogsz kiakadni... nekem nem jött be a Szörny Rt. :D nem tudom miért, de egyszerűen nem.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.10.28. 01:30:02

Én például szeretem a dán filmeket,..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.28. 10:34:44

ez egész aranyos kis film volt szerintem.
süti beállítások módosítása