Ha az akcióhősöket egy dobogóra állítanánk, akkor úgy nézne ki, hogy Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, és Bruce Willis. (A sorrendet mindenki döntse el maga) Ők hárman voltak a korszak legjobbjai, és nekik köszönhetjük a legjobb filmeket. Ugyanakkor Willis volt az, aki a legtöbb minőségi filmben szerepelt, és a nevéhez nem csak egy vagy két kiemelkedő alkotás köthető, hanem jóval több. (legalábbis szerintem)
Bruce Willis az igazi hős megtestesítője. Nem volt Hercules kinézetűre gyúrva, nem pattogtak róla le a golyók, és az energiaszintje sem volt mindig a csúcson. Félt, vérzett, elfáradt, és rohadtul elege volt, amikor valaki az útjába állt, valamint előszeretettel szívta a cigit. Ő volt az, akit a legközelebb érezhettünk magunkhoz, mert emberi volt.
A karrierjét 1980-ban kezdte, de néhány évet még várnia kellett a sikerre. 1988 azonban piros betűs év a számára, hiszen ekkor készült el a Die Hard első része, mely világsikert hozott a számára, és John McClane karaktere egybeforrott a nevével. Ezek után mondhatni már csak lefelé vezetett az út, mivel felért a csúcsra, de a zuhanásból kihozta a legtöbbet, és a lejtmenetet nem függőlegesen végezte el. Szerencsére.
No, de térjünk is rá az 5 legjobb filmjére, hiszen ezért készült ez a poszt.
5 – Hatodik érzék (1999)
Volt idő, amikor M. Night Shyamalan olyan filmeket rendezett, amik mára már klasszikussá váltak, és az emberek előszeretettel veszik elő évek múltán is ezeket a filmeket. Bruce Willis a sok akciófilm mellett azért kipróbálta magát több másik műfajban is, mint például a thrillerben. A váltás jól sült el, és Willis itt is jó volt: Cole életét megnehezítik a rémálmai melyek minden éjjel gyötrik. Olyan lényeket lát, amiket mások nem, és emellett szólnak is hozzá. Cole egyetlen egy emberben bízik a kiváló gyermekpszichológusban, Malcolm Crowe-ban…
4 – Az utolsó cserkész (1991)
Tony Scott és Shane Black együtt, a végeredmény pedig egy szemtelenül szórakoztató akciófilm, melybe Bruce Willis és Damon Wayans szerepel. Igazból már a rendező mivolta is garancia volt a sikerre azokban az időkben, és láss csodát a siker nem is maradt el. Bruce Willis itt a hozzá legközelebb álló karakter fajtát alakíthatta, ami annyit jelent, hogy rohadtul elege van mindenből és minden egyes mozdulat megterhelő számára. Ugyanakkor, ha kap egy szál cigit, és valaki rendbe teszi azt a kevés haját, akkor bizony beindul a buli: Joe-t felbérlik, hogy védje meg Coryt, ám amikor egy autósüldözés során a lány meghal, akkor a barátja, Dix elhatározza, hogy összeáll a lecsúszott zsaruval, hogy megoldják ezt az ügyet. Minél mélyebbre ássák magukat, egyre nyilvánvalóbb lesz számukra, hogy itt bizony egy nagyszabású dolog van a háttérben…
3 – 12 majom (1995)
Az 1962-es Chris Marker által rendezett Kilátóterasz inspirálta Terry Gilliam-et, aki aztán annak hatására 1995-ben megalkotta a 90-es évek egyik legjobb filmjét, a 12 majmot. A film mind történetileg, mind a kivitelezését tekintve elsőosztályú, főleg ha azt nézzük, hogy az időutazós filmeket könnyen el tudják rontani a rendezők. A 12 majom minden tekintetben nagyszerű, így akik eddig még nem látták azok gyorsan üljenek le a képernyő elé és zavarják le, mert hatalmas élményt nyújt: A XX. század végén egy járvány kipusztította az emberiség 99%-át, így 2035-re nagyon kevesen maradtak. Egyetlen egy esélyük maradt, ha az időutazás segítségével információkat tudnak meg a járványról. Azonban egy hiba folytán nem 1996-ba, hanem 1990-be érkezik meg a kiválasztott időutazó, James Cole, és rögvest elmegyógyintézetbe zárják, ahonnan, ha nem tud megszökni, akkor óriási nagy baj lesz…
2 – Az ötödik elem (1997)
Léon, a profi ide vagy oda, számomra az Ötödik elem a legjobb filmje Luc Bessonnak. (ettől függetlenül a Léont is szeretem). Miért? Mert sokkal közelebb áll hozzám az, amit Bruce Willis képviselt, sokkal jobban bejön az a karakter, amit Bruce Willis megformált, illetve maga a story, és a kivitelezés is sokkal közelebb áll a szívemhez. Ugyanakkor ezt a filmet nem csak Willis miatt érdemes megnézni, hanem Milla Jovovich, Ian Holm, Chris Tucker, és persze a nagyszerű gonosz, Gary Oldman miatt. Az ötödik elem egy nagyszerű sci-fi akció, melyben érezhető az európai hatás, illetve a Besson stílus: Minden ötezredik évben eljön a Gonosz, hogy elpusztítsa az életet. Egyetlen egy fegyver van, ami végezhet vele, és megállíthatja a pusztulást, és azaz öt elem. Ha mind az ötöt összegyűjti valaki, akkor megmenthetik a Földet. Korben Dallas akarata ellenére csöppen bele ebbe a veszélyes kalandba…
1 – Die Hard - Drágán add az életed (1988)
Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy a 80-as évek egyik, ha nem a legjobb akciófilmje, sőt az sem túlzás, ha azt mondom, hogy a zsáner egyik legjobbja. Rengeteg ember nőtt fel John McClane kalandjain, és az emberi mivolta miatt tényleg ő volt az a hős, aki a legközelebb állt hozzánk. A franchise immáron 5 részt számlál, de ha igazán értékelni akarjuk a Die Hard szériát, akkor csak trilógiaként tekintünk rá, mert a XXI. századi darabok messze nem érnek fel az elődeikhez. Repkedtek a tökös beszólások, így csak annyit mondok, hogy Yippee ki-yay, motherfucker! Bruce Willis legjobb filmje, ez egyértelmű! John, a New York-i zsaru Los Angelesbe utazik, hogy együtt töltse a karácsonyt nejével, és újra életet pumpáljon a szürke házasságukba. Holly munkahelyén, a Nakatomi toronyházban azonban egy bizonyos Hans Gruber olyan akcióba kezd, ami életeket követel, így hát John a megérkezése után nem pihenhet, hiszen fel kell vennie a kesztyűt az ellenséggel…