Terror Billy visszatér
A Wolfenstein azok közé a játékok közé tartozik, amit még a nem gamer emberek is ismernek, ráadásul ha azt mondom, hogy korszakalkotó, akkor se fognak rám furcsán nézni tekintve, hogy már-már az „álmodból felpofozva is tudnod kell” tények közé tartozik, hogy a Wolfenstein 3D-vel született meg az FPS nézet, az FPS műfaj maga. Máig hatalmas kultusszal rendelkezik, de nem csak az eredeti 1992-es verzió, hanem példának okért a 2001-es Return the Castle Wolfenstein, ami korának egyik legszebb és legmeghatározóbb játéka lett. A remek grafika, a remek effektek, a karaktermodellek, a játékmenet, a kihívás faktor, a játékidő, mind-mind telitalálat volt és a mai napig egy kellemes nosztalgikus élményt tud nyújtani annak, aki újra játssza. Egészen 2014-ig kellett várni, hogy ez a siker és rajongás újra megismétlődjön (hiába volt 2009-ben egy simán csak Wolfenstein névre keresztelt epizód, ami finoman fogalmazva sem hozta meg a várt sikert), amikor is a Bethesda Softworks kezei alatt ügyködő, de még teljesen újoncnak számító MachineGames kapta meg a lehetőséget, hogy feltámassza poraiból a mindenki által ismert B. J. Blazkowicz kalandjait. A Wolfenstein: The New Order mind a kritikusoknál, mind a játékosoknál bezsebelte a jól megérdemelt sikert. Mind történet, a cselekmény, a karakterek és a játékmenet tudott sokkoló, de még is zseniális perceket okozni, amiben nem csak a széria szerelmesei, de maga az FPS műfaj kedvelői is megtalálhatták a számításaikat. A MachineGames nem is hagyta kihűlni ezt az új irányt, pár évre rá elkészítette a The Old Blood-ra keresztelt kiegészítőt, ami a New Order előzményeit dolgozta fel. A recept ugyan az volt, és a siker ezúttal sem maradt el, így nem volt kérdés, hogy nem állhatnak meg ennyinél, és bizony B. J. Blazkowicz története még közel sem ért véget.
