Eltelt a 2013-as év, mely sok szempontból fontos volt számomra, és a blog számára is. Ebben az évben fordult elő először, hogy kikerült valamelyik cikkem az Index-re, ami óriási meglepetésként hatott. Majd az azt követő hetekben egyre többször láttam viszont valamelyik kritikámat az oldalon, ami vagy az Index blogketrecében, vagy az Index 2-n köszönt vissza. Ezek általában elég szép számú látogatóval jártak, és a hónapok folyamán ez már a facebook oldalamon is meglátszott, hiszen gyűltek a like-ok. Jelenleg 411-en vagyunk, ami nagy meglepetés számomra, mert a blog indulásakor nem gondoltam volna, hogy valaha is összegyűlik ennyi ember. Viszont most már a cél, hogy átlépjük az 500-at, majd szépen sorjában, és végül az 1000 like-olót. Az Indexen mondhatni most már állandó helyem van, és már az a meglepő számomra, ha nem kerül ki valamelyik cikkem. És erre büszke is vagyok, és valószínűleg ez azt mutatja, hogy sikerült lépésről-lépésre fejlődöm.
2013-ban 338 filmet sikerült megnéznem, ami jóval elmaradt a 2012-es terméstől, de nem vagyok csalódott, mivel sokszor jó okom volt arra, hogy miért nem filmezek. De, amikor csak tehettem, akkor elindítottam egyet, aztán „láss csodát”. Ami viszont szembetűnő volt számomra, hogy 2013-ban előszeretettel vettem elő régebbi filmeket, amiket nosztalgia miatt néztem újra. 50 filmet ismételtem.
Eme cikk keretein belül egy olyan toplistát szerettem volna összeállítani, ami 1-1 konkrét zsánerre, vagy egyéb Legjobb címszóra fókuszál. Nézzük is tehát, hogyan néz ki a Supernatural Movies toplistája a 2013-as évről. (A legjobb filmet szándékosan nem írom bele, mert azt majd január végén, vagy február elején írom meg)
Legrosszabb film: Horrorra akadva 5. A miértre a választ a 2013-as legrosszabb filmek toplistájában találhatjátok.
Legjobb sci-fi: Gravitáció. Szerintem itt nincs kérdés, hogy miért, de majd ezt is kifejtem a toplistában (illetve, ha a címre kattintotok, akkor a kritikában is olvashatjátok), mivel tuti, hogy benne lesz a Legjobb filmek felsorolásában. (Tetszett még: Feledés, Star Trek - Sötétségben, Elysium)
Legjobb vígjáték: A Wall Street farkasa. (Tetszett még: Itt a vége, Pain & Gain, Don Jon, Családi üzelmek, és a The World’s End)
Legjobb horror: Evil Dead (Tetszett még: Démonok között, Mama, Open Grave)
Legjobb dráma: Rush (Tetszett még: Fogságban, Phillips kapitány, Fruitvale Station, A 42-es, Csak isten bocsáthat meg)
Legjobb animációs film: Gru 2 (Tetszett még: Szörny Egyetem, Croodék)
Legjobb animációs film #2: Batman – A sötét lovag visszatér 2 (Tetszett még: Igazság Ligája – Flashpoint Paradoxon, Dragon Ball Z – Istenek harca)
Legjobb képregény-adaptáció: Acélember (Tetszett még: Thor – Sötét világ)
Legjobb filmzene: Hans Zimmer - An Ideal of Hope (Acélember)
Legjobb akciófilm: Tűzgyűrű (Tetszett még: Szupercella, Z világháború, Halálos iramban 6)
Legalulértékeltebb film: Csak Isten bocsáthat meg
Legjobb főgonosz:
Benedict Cumberbatch - Star Trek
Űr - Gravitáció (A Gravitáció erőssége a végtelen űr tökéletes bemutatásában volt, és ha elkapott a film hangulata, akkor könnyedén jöhettünk rá, hogy mennyire kegyetlen a sötét világ)
SPOILER VESZÉLY!!!
Legjobb jelenet: Ebből kettő is van, mert mind a kettőnek óriási hatása volt, amit a mai napig érzek.
1 - Acélember: Superman vs terraformáló gép
2 - A Wall Street farkasa: Leonardo DiCaprio vs fehér Lamborghini
Legjobb poszter: Farkas
Legnagyobb meglepetés: Zöld Íjász
Igaz, nem film, hanem sorozat, de számomra nagy meglepetés volt. Az első évad megadta az alaphangját a sorozatnak, amivel könnyedén a szívembe zártam Oliver Queen kalandját. De, amit a 2. évadban művelnek eddig, az több mint nagyszerű. Épp ezért reménykedek benne, hogy mihamarabb bejelentik, hogy a Zöld íjász is benne lesz a DC filmes univerzumban, és az Igazság Ligájában majd Ben Affleck és Henry Cavill oldalán fog ügyködni. A 2. évaddal, magasan a legjobb képregény-adaptációs sorozattá lépett elő, amit most már illik komolyan venni.